Käykö joku muka ennen saunaa suihkussa?
Olen aina kävellyt vaan kuivana pukkarista suoraan saunaan. Näin tekee myös koko perheeni. Ja eikös uimahalleissakin mennä aina vaan suoraan sinne saunaan? Nyt tapasin uuden tyttöystäväni, ja hän käy aina enne saunaa suihkussa huuhtelemassa itsensä. Piti mua jotenkin outona kun en itse käy.
Käyttekö te siis kastelemassa itsenne ennen sinne saunaan menoa? Jos käytte niin MIKSI?
Kommentit (50)
Aina olen lapsuudenkodissakin käynyt suihkussa ennen saunaan menoa, mutta vasta aikuisiällä olen ottanut pefletinkin käyttöön takapuolen alle.
Jos haluan olla extra puhdas ja raikas...
Käyn suihkussa, pesen itseni saipualla. Kuorin ihon kunnola suolalla, menen löylyyn hikoilemaan, kuorittu iho antaa hikirauhasten toimia. Sitten lopulta kylmä suihku. Ihon rasvaus.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluan olla extra puhdas ja raikas...
Käyn suihkussa, pesen itseni saipualla. Kuorin ihon kunnola suolalla, menen löylyyn hikoilemaan, kuorittu iho antaa hikirauhasten toimia. Sitten lopulta kylmä suihku. Ihon rasvaus.
Tuleekohan tuosta suolakylvystä raudanpuute, suolahan ruostuttaa rautaa tehokkaasti :P
Käyn saipppuapesulla ennen saunaa. Saunan jälkeen pesen vain vedellä, muuten iho kuivuu ja ärtyy liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Enkä ala haisemaan sielä. -AP
Kyllä muuten alat! Et vain itse huomaa.
Kerrostaloasukkaana inhottaa, jos edellinen on käyttänyt vuoronsa ihan viime minuuttiin, eikä sauna ole yhtään ehtinyt tuulettua/ kuivahtaa. Yäk sitä lemppaa!
Luulin että kaikki käyvät pesulla ennen saunaa (hajut, pöpöt, lauteiden likaantuminen jne) mutta taas sitä yllättyy! Varmaan tuo meitä edeltävä saunavuorolainenkaan ei viitsi peseytyä ensin.
-
Työpaikka, jossa 70% jengia AMK-tasoa ja asiantuntijatehtävissä ja niin vaan löytyy porukkaa vielä Herran Vuonna 2022, joka ei avaajan tapaan katso tarpeelliseksi pestä käsiään ykkösen eikä tämän tästä kakkosenkaan jälkeen.
-
Olikos se niin, että kun lakkaa yllättymästä enää mistään, on itse kyynistynyt?
-
No totta kai huuhdellaan itsensä vedellä ennen saunaan menoa! Ainoa sauna johon en kastele itseäni etukäteen on pihasauna talvisin. Ei sinne pakkasella tarkenisi kävellä hiukset ja iho ihan märkinä.
Itse olen joskus ihmetellyt tuota tapaa, että sinne saunaan mennään käymättä suihkussa. Itsellä tuntuu, että iho ja hiukset paahtuu, ellei käy suihkussa.
On kohteliasta muita saunojia kohtaan peseytyä ennen saunaan tuloa. Samoin kuin esim. japanilaisissa kylpylöissä kuurataan keho kunnolla päästä varpaisiin, ennen kuin mennään ammeeseen jossa samanaikaisesti tai vuorotellen tulee kylpemään muitakin. Suomessa se peseytyminen ennen saunaa tuppaa tosiaan olemaan lähinnä tuota, että vähän kostutetaan ihoa.
Jotkut rapsuttelee kuollutta irtoavaa ihosolukkoa lauteilla kun ensin on likoiltu suihkussa, se vasta on hygieenisen oloista.
Pintaliat ensin pois, ennen kuin voi mennä hikoamaan saunaan. Eikö tuo ole itsestään selvä asia?