Alkoholin edut
Alkoholi poistaa estoja. Monet alkoholistit ovat estottomia. Mutta onko se hyvä asia? Kuinka moni selvinpäin tai järjissään harrastaa seksiä kenen tahansa kanssa, saati muuta arvaamatonta? Alkoholi tekee itsekkääksi, ilkeäksi ja tunnekylmäksi. Toki ihminen voi olla sellainen ilman alkoholia tai huumeitakin. Meitä on moneen junaan. Mielestäni järjen käyttö on ihan sallittua.
Kommentit (10)
Paljonko Suomessa tarvittaisiin poliiseja ja järjestysmiehiä, jos ei viinaa reippaasti juotaisi? Työllistävä vaikutus on tuntuva myös hoito- ja sosiaalipuolella.
Paljonko Suomessa tarvittaisiin poliiseja ja järjestysmiehiä, jos ei viinaa reippaasti juotaisi? Työllistävä vaikutus on tuntuva myös hoito- ja sosiaalipuolella.
Siis alkoholihan on puhdistusaine ja polttoaine. Onhan se selvä että sen väärinkäytöstä seuraa ongelmia. Ei se ole lääke eikä elintarvike vaikka mielellään näin uskotellaankin itsellemme.
Mutta toi työllistävä vaikutus on kyllä traagisen totta. Siis paljonko suomessa makaa porukkaa letkuissa kun niihin taiotaan takaisin elämää kun ovat ryypänneet itsensä tärviölle. Suorasti tai epäsuorasti.
Lapsia huostaanotetaan ja väitän että suurin osa on niiden jälkeläisiä jotka on sotkeneet asiansa alkoholilla. Toki taustalla voi olla loistavia tekosyitä kuten työttömyys tai jokin muu syy. Alkoholi vie motivaation, mielenterveyden ja nimenomaan sen järjen.
Ja meillä opitaan nuoresta asti siihen että vain kännissä voi olla hauskaa, estoton, vapautua. Lasten tapahtumissa lapsille on lasten drinkkejä sateenvarjoineen ja makusiirappeineen. Opitaan että viikonloppuna sitten rentoudutaan ja ollaan ihan tolkkupois. Saunan jälkeen kuuluu juoda kaljaa. Setä on vähän kännissä kun se on surullinen. Tervetuliaismaljaksi alkoholia, ruokaryyppy, jälkiruokaviini, perjantaipullo, drinkkilippu, lottopullo, juhlakuohari, piilopullo puupinon välissä, kaatoryyppy, mä-mä-märkää, selvästi hyvä päivä..
Meillä on kansakuntana ja myös eläinlajina erittäin vakava ongelma. Me ei osata enää elää selvinpäin. Ei uskalleta tuntea selvinpäin, ei uskalleta kiihottua selvinpäin.
Viikot täytyy painaa niskalimassa naama väärinpäin että viikonloppuna koittaa taivas hiprakassa.
Mutta yhteiskunnan toiminnan kannalta. Pahoinvoiva ja morkkiksesta toiseen vaeltava nurisijakansa tekee mielellään liian pienellä palkalla töitä. Kuhan on varaa juoda.
Alkoholi on vakavampi ongelma jopa kuin uskonnot.
Nuorena join tosiaan tullakseni sosiaalisemmaksi ja vähemmän estoiseksi. En koskaan silti sekoillut, en ole harrastanut seksiä kenen sattuu kanssa, tapellut tai mitään. Vain muutuin ujosta ja pelokkaasta vähän rohkeammaksi, semmoiseksi kuin monet on ihan ilman alkoholia. Miehenikin löysin baarista jonne tuskin olisin tullut menneeksi jos en käyttäisi alkoholia.
Sitten oli yhdessä vaiheessa elämää masennsuta ja ahdistuneisuuta, niin viinan avulla jaksoin sen läpi. En käyttänyt sitä paljoa, vaan otin vain kun oikein pahasti ahdisti hieman sitä rauhoittavaksi. Nykyisin alkoholinkäyttöni on tyyliin ruokaviinit toisinaan ja ehkä juhannuksena ja uutenavuotena pienet kännit. Tällaisesta käytöstä ei ole minulle mitään haittaa eikä se muuta minua ihmisenä miksikään.
Tekee ruokailustakin paremman. Rentouttaa. Tuntuu hyvältä, maistuu hyvältä, tuo raukeutta tai juhlamieltä.
Nuorena siitä oli huonojakin seurauksia, mutta aikuisena osaan lopettaa ennenkuin kontrolli katoaa vaikka humalassa olenkin.
Että alkoholin edut ja haitat riippuu ihan siitä kuinka sitä käyttää.
Myöskään minulle lapsena vahnempieni alkoholin käytöstä ei ollut koskaan haittaa.
Nuorena join tosiaan tullakseni sosiaalisemmaksi ja vähemmän estoiseksi. En koskaan silti sekoillut, en ole harrastanut seksiä kenen sattuu kanssa, tapellut tai mitään. Vain muutuin ujosta ja pelokkaasta vähän rohkeammaksi, semmoiseksi kuin monet on ihan ilman alkoholia. Miehenikin löysin baarista jonne tuskin olisin tullut menneeksi jos en käyttäisi alkoholia.
Sitten oli yhdessä vaiheessa elämää masennsuta ja ahdistuneisuuta, niin viinan avulla jaksoin sen läpi. En käyttänyt sitä paljoa, vaan otin vain kun oikein pahasti ahdisti hieman sitä rauhoittavaksi. Nykyisin alkoholinkäyttöni on tyyliin ruokaviinit toisinaan ja ehkä juhannuksena ja uutenavuotena pienet kännit. Tällaisesta käytöstä ei ole minulle mitään haittaa eikä se muuta minua ihmisenä miksikään.
Eikö ujouteen voi muuten vaikuttaa kuin juomalla? Näytteleminen ihan selvinpäin on paljon vaativampaa ja rohkeampaa. Alkoholi nostaa huimasti itsetuntoa. Se on valheellista todellisuutta. Kyllä miehen löytää ujokin ihan selvinpäin ja baariin menemättä. Hienoa, että koet alkoholista olevan etua. Itselleen valehteleminen on jo saavutus.
Eikö ujouteen voi muuten vaikuttaa kuin juomalla? Näytteleminen ihan selvinpäin on paljon vaativampaa ja rohkeampaa. Alkoholi nostaa huimasti itsetuntoa. Se on valheellista todellisuutta. Kyllä miehen löytää ujokin ihan selvinpäin ja baariin menemättä. Hienoa, että koet alkoholista olevan etua. Itselleen valehteleminen on jo saavutus.
Alkoholi auttaa ujoa rentoutumaan. Se on juuri niin eikä mitään valehtelemista. Varmasti on muitakin keinoja rohkaistua muiden seurassa.
Tekee ruokailustakin paremman. Rentouttaa. Tuntuu hyvältä, maistuu hyvältä, tuo raukeutta tai juhlamieltä.
Nuorena siitä oli huonojakin seurauksia, mutta aikuisena osaan lopettaa ennenkuin kontrolli katoaa vaikka humalassa olenkin.
Että alkoholin edut ja haitat riippuu ihan siitä kuinka sitä käyttää.
Myöskään minulle lapsena vahnempieni alkoholin käytöstä ei ollut koskaan haittaa.
vahnempieni alkoholin käytöstä ei ollut koskaan haittaa.
Aikaisemmin eräs puhui järjen käytöstä, olen samaa mieltä. Olen kuullut, että alkoholisti keksii aina syyn juomiselleen ja vähättelee käyttöään. Hyvä, että on kohtuukäyttäjiä. Helposti kyllä kohtuukäyttö varsinkin hankalissa elämäntilanteissa muuttuu ns. lääkitykseksi suruun ja ahdinkoon. Jossain vaiheessa se ei ehkä olekaan enää kohtuullista käyttöä. Kuunnelkaa juoppojen tarinoita. Olen nähnyt paljon pahaa, mitä viinan käyttö saa aikaan. Lapset kärsivät, kaikki kärsivät. Ns.aikuiset eivät kyllä osaa kontrolloida juomistaan, hokevat sitä, "että enhän minä ole paljon juonut, pari otin". Tuttu veisu. Ns.aikuiset ovat kokemusmaailmani mukaan pahimpia suunnan näyttäjiä. Alkoholin etuja luetteleva harrastaa juomisensa vähättelyä, itsepetosta, mutta mitä siitä, jos itse uskoo alkoholista olevan etua, sehän se tärkeintä on!Valheellinen minuus ja itsevarmuus on hieno tavoite, vaikka vain pieneksi toviksi, jos sillä kokee jotain elämässä saavuttavansa. Liikunnasta saa todella hyvän olon, eikä maksa välttämättä mitään. Ei tule krapulaa, aivo- tai elinvaurioita, muistisairauksia, masennusta, ahdistusta, oksennusta. Uusimpien tutkimusten mukaan ihmisen aivot kehittyvät keskimäärin 25-ikävuoteen saakka. Miksi tuhota kapasiteettia esim. jo 14-vuotiaana? Aivovaurio kai siitä tulee ja sitten eläkkeelle alle 30-vuotiaana. Onhan toki työssäkäyviäkin ns. viikonloppualkoholisteja. Kukin taplaa tyylillään. Minusta kohtuukäyttöä ei edes ole. Itseään ei kuitenkaan pääse karkuun, vaikka mitä joisi, polttelisi tai pillereitä napsisi. 17 000 lasta ei voi asua kotonaan, miksiköhän?
Täällä taas joku tietää totuuden :D:D. Lainasit minun tekstiäni, minun joka kerroin alkoholin ihanuudesta. Nyt olet tietävinään kuinka se tuhoaa elämäni vaikka sinulla ei ole mitään tietoa minkä verran alkoholia käytän.
Paljon useammin saan hyvän olon urheilusta kuin alkoholista. Harrastan paljon liikuntaa, se on elämäni suola. Humalassa olen viimeksi ollut kesällä.
Mutta vaikka mielestäni elämäni on tervettä ja hyvää alkoholeineen päivineen, sinä tiedät paremmin, elämäni on valhetta. Ja jotenkin tähän vielä liittyy se että 17000 lasta ei voi asua kodeissan. Voi huoh.
Mikä siinä on niin helvetin vaikeaa ymmärtää että alkoholi ei ole vain huono asia? Just sun ihmistyyppi ei edes kuuntele mitä sanotaan, hoet vain mantraasi alkoholin pahuudesta.
Täällä taas joku tietää totuuden :D:D. Lainasit minun tekstiäni, minun joka kerroin alkoholin ihanuudesta. Nyt olet tietävinään kuinka se tuhoaa elämäni vaikka sinulla ei ole mitään tietoa minkä verran alkoholia käytän.
Paljon useammin saan hyvän olon urheilusta kuin alkoholista. Harrastan paljon liikuntaa, se on elämäni suola. Humalassa olen viimeksi ollut kesällä.
Mutta vaikka mielestäni elämäni on tervettä ja hyvää alkoholeineen päivineen, sinä tiedät paremmin, elämäni on valhetta. Ja jotenkin tähän vielä liittyy se että 17000 lasta ei voi asua kodeissan. Voi huoh.
Mikä siinä on niin helvetin vaikeaa ymmärtää että alkoholi ei ole vain huono asia? Just sun ihmistyyppi ei edes kuuntele mitä sanotaan, hoet vain mantraasi alkoholin pahuudesta.
Ehkä käsitit väärin. Asioista voi puhua yleisestikin. Ehkä kirjoittaja ei ollut kokenut nettikeskustelija. Hän saattoi luulla, että viestiketjua jatketaan noin. Voi olla pelkkää väärinkäsitystä. En usko, että hän sinua tuomitsi tai oli totuuden torvi. Tosiasioitahan kirjoittaja kuitenkin mainitsi, vai oletko eri mieltä? Tokkopa hän sinun liikuntaharrastuksestasi tietää, ellei ole selvännäkijä, vai kuinka.
Juon itse tyyliin kerran vuodessa kun olen seurassa ulkona. Kotona en koskaan.
Terveisin alkoholistin hiprakkageeninen lapsi