Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoi lenkkeilijät!

Vierailija
26.12.2012 |

Minkälaisilla varusteilla juoksette / hölkkäätte talviaikaan? Lähinnä mietin kenkiä. Onko olemassa juoksukenkiä talveksi, jotka ei olisi kovin liukkaat. Asun maaseudulla, jossa ei liiemmin teitä hiekoiteta ja pelkään liukastuvani. Olen vasta syksyllä aloittanut hölkkäämisen ja talvella se on vähän jäänyt, koska on ollut niin kylmä (hengitys tuntuu salpautuvan varsinkin kovilla pakkasilla) ja toisaalta kengät on ongelma. Olen kävellyt nyt talviaikaan talvilenkkareilla ja jonkin matkaa aina juoksen, mutta nuo talvilenkkarit ei tunnu kauhean hyviltä juoksukengiltä, on kovin raskaan tuntuiset.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin mulla oli sellaiset ihan mahtavat talvitrikoot, jotka olivat tavallista trikoota paksummat, mutta yhtä mukavat. Nykyään juoksen niin, että alaosana on polvisukat, thermolegginsit/pitkät kalsarit ja ohuet juoksuun tarkoitetut tuulihousut. Jos on tosi kylmä, laitan vielä säärystimet, ettei tule nilkoista kylmä (olen sen verran pitkä, että naisten housut ovat aina vähän lyhkäiset). Yläosassa mulla on ensi tekninen aluspaita (sellainen supertiukka, joka kuoritaan päältä lenkin jälkeen), pitkähihainen kerrastopaita ja sama ohut vuoriton juoksutakki, joka käytän syksyllä ja keväälläkin. Lisäksi ohut tuubikauluri ja sormikkaat. Polvipituiset hiihtosukat ovat varmaan se ainoa osa, joka on oikeasti talviurheiluun sunnnattu. Se olikin sitten rakkautta ensiaskelilla. :)

Olen joskus kokeillut noita juoksupukuja kaupassa ja samaa mieltä, hirveän tönkköjä ja ahdistavia.

Kenkinä käytän samoja lenkkareita kuin talvellakin. Jos on tullut lunta, se pitää kyllä hiekoittamattakin etenkin jos on kunnolla pakkasta. Suojasään jälkeisessä jääpuistossa en kyllä pysy pystyssä, mutta en tiedä pärjääkö edes nastoilla, jos lumi sulaa ja jäätyy uudeleen ihan puhtaaksi jääksi.

Vierailija
2/7 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan peruslenkkarit. Päällä Stadiumin ulkohuosut, joiden alla lämpökerraston housut. Yläosassa pitkähihainen lämpökerroston paita ja päällä Goretex-takki + heijastinliivi. Jos lämpötila alle - 5 lisään väliin vielä pitkähihaisen poolon. Päähän pipo ja käsiin hansikkaat. Kylmä ei ole ollut kertaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy sekä nastoilla että ilman. Itselläni on Asicsin nastalenkkarit, soveltuvat keleille, jolloin on kunnolla lunta. Icebugilla on nastat, joilla voi juosta läpi talven, eli myös niillä vähälumisilla / puolijäisillä keleillä millä pidemmät nastat raapivat asvalttia.

Vierailija
5/7 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat käytän syksyllä, jos sataa.

Vierailija
6/7 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksen Asicsin goretex-lenkkareilla.Ei ole nastoja,mutta mä pärjään niillä.Tosi tyytyväinen olen.Samoilla juoksen keväällä/syksyllä kunnon sadesäällä.

Mukavia lenkkejä :-)

Vierailija
7/7 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisilla varusteilla juoksette / hölkkäätte talviaikaan? Lähinnä mietin kenkiä. Onko olemassa juoksukenkiä talveksi, jotka ei olisi kovin liukkaat. Asun maaseudulla, jossa ei liiemmin teitä hiekoiteta ja pelkään liukastuvani. Olen vasta syksyllä aloittanut hölkkäämisen ja talvella se on vähän jäänyt, koska on ollut niin kylmä (hengitys tuntuu salpautuvan varsinkin kovilla pakkasilla) ja toisaalta kengät on ongelma. Olen kävellyt nyt talviaikaan talvilenkkareilla ja jonkin matkaa aina juoksen, mutta nuo talvilenkkarit ei tunnu kauhean hyviltä juoksukengiltä, on kovin raskaan tuntuiset.

että minkälaisilla vermeillä muut juoksevat talvisin? Mulla on nyt käytössä housuosassa kesäjuoksutrikoot ja niiden alla sellaiset microkuituhousut, jotka siirtävät kosteutta eteenpäin, sekä yläosassa verkkatakki+ microkuitupaita+fleecepaita. Joo ihan hullua mutta en pystynyt juoksemaan kuoripuvullani, oli niin kamalan hiostava ja tönkkö, en tykännyt yhtään. Itseasiassa ei mulla ole kamalan kylmä ollutkaan noissa kevyemmissä vermeissä kun vaan olen pitänyt juoksuvauhdin tarpeeksi nopeana, vaikka olenkin juossut vajaassa -20-asteessa.

Mulle saisi suositella hiihto-/ tai juoksupukua, hankinnassa olisi uusi, kun nuo entiset vermeet ovat vuodelta nakki ja kivi. :)