SUURI hyväntekeväisyysketju
Olen aina tykännyt hyväntekeväisyydestä, ja näin joulun alla ajattelin toiveikkaana avata tällaisen ketjun. Eli mitä kaikkia tapoja teillä on auttaa lähimmäistä (vaikka tuntematontakin)?
Itse olen lahjoittanut toisille yhtä köyhille meidän vanhat lelut ja vaatteet. Lisäksi olen vienyt päiväkotiin askartelumateriaaleja ja leluja, kun määrärahat ovat tiukilla...
Jos olisin rahakkaampi, lahjoittaisin ruoka-apua tarjoaville järjestöille vaikkapa bensaa tai jotain muuta tarpeellista. Kunhan lapset vähän kasvavat (olen yh), vapaaehtoistyö kiinnostaisi kovasti.
Kommentit (4)
Aika usein kaupungilla joku pyytää rahaa. Annan 5-10€, ihan sama mitä sillä ostaa, mulle tulee hyvä mieli auttamisesta.
Useammalle nuorelle lapsiperheelle olen tarjonnut omille lapsille pieniksi jääneitä vaatteita. Mielellään ovat ottaneet vastaan, tai ainakin niin ovat sanoneet ja siihen uskon.
Turvakaukalot, syöttötuoli, pinnasänky kaikki saaneet uuden kodin, jossa niitä tarvitaan. Minä en niitä enää tarvitse, olen tyytyväinen kun joku hakee ne tarpeeseen.
Parille naapurille lainaamme autoamme, jos jostain syystä omansa eivät toimi. He kyllä ovat auttaneet meitäkin esim. lasten hoidossa.
Muutama naapuri kysyy välillä jauhoja, sokeria, kahvia, leivinpaperia tms. Aina ovat tuoneet uudet tilalle.
Minuakin kiinnostaa vapaaehtoistyö, nyt vielä siihen ei vaan ole aikaa.
Vein päiväkotiin hyviä ulkoleluja.
Yritän auttaa kun mahdollista.
kun oli tullut muutama vastauskin! Aluksi näytti vähän siltä, että ei tästä niin kovin suurta hyväntekeväisyysketjua tullutkaan....:D
Minusta on kivaa miettiä, miten monenlaisia tapoja auttamiseen on. Itse tykkään myös levittää hyvää työpaikoilla...teen keikkatyötä monissa eri paikoissa. Paikoissa, joissa on huonompi ilmapiiri olen huomannut, että olemalla kaikille ystävällinen ja avulias saan ensin hämmentyneitä katseita, mutta pikkuhiljaa tunnelma alkaa muuttua parempaan suuntaan.
Ap
Minä pistän ajoittain tavaraa hyväntekeväisyyteen ja joskus annan rovon johonkin keräykseen. Mitään säännöllistä taloudellista auttamismuotoa minulla ei kuitenkaan ole.
Hyväntekeväisyystyötä teen kyllä, minulla on oma nuori, jonka tukihenkilönä olen.