Ihminen, jolla on vain 15 facebook-kaveria, mitä mieltä?
Kommentit (63)
En ole pyytänyt ketään kaverksi enkä tykkäisi edes jakaa asioitani puolituntemattomien kanssa. Kertoohan se ehkä hieman luuserimaisuudesta, mutta kyllä mäkin saisin enemmän kavereita, jos vain lähettäisin kaveripyyntöjä.
tuo on paljon enemmän kuin mulla.
Mulla se kertoo kyllä siitä, ettei ole kavereita tai tuttavia, ja ettei kukaan vanha tuttavakaan mistään kouluajoilta muista/halua pyytää.
Itse en ole kyllä myöskään kehdannut pyydellä ketään, luultavasti mä olisin niitä ei-haluttuja luuserikavereita.
Pitäisin kaveria katu-uskottavana ja fiksuna. Sellasta kaveria ei kiinnosta käyttää jotain väsynyttä facebookkia ja sillä ehkä saattaa olla ihan oika elämä ja ihan oikeaa tekemistä tuon elämää turhemman tietoverkon ulkopuolella.
Säälittää ne joilla on yli 100 kaveria (kenelläkään ei ole) ja sitten ne on jotain kummin kaimoja ja työkaverien miehiä jne
ei säälitä, sillä on elämä jossain muualla kuin netissä.
Itse en ole edes koko Facebookissa enkä missään muissakaan sosiaalisen median palveluissa. Inaktivoin fb-tilini noin vuosi sitten enkä ole takaisin kaivannut.
Haluaisin itsekin listalle vaan tärkeimmät ystävät ja kaverit, nyt on aika paljon ihan turhia tyyppejä jotka joutaisi listalta pois. On käynyt kyllä mielessä sama kuin tuolla aiemmalla kirjoittajalla, että poistaisi nykyisen profiilin ja tekisi uuden.
Eikö teillä kellään käy koskaan mielessä, että onkohan tuolla yhtään kaveria oikeesti, kun ei ole fb:ssäkään ketään? Siis ei mielen vieressäkään käy mitään säälin pilkahdusta?
Siis te vaan kunnioitatte ja kadehditte mua luuseria? Aha, no hyvä tietää :D
No ei mua ainakaan kiinnosta paskan vertaa paljonko kaverilla on kavereita. Ihmeellisiä asioita ihmiset jaksaakin kummastella.
olla jotain mieltä?
Siis yhteen muottiin pitäisi puristaa kaikki, jotka eivät ota jokaista kumminkaimaakin fb-kaveriksi?
-joku ei halua on fb:ssä, mutta on pakko työpaikan epävirallisen määräyksen vuoksi
-joku ei ole kiinnostunut fb:stä, mutta käyttää sitä yhteydenpitoon muutaman kaukana asuvan ystävän tai sukulaisen kanssa
ja ne kaikki muut syyt, jokaisella on omansa.
ja nekin on sellaisia pelikavereita. Eikö aikuisilla ihmisillä ole muuta tekemistä kuin pelata jotain paskapelejä facessa!
Säälittääkö?
Mulla on varmaan 11 Fb-kaveria, joista haluaisin poistaa puolet, mutten kehtaa. En hyväksy uusia FB-kaveripyyntöjä ja selitän syyksi, että olisin tylsä ja huono FB-kaveri.
Olen nelikymppinen ja FB ei vaan tunnu omalta jutulta, vaikka muuten olen nuorekas.
Ai niin, en katso olevani säälittävä.
on kolmisenkymmentä FB-kaveria. Kuitenkin minun päivityksiäni kommentoidaan ja tykätään reilusti enemmän, kuin niiden, keillä on satoja kavereita.
Eli kertoisikohan se siitä, että ne minun vähäiset kaverini ovat oikeasti kiinnostuneita minusta ja esim. valokuvistani?
En myöskään lähetä kaveripyyntöjä. Minulla on kavereina lähes pelkästään ihmisiä, jotka oikeasti ovat minulle läheisiä. Entisiä koulukavereita ei ole yhtään, tai työkavereiden miehiä. Ei edes niitä työkavereita, koska näen heidät lähes joka päivä muutenkin.
Mielestäni siellä pitäisi olla kategoria "tutut" ja "olen joskus nähnyt".
Itselläni on about 25 kaveria, joiden kanssa on enemmänkin juttua naamakirjassa. Loput on esim. vanhoja koulukaverita. Heidän kanssaan en pidä aktiivista yhteyttä, mutta on hauska nähdä mitä kukin tekee nykyään. Olen liian laiska alkaakseni karsimaan ilmisiä listaltani. Olkoon siellä, evvk.
lemppasin ulos parisataa kaveria. jätin vain bestikset
Säälittääkö?
enemmän säälittää tyypit, joillaon tyyliin 100-300 kaveria...yeh right, ihan niinkuin niin monta tuntisi. Jotkut vaan ei kersku turhilla ja pysyvät asialinjoilla.
Mua säällitää ne jotka poistelee kaveriesta. Huomataan kyllä. Sitten poistajan vaimo on yhä kaverina tai 10 muuta yhteistä kaveria. .
Itse kunnioitan yli kaiken sellaisia joilla ei ole yhtään kaveria eikä itse asiassa edes mitään facebook accountia. Todellisia erakoita.
Tässäpä linkkiä vielä aiheesta.
on niin monenlaisia tapoja käyttää facebookkia. OSa käyttää sitä vain eri palveluihin rekisteröitymiseen, osa pitää yhteyttä sukulaisiin, toiset taas pitää sen kautta yllä työkontakteja. Joidenkin kohdalla fb:ssä roikkuminen kuuluu työnkuvaan. Ja paljon muuta ja erilaisia komboja siltä väliltä.
Ketäs me olemme kenenkään muun fb-käytäntöjä arvostelemaan, etenkään kun se menee yleensä vain typerän spekuloinnin puolelle.