7-vuotias poika kylpylän naisten puolelle?
Olen menossa 5- ja 7-vuotiaiden lasten kanssa kylpylään. En ole ollenkaan varma osaako 7-vuotias toimia yksin miesten puolella (ovien lukitus jne.). Lisäksi jos ehtii yksin kylpylän puolelle saattaa innostuksissaan mennä altaaseen, eikä osaa uida, kuin noin 20 metriä.
Mitä mieltä olette siitä, että näin iso olisi naisten puolella?
Kommentit (84)
[quote author="Vierailija" time="27.12.2012 klo 13:25"]Käykää niiden poikienne kanssa uimahalleissa riittävän usein kun he ovat pienempiä niin ei tarvi sitten tulla naisten puolelle yli-ikäisenä opettelemaan!
[/quote]
Flamingo ei ole uimahalli.
Nuorilla tytöillä oma suhde alastomuuteen voi olla jo muutenkin hankala, en itse veisi kouluikäisiä poikia enää naisten puolelle. Minua ei häiritsisi näin aikuisiällä vaikka olisi kaikille samat saunat ja suihkut jne. alastomuus on normaali asia, mutta kyllä tuo lapsena olisi ollut ihan eri juttu.
Seitsemänvuotiaan voi aivan hyvin ottaa vielä naisten puolelle. Olen aika yllättynyt siitä, kuinka hysteerisesti ap:n kysymykseen on täällä suhtauduttu. O.o En usko, että kukaan tyttölapsikaan siitä eliniäkseen traumatisoituu, että joutuu olemaan samassa pukuhuoneessa pienen pojan kanssa.
Onko teidän pojat jotain kehitysvammaisia? Yh-kaverini poika on 9 ja pitkään jo pärjännyt miesten puolella. Samoin oma tyttöni 9v. käydessään isänsä kanssa uimahallissa tai kylpylässä on jo pitkään käynyt yksin naisten puolella. Miten ihmeessä teidän muksut osaa mennä kouluun? Syödä yksin? Käydä vessassa?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 18:02"]
Meillä on samanikäinen poika. Jos satutaan nyt kesälomalla menemään kylpylään tai uimahalliin ilman miestä niin, aivan varmasti tulee minun kanssani naisten puolelle.
Poika on viimeeksi käynyt suomalaisessa uimahallissa/kylpylässä reilut kaksi vuotta sitten ja ei varmasti tiedä, miten siellä toimitaan.
Ei pelkoa, luokkakaverit ovat lähimmillään parin tuhannen kilometrin päässä, eikä tuo raukka tajua vielä sillä silmällä tirkistellä.
[/quote]
Me asutaan ulkomailla ja täällä jo 5-vuotiaana oli ehdoton no viedä poikaa naisten puolelle, oltiin silloin tutustumismatkalla ja asuttiin laadukkaassa hotellissa. Olin hieman järkyttynyt. Isä oli työmatkalla ja uimaan olis tehnyt mieli. No, kenelläkään ei ollut mitään sitä vastaan, että kuljettiin uima-altaalle menemättä pukuhuoneen kautta ja poika sai kyllä uida mielin määrin peseytymättä, kunhan oli uimalakki päässä eikä käynyt naisten puolella.
On kyllä sitten 6-vuotiaasta alkaen pärjännyt yksin miesten puolella taloyhtiömme altailla ja joutui menemään sinne ekaa kertaa yksin. Kaapeissa on noi elektroniset lukot. Nehän on oieastaan helpompia kuin vanhat avainlukot, jotka oli oikeasti lapsena tosi hankala lukita. Kunhan muistaa ettei jätä sitä avainta kaappiin ja lämää ovea kiinni. Ja jottei "taloyhtiö" nyt johtaisi harhaan, niin allasosasto on keskimääräsitä suomalaista kylpylää isompi ulko- ja sisäaltaineen ja pukuhuonealue on iso ja sokkeloinen ja myös suihkukaappien ovet ovat lukittavat.
En nyt sano etteikö 7 v. voisi mennä naisten puolelle, mutta pikkuisen luottoa myös niihin poikiin. Varmasti ovat avuttomia kun äiti on passaamassa, omanikin on, mutta koululaisina kuitenkin ovat yllättävän näppäriä tositilanteessa. Kehitysvammat ja muut on tietenkin asia täysin erikseen, mutta suomalaisissa uimahalleissahan on monesti näitä ryhmäpukuhuoneita jne.
Omamme ei olisi varmasti suostunut tulemaan naistenpuolelle juuri siitä syystä, että useita koulukavereita asuu samassa yhtiössä ja vaikka tapana ei ole edes esiintyä alasti, jopa saunassa ollaan pyyhe ympärillä (paitsi minä iltamyöhällä kun olen yksin ja otan ilon irti saunomisesta ;) ja suihkut on erillisissä lukittavissa kopeissa. Mutta olis kuulemma noloa olla äidin kanssa pukuhuoneessa jonkun luokkakaverin läsnäollessa.
Siis mitä pahaa siinä on jos 7 vuotias tulee naisten puolelle. Sen ikäinen tarvii ohjausta pesuissakin. Ei varmasti kunnolla pese itseään. Naisten puolelle.
Kylmää ja holtitonta laitta sen ikäinen miestenpuolelle yksin.
Siis hei, miksi kysyt näiltä vauhko-mammoilta täällä mitään? Kylpylöissä ja halleissa on omat säännöt. Kyllä, Flamingossa saa 9-vuotias tulla rauhassa eri sukupuolen tiloihin ja siihen ei yhdelläkään mammalla ole mitään sanomista, se nimittäin lukee kylpylän järjestyssäännöissä. Ja uimahalleissa meidän paikkakunnalla saa tulla myös eri sukupuolen tiloihin, jos on alle 8-vuotias, eli 7-vuotias saa rauhassa tulla, ja taaskaan mammoilla ei ole siihen yhtikäs mitään sanomista, sekin hallin säännöissä. Ollaan käyty suurimmassa osassa kylpylöitä Suomessa, niissä on melkein aina ikäraja se, alle 10 v saavat mennä, esim. pojat äidin kanssa samaan pukkariin. Uima-halleissa vaihtelee aina tuosta 7-vuodesta 9 vuoteen. Mutta jos säännöissä on, saa tulla, miksi välität mistään mammoista, jos heitä se häiritsee, he voivat sitten lähteä pois, koska sinä olet se joka hallin sääntöjä noudatat.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2012 klo 21:04"]mutta saattaa jäädä katsomaan jotain ihmistä ihan uteliaisuuttaan (miksi siltä puuttuu toinen rinta? mikä kuva sen paidassa on?)
ainakin tällä palstalla olen monta kertaa lukenut että pienten poikien läsnäolo pukkarissa on naisista todella ahdistavaa.
[/quote]
No minä kyllä tuijottelin, koska masturboin jo tuossa iässä.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 18:09"]
No, mua häiritsee. Ja mun 10-vuotiasta tyttöä hävettää. Oma 7-vuotias osasi myös nolostella, pisti uikkarit pukuhuoneessa ja juoksi altaalle. Sen jälkeen menikin papan kanssa pari kertaa uimaan, pappa neuvoi mitä tehdä. Ja kenen 7-vuotias on niin idiootti, ettei voi altaan reunalla rauhassa odottaa, että äiti tulee sinne? Tarvittaessahan voi ottaa miespuoleisen uimavalvojan avuksi. Mun lasten isä on kuollut eli ei voi oikein uimareissuille tulla mukaan.
[/quote]
Jos sinua häiritsee ja olet tyttösikin neuroottiseksi kasvattanut niin ÄLÄ SITTEN KÄY FLAMINGOSSA. Siellä kun on säännöissä, että jopa 11-v saa tulla eri sukupuolta olevan vanhemman kanssa samalle puolelle.
t: pojan yh- äiti.
Jälkihuomautus: meidän lähiuimahallissa ikäraja on 7-v ja poikani pärjäsi yksin miesten puolella jo 5-vuotiaana, joten minun pojastani ei tyttösi ole traumoja saanut.
niin noh opettakaa tyttöjä että vammaiset saa tulla , voi sitten hokea koulussa "lassi" on vammainen, lassi ei osaa itse pukea, oli naisten puolella suihkussa hahahahah
Miksi aikuinen suomalainen nainen kuvittelee, että uimahallissa/kylpylässä käyminen on ihmisoikeus? Jos teidän kehitysviiveiseltä/-vammaiselta pojalta itsenäinen uintikäynti ei tuossa iässä onnistu, niin sitten te ette käy uimassa vähään aikaan tai käytätte invapukkareita. Jokaiselta normaalilta lapselta tuo onnistuu. Onneksi kotikaupunkini uimahallissa ollaan tarkkoja tämän asian kanssa - poikkeuksetta.
Valitettavasti olen itse joutunut lopettamaan uintiharrastukseni näiden poikien takia. Olen opettaja, enkä todellakaan halua kouluni oppilaiden myöhemmin kailottavan tisseistäni, karvoistani yms. Ja "minun poikani ei ikinä tekisi niin" -äideille voin saman tien todeta, että olet todella väärässä..
Minulla on 12-vuotias tytär eikä hän ole koskaan sanonut häiriintyvänsä seitsenvuotiaista pikkupojista uimahallissa tai kylpylässä. Kuopukseni on yhdeksänvuotias poika. Kyllä hän vielä seitsenvuotiaana (eskarilaisena) kulki mukanani naisten pukkarissa. Pikkuhiljaa ennen kahdeksanvuotispäiväänsä alkoi jäädä miesten puolelle.
Mutta kyllä häntä jännittää vieläkin yksin vieraassa paikassa kylpylään tai uimahalliin meno. Lukot kun eivät aina toimi kuten pitäisi, joskus suihkujen kanssa on ongelmia. Lapsi on lisäksi aika arka, joten hän ei ehkä aina uskalla pyytää apuakaan. Mutta uima-altaalla hän aina muistaa odottaa minua ja sisartaan.
Tuo minun 12-vuotias muuten sanoi, ettei hän vieläkään mene mielellään yksin naisten puolelle, kun käy isänsä kanssa uimassa. Mutta ei tietenkään mene sinne miestenkään puolelle. Vähän turhan kehittynyt olisi sinne ;)
ap: älä välitä näistä kaakottajista, tottakai otat poikasi sinne naisten pukkariin.
te muut: miksi ihmeessä ette tee selväksi esiteini-ikäisille tyttärillenne, että nuo seitsenvuotiaat on vielä pikkupoikia? Mistä ihmeestä te olette estoisuutenne kaivaneet esille?
Kahden pikkupojan isänä ihmettelen viestin aiheuttamaa halabaloota. 7-vuotias poika/tyttö on vielä pieni epävarma lapsi... Kokisitteko naiset kyseisen tilanteen kiusallisena? Kiusallista se voisi mahdollisesti olla kyseiselle pikkupojalle, mutta että aikuisille naisille... 7-vuotias? Jösses, kasvattakaa itsetuntoanne
Otin mukaan enkä kysellyt mitään. Poikani on oitkä joten varmaan taas joku av mamma oli kauhuissaan kun 10-11 v oli naisten puolella, mutta siinähän oli. Ei 7 vuotiasta tarvitse turhaan pedolfilialle alistaa.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 20:19"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 18:02"]
Meillä on samanikäinen poika. Jos satutaan nyt kesälomalla menemään kylpylään tai uimahalliin ilman miestä niin, aivan varmasti tulee minun kanssani naisten puolelle.
Poika on viimeeksi käynyt suomalaisessa uimahallissa/kylpylässä reilut kaksi vuotta sitten ja ei varmasti tiedä, miten siellä toimitaan.
[/quote]
Me asutaan ulkomailla ja täällä jo 5-vuotiaana oli ehdoton no viedä poikaa naisten puolelle, oltiin silloin tutustumismatkalla ja asuttiin laadukkaassa hotellissa. Olin hieman järkyttynyt. Isä oli työmatkalla ja uimaan olis tehnyt mieli. No, kenelläkään ei ollut mitään sitä vastaan, että kuljettiin uima-altaalle menemättä pukuhuoneen kautta ja poika sai kyllä uida mielin määrin peseytymättä, kunhan oli uimalakki päässä eikä käynyt naisten puolella.
On kyllä sitten 6-vuotiaasta alkaen pärjännyt yksin miesten puolella taloyhtiömme altailla ja joutui menemään sinne ekaa kertaa yksin.
[/quote]
Okei, teidän tapauksessa se kokemus on tullut luontevasti niin, että kylpylöissä käydään säännöllisesti. Meidän tapauksessa tuo poika ei yksinkertaisesti ole ollut kahta kertaa lukuun ottamatta minkäänlaisessa uimahallissa/kylpylässä pariin vuoteen ja niissä kahdessa ei mitään saunoja ollut. Me uidaan luonnonvesissä, jotka on lämpimiä pääsiäisesta marraskuulle.
Mulla on 9-vuotias perusvilkas poika. On mennyt varmaan pari vuotta yksin uimahalleissa ja kylpylöissä (tutuissa ja vieraissa) pukkarin kautta saunaan ja sitten altaalle odottamaan. Kun oppi lukemaan, niin ajattelin, että osaa varmaan itse lukea ja päätellä, että missä on sauna ja vessa. Oven saa avaimella lukkoon ja osaa sen avata, samoin kuin kotiovenkin.
Mun 10v. tyttöä ei haittaa pojat pukuhuoneessa. Ei sitä haittaa nuo sen omat pikkuveljetkään. Saman kokoisia ne pukuhuoneessa olevat pikkupojat on ja samalla tavalla tyttö niihin suhtautuu. Ne on pikkupoikia jotka ei vielä pärjää yksin. Aika harva nyt kuitenkaan tuo isompia poikia naisten puolelle, kyllä ne siinä 8v. viimeistään siirtyy miesten puolelle. Näin ainakin meidän uimahallissa. Oma 8v. (siirtyi miesten puolelle 7v:na eli koululaisena) poika menee yksin miesten puolelle. Joskus sattuu kommelluksia, mutta aina on selvitty. Kuopuksen 6v. aion viedä vielä naisten puolelle, menee sitten miesten puolelle kun aloittaa koulun. En jaksa hysterisoida pikkupojista pukuhuoneessa ja yritän viestiä samaa tyttärelle.