14v tyttö kyselee biologisesta isästään, mitä tekisit?
Tilanne on se, että biologinen isä ei edes tiedä minun tulleen raskaaksi ja että hänellä on kanssani tytär...
Isyys on 100% vaikka tietenkään mitään testejä ei ole tehty. Ennen raskauttani en maannut yli vuoteen kenenkään muun kanssa enkä sen jälkeen yli kolmeen vuoteen...
En kertonut lapsen isälle raskaudesta, koska en halunnut jatkaa suhdetta hänen kanssa ja jos olisin kertonut, niin olis pitänyt olla tekemisissä lapsen takia. Halusin mieluummin olla kokonaan yh.
Olin tuon esikoistytön syntyessä vasta 20v...
Paljon myöhemmin, tytön ollessa 10v tapaasin nykyisen mieheni ja meillä on yhdessä kaksi poikaa.
Kun tyttö oli pieni niin selitin vaan ympäripyöreitä, että joissain perheissä nyt vaan on pelkkä äiti jne.
Nyt tyttö mankuu saada tietää ja mietin ottaisinko yhteyttä tytön biologiseen isään, joka siis on täysin tietämätön koko tyttärestä...
Sen tiedän tytön biologisesta isästä, että hänellä on tällä hetkellä pari pientä lasta, on ihan hyvissä töissä ja vaikuttaa kunnolliselta....
Onko väärin mennä tässä vaiheessa sorkkimaan hänen elämäänsä??? Mitään en tietysti vaatisi, kuten en tähänkään asti, tytön itsensä toiveesta vaan ottaisin yhteyttä ja kertoisin lapsesta???
Kommentit (82)
Oikeastiko ap luulit, että tyttöä ei kiinnosta tietää kuka hänen isänsä on???
Mietin kyllä sitäkin, että jos tyttö isona välttämättä haluaa tietää, niin kertoisin. Ajattelin kyllä enemmänkin, että vasta kun on aikuinen, niin että kasvattaisin tytön kokonaan itse koko alaikäisyyden ajan. Mutta kun noin haluaa, niin kait sitten jo...
Ja mieluiten ehkä toivoin, ettei edes tahtoisi tietää, mutta kyllä vaan varauduin tähänkin! Mutta ajatuksella että mietitään sitä sitten jos tulee sen aika.
Toisaalta kun en ole tähän mennessä sanonut, niin ei varmaan menisi läpi.
Todella iso kynnys ottaa yhteyttä tuohon mieheen, vaikka tiedän missä asuu ja muistan hyvin nimen toki jne. Aikoinaan asuttiinkin yhdessä vähän aikaa...Mulla meni hermo aikoinaan tohon mieheen ihan täysin ja en kertonut raskaudesta ja halusin sen huomattuani eron. Se mies oli vaan sellainen hössöttäjä jotenkin ja ärsyttävä loppupeleissä ja en halunnut hänen tietävän mun raskaudesta vaan halusin olla rauhassa... ja rauhassa hoitaa lapsen itse jne.
"Mulla meni hermo" mitääääh??
Mieti omalle kohdallesi, molemmin päin;
A) Sinulle ei kerrottaisi oman lapsesi olemassa olosta
B) Et tietäisi kuka isäsi on
Olet ap TODELLA itsekäs.
Mies on menettänyt jo vauva-ajan, ensiaskeleet, ensimmäiset koulupäivät.. koko tyttärensä lapsuuden.
Tyttäresi on menettänyt isänsä, vain sinun valintasi takia.
Kerro tytöllesi ja miehelle, NYT.
Tämä asia ei edes koske sinua, vaan on heidän välisensä ja oikeutensa.
Siis kuollut oikeasti, vaikka raukka jumalauta ELÄÄ.
Niin kertoo siitä että miten sairas henkilö ap oikeasti mieleltään onkaan ja sadistinen.
AP EI OLE KYSYNYT TEKIKÖ HÄN OIKEIN 8V SITTEN! HÄN KYSYY APUA TÄMÄNHETKISEEN ONGELMAAN! Tässä vaiheessa on ihan turhaa alkaa ruotia niitä vääryyksiä mitä on vuosia sitten sattunut, niille ei enää voi mitään. Eikö tällä palstalla oikeesti tajuta että ihmiset tekee virheitä? Ja vaikka virheitä on tehnyt niin kyllä täältä silti saa tulla kysymään neuvoa!
-Jos joku on tullut raskaaksi, huudellaan: miksi et käyttänyt ehkäisyä
-Jos joku saanut sukupuolitaudin, huudellaan kondomista
-Jos jonku mies on väkivaltainen, huudellaan miksi et tajunnut aiemmin
-Jos jonku mies ei halua hoitaa lasta, huudellaan miksi olet tuollaisen miehen kanssa lapsen hankkinut
jne jne jne.
Miksei vastaajat voi vastata ap:n kysymykseen!? Olis kiva tietää onko ne aina nää samat huutelijat jotka haluaa ihmisille yhä kurjemman olon sen sijaan että auttaisivat? Onko nämä huutelijat itse täydellisiä ihmisiä jotka eivät ole elämässään tehneet virheen virhettä?
Sori avautuminen mut alkoi ottaa päähän...
Ap: jos lapsesi isä ei ole vaaraksi lapsellesi, voit kertoa tyttärellesi totuuden. Samoin lapsesi isälle.
ja kerroin totuuden tyttärelleni hänen ollessaan yli 20 v.Mutta hänpä ei antanut minulle anteeksi,ja syyttää aina kun tulee riitaa,että olen pilannut hänen elämänsä.Kaduttaa että edes kerroin,vaikka isä pitääkin nyt yhteyttä tähän tyttäreen,että sen puoleen meni ihan hyvin asiat.
Tyttö vaan ei anna anteeksi minulle.
Lyki vaikeat asiat mahdollisimman kauas ja kohtaa ne vasta sitten kun on pakko.
Justjoo.
Mitäpä jos kohtaisi ne vaikeat asiat heti ja hoitaisi pois alta? eikä vänkläisi ja viivyttelisi.
että jos mies ei halua tavata lasta, valehtele että on kuollut. Tällaisissa asioissa ei valehdella, ei vaan valehdella! Tyttö käsittelee asiat tavallansa, mutta valhe on pahinta ja sellaisesta voi jäädä kiinni. Jos isä kieltäytyy tapaamasta niin tyttö voi edes etsiä tietoa isästä ja miltä tämä näyttää tms. Sekin auttaa identiteetin muodostamisessa.
Tottakai siitä tulee kriisi miehen perheeseen mutta elämä ei ole aina reilua.
Millainen onkaan äidin suhde lapseen jos äiti valehtelee omalle lapselleen. Onneksi itse kerron vaikeimmatkin asiat, sen verran lapsiani kunnioitan!
Että saisi lehmä ampua itsensä ja viedä salaisuutensa hautaan. En voi sietää tuollaisia huolia
Ap on tehnyt päätöksensä 14 vuotta sitten ja kyllä siinä päätöksessä pitää pysyä! Jos nyt rupeaa "mamoilemaan" niin tuhoaa miehen ja nahdollisesti hänen perheensä elämän ja kun tytölle totuus valkenee niin hän voi päätyä myös vihaamaan äitiään.
Elämä ei ole mikään kauniit ja rohkeat. Ajatelkaa nyt av-mammat itsekin, yhtenä päivänä miehellesi ilmoitettaisiin lapsesta jonka olemassaolosta hän ei ole saanut päättää eikä siitä osallistuuko lapsen elämään. Sitten tultaisiin käsi ojossa että kun teini kuluttaa niin paljon... OMG!
muuttaa tilanteet toisenlaisiksi ja korjata juttuja mitä olisi pystynyt??
Ihmetyttää miten itsekkäitä jotkut ihmiset osaa olla. Tuo ettei halua olla tekemisissä, ei se ole mikään valinta, kestithän pannakin häntä. Mies on lapsen isä. Lapsella on oikeus isään. Ja isällä oikeus tietää.
Röyhkeää tuollainen. Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.
Hulluja varmaan sit kaikki ollaan... ;)
Ja ei ap nyt ehkä mikään huora eli prostitoitu ole. Mutta hyvin tyhmä ja itsekäs ihminen kylläkin.
Minähän tässä ajan vaan tuon lapsen oikeuksia tuohon perkeleen totuuteen.
ja kerroin totuuden tyttärelleni hänen ollessaan yli 20 v.Mutta hänpä ei antanut minulle anteeksi,ja syyttää aina kun tulee riitaa,että olen pilannut hänen elämänsä.Kaduttaa että edes kerroin,vaikka isä pitääkin nyt yhteyttä tähän tyttäreen,että sen puoleen meni ihan hyvin asiat.
Tyttö vaan ei anna anteeksi minulle.
Jos oot 20 vuotta salannut täysin tietoisesti tollasen asian, niin ei ihmekään ettei anna anteeksi! HUH huh.
Ja itse asiaan, mä henk.kohtasesti isättömänä lapsena olen sitä mieltä, että jokaisella on oikeus edes tietää, ketkä ne biologiset vanhemmat on. Kyllä niitä asioita jokainen isätön/äiditön ajattelee, vaikkei sitä myöntäisikään.
Itse en koskaan saanut mahdollisuutta kysyä asiasta äidiltäni.
kaikille parasta että tapan itseni.
kaikille parasta että tapan itseni.
teepä se.
Niele vaan häpees.
Se että pihtaat 20vuotta tietoa, on kun pyyhit 20vuotta ihmiselämästä pois ja se on minusta aika paljon!!!!
KOKO LAPSUUS toisen vanhemman kanssa
Millä aattelit maksaa sen takaisin, kysympähän näin vaan? :)
Hei sinä olet tehnyt tässä nyt paskaa!
Turha sitä ruveta heti muualle kääntämään vaan kantaa seurauksista vastuu.
Hei sinä olet tehnyt tässä nyt paskaa!
Turha sitä ruveta heti muualle kääntämään vaan kantaa seurauksista vastuu.
Opetelkaas nyt lukemaan, ei ollut ap joka noita kirjoitteli...
Miten itsekäs kusipää lehmä hänen äitinsä on ja tyttö hylkää hänet.
Itse en ikinä antaisi äidilleni anteeksi jos omista itsekkäistä syistä olisi kieltänyt minulta isäni. Käskisin ämmän palaa helvetin tulessa.