Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

14v tyttö kyselee biologisesta isästään, mitä tekisit?

Vierailija
26.12.2012 |

Tilanne on se, että biologinen isä ei edes tiedä minun tulleen raskaaksi ja että hänellä on kanssani tytär...

Isyys on 100% vaikka tietenkään mitään testejä ei ole tehty. Ennen raskauttani en maannut yli vuoteen kenenkään muun kanssa enkä sen jälkeen yli kolmeen vuoteen...

En kertonut lapsen isälle raskaudesta, koska en halunnut jatkaa suhdetta hänen kanssa ja jos olisin kertonut, niin olis pitänyt olla tekemisissä lapsen takia. Halusin mieluummin olla kokonaan yh.

Olin tuon esikoistytön syntyessä vasta 20v...

Paljon myöhemmin, tytön ollessa 10v tapaasin nykyisen mieheni ja meillä on yhdessä kaksi poikaa.

Kun tyttö oli pieni niin selitin vaan ympäripyöreitä, että joissain perheissä nyt vaan on pelkkä äiti jne.

Nyt tyttö mankuu saada tietää ja mietin ottaisinko yhteyttä tytön biologiseen isään, joka siis on täysin tietämätön koko tyttärestä...

Sen tiedän tytön biologisesta isästä, että hänellä on tällä hetkellä pari pientä lasta, on ihan hyvissä töissä ja vaikuttaa kunnolliselta....

Onko väärin mennä tässä vaiheessa sorkkimaan hänen elämäänsä??? Mitään en tietysti vaatisi, kuten en tähänkään asti, tytön itsensä toiveesta vaan ottaisin yhteyttä ja kertoisin lapsesta???

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään elämä ei mene pilalle totuudesta. Mitä itse tykkäisit, jos äitisi valehtelisi sulle siitä kuka on isäsi?

Mistä minä tiedän onko äitini aviomies isäni..?

Minäkin olisin nukkunut pari yötä ja miettinyt mikä on oikea tapa toimia tässä tilanteessa.

(ei nro 80)

Vierailija
2/82 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän siinä ole jahkattu ihan tarpeeksi, liikaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asia edistynyt mihinkään ap?

Vierailija
4/82 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2012 klo 23:21"]

eli ei ylläri. Mut tuo 'siittäjä' ei silti tiennyt\muistanut tytön nimeä. Nyt lopetan tänne raportoimisen, juttelen vielä fb:n chatissa 'siittäjän' kanssa tänään...

[/quote]

Vanha ketju mut naurattaa silti. Chat toiminto vaatii kaveruuden eli mites yhtäkkiä te olettekin jo toistene kavereina facebookissa? Niin keksitty aloitus mut viihdyttävä kun tietää et suomi on täynnä naisia jotka valehtelee lastensa  isistä.

Vierailija
5/82 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

facenookin kautta ja vastas heti!! Yllätyin kun vastas, että tiesi mun raskaudesta ja tytöstä. Kaverini oli laverrellut sille... En tosiaan tiennyt, luulun todella ettei tiedä. Oli kuulemma alkuun yrittänyt soittaa mulle mut koska olin vaihtanut numeroa niin ei saanut yhteyttä. Ihmettelen vaan miksei mun numeroa kaveriltani pyytänyt... No väliäkö sillä. Tavallaan loukkaa et se tiennyt ja mä olen luullut ettei ole tiennyt. Tiedän että mun loukkaantuminen on naurettavaa mut tältä vähän tuntuu. Oli aika vihaisen oloinen kun otin yhteyttä ja monien huuto- ja kysymysmerkkien kanssa laittoi et ai nytkö sitten haluankin hänet meidän elämään... Oli kuulemma silloin aiemmin sit päättänyt et jatkaa elämäänsä sit vaan kun ei hän kuulemma mulle kelvannut. Olis kyllä saanut facebookista yhteyden jos ois halunnut... En oo estänyt häntä tms. Pyys tytön kuvaa, en antanut vielä. Muuten ei kovin innostuneelta tytöstä vaikuttanut ja nyt ku tiiän et tiesi, niin.... tuskin se kovin kiinnostunut missään vaiheessa oli. Tytölle kerroin et viestittelin isänsä kanssa ja et puhutaan asiasta kun ollaan ensin isänsä kanssa sovittu asioista lisää. Kerroin "isukille" et tyttö itse halus tietää isästään, en muuten ois ottanut yhteyttä.

Vierailija
6/82 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä mihin tää kaikki vielä johtaa. Mut eiköhän tuo 14v nyt ole tarpeeksi kypsä tietämään että tahtoo selvittää tän asian. Tyttö on muuten aivan isänsä näköinen, en oo aiemmin ajatellutkaan asiaa, mut tuo biologinen isä kirjoitti kuulleensa tytön olevan hänen näköisensä ja onhan se totta. Surullinen olo tuli nyt. Elämä on... Mut tyttö on hyvän lapsuuden saanut kaikesta huolimatta. En vaan ois uskonut isänsä tietävän.......

Vierailija
7/82 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei ylläri. Mut tuo 'siittäjä' ei silti tiennyt\muistanut tytön nimeä. Nyt lopetan tänne raportoimisen, juttelen vielä fb:n chatissa 'siittäjän' kanssa tänään...

Vierailija
8/82 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä oma itsekkyytesi ja lapsellisuutesi taka-alalle. Lapsella on oikeus tietää isästään ja isällä lapsestaan.

facenookin kautta ja vastas heti!! Yllätyin kun vastas, että tiesi mun raskaudesta ja tytöstä. Kaverini oli laverrellut sille... En tosiaan tiennyt, luulun todella ettei tiedä. Oli kuulemma alkuun yrittänyt soittaa mulle mut koska olin vaihtanut numeroa niin ei saanut yhteyttä. Ihmettelen vaan miksei mun numeroa kaveriltani pyytänyt... No väliäkö sillä. Tavallaan loukkaa et se tiennyt ja mä olen luullut ettei ole tiennyt. Tiedän että mun loukkaantuminen on naurettavaa mut tältä vähän tuntuu. Oli aika vihaisen oloinen kun otin yhteyttä ja monien huuto- ja kysymysmerkkien kanssa laittoi et ai nytkö sitten haluankin hänet meidän elämään... Oli kuulemma silloin aiemmin sit päättänyt et jatkaa elämäänsä sit vaan kun ei hän kuulemma mulle kelvannut. Olis kyllä saanut facebookista yhteyden jos ois halunnut... En oo estänyt häntä tms. Pyys tytön kuvaa, en antanut vielä. Muuten ei kovin innostuneelta tytöstä vaikuttanut ja nyt ku tiiän et tiesi, niin.... tuskin se kovin kiinnostunut missään vaiheessa oli. Tytölle kerroin et viestittelin isänsä kanssa ja et puhutaan asiasta kun ollaan ensin isänsä kanssa sovittu asioista lisää. Kerroin "isukille" et tyttö itse halus tietää isästään, en muuten ois ottanut yhteyttä.

Vierailija
9/82 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen onkaan äidin suhde lapseen jos äiti valehtelee omalle lapselleen. Onneksi itse kerron vaikeimmatkin asiat, sen verran lapsiani kunnioitan!

Minä kyllä valehtelen joskus lapsilleni, syynä heidän suojelu. Tai en kerro heille koko totuutta. Miksi kertoisin? Lapsille eivät kuulu kaikki aikuisten asiat.

Vierailija
10/82 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuta lapsen isää että tyttö on syytön syntymäänsä ja herkässä iässä. Eli että jos tyttö pääsee tapaamaan tai viestittelemään tämän kanssa, miehen pitäisi pitää mahdolliset katkeruudet ja erimielisyydet pois puheistaan.

Vierailija
11/82 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:n innoittamana, ajattelematta menet laittamaan heti FB-viestin isälle? Nyt ei sitten ole paluuta entiseen. Olisit nukkunut yön yli niin olisit tullut järkiisi. Mä olisin tuossa tilanteessa sanonut, että isä olisi vaikka joku ulkomaalainen, jonka nimeä et edes tiedä ja jota umpihumalassa menit nusaseen. Vaikka etelän lomalla tai ruotsinlaivalla. Tyttösi olisi hyväksynyt tämän ja kaikkien elämä olisi jatkunut onnellisena ja ennallaan. Nyt menit pilaamaan kaiken!!!

Vierailija
12/82 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:n innoittamana, ajattelematta menet laittamaan heti FB-viestin isälle? Nyt ei sitten ole paluuta entiseen. Olisit nukkunut yön yli niin olisit tullut järkiisi. Mä olisin tuossa tilanteessa sanonut, että isä olisi vaikka joku ulkomaalainen, jonka nimeä et edes tiedä ja jota umpihumalassa menit nusaseen. Vaikka etelän lomalla tai ruotsinlaivalla. Tyttösi olisi hyväksynyt tämän ja kaikkien elämä olisi jatkunut onnellisena ja ennallaan. Nyt menit pilaamaan kaiken!!!

Vierailija
13/82 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään elämä ei mene pilalle totuudesta. Mitä itse tykkäisit, jos äitisi valehtelisi sulle siitä kuka on isäsi?

Vierailija
14/82 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasteni elämään! Lasteni isä lähti ja jätti meidät lasten ollessa pieniä. Hänellä on vakava päihdeongelma, jonka vuoksi ei ole missään tekemisissä lasten kanssa. Ei kunnoltaansa pysty ennkä minä antaisi. Mitähän sitä kertoisi jonain päivänä..

Ihan oikeasti, olisit onnellinen, että lapsellasi on kunnollinen mies isänä jolla olisi varmasti vielä paljon annettavaa lapsellesi! Provohan tämä on, mutta ei sen väliä :).

Vierailija
15/82 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika ärtynyt ollut tästä asiasta. Siis siitä että nyt otin yhteyttä näin pitkän ajan jälkeen. Ei meinaa ymmärtää, että otin vain koska isoksi kasvanut tyttö halusi niin.

Miettivät nyt vaimonsa kanssa haluavatko nähdä tyttöä vai eivät.

Tytölle näytin isänsä kuvan. Hän ei ole hirveästi avautunut ajatuksistaan minulle, mutta selvästi mietityttää häntä asia... Kovasti kirjoittelee päiväkirjaansa ja on mietteliään sulkeutuneen näköinen.

ap

Vierailija
16/82 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrot tietty saman kuin meillekin!

Mikset ole tehnyt sitä jo aikapäiviä sitten`?

Vierailija
17/82 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tähän voi oikeen muuta sanoa.

Vierailija
18/82 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miksi et ole selvittänyt isyyttä aikanaan lastenvalvojalla. Se on nimenomaan lapsen oikeus. Hän saa oikeuden perintöön ja identiteettiin. Isä on osa identiteettiä vaikka hänen kanssaan ei olisi tekemisissä.

Sinun velvollisuutesi on ottaa yhteyttä biologiseen isään. Tytöllä pitää olla mahdollisuus tietää totuus.

Vierailija
19/82 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temppuhan on ollut todella väärin miestä kohtaan alunperinkin ja on edelleen. Mutta lapsella on oikeus tietää isänsä. Sinuna olisin yhteydessä mieheen, pyytäisin nöyrimmästi anteeksi että hän on menettänyt 14v lapsensa elämästä, antaisin aikaa puhua asioita kotona ja sitten vasta sekoittaa lapsi siihen.

Vierailija
20/82 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainatun kommentoijan kanssa!

Tietysti tytöllä ja hänen isällään on oikeus tietää totuus.Ihmettelen, miksi et ole selvittänyt isyyttä aikanaan lastenvalvojalla. Se on nimenomaan lapsen oikeus. Hän saa oikeuden perintöön ja identiteettiin. Isä on osa identiteettiä vaikka hänen kanssaan ei olisi tekemisissä.

Sinun velvollisuutesi on ottaa yhteyttä biologiseen isään. Tytöllä pitää olla mahdollisuus tietää totuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän