työkaveri valehtelee ja keksii juttuja koko ajan, mikä sitä vaivaa?
huomasi vähän aikaa sitten, että työkaverin jutuissa oli outoja ristiriitaisuuksia. sitten tajusin, että hän kertoo muiden juttuja ominaan, lisäilee niihin jotain yksityiskohtia. kaikki mikä on tapahtunut jollekin muulle, on aina tapahtunut myös hänelle.
jutut muuttaa muotoaan koko ajan. saattaa kertoa ensin jonkun version mulle ja hetken päästä selittää kirkkain silmin eri versiota muille mun kuullen.
mikä sitä vaivaa? olen pari kertaa jo sanonut että hän kertoi aiemmin asiaa eri tavalla ja tyyppi vain sanoo, että muistan väärin tai selittää asiaa parhain päin.
henkilö on vielä aika vastuullisessa työssä, jossa saa ihmisitä paljon tietoja, ei herätä luottamusta tuo toiminta.
Kommentit (31)
Mulla olli tollanen työkaveri. Muut ei oikein huomannut, mutta mua häiritsi se jatkuva valehtelu. Oli tosi nätti nuori nainen ja silleen karismaattinen, että ihmiset ei puuttuneet. Lähdin ihan muista syistä siitä työpaikasta, mutta oli raskasta.
Mun yhdellä tutulla oli kolme lasta ja hän oli yh. Tapasi sitten uuden miehen, jolla oli suht samanikäinen poika. Ajattelin, miltä miehen pojasta mahtaa tuntua, kun isä muutti toisen pojan isäpuoleksi. Juu, vähän tuomitsevaa mutta jäi siksi mieleen.
Tämä nainen oli uutta miestään vanhempi, eikä voinut antaa enää lasta miehelle. Hän sanoi, että miehensä oli sanonut, että jos hän haluaisi lapsia, hän olisi jo tehnyt lapsen
Wtf! Minne se poika unohtui?
Mietin, miksi tämä nainen koki tarpeelliseksi puhua näin pahasti ristiin? En koskaan tavannut tätä uutta miestä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on töissä patologinen valehtelija. On muuten aika veikeä tapaus, jos joskus kohtaatte sellaisen. Työt tehdään yksin, joten yhtään ketään hän ei satuilullaan vahingoita, mutta aivan kaikissa jutuissa on 90% värikynää, eikä ole väliä vaikka jutut ovat käytännössä mahdottomia tai laittomia. Hän on tehnyt 15 päivän työputken (ei ole) ja 85 tuntia ylitöitä lyhyessä ajassa (ei ole) ja muutenkin, jos on laastari sormessa, häntä on purrut hai. Ei hän sille kai mitään mahda eikä tuo ketään haittaa, kun tiedetään paskanpuhujaksi, ei kukaan ota häneltä mitään tosissaan.
Nämä on kyllä hämmentäviä tapauksia, kun elävät ihan jossain omissa tarinoissaan. On hyviä jutunkertojia (ei työhön liittyviä), ja sitten on näitä, joita muu porukka katsoo kulmat koholla, että okei...
Värikkäät jutut on ihan kivoja jos totta. Mutta tuo taitaa olla joku tarinankertoja..
Vierailija kirjoitti:
2012 ketju.
Mutta suurin osa kommenteista 2026.
Aihe edelleen ajankohtainen siis.
Mulla oli työnohjaaja, joka yhtenä päivänä ohjasi tekemään tietyllä tavalla ja kun seuraavana päivänä tein juuri niin, oli asia väärin tehty ja väärässä järjestyksessä. Aloin tekemään tarkkoja muistiinpanoja ohjeista ja kirjoitin kellonajat ja päivät ylös ja näytin hänelle näitä tilanteessa , kun tein taas aivan väärin. Nolostui ja ilmoitti ettei enää ohjaa minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2012 ketju.
Mutta suurin osa kommenteista 2026.
Aihe edelleen ajankohtainen siis.
Ihmettelen näitä vanha ketju huutelijoita. Mitä sitten jos on vanha ketju!
Vierailija kirjoitti:
Mulla olli tollanen työkaveri. Muut ei oikein huomannut, mutta mua häiritsi se jatkuva valehtelu. Oli tosi nätti nuori nainen ja silleen karismaattinen, että ihmiset ei puuttuneet. Lähdin ihan muista syistä siitä työpaikasta, mutta oli raskasta.
Kaikki ei jostain syystä näe ja osaa kyseenalaistaa jonkun juttuja. Itsellänikin oli tällainen työkaveri, jolle aina selitin toisen työkaverin toimintaa, ja tämä ei huomannut mitään. Meni pitkän aikaa, kun asiat alkoi lopulta valjeta hänellekin.
Vierailija kirjoitti:
Värikkäät jutut on ihan kivoja jos totta. Mutta tuo taitaa olla joku tarinankertoja..
Joillain nyt vaan on värikkäämpi elämä kuin toisilla. Ja kaikkia juttuja ei todellakaan kerrota..
Hienoa, että joku edes uskaltaa tarinoida. Itse olen jo kyllästynyt robotteihin joita valtaosa ihmisistä on.
No voi, ei tarvitse väritellä. Tiedät jos joskus tapaat vastaavan. Mä en ole ihmisorientoitunut, ihan sama millainen kukin on.