Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäni anoppi on pihi!!

Vierailija
26.12.2012 |

Tiedän olevani materialistinen paska, mutta kysyisin teidän mielipidettä seuraavaan asiaan:

Olen tottunut lapsena suuriin lahjakasoihin. Olin ainut lapsi ja pilalle hemmoteltu. Nyt olen itse saanut lapsen ja vietettiin ensimmäistä joulua mieheni vanhemmilla.

Oma isäni (äitini on jo kuollut) on yksin asuva eläkeläinen, jolla tulot eivät isot ole, antoi 200€ lahjakortin lapsenlapselleen! Mielestäni todella iso asia. En odottanut mitään tällaista, mutta totta kai kelpaa kyllä.

Miehen vanhemmat, velattomia maatilallisia, joille lapseni on ensimmäinen lapsenlapsi, eivät muistaneet lahjoilla tms lastani ollenkaan. "Lahjaksi" anoppi maalasi 100v vuotta vanhan kehdon, jossa lapseni sai joulun nukkua. Kehto jäi tottakai anoppilaan 300km päähän, jossa lapseni voi nukkua käydessään. Eli käytössä n.3-4 kuukauden välein 2 yötä.

Onko ihan väärin odottaa konkreettista muistamista? Mitä mieltä olette?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun vanhemmat antavat aina omastaan kunnon lahjat kaikille. Mieheni vanhemmat, jotka eivät elä puutteessa, antavat aina jotain kummallisuuksia. Usein eivät mitään.

Esikoinen ei esimerkiksi saanut ristiäislahjaa anopilta, kun ei muistanut...eikä ole dementikko. Tämä piheys on myös tarttunut mieheeni. Itsellä pitää olla aina vehkeet vimpan päälle, omilla lapsillaan sitten saapi olla vaikka kirpparin kuluneet. Mulle ihan sama, huolehdin omistani.

Vierailija
2/35 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon ikäinen ei lahjoista juuri ymmärrä, ja joku helistin häviää lelujen joukkoon, niin ettei sitä vuosien päästä kukaan muista milloin ja keneltä se on tullut. Mutta taulu on sellainen, että sen voi kertoa lapselle isompanakin, että tuo oli eka joululahja isovanhemmiltasi. Itse olisin kyllä sitten antanut sen kehdonkin lahjaksi, tai maalannut vauvan oman pinniksen kuvan muistoksi :). Ihmiset osoittaa välittämistään eri tavoin.

eli ollut käytössä vuosikymmeniä. Ei sellaisia anneta lahjaksi, ne ansaitaan asumalla taloa ja tilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta anoppisi on pihi. Ei kysymys ole lahjan suuruudesta vaan muistamisesta. Kuten joku kirjoitti ylempänä olisi jokin lelu tai tavara muisto ensinmäisestä joulusta... Ainakin minulla on tallessa pehmolelu jonka olen saanut mummoltani ensinmäisenä jouluna ja se on nyt tosi rakas pehmo. Itselläni on 2v ja puolivuotias. Vauva sai äidiltäni nallen joululahjaksi ja mielestäni tosi kiva. Minun mielestä anoppisi on pihi tai sitten tökerö. Olisi voinut ostaa vaikka pienen pehmolelun joita saa parilla eurolla. Isäsi lahjakortti on taas mielestä todella iso lahja... Pienempi olisi riittänyt?

Vierailija
4/35 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on pihi ja AP ahne materialisti. Unelmayhdistelmä.

Vierailija
5/35 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuorokauden täysihoidon ja lapsikin lätkäistiin johonkin kuin seimeen makaamaan?

Isältäisi olisin odottanut jotain aitoa muistamista, en rahalahjaa. Miehesi vanhemmat sen sijaa passasivat teitä runsain mitoin, vai menitkö miniänä aamuviideltä navetalle, että appivanhemmat saivat nukkua?

Vierailija
6/35 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sanonut isällesi, että tuo 200€ on kiitos vaan liikaa ja 20€ saisi vauvalle jotain kivaa. Toiset isovanhemmat eivät antaneet "mitään", Kyllä he antoivat, et vaan huomannut. he kestitsivät teidät ja antoivat yösijan. Mitä vauvanne ymmärtää satast€n pääll€? Olipa satasia paljon tai vähän. Ei lapsi alkaa kouluikäisenä vasta muistamaan mitä on saanut vai jäikö saamatta.

Vierailija
7/35 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä munkin mielestä tuo on hieman nuukaa, vaikka vauva ei ymmärrä lahjojen päälle, niin eka joulu ja eka lapsenlapsi... Mutta maatilallisetkaan ei rahassa kylve, ja maalla lahjat ovat tosiaan erilaisia.

Vierailija
8/35 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri otsikoilla?

Vierailija
9/35 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä äiti antoi satasen suoraa veljelle ja sanoi, että käytä tämä vauvan lahjaan, jotta "Mari" ei ota sitä rahaa itselleen ja laitata kynsiään. Suku saattaa tuntea rahankäyttötapasi, joten jotta se vauva oikeasti saa jotain, ei siitä rahasta kannata sinulle kertoa.

Mistä muuten tiedät, että isä ja äiti on velattomia? Jo pelkkä uusi navetta maksoi vähän yli 2 mlj. e.

Vierailija
10/35 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä järkevä vastaaja, ei hullua Av-mamma.

Ei ole normaalia. Ovat pihejä.

Itse ollaan opiskelijoita, ja hommasin kummipojalle lahjaksi välihaalarin, nallelelun ja vaunuihin laitettavan lelukoristeen. Pidin lahjaani pienehkönä.

Isäsi lahja oli liikuttava. Appivanhemmat törkeitä. Vähintään olisivat saaneet jonkun lahjan antaa ja mieluummin rahaa väh 50-100 euroa, jotta olisitte voineet sitten itse hankkia esim talvikengät. Mutta jos tapoja ei ole, niitä ei ole.

Olen pahoillani puolestasi. Häntä pystyyn!:)

Vierailija
11/35 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen lähti vahingossa ja luulin että hävisi! Olin kuitenkin tallettanut varmuudeksi copypastella, koska olin oikolukemassa.. Siksi siis ihan samat tekstit! Pahoittelut!

Vierailija
12/35 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä järkevä vastaaja, ei hullua Av-mamma. Ei ole normaalia. Ovat pihejä. Itse ollaan opiskelijoita, ja hommasin kummipojalle lahjaksi välihaalarin, nallelelun ja vaunuihin laitettavan lelukoristeen. Pidin lahjaani pienehkönä. Isäsi lahja oli liikuttava. Appivanhemmat törkeitä. Vähintään olisivat saaneet jonkun lahjan antaa ja mieluummin rahaa väh 50-100 euroa, jotta olisitte voineet sitten itse hankkia esim talvikengät. Mutta jos tapoja ei ole, niitä ei ole. Olen pahoillani puolestasi. Häntä pystyyn!:)

Eikö ne vaatteet pitäisi vanhempien itse kyetä kustantamaan?

Vierailija
13/35 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi ei vielä tajua lahjakasoista mitään eikä rahasta, joten tuskin sai pahoja traumoja. Mikset itse ostanut niitä lahjakasoja, jos ne kerran ovat sinulle tärkeitä? Onko vaikea ymmärtää, että monelle joulu on paljon muutakin kuin yletöntä tuhlausta lahjoihin?

Vierailija
14/35 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että eivät muistaneet minulta tietämättä, koska mieheni ei todellakaan pimittäisi tällaisia asioista.

Tiedän velattomiksi, koska ovat siitä muutaman vuoden puhuneet, että nyt on velat maksettu ja on rahaa tehdä sisustusremontteja kotona. Navetta on vanhahko eli uuden navetan rakentamisesta tai automaatiosta ei ole velkaa tullut.

Vierailija
15/35 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma vikasihan tuo on. Millainen mies sellaiset appivanhemmat. Mitä se vauva olisi konkreettisesti tarvinnut, vai sinäkö vain?

Olen vahvasti sitä mielstä, että olet idiootti.

Vierailija
16/35 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä järkevä vastaaja, ei hullua Av-mamma. Ei ole normaalia. Ovat pihejä. Itse ollaan opiskelijoita, ja hommasin kummipojalle lahjaksi välihaalarin, nallelelun ja vaunuihin laitettavan lelukoristeen. Pidin lahjaani pienehkönä. Isäsi lahja oli liikuttava. Appivanhemmat törkeitä. Vähintään olisivat saaneet jonkun lahjan antaa ja mieluummin rahaa väh 50-100 euroa, jotta olisitte voineet sitten itse hankkia esim talvikengät. Mutta jos tapoja ei ole, niitä ei ole. Olen pahoillani puolestasi. Häntä pystyyn!:)

Vierailija
17/35 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä äiti antoi satasen suoraa veljelle ja sanoi, että käytä tämä vauvan lahjaan, jotta "Mari" ei ota sitä rahaa itselleen ja laitata kynsiään. Suku saattaa tuntea rahankäyttötapasi, joten jotta se vauva oikeasti saa jotain, ei siitä rahasta kannata sinulle kertoa.

Hah, minun anoppi tekee tavallaan näin. Antaa siis miehelle rahaa, että voi käyttää sen asiaan X. Oikeasti mies on todella huithapeli rahan suhteen ja fiksummin anoppi tekisi jos antaisi rahan minulle=minä todellakin käyttäisin sen rahan juuri siihen asiaan X. Minun anoppi ei ainakaan tunne meidän perheen rahankäyttötapoja selvästikään.

Ymmärrän ap:ta sillä, että minäkin olisin tuossa tilanteessa kaivannut jotain konkreettista, olkoon vaikka itse tehty käpylehmä vauvalle, mutta edes jotain (mitä kirjoittaa vauvakirjaan). Eihän se vauva edes siihen kehtoon mahdu kuin pari kertaa jos kylässä käydään noin harvoin :D

Vierailija
18/35 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vanha olet? 19 v?

Vierailija
19/35 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli vintistä kerännyt kaikenlaista romua ja pakannut sen joulupaperiin. Jokainen esine piti kirjata tarkasti vauvakirjaan ja kantaa anopilta tänne kotiin. Kaikista niistä on otettu jopa kuvat ja anoppi sanoi, että hän meillä käydessään sitten voi niistä kuvista tarkistaa, että kaikki on tallessa.

Hienoa, koinsyömä tyynynpäällinen ja ruosteinen, puhkikulunut emalikannu meiltä puuttuikin.

Vierailija
20/35 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina huolissani siitä kelpaako minun antamani lahja ihmisille, enkä ajattele mitä meidän perhe saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän