Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lyttykuonokoirien jmv. omistajat - hävettääkö?

Vierailija
26.12.2012 |

Tuossahan se jo olikin, mutta vielä monisanaisemmin: lyttykuonojen* ja muiden sairaiden rotujen omistajat - hävettääkö, että olette teollanne edistäneet eläinrääkkäystä? Ja että koiranne kärsii koko elämänsä? Tunnetteko, kuinka teitä tuijotetaan paheksuvasti?

*Englanninbulldogit, ranskikset, mopsit ja monta muuta rotua.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2012 klo 15:25"]

Tai cavalier king charlesinspanielit, meidän lapsetkin tietää että rotu on niin sairas että sen aivot ei mahdu sen päähän. Mä en kyllä kehtaisi ostaa sellaista.

[/quote]

Ei cavalieria voi verrata noihin lyttynokkiin, joista lähes jokainen yksilö kärsii koko elämänsä joka ikinen päivä ihan tarkoituksellisen jalostuksen takia. Vain pieni osa cavaliereista sairastaa tuota aivojuttua ja suurin osa elää terveenä. Cavalierin kesimääräinen elinikä on myös ihan normaali, toisin kuin lyttynokilla.

Vierailija
42/59 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta mielestäni sekä esimerkiksi Englannin bulldogin ja cavalierin kansainvälinen terveysluokitus on sama, eli kaikkein huonoin (=välitöntä huomiota vaativat rodut). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 10:53"]

OT, miksi te sairaat ihmiset teette lapsia?? Kaikenmaailman astmaatikot, kauhea katsoa kun juostessa lapsenne vinkuu ja rohisee. Tai mielenterveysongelmaiset, onko kiva kun lapsenne ei sopeudu normaaliin elämään vaan tarvitsee terapiaa mahdollisesti läpi koko elämänsä.

[/quote]

Ilmeisesti näitä sairauksia ei pidetä 100% varmasti periytyvänä tai heikentävän elämänlaatua niin paljon, että lisääntymistä pitäisi rajoittaa. Oman sisaruksen tai vanhemman kanssa lisääntyminen on kuitenkin laitonta juuri perinnöllisten sairauksien/vammojen takia. Mopsithan polveutuvat kaikki arviolta 50 kantayksilöstä, sukurutsainen laji.

Vierailija
44/59 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nää mitään häpee. Oksettaa kerta kerran jälkeen kuulla, kuinka ne "tuhisevat ja oikein kuorsaavat somasti vieressä, kun nukutaan samassa sängyssä". No, onneksi on sentään omistaja lähellä, kun koiraparka saa jonkun kohtauksen.

Vierailija
45/59 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä täällä on taas varsinaista koira-asiantuntijaa liikenteessä..

Vierailija
46/59 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.dokumentteja.com/sairaaksi-jalostettu-paras-ystava/

Kannattaa katsoa ylläoleva dokkari. Itselleni siitä nousi päälimmäisenä viha koiranäyttelyitä ja ahtaita rottumääritelmiä kohtaan. En ymmärrä ihmisiä, jotka sellaista harrastavat. Lyttykuonoja tulisi ehdottomasti jalostaa pidempikuonoisiksi - on barbaarista, ettei sitä tehdä. Näiden ihanien eläimien elämänlaatu paranisi, mutta se ei tunnu näitä koiraharrastajia kiinnostavan. Oikeita "eläintenystäviä".

Vierailija
47/59 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylpeä ranskanbulldogin omista, enkä häpeä lainkaan.

Koira on syntynyt luonnollisesti (ei sektio), tutkittu virallisissa terveystarkastuksissa (sydän, polvet, silmät, lonkat, selkä) ja saanut erinomaiset lausunnut. Koiran hengitys on vapaata, eikä korisevaa. Jaksaa lenkkeillä 10 kilometrin lenkkejä juosten, hyppien, luonnosta nauttien. Näyttelyissä menestynyt ja saanut kirjallisen arvostelluun useamman kerran maininnan avoimista sieraimista sekä hyvästä hengityksestä.

Erityismainintana aivan mahtava, iloinen, osallistuva, avoin, sosiaalinen ja rohkea luonne.

Miksi häpeäisin?

Vierailija
48/59 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typistämisen suhteen on sentään edistytty. Ennen niin "rotikoita rakastavat" ovat jostain kumman syystä päätyneet toiseen rotuun...

Vierailija
49/59 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
50/59 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuo typistäminen on hyvä esimerkki siitä, kuinka sokeaksi koiran hyvinvoinnille voi ihminen tulla, jos kulttuuri tukee jotain epätervettä tapaa. Koiran päähermon katkaiseminen ja ikuisen hermosäryn aiheuttaminen koiralle oli täysin järjestön tapa. Jos nyt kukaan kertoisi leikanneensa koiraltaan hännän poikki ihan vaan huvikseen, niin hän saisi syytteen ja yleistä paheksuntaa.

Meilläpäin on yksi ulkomailta tuotettu typätty koira, ja kyllä se vaan ikävästi pistää silmään. Ei se näytä uljaalta rotunsa edustajalta vaan pahoinpidellyltä.

Vierailija
51/59 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa? Ajattelin ostaa ranskanbulldogin koska se on kuulemma todella suosittu rotu, ainakin muotiblogien mukaan.

Vierailija
52/59 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikähän rotu sitten on terve ja minkä voi hankkia??

Vierailija
53/59 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä kaverillani on englanninbulldoggi ja toisella hm.. olikohan ranskan-? Kumpikin koira tosiaan rohisee ja kuorsaa ja nämä omistajat pitävät sitä ihan normaalina ja söpönä. Ja niiden koirien kielet ei mahdu suuhun, kun kuono on niin lyhyt. Facessa aina kuvia, missä kieli roikkuu nukkuvalla koiralla 15 senttiä suusta ulkona. Toisella on myös hampaat ihan hirveessä järjestyksessä pitkin kitalakea ja ikeniä, tai oli, ne kai leikattiin pois (??). Ei ollenkaan sellainen normaali terve "helminauha", kuten normaaleilla koirilla. Siis mua säälittää ja ällöttää ja ihmettelen miksei omistajat tosiaan häpeä. Koirat ovat luonteeltaan aivan ihania, mutta melkein itku tulee aina kun olen niitä rapsutellut.

Vierailija
54/59 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 13:24"]

Ja mikähän rotu sitten on terve ja minkä voi hankkia??

[/quote]

Monikin. Millaiset kriteerit sulla koiralle on?

Vierailija
55/59 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveestä, kauniista ja älykkäästä bokserinartustamme joka koirapuistossa juoksee onnellisena ja villitsee mukaansa muutkin koirat juoksemaan. Sairas koira ei juokse täysiä onnesta hyppien. Edellinen bokserimme eli 12 vuotiaaksi terveenä.

Vierailija
56/59 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan kaikilla pitäisi olla ainoastaan sekarotuisia koiria ja joitain ajokoiria. Kaikila roduilla on omat ongelmansa. Ystämälle labbis on pennusta asti ollut erittäin sairas ja allerginen vaikka ei näytä niin jalostetulta kuin meidän boksumme.

Vierailija
57/59 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ylpeä omasta bulldogistani joka EI OLE mitenkään sairas! Se jaksaa telmiä ja juosta!

Vierailija
58/59 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 14:37"]Mä olen ylpeä omasta bulldogistani joka EI OLE mitenkään sairas! Se jaksaa telmiä ja juosta!
[/quote]

Varmaan jaksaa mutta röhkii ja tuhisee samalla minkä kerkiää..

Vierailija
59/59 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hävettää enemmän niitten puolesta jotka ei kouluta koiriaan ollenkaan, vaan juoksevat koiran perässä käsi venyen ja koiran räksyttäessä kaikelle liikkuvalle.