Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en jaksa tätä "lapsi-jumalien" palvomista 24h/vrk!!

Vierailija
26.12.2012 |

Sen jälkeen kun lapsia sain, elämässäni ei ole ollut muuta sisältöä kuin lapset, lapset ja lapset. Joka ikinen arkiaamu ja -ilta, viikonloppuja vapaapäivä menee "lasten ehdoilla". Syödään vain lapsille kelpaavia ruokia, katsotaan vain lapsille sopivia ohjelmia, kuunnellaan lällättelyä. Puhelimessa ei voi puhua, omaa ruokaa ei saa syödä. Vapaa-aika menee ruuanlaitossa, siivouksessa ja harrastuskuskauksissa.

Kun lapset syntyivät, lakkasin olemasta. Ketään ei juurikaan enää kiinnosta minun kuulumiseni. Varsinkin sukulaisten silmissä olen nyt palvelusväkeä, jota ei enää tarvitse edes tervehtiä kyläillessä, kun kaikki huomio pitää antaa lapsille.

Neuvolassa yritin ottaa väsymykseni puheeksi. Terkka kysyi ensimmäiseksi vain että "mites lapset"? Mikäs hätä lapsilla olisi? Koko maailmahan tuntuu pyörivän vain heidän ympärillään. Tuntuu aivan kuin olisin tehnyt jonkin rikoksen, joka minun nyt pitää "hyvittää" luopumalla täysin vapaudestani, ihmisarvostani ja mielipiteistäni, palvoakseni noita minikokoisia tyranneja.

Onko muillakin tällaista?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ton takia en halua ikinä lapsia...

n29

Vierailija
62/66 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olenkin palstan mukaan tyranni ja liian tiukka kasvattaja.

t. viiden äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä saa mitä tilaa.... : ))

Vierailija
64/66 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei lähde lomalle vaimonsa kanssa niin lähde jonkun muun kanssa! Älkää jääkö altavastaajiksi omassa perheessä.

Jos olet väsynyt perhe-elämään, lähde viikon rantalomalle ihan yksin tai jonkun kaverin kanssa. Ei siihen omaa miestä tarvita. Parempikin niin, tulee miehenkin oltua enemmän lasten kanssa ja pyöritettyä huushollia muutama päivä.

Vierailija
65/66 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin sanoa sinulle,että mieti millaista perhe-elämää olet haaveillut eläväsi. Miten voisit saada mielekkyyttä arkeesi. Aluksi ne on ihan pieniä asioita. Luulen ettei muut jätä tahallaan sinua huomioimatta,vaan lapset ovat nykyisin niin 'ihmeellisiä',koska niitä on perhepiirissä niin vähän.

Onhan pienten lasten kanssa arki monesti toistoa toisen perään ja siksi puuduttavaa. Mutta on harmillista,jos elämästä lähtee mielekkyys. Masennuksen mahdollisuutta kannattaisi myös tutkiskella itsessään ja hakea apua!

Tsemppiä!

Vierailija
66/66 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa perhe-elämä on usein juuri tuollaista. Lapsille ei uskalleta pitää kuria, ja heitä viedään vaan HopLoppiin tai ABC:lle. 

Ottakaa uusi asenne, teette myös oman maun mukaisia ruokia, jos ei kelpaa niin odottakoot seuraavaan ateriaan. Lällätelystä rangaistus, samoin puheluiden keskeyttämisestä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan