+++ PUOLUKAT MAANANTAISSA +++
Kommentit (21)
olen jo useamman kerran käynyt katsomassa, mutten ole itse vaivautunut pinoa avaamaan. viikonloppu meni pikkujoulu hulinassa enkä mitään hyödyllistä saanut aikaiseksi. nyt painaa huono omatunto päälle kun huominenkin menee harakoille kun ollaan tukholmassa... ja siis tämä ilta ja keskiviikkoaamu. no kiva on lähteä. mennään miehen kanssa kahdestaan ja joska kaksin kaljottelu ei oikeen kolahda laivamatkaksi ollaan suunniteltu vaan hyvää syömistä ja toistemme hellittelyä. saatiin semmoi parisänkyhyttikin niin päästäään saman peiton alle kuhertelemaan. no katsoo mitä siitä oikeasti tulee.. kiva joka tapauksessa mennä. ja huomenna etsitään tukholmasta mulle joululahjaa :)
mies jäi firmansa juhlissa kiinni vauvapuheista. voi toista. on tainnut kuume tarttua siihenkin. mutta sillä kuuluisalla " sitten joskus" -optiolla.
Miitsulle onnittelut 12 viikosta! meneepä aika hirmuista vauhtia!
kohta päästään jo jännäämään JennaJaneten h-hetkeä, olikos tuutille ennustettu jo sukupuolta?
hommiin hoi, tai ehkä sittenkin syömään :)
-L
[color=dodgerblue]jo ihan ihmeissäni, eikö Puolukat tänään kirjota mitään!!! =) Oon tässä yrittäny siirtyä pikkuhiljaa tuonne Ensikoiden puolelle, mutta eihän tältäkään puolelta voi niin vaan lentää pois! Pakko kuulla myös teiän tilanteista =)
[b]Hannele:[/b]Jossain kohti oot muistaakseni maininnu, että olet kasvissyöjä!? Minä olen myös ollut kokonaan ilman lihaa ja kalaa 4 vuotta. Mutta nyt päätin alottaa kalan syönnin. Oon ollu eettisistä syistä kasvis, eikä ole lihoja mieli tehnyt. Mutta nyt tuntu siltä että pitää laajentaa ruokavaliota, kun tuota raskauttakin ruvetaan yrittämään =) Mites sulla? Syötkö kalaa? Pointti oli siis se aiotko laajentaa ruokavaliota sitten kun teillä alkaa tuplailu/tulet raskaaksi?
[b]Miitsu:[/b] Hyvä että teillä tuo tilanne parani =)
[b]Galtsu:[/b] Mä oon kans aika epätoivonen, ja teen noita testejä ihan väärissä kohissa kiertoa, kun nyt vaan tuntuuu siltä-periaatteella. Voihan sitä menkat tulla vaikka onkin raskaana, joten pitää varmistaa ;) Mutta oikee ajotus testin tekoon olis tietty tärkeetä =) En edes miehelleni nuista turhista testeistä aina kehtaa kertoa...
Tuo miehen - sisäinen hymy - oli hauska :o) Tuo varmasti sulle paljon toivoa ;) Eihän Täti ole tullut?
[b]Golda:[/b] Mä tykkäsin hirveesti tosta Dollari-leffasta =) Se oli aika erilainen ku odotin, ja siis paljon parempi... Ja varsinkin loppu yllätti!
Odottelen nyt niitä ennustajien tuloksia, saa nähhä mitä lupaavat! Mitäs jos ne ei lupaa ollenkaan lapsia, onkohan kukaan koskaan saanu semmosta vastausta??
Täällä on muuten nyt lunta vähän taasen maassa, mutta nollassa... Ihana valkosta =)
-Thunderi-
[color=DC143C][b]Thunderi:[/b] Älä ihmeessä kokonaan katoa Puolukoista. Musta on ainakin kiva kuulla, mikä on teidän tilanne tuplailussa. Vaikka voihan sitä itsekin käydä Ensikoiden puolella kurkkimassa.
[b]Raskaus- ja ovulaatiotesteistä:[/b] Kuinka kauan kyseiset testit säilyy käyttökelvollisina? Eli jos nyt tilaan testejä niin onko ne käyttökelpoisia vielä esim. puolen vuoden päästä? En ole koskaan aikaisemmin käyttänyt kyseisiä testejä, mutta pikku hiljaa olen lämmennyt ajatukselle. Jos testit menevät kovin äkkiä vanhoiksi, pitänee malttaa mielensä ja tilata vasta lähempänä maaliskuuta. Kotitestit näyttäis toimittavan ilman lisäkuluja myös ulkomaille, joten taidan tilata sieltä.
Mä oon odottanut Madammamman ennustusta jo parisen viikkoa. Onkohan se unohtanu mut vallan...? Pitäiskö laittaa uutta viestiä?
[b]Lunalle[/b] hauskaa Tukholman matkaa. Kuulostaa ihanalta tuo hyvin syöminen ja toistenne hellittely! Ja kiva, että oot puolestas onnistunut tartuttamaan vauvakuumetta mieheesikin. Kuitenkin aina antaa toivoa tuo, kun mies oma alotteisesti puhuu vauvoista.[/color]
Luna: On tainnut olla muutamaan otteeseen puhetta, että Tuuttia epäilevät munakkaaksi =) Mut eivät oo JJ ja mies vielä hötkyilly poikatavaroiden/värien kanssa, neutraalilla linjalla, menikö JJ oikein?? =)
LUumuhillo: kiva ett Italiaankin lunta saatu, toivottavasit pysyis maassa, muttei tekis teitä turhan liukkaiks. Taisit joskus kysellä mitä tein Italiassa. Elikkäs kun hoitsu ammatiltani olen, niin olin AMK aikoina Roomassa kolme kuukautta vaihdossa.tein siellä lasten ja nuorten harjoittelujaksot parissa eri sairaalassa. Komuunissa muiden vaihtareiden kanssa asuttiin. Kieltä en juuri oppinut, kun meitä oli kolme suomalaista tyttöä...mut ihan jees kokemus. Ikävä kotiin oli kyllä ihan järkyttävä. Sillo tosiaan siellä sisiliassakin piipahdin, oli aivan ihana paikka !!
thunderi: Ei oo tainnut kukaan vielä sanoa,ettei elli tai madam ois mitään luvannut. toinen tais luvata Hansulle vaan yhtä, mut nollaa ei kellekään?
Joo, mäkin tykkäsin tuosta dollarista, tosiaan vähän erilainen. seuraavaks ajateltiin metsästää se mr ja mrs Smith, voiko paremman näköistä pariskuntaa ollakaan kuin Jolie+ Pitt... erityisen tykästynyt oon tuohon jälkimmäiseen, nam :) Onko kukaan kattonut jo tuota pätkää?
aamulla reippailin ja menin jo klo 10 jumppaan ja nyt yhdeks töihin =(
Golda
Mulla testit voimassa 8/2007, joten osta vaan.
Tosiaan Lunalle hyvää matkaa. ihana toi parisänky hommeli, maksoko ylimääräistä?
Syökää hyvin ja nauttikaa toisistanne!!
G
[color=salmon]Hitsi, mä oon täällä ihan poikki. Ei jaksas ihan mitään. Yönki nukuin taas vaihteeksi tosi huonosti. Onneksi on edes tää välipäivä vapaata. Tosin ei oo oikeen lystiä, kun mies kuitenki töissä :( Eilinen anoppilassa vierailu lisäs vaan stressiä, kun piti muka jo ristiäisiä suunnitella ja saatiin myös tarkat ohjeet miten joulu vietetään. Hyvää se anoppi vaan meinaa, mutta nyt ei kertakaikkiaan jaksa. Huoh, kumpa sais ees yöt nukkua... valitusta kerrakseen, mutta sitä tää nyt vaan on.
GALTSULLE plussasäteitä! ~~~~~~
LUNA: Rakenneultrassa täti veikkas, et poika tuolla köllii :) Ja itelläkin tietty sen myötä vahvistu poikaolo, mutta eihän sitä tiiä, ennenku käärö on sylissä.
JJ 30+6 kera Tuutin ♥
[color=blue][b]Luumuhillo:[/b] Mä just tilasin ovistestejä, ja 10/2007 asti voimassa, eli ihan reilu käyttöaika =) Ja olen tilannut paikasta mammaksi.fi, sieltä tulee nopeesti kun vaan maksaa heti. Eikä ole postimaksuja, ulkomaille en nyt muista oliko...
Kävin ostamassa lipaston ja aattelin ite sen kasata, ja hermot menee jo ekan laatikon kanssa ku ei mene kunnolla osat kohalleen (eikä ole edes ikeasta =)) Mutta pitää saaha ennen miehen tuloa valmiiks kun se on sille yllärilahjana!! =) Joten pitää mennä sitä nyt sitte jatkamaan....
-Thunderi-
Meillä on esikoinen oksennus/ripuli taudissa ja hommaa riittää. Sitten sillä on kokoajan kuumetta, kun laitan supon niin kohta laskee mutta nousee heti takasi kun vaikutus loppuu. =( Saapa nähdä käykö taas koko porukan läpi vai pysyykö vain tuolla yhdellä. Yöt on ollu aika katkonaisia kun vähä väliä täytyy käydä kattoon mitä poika hommaa ja välillä se itekki puoli unissaan juoksee kämppää ympäri ja huutaa että maha pipi. =( Eli aika väsynyttä porukkaa meillä eikä paljon petipuuhat jaksa kiinnostaa vaikka nyt varmaan just pitäis jaksaa.
Sitten vielä telkkari hajosi ja vasta loppuviikosta saadaan se huoltoon niin ei saa etes sitä kattoa.
Viikonloppuna ei ollut ollenkaan mahdollista päästä kirjoitteleen tänne eikä edes lukemaan.
Nytkin pitää mennä antaan pojalle limpparia ja laittaa sitten pyykkiä kuivuun.
Puolukoissa ei tapahdu mitään?? Huhuu kaverit??!!!! =)
Maanantaita!
Tuota Palma-lankaa kannattaa Oulussa kysellä Kainuun pirtistä ja Villiinasta ja ainakin Kaijonharjun Säästökuopassa on ainakin joitakin värejä ko. langasta. Eli tämän tyyppisistä kaupoista sitä saattaa löytyä samoin Kärkkäiseltä. Tai sitten kysellä suoraan Novitalta langan tilannetta.
Norjan hovi on saanut pikku prinssin lauantaina. :)
Toivottavasti eivät kuitenkaan nimeä häntä Sverreksi :( Ei vaikuta mun korvissa kovinkaan kuninkaalliseltä nimeltä.
Mulla ei taida olla mitään tiettyä taloustavaraa jota ostelelisin jatkuvasti.
Lankoja mulla on aika runsaasti tuolla kaapissa. Nalleja mä kerrään ja viimeksi mies toi pikkujoulumatkalta Riikasta mulle uusimman nallen. :)
[b]Miitsulle[/b] onnea täydestä 12 viikosta!
Joku mietti että koska alkuperäisilla käy flaksi: Niin, JJ ja Miitsu ovat jo piitkällä tässä jutussa.
Meillä tupalus ei ala ennen häitä, tulee liian iso sota siitä kuohuviinilasillesesta jos olen raskaana. Ja miehen toive tammivauvasta ja morsian ei kuienkaan saisi olla näkyvästi raskaana häissä. Toisaalta ei ole kivaa viettää häämatkaakaan norjaa puhuen hotellissa.
Nyt lähden keittiöön tekemään piparkakkutaikinaa.
terveisin merineito
Uutena palstalla ihmettelen, mitä tarkottaa puolukat?
Löysinkin puolukoiden esittelyketjun tuolta sivulta 8, joten ei tarttekaan kenenkään vaivautua vastaamaan. Menee vaan pää pyörälle täällä kaikkien puolukoiden ja kolibrien sun muiden lempinimien keskellä, mutta onneksi löysin aika nopeasti oman paikkani, nimittäin noi enskat.
puolukat on alunperin ollut ryhmä niille, joiden miehet eivät ole vielä valmiita vauvantekoon. Nyt ryhmässä on kyllä jo mukana sellaisiakin jotka odottavat vauvelia ja niitä, joiden miehet ovat lapsenteossa mukana enempi tai vähempi =) millainen tilanne itselläsi??
Golda
[color=dodgerblue]Reissusta palattu! Huomennakin vielä vapaa, jipii!!!
[b]GALTSU[/b]: Kauankos teillä jatkuu tuo varmat päivät + kerta " riskipäivinä" ? Teillä ei siis ihan täysin oo tuplaus käynnissä? [b] Plussasäteitä![/b] Tiiä vaikka kohta saatte toivotella niitä mullekin!
[b]MIITSU[/b] Hyvä että saitte sovittua sen asian miehen kans!
[b]LUNA[/b] Kuinkas se mies nyt niin jäi kiinni pikkujouluissa vauvapuheista?!? Mukavaa reissua!!!
[b]THUNDERI[/b]: Kyllä kasvissyöjä oon mutta syön kalaa ja maitotuotteita. Miehellähän oli yhtenä " ehtona" se että mun pitää alkaa syömään lihaa ennen tuplausta. Sen jälkeen oon maistanut pari kertaa hirven lihaa mutta se on niin PAHAA... Onneksi on tuo kala kuitenkin mutta kyllä kai tässä tarkotus on enemmänkin tuota hirvenlihaa ruveta syömään... Mitäpä sitä ei tekis miehen mieliksi...?!?
[b]LUUMUHILLO[/b]: Tuskin vielä kannattaa uutta viestiä Madamille laittaa. Mullakin meni muistaakseni yli kaks viikkoa.
[b]JJ[/b]: Jaksamista ja parempia yöunia ens yölle!
[b]GOLDA:[/b] Minä oon kattonu tuon Mr & Mrs Smith. En kyllä kauheesti tykänny, mutta hyvännäkönen pari kyllä. Juu ihan oikeen muistit, Elli meinas mulle vain yhden, tyttö 24.10.2006 ja uskokaa tai älkää, voi vielä vaikka toteutua!
Reissulla oli sitten tunteet laidasta laitaan: menomatkalla oli niin lähellä että sain pakata kamppeeni tästä huushollista! Vielä saatiin sovittua vaikka tosi epätoivoselta näyttikin. Sen jälkeen kaikki jatku kuten ennenkin, minä höpötin vauvoista ja mies ei. [color=darkviolet]Mutta tänään (useamman minttupaukun jälkeen) mies kyllä yllätti: tehtiin sellanen sopimus että nyt ollaan ilman mitän ehkäsyä seuraava kuukausi ja jos ei tärppää niin sitten mukisematta ootan heinä-elokuuhun... Vähän tietysti huolettaa että jos ei tärppää niin miten jaksan vielä NIIN MONTA KUUKAUTTA. Mutta kyllä mää jaksan kun oon miehelle luvannu niin, ja olihan tämä sen verran hyvä sopimus!!! Tikutin vasta tänään eka kerran, ei tullut kahta viivaa, toivottavasti ovis on vasta eessä päin. Yritys alkaa huomenna joten toivottavasti oviskin on vasta huomenna tai ylihuomenna! [b]Näkyykö ne kaks viivaa vaan yhtenä päivänä?[/b] Ohjeitten mukaan tikutus ois pitänyt alottaa eilen mutta ei ollut reissusa testit mukana! Toivottavasti se ei oo nyt sitten ollu jo eilen... eihän?
[color=dodgerblue]Tulkaa pian kommentoimaan tätä uskomatonta tilannetta! =o) Nyt lähen viemään miehelle lisää minttuviinaa... Ja heti pitäis käyä ostamassa greippimehua ja mitä muutakaan sitä piti tehä? Nyt äkkiä kaikki keinot kehiin!!!
[color=00688B]Olikos se [b]Goldan[/b] aluilleen laittama gallupi, että mitä käyttötavaraa tulee ostettua melkein liikaakin?? No vastaanpa nyt vihdoin, että mulla ne on noi käsilaukut. Niitä oon noin puolen vuoden sisällä hankkinut viisi uutta, mikä on melko vähän. En vaan oo kehdannu hankkia enempää, kun mies marmattaa, että enhän mä tarvii uusia laukkuja. Se ei vaan tajua, että pitää olla eri värisiä ja tyylisiä. ;)
[b]Golda:[/b] Mihin vuodenaikaan olit Italiassa? Oishan se toisaalta kiva jos lumi jäis maahan, mutta ilma tuntuu vaan paljon kylmemmältä, näin sisälläkin, nyt kun on lunta maassa. Täällähän on seinät suurin piirtein paperia ja ikkunat yksinkertaiset, joten talvella on melko viileää sisälläkin. Viime talvena lämpötila pysyi keskimäärin 17 asteessa. Siks aina onkin aluks jännä kun käydään Suomessa, kun asunnoissa on niin KUUMA! Meillä on vielä Sisilia näkemättä, mutta onhan meillä vielä aikaa, jos mies saa sen vuoden sopimuksen. Me kans katottiin miehen kanssa Mr. & Mrs. Smith jokin aika sitten ja meidän mielestä se oli ihan hyvää toiminta-komedia-hömppää. Katsottiin muuten vihdoin eilen se Hostage ja tykättiin kyllä siitäkin. Onneks Bruce ei ollut sellanen karvanaama koko leffan ajan.
Hyvä tietää, että testit säilyy pitempäänkin. Nyt pitää vaan harkita, että uskallanko tilata niitä vielä, koska jos tuplaus ei jostain syystä alakaan maaliskuussa niin sitten harmittaa, kun näkee ne testit kaapissa. :(
[b]Leijonan[/b] esikoiselle pikaista paranemista ja toivotaan, että tauti jättää muut perheenjäsenet rauhaan!
[b]Hannele:[/b] Ikävää, että teillä oli reissussa riitaa. :( Mutta samalla onnittelut tuosta miehesi lupaamasta ehkäisyttömästä kuukaudesta! Plussapeukutuksia! +++++bdbdbdbdb+++++ Eihän vaan vaara piile, että miehesi kuitenkin vetää lupauksen takaisin, kun minttuviina haihtuu verestä...? En halua maalata piruja seinille, tuli vaan mieleen.
Sitten vielä [b]kysymys äitiyspäivärahasta:[/b] Koska oikeus äitiyspäivärahaa alkaa? Siis jo ennen lapsen syntymää vai vasta sen jälkeen?
Me tehtiin miehen kanssa tänään suursiivous. Ajattelin huomenna leipoa miehelle korvapuusteja, kun se niin ahkerasti oli hommassa mukana (vaikka ei yleensäkään oo valittamista). Kun on siisti asunto on kiva vähän leipoakin.
Toivottavasti huomenna ois vilkkaampi päivä pinossa, kun useimmilla on kuitenkin varmaan vapaapäivä itsenäisyyspäivän kunniaksi. Saatte sitten antaa mulle väliaikatietoja Linnanjuhlista (että kellä on minkäkinlainen makkarankuori ja kuka talloo kenenkin mekolle ;), kun itse tuskin niitä näen tänä vuonna.[/color]
Ei se nyt niin montaa minttupaukkua oo juonut eikä tommosta sanois vaikka ois kuin päissään! =o)
[b]Hannele[/b], tuohan kuulostaa todella hyvältä!! Mä pidän kaikki sormet ja varpaat ristissä, että teillä tärppää ja pian!!! Lisäksi olen vähän kade;)
Puhunkohan nyt läpiä päähäni, mutta mun käsityksen mukaan oikeus äitiyspäivärahaan alkaa joko 30 tai 50 päivää ennen laskettua aikaa. Jälkimmäinen on erityisäitiyspäiväraha, tosin en osaa sanoa mistä syystä sen saa tai miksi sellaista kannattaisi hakea.
Äitiysäpäivärahaa maksetaan 105 päivää ja vanhempainrahaa 158 päivää. Vanhempainpäivärahakaudella lasta voi hoitaa joko äiti tai isä, äitiysäpäiväraha maksetaan vain äidille.
Mutta mikä ihme on toi " ilmoita asiattomasta viestistä" jokaisen viestin jälkeen? En oo ikinä aikaisemmin nähnyt moista täällä palstalla.
-Lillis-
[color=dodgerblue]Nyt kun sanoit niin en minäkän oo muistaakseni huomannu tuota ilmoita asiaton viesti jokaisen viestin perässä...
[b]Marttakerho[/b] Sain siniset töppöset valmiiksi ja laitan ne huomenna/ylihuomenna postiin ja ehkä loppuviikosta ovat jo viikon-parin ikäisen vauva jaloissa!
[color=dodgerblue]...että ymmärrän LILLIS että olet vähän kade... Ja kaikki muutkin. Olen itse ollut siellä NIIN USEIN! Joten en kyllä enempiä hehkuttele, ja voihan olla että tässä on vielä pitkä odotus eessä! Mutta nyt on toiveet korkealla!
Öitä kaikille ja huomiseen!
[color=228B22]Palstalla on ollut näköjään melko hiljainen viikonloppu. Hiljaiselta näyttää tämäkin aamu. Itsekään en ehtinyt pinoutua viikonloppuna, koska lauantaina vietimme pikkujouluja/itsenäisyyspäivää lounaan merkeissä ja illalla jatkoimme yksien suomalaisten luo pelaamaan biljardia ja juomaan olutta ja sieltä kotiuduttiin vasta sunnuntain puolella. Sunnuntaina illalla käytiin sitten vielä joulumarkkinoilla mistä tarttui mukaan marmeladia ja tuikkulyhty. Kiva ja rankka viikonloppu, koska eilen illalla väsy tuli ennen yhdeksää.
Vauvarintamalla ei juurikaan uutta. Mies tosin pohti eilen miten meidän ensi kesän moottoripyörällä matkustelun käy jos olen silloin raskaana. Lohduttautui sitten ajatuksella, että saa vihdoin rakentaa pyörästään yksipaikkaisen, kun minä en enää pysty kyydissä istumaan.
Täälläkin satoi muuten taas lunta perjantai-iltana useammankin sentin ellei kymmeniäkin, ja vieläkin on lunta maassa. Onneksi tiet on päivällä sulat niin pääsee liikkumaan autollakin.[/color]