Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kultainen 60-luku!

05.12.2005 |

Uusi viikko alkoi vaikka ei oikein siltä tunnu kun viettelen vapaapäivää kotosalla. Tai pitäisi kai tästä vääntäytya joululahja ostoksille, jospa vaikka saisi itsensä viimein tuota Selloa ihmettelemään...

Onnea Bonitalle sekä puolen välin etapista että syntymäpäivän johdosta!

Juttelin tuossa viikonloppuna Saksassa asuvan ystäväni kanssa ja juteltiin näistä ruokavaliosuosituksista jne. Hän kertoi että siellä suositellaan olikos se viikosta 20 eteenpäin magnesiumlisää ehkäisemään ennen aikaisia supistuksia. Magnesium kuulema toimii jotenkin lihasrelaksanttina tms. Onko Suomessa tällaista suosistusta? Ei ollu ainakaan tuossa neuvolasta tulleessa ravinto-oppaassa puhe juuri muusta kuin tasapainoisesta ruokavaliosta + D-vitamiinilisästä talvikuukausina (mitä Saksassa taas ei ole, mutta siellä ei olekaan niin pitkä pimeys).

Muutama kun tuntui täällä valittelevan suppareita niin voisikohan tuosta magnesiumista olla apua?

Kiva kun olitte tehneet listan, tämä pää kun on nyt sitten tuomittu pehmenemään, niin hyvä olla olemassa.

Ja tajusin että olisi tietysti pitänyt kopioda se tähän viestin aloitukseen, niin tämmöistä tämä nyt on, asiat unohtuu...

Hyvää alkavaa viikkoa ja itsenäisyyspäivää kultaisille!

Sonjaemma rv 6+4

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Pääsky aamun piristysruiskeesta! Pitäisköhän tilata vaikka ei tässä mitään pikkujouluja oo tiedossa... Mutta muuten niin moni ihmettelee tätä meidän vauvahommaa, että olis ihan hyvä vitsi pistää heille elämänohje näkyviin!

Joo, ja lasten puolelta löytyi Tehosekoitin-paita, joka olis aivan nappijuttu meidän kuopukselle... :-)

Kiitos Tinka ja Kasperina vastauksista mun huolenaiheisiin. Meinaan nyt unohtaa koko istukan seuraavaksi 10 viikoksi. Sit Tinkalle jatkokysymys MLL:n hoitajista: onko teillä ollut niitä yöhoitajina, ja mistä ootte löytäneet sellaisen joka tulee koirien kanssa toimeen? Mä soitin MLL:lle tossa joku vuosi sitten, ja ne suhtautui aika nihkeesti kun meillä on koira ja asutaan syrjässä - eli hoitajan pitäis päästä autolla tulemaan. Sanoivat ettei tänne päin oikein löydy ketään. Vuos sitten soitin Väestöliittoon, ja siellä olivat positiivisempia, mutta enpäs oo kuitenkaan kokeillut sitä. Ennen yön yli jäämistä pitäis varmaan tutustuttaa ko. hoitaja meidän kauhukolmikkoon + hurttaan... Jotain on tosiaan tälle parisuhteelle tehtävä ennen kuin on liian myöhäistä.

Me (=mies) ollaan katseltu tila-autojen vertailuja yms. mut taitaa ne olla meidän budjetin ulkopuolella. Ja ollaan tosiaan huomattu toi, että jos on 6 matkustajaa, niin moneen ei sitten mahdu paljon mitään tavaraa mukaan. Nyt me on ratkaistu ongelma niin, että pikkumatkat sulloudutaan Corollaan (ja koira jää kotiin) ja pidemmille lähdetään niin että mä+lapset mennään corollalla ja mies ajaa koiran kanssa pakulla. Siihen pakuun mahtuu korkeintaan 2 matkustajaa. Voipi olla että tää järjestely jää voimaan sitten kuin nelonen syntyy.

Voinnista: eilen illalla taas supisteli, jyväpussi helpotti kipuja vähän. Onneksi nyt on taas rauhallisempi tilanne. Mut mun kurkku on edelleen sikakipee (ollut siis jo viikon) ja yskä ei hellitä. :P Liikkeet tuntuu välillä tosi hyvin, välillä on hiljaisempaa, eli heppu taitaa potkiskella enemmän selkäpuolelle päin.

Mul oli Bonitalle jotain asiaa, mut se pääs unohtumaan. Sorry.

Nyt ruokkimaan junioria ja pistämään se päiväunille. Aamun alkajaiseksi se putos yhdeltä tuolilta ja halkaisi huulensa. Aika paljon tulee verta pienestä reiästä...

Perjantaita kaikille ja hyviä vointeja

t. Jymy rv 20+0 (jipii!!)

Vierailija
22/23 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä haluan tuon kuningatar-paidan, vaan miksei kukaan osta sitä minulle?

Jymy, en tiedä voisinko ehkä auttaa lapsenhoitoasiassa, mutta jos haluat, laita mulle sähköpostia, niin voin yrittää: paasky@luukku.com

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut kiire viikko ja vähän oli murhettakin painontunteesta alavatsalla ja kivuista. Kävin eilen sitten gynellä tarkistamassa asian kun en jaksanut enää kotona yksin ihmetellä. Kaikki oli ihan ok ja ultrassa vauva vilkutteli minulle!! Eli ei se ainakaan sellaista supistelua ole joka olisi paikkoja pehmitellyt.

Kyllä mieli keveni kummasti kun näki vaavin voivan hyvin, on näköjään vielä vaikeampaa odottaa ja miettiä vauvan hyvinvointia kuin ensimmäisellä kerralla... :)

Sain sitten senkin tiedon, että istukka on nousemassa kohdunsuulta pois. Se oli np-ultrassa ihan kohdunsuun päällä. En nyt muista kuka tätä kysymystä pohdiskeli, mutta se tosiaan useimmiten kai sieltä itsekseen siirtyy parempaan paikkaan.

Mutta nyt hakemaan joulukortit valokuvaliikkeestä.

Hyvää viikonloppua!

äitimiia rv 14+6