Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kultainen 60-luku!

05.12.2005 |

Uusi viikko alkoi vaikka ei oikein siltä tunnu kun viettelen vapaapäivää kotosalla. Tai pitäisi kai tästä vääntäytya joululahja ostoksille, jospa vaikka saisi itsensä viimein tuota Selloa ihmettelemään...

Onnea Bonitalle sekä puolen välin etapista että syntymäpäivän johdosta!

Juttelin tuossa viikonloppuna Saksassa asuvan ystäväni kanssa ja juteltiin näistä ruokavaliosuosituksista jne. Hän kertoi että siellä suositellaan olikos se viikosta 20 eteenpäin magnesiumlisää ehkäisemään ennen aikaisia supistuksia. Magnesium kuulema toimii jotenkin lihasrelaksanttina tms. Onko Suomessa tällaista suosistusta? Ei ollu ainakaan tuossa neuvolasta tulleessa ravinto-oppaassa puhe juuri muusta kuin tasapainoisesta ruokavaliosta + D-vitamiinilisästä talvikuukausina (mitä Saksassa taas ei ole, mutta siellä ei olekaan niin pitkä pimeys).

Muutama kun tuntui täällä valittelevan suppareita niin voisikohan tuosta magnesiumista olla apua?

Kiva kun olitte tehneet listan, tämä pää kun on nyt sitten tuomittu pehmenemään, niin hyvä olla olemassa.

Ja tajusin että olisi tietysti pitänyt kopioda se tähän viestin aloitukseen, niin tämmöistä tämä nyt on, asiat unohtuu...

Hyvää alkavaa viikkoa ja itsenäisyyspäivää kultaisille!

Sonjaemma rv 6+4

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo magnesium on todella hyvä lisä suosittelen sitä lämpöisesti. Itse olen joka raskaudessa kärsinyt erittäin kovista suonenvedoista ja edellisessä raskaudessa sitten terveydenhoitajani suositteli minulle tuota magnesiumia. Jos otin sitä säännöllisesti niin en kärsinyt noista kamalista suonenvedoista ollenkaan jos unohdin ottaa niin suonenvedot palasivat heti seuraavana yönä.

Omaa napaa hieman, olen ollut vähän epäileväinen tämän raskauden suhteen että onko tuolla masuasukkia ollenkaan. Nyt ei tarvitse enää epäillä kävin ultrassa ja siellähän se pikkuinen köllötteli ja sydän sykki niin kauniisti :) Nyt uskallan siis odotella rauhassa kunnes seuraava peikko taas istahtaa pelkoineen päähäni :)

Oikein hyvää itsenäisyypäivää kaikille kultaisille t. Catriina rv 7+2

Vierailija
2/23 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh, nyt se on sitten onnellisesti takana. Jännitin aika paljon, monesta syystä. Kaikki oli kuitenkin hienosti, ja vaaditut rakenteet saatiin hyvin näkyville. Ihana pikkuinen kultainen vaavimussukka siellä voimisteli ja heilui... Voiko ihanampaa näkyä olla (kuin tietty sitten vastasyntynyt vauva, vähän isompi vauva, taapero, leikki-ikäinen, koululainen... ;-). Istukka oli vaihtanut paikkaa niin, että se oli osittain kohdunsuun päällä, _pahus_! No, kätilö oli aivan varma, että se siitä vielä siirtyy. Rv 30 on kontrollikäynti, jolla katsotaan onko siirtynyt vai ei. Leikkaus olisi iso pettymys kolmen hyvin, nopeasti ja vaurioitta menneen alatiesynnytyksen jälkeen...

Kyselin sukupuolta, mutta kunnon visioita ei saatu. Siis ainakaan ei oo ihan varma poika. No, esikoisesta ei myöskään saatu vehkeitä näytille, ja poika se silti on. Kakkonen ja kolmonen esitteli pallejaan tosi auliisti, niin että tyhmempikin tajus. :) Eli mulla on edelleen tyttöoptio avoinna?!?! Jännää! Jos se Va<ahtiksen odottama Masu-Iines onkin tulossa meille?

Ultraava kätilö oli sama, joka hoiti meidän viimevuotisen synnytyksen. Aivan mahtava tyyppi! Ja sanoi sitten tietysti lopuksi, että nähdään huhtikuussa tuolla synnytyssalin puolella! Oliskin hyvä sattuma, jos osuis taas kohdalle. :D

Nyt en osaa keskittyä muuhun; pakko keittää kahvit ja heittää pari piparia naamaan. Onnea Catriinalle ultranäkymien johdosta! Ja hyvää vointia kaikille

toivottaa Jymy rv 19+3?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Catriinalle ja Jymylle ultratuloksista, olipa mukavaa luettevaa :-) Mulla on myös vähän epäileväinen olo tämä raskauden suhteen, vaikka sainkin kurkistaa jo pikkuista viikolla 7. Jotenkin vain tämä pelkkä yökötysolo ei saa oloa tuntumaan raskautetulta, johtuneeko sitten siitä, että imetin vielä täysillä kun tulin raskaaksi ja hormoonit siis vielä hyrräsi täysillä?!

Viimeiset kolme päivää on laitettu satasia menemään... Joulahjaostoksilla kävin esikoisen (10v) kanssa sunnuntaina ja saatiinkin kerättyä komea keko lahjoja... Sitäkin enemmän on sitten rahaa mennyt sisustushankintoihin. Meille valmistuu uusi talo helmikuuksi ja nyt oli lopultakin ihan pakko tehdä laatta-, tapetti- ja lattiavalinnat, keittiö saa vielä hetken odottaa...

Tänään oli ihan pakko päästä hampurilaiselle ja ihme kyllä suklaa ei yhtään houkuta... Yleensä rakastan sitä! Muuten ei nyt mitään ihmeellisiä mielitekoja ole. Kahvia en saa alas ollenkaan ja se kyllä aiheuttaa aina välillä pientä selittelyä... Onneksi ei ole pikkujouluja tiedossa, mitä nyt ensi viikonloppuna mennään miehen kanssa viettämään hääpäivää etelään (= Helsinkiin ;-) ). Perinteisesti ollaan varattu hotellihuone ja vietetty ilta pääkaupungin humussa.

Mukavaa huomista itsenäisyyspäivää kaikille!

Tinka rv 8+2

Vierailija
4/23 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan, kun oltiin jo sivulla 4...

Vierailija
5/23 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas on tovi vierähtänyt kun olen viimeksi kirjoitellut. Kiitokset Jymylle meidän lakkiaisten onnitteluista. Niihinkin juhliin meinasi tulla mutkia matkaan ja suunnitelmat hieman muuttuivat. Pojalla oli vielä muutama kurssi suorittamatta ja rehtori oli kilttinä ihmisenä antanut lisäaikaa viime viikon perjantaihin suorittaa kaikki kurssit jotta voi osallistua lakitukseen maanantaina (ylioppilastodistus tulee vasta loppuviikolla ytl:stä). Käytiin ostamassa jo kaikki vaatteet ja lakkikin valmiiksi ennekuin oikeasti tajusin, että niitä kursseja oli niin monta suorittamatta, että tuskin onnistuu.

No tipalle meni ja viime perjantaina klo 15.35 oli poika saanut puhelun koulusta, että kaikki 75 pakollista kurssia on nyt suoritettu. Ei olisi voinut tarkemmalle mennä. Meidän poika on kuitenkin hieman jännittäjä-tyyppi (kärsinyt joskus paniikkioireista) ja teki sitten päätöksen, että ei halua mennä sitä lakkia juhlasalin edestä hakemaan eli hakee vain todistukset koululta loppuviikosta. Meillä ei siis eilen ollut juhlia vaan juhlimme suvun kesken vasta ensi sunnuntaina, joten juhlat ovat siis vasta edessä. Eilen olivat juhlineet kavereiden kesken ja sukujuhlat saavat odottaa. Onneksi olen saanut tutuilta tilattua ystävänpalveluksena (materiaalikustannuksin) kaksi voileipäkakkua, täytekakun ja kuivat kakut joten mä hommaan vaan pikkuleivät.

Kävin eilen neuvolassa kuunteluttamassa sydänääniä. Liikkeet alkoivat tuntua säännöllisempinä reilu viikko sitten ja tietty tuli kaks päivää jolloin en niitä tuntenut. Eipähän nyt tarvii olla huolissaan kun äänet kuuluivat hyvin. Taitaa olla vauveli sellaisessa asennossa, että ei taas liikkeet tunnu.

Kiva, että ultrassa käyneillä oli kaikki hyvin. Saattaa tosiaankin olla niin, että se masu-Iines on matkalla Jymylle. Me ollaan nyt ihan sekasin kun aina oltiin Iinekseksi puhuteltu ja nyt ei kyllä todellakaan viitsi pikkumiestä sillä nimellä kutsua.

Oltiin aamupäivällä pihalla käppäilemässä ja ensimmäisiä kertoja poitsu oikein kunnolla suostui kävelemään niillä hienoilla Kuoma-kengillään. Kyllä oli mukavaa olla pihalla kun olen taas vaihteeksi kamalassa flunssassa ja nenä on niin tukkeessa koko ajan ja yskittääkin niin vietävästi. Nyt tuo poitsukka sitten nukkuu vaunuissa kuin pikkuvauvat äitiyspakkauksen pussissa ja kantokassissa. Toivottavasti nukkuisi kunnon unet kun saa raikkaassa ulkoilmassa levätä.

Ei meille tän ihmeempää. Olis pitänyt varmaan taas moneen asiaan kommentoida, mutta en taaskaan muista enää noita edellisiä viestejä kun en jaksanut enää uudestaan niitä lueskella. Ihanaa itsenäisyyspäivän jatkoa kultaisille...

Vaahtis ja poppoo 19+6 Jippii, huomenna puoliväli saavutettu...

Vierailija
6/23 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Ja heti kärkeen onnentoivotukset iloisten ultranäkymien katselijoille + Vaahtiksen uudesta ylioppilaasta.

Se on nyt sitten vapaapäivä lopuillaan, ja huomenna tarvii taas mennä duuniin. YÄK. Eilen tuli 40 vee mittariin (kiitos vaan onnentoivotuksista kaikille) ja ukkokulta oli hommannut mulle elämäni ekan tuliterän kännykän. Aina ollaan ostettu käytettyjä. Nyt on simpukkamallit ja värinäytöt ja taivas tietää mitä, läheskään kaikkea en vielä haltsaa. Pari tuttua kävi kans illalla kaffeella onnittelukäynnillä.

Tänään tytär antoi vartiolaislupauksensa, joten aamulla oli aikainen herätys kirkkoon. Vaan voi jösses tota paikkakunnan kanttoria! Kun se onneton tuppaa soittamaan tavallisetkin virret päin metsää tavan takaa,niin eikö tää intoutunut soittamaan jumalanpalveluksen lopuksi aivan apinan raivolla Sibeliuksen Finlandiaa, ihan sitä ihteään pitempää versiota! Oi että piti penkissä kärvistellä, sävellys oli tuskin tunnistettavissa, etenkin kun matalin urkupilleistä piti samanlaista ääntä kuin koulun remonttipora, ja olen varma, että ellei mikään muu ole vielä saanut Sibbe-parkaa kääntyilemään haudassaan niin tämä kyllä sai!

Tamakin alkoi protestoida villiä urkusooloa, potki oikein jysäreitä tonne alavatsaan.

Olo on edelleen vetämätön. Eilen kävin hakemassa sitä jonkun suosittelemaa Kräuterblutsaftia. Otan sitä nyt Obsidanin lisäksi. Masu ei ainakaan vielä ole protestoinut. Nälkäkään ei oikein ole, mutta jano on koko ajan kauhea!

tämmösiä tänään Bonita 20+3

Vierailija
7/23 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bonita, tuhannesti onnea nelikymppiselle nuorukaiselle sinne Länsi-Suomeen!!! Eiks se niin ole, että nythän se elämä vasta alkaa?

Vaahtis ja perhe

Vierailija
8/23 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on jo keskiviikko. Mahtavia tällaiset keskellä viikkoa pyhät =)! Mulla ne ei vaan edelleenkään isommat oireet ole. Rinnat kipeät iltaisin ja kuvotusolo, varsinkin iltaisin nukkumaan mennessä. Tänä aamuna tosi iso väsy vaikka jo ajoissa menin nukkumaan. Eikä ole oikein ruokahalua vaikka nälkä iskeekin helposti.

Ja näen " voimakkaita" unia, siis muistan aina aamulla selvästi unet ja ne on jotenkin niin todentuntuisia.

En saanut enää ultraa tälle viikolle joten maanantaina sitten ultra, jolloin on jo rv 7+4. Kai sydänäänien pitäisi jo kuulua vaikka on taaksepäin kallistunut kohtu, kun kerran ultrataan alakautta?

Lumet uhkaa taas sulaa pois, on niin harmaata ja pimeää...

Vierailija
9/23 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkoa vaan kaikille... Nyt täytyy sanoa, että oma olotila on karseaakin karseampi. Vajaa viikko sitten alkoi tuntumaan flunssan ensioireita. Nuha pukkas päälle ja pari päivää särki päätä. Luulin jo eilen aamulla, että tauti olis jo talttumassa, mutta mitäs vielä. Eilen alkoi ihan kamala yskä. Koko ajan yskittää ja tuntuu, että keuhkot lentää pellolle ja pää halkeaa. Viime yön nukuin suurimmaksi osaksi sohvalla, että edes mies ja poitsu saivat nukuttua. Tänään olin suunnitellut jouluostoksilla käyntiä ja muuta kivaa, mutta eipä paljoa huvita nokkaansa ovesta ulos pistää. Harmittaa kun jää multa nyt tän iltainen vauvauintikin väliin ja saa poitsu mennä sit iskän kanssa kaksistaan. Kunpa vois edes nukkua, mutta makuulla olo on vihoviimeistä. Ei kait se auta kun sitten kärvistellä ja kestää. Toivottavasti viikonlopuksi helpottaa kun olis ne juhlatkin...

Huomenna olis taas neuvola. Pikkusen jännittää kun luulen, että painoa on nyt tullut ropisten lisää. On jotenkin sellanen turvoksissa oleva olotila. Raskauden suhteen ei mitään ihmeellistä. Ihan pieniä liikkeitä silloin tällöin on mun mielestä tuntunut, mutta ei mitenkään säännöllistä ole. Mitään raskausvaivoja ei mulla ole vielä esiintynyt ja hyvä niin.

Eipä tässä oikein sen ihmeellisempää ainakaan omassa navassa ole. Nyt käyn juomassa kupposen kuumaa mehua ja sitten koitan edes hetken huilahtaa istuma-asennossa tossa sohvalla. Kirjoittelemisiin...

Vaahtis 20+0

Vierailija
10/23 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko se yskätauti tarttua netin kautta? ;) Meinaan meillä on kaksi poikaa plus minä ihan hirveessä yskässä, mulla on myös infernaalinen kurkkukipu. Bonitalla + perheellä tais olla sama tauti joku viikko sitten ja nyt on Vaahtiskin kipeä.... Kuumetta meillä ei onneks oo, mut yöt on aikamoista kakofoniaa plus valvomista (taas).

Sonjaemmalle: sydämen syke näkyy ultrassa hyvin viikolla 7+ vaikka ois kohtu kuinka taaksepäin kallellaan. Mulla on sama tilanne, ja oon käynyt aina ultrattavana kun on 7 viikkoa täynnä. Sen sijaan sydänäänet ei tahdo dopplerilla kuulua ennen kuin ties milloin, eli älä sitten säikähdä sitä!!!! Mulla on mennyt joskus yli 14 viikon ennen kuin on kuulunut mitään. Eli jos ne ekassa (?) neuvolassa yrittää kuunnella jotain, niin sano ihmeessä että kohtu on taaksepäin. Tällä kertaa multa ei kuunneltu ennen kuin viikolla 16, juuri tuosta syystä.

Tinkalle myöhästyneet hääpäiväonnittelut! Kuulostaa ihanalta tuollainen hotelliyö. Mekin ollaan mietitty, että josko saatais jollain tavalla järjestettyä esim. helmikuulle yksi yö hotellissa tai kylpylässä. Viimeksi ollaan oltu yli 4h kahden kesken _kuusi vuotta sitten_! Ihme että tää parisuhde ei oo sen pahemmin karikolla. (Mut me siis ei saada lapsenvahtia käytännössä mistään.)

Tinkalle kysymys: teillä muistaakseni oli aika iso poppoo lapsia + koirat päälle (en muistanut tsekata lukumääriä esittelylistasta, sori). Minkälaisella autolla te ajelette?? Mahdutteko koko perhe samaan kärryyn?? Meillä on tää kuvio nyt mietinnässä, kun nykyisellä kuviolla - eli yhdellä lapsella koroke, kahdella turvaistuin - mahdutaan vain nipin napin nykyiseen autoon, ja koira jää ulkopuolelle. Kuutta henkeä autoon ei saa sullotuksi mitenkään, koirasta tietty puhumattakaan... Ja ketään ei oikein voi vielä jättää talonvahdiksikaan....

Sit kysymys kaikille: onko teillä kellään paljastunut rakenneultrassa istukka osittain kohdunsuun päällä? Jos on, niin onko se siitä siirtynyt ennen synnytystä? Nyt mä mietin tätä juttua joka yö, ja puolet raskaudesta on siis vielä murehtimisaikaa jäljellä. :(

Yritin tuijottaa eilisiä linnankutsuja samalla kun oli pikkupoikien iltatoimet. Huomasin että Marjo Matikainen näytti tukevoituneelta. Tämän päivän lehdessä luki, että se on raskaana, vauva syntyy joskus keväällä. Yksi kuuskytlukulainen meidän listalle (ellei oo jo? ;-). Ihan hyvän kokoinen maha sillä jo on, eli ei kai tää munkaan nyt ihan tavaton taida olla??? Kumma juttu että sitä pitää vielä tässä iässä vertailla itseään muihin.

Vointi on suht hyvä, ja eilen + tänään ei oo ollut supistuksia, vaikka kuurasin eilen kylpyhuoneen. Jess!!! (siis molemmille asioille :o)

Hyvää viikonjatkoa + hyviä vointeja

t. Jymy rv 19+5

Vierailija
11/23 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille onnitteluista. Yöt sujuu vaihtelevalla menestyksellä, mutta ei haittaa prinsessa on ihana. Hän oli 3570g ja 50cm ja paljon tukkaa. Synnytys oli upea kokemus eli aivan toista kuin ekan kanssa. Siirryn muiden mukaan vauva puolelle. Mukavaa odotusaikaa kaikille ja nauttikaa siitäkin ajasta.

Japis + hiirulainen 2vko

Vierailija
12/23 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt minua jo kaduttaa kun olen käynyt teitä täälä kurkkimassa... se teidän flunssa tuli mulle rintatulehduksena ;-) Nyt alkaa jo vähän helpottaa, mutta aika vankalla kokemuksella voin sanoa, että _hommatkaa_ne_rinnanlämmittimet_ja_pitäkää_niitä_koko_ajan_! Minäkin omistan niitä useat, vaan eipä ollut yhdetkään päällä kun nykäisin maanantaiaamuna vaunut ovelta sisään.

Mukavia raskausviikkoja kaikille!

Terveisin Pääsky ja Valio

Vierailija
13/23 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti te kaikki tautiset paranette pian. Meilläkin jo kahdet synttärit siirtyivät kun sankari tai perheenjäsenet olivat kipeinä, joten nyt taitaa kyllä jyllätä hurjasti viruksia.

Mäkin katselin, että Marjo Matikainen oli aika lailla tukevoitunut, mutta tuo vauvauutinen kyllä meni sivu suun!

Meille ostettiin tila-auto kun meidän nelonen syntyi. Lapset (10-1v) on vielä sen verran pieniä kaikki, että kulkevat paljon meidän mukana ja muutenkin me liikutaan tosi paljon. Eli ihan pakko oli hankkia uusi auto. Tosin tuo on miehen työsuhdeauto (silti aivan sikakallis!!). Meille suurperheille sais kyllä antaa veroalea auton ostoon. Meidän auto on Citroen C8, jossa on seitsemän paikkaa. Yksi paikka vielä siis löytyy tälle vitoselle, mutta sitten ei oikeastaan ole ollenkaan tilaa tavaroille :-( Nippa nappa mahtuu matkarattaat taakse. Tähän asti ollaan vielä saatu koko jengi (siis neljä lasta ja kolme isoa koiraa) mukaan kun yksi penkki on otettu pois. Tosin harvoin matkustetaan niin, että koko perhe ja koirat olis mukana. Nyt sitten olis mentävä kahdella autolla.

Meidän toinen auto on Citroen Picasso ja siinä on tietty penkit vain viidelle. Nyt sitten se pitäis myös vaihtaa ja ostaa auto, jossa olis vähintään kuusi paikkaa, tosin toiseen tila-autoon ei kyllä ole varaa! Me asumme niin maalla, ettei täällä ole julkista liikennettä, joten kaksi autoa on lähes pakko.

Jymylle kiitos hääpäiväonnitteluista, tosin juhla on vielä edessä (ensi sunnuntaina :o) ). Me ollaan pidetetty tiukasti kiinni tästä päivästä, jotta saadaan edes vähän aikaa olla kaksistaan. Yleensä mun äitini on ottanut koko poppoon yöksi luokseen, koirat on olleet kotona ja naapurit ulkoiluttaneet ne. Muutenkin ollaan aina välillä yritetty saada kahdenkeskistä aikaa ja käytetty myös MML:n hoitajia. Ne maksaa muistaakseni 4,20e/tunti (lapsimäärästä riippumatta), joten ei ole musta kallista. Ja ehdottomasti KANNATTAA satsata parisuhteeseen!

Mulla ei ole koskaan ollut istukka kohdunsuun päällä, mutta viimeksi oli alhaalla edessä. Siinä on komea kertymä sektioarpia ja lääkäri sanoikin rakenneultrassa, että tulee paha sektio kun joudutaan leikkaamaan istukan läpi. Mutta kuinkas ollakkaan, synnytystapa-arviossa (viikolla 36) istukka olikin noussut ihan ylös ja oli navan paikkeilla ja kaukana sektioalueesta. Eli yritän tällä sanoa sitä, että istukka voi vielä tuossa vaiheessa liikkua suuriakin matkoja.

Sonjaemmalle: Kyllä syke näkyy ultrassa hyvin jo viikolla 7+. Mä kävin ultrassa viikolla 6+5 ja hienosti näkyi jo silloinkin.

Mulla on eka nevola vasta ensi viikolla, mutta se kai onkin lähinnä paperien täyttöä. Meidän ihana terkkari jäi eläkkeelle, mielenkiintoista nähdä, millainen tämä uusi on...

Yökötysolo alkaa olla jo jatkuvaa. Kuinka edes kaipasinkaan tätä kun murehdin olemattomia raskausoireita vielä pari viikkoa sitten!!!

Tinka rv 8+4

Vierailija
14/23 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tänään siis laskujeni mukaan rv 7+0. Olo on turvonnut, siis laitoin aamulla housut jalkaan, joita en olekaan viikkoon pitänyt ja tuntuu vähän kiristävän. Illalla taas nukkumaan mennessä yökkäytti mutta en onneksi oksentanut. Ruokahalua ei tunnu oikein olevan vaikka nälkä vaivaa ja maha tulee tosi nopeasti täyteen kun syö. Onneksi nuo oireet tuntuu keskittyvän ilta-aikaan, ne vähäiset mitä on. Yöllä heräsin taas vessaan ja rinnat oli kipeät. Kai minä sitten eritän hormoneja iltaisin...

Loppuviikkoa mennään jo, tiedossa joulukonserttia ja joulumarkkinoita ja maanantaina sitten ultra.

Nyt hommiin!

Vierailija
15/23 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea tuhannesti! Vakoilen joskus teidän juttujanne ja mitä keski-ikäiset silmäni näkevätkään? Vauva tulossa ihanaa!!!Meinaat sitten ihan täyttää teidän autot viimeisiä penkkejä myöten;)

Onnea raskaustaipaleellesi vanhalta Clubisiskoltasi!

T.Coco ja Ellen (kohta 6kk!)....ja hiukan minäkin vielä kaipaisin tänne puolelle, mutta kun talo ja auto on jääneet nyt jo liian pieniksi:(

Vierailija
16/23 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kävin neuvolassa tänään rv 16+2. valittelin turvotusta, joka yllätti pari päivää takaperin ja terkkari suositteli magnesiumia. Auttaa myös sokeriaineenvaihduntaan kuulemma. Supistuksista ei ollut puhetta, mulla ei niitä pahemmin onneksi ole vielä ollutkaan. Kyllä tämä 4 lapsen odotus näyttää ainakin minun osalta olevan kinkkisempää. Verenpainetta seuraillaan (alapaine korkeimmillaan ollut 105) ja sokerirasituksen 1 h arvo oli koholla. Nyt pitää mittailla veren sokeriarvoja kotona. Joudun ilmeisesti äitiyspolilla käymään, jotta he arvioivat tilanteen. Edelliset raskaudet (-93, -95&-95 tuplaraskaus) menivät aivan loistavasti ilman mitään hämminkiä. Mua ottaa päästä..haluaisin keskittyä työntekoon vielä ennen mammalomaa aivan täysillä. Nyt menee aikaa pähkäillessä näitä ongelmia ja hiukan pelottaakin.

Vierailija
17/23 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinkin, että koskakohan " jään kiinni" :-) Kiitos onnitteluista, ihana oli lukea kuulumisiasi. Tämä vitonen oli meille kyllä ihan yllätys, se vain halusi tulla meille, joten mitäs me sitä estelemään :-)

Suukkosia suloiselle Ellenille! Ja auto ja talohan on aina helppo vaihtaa!! Siitä vain Ellenille kaveria hommaamaan :-)

Tinka rv 8+5

Vierailija
18/23 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille kultaisille!

Ja Lizille voimia, sillä raskaus on tarpeeksi problemaattista aikaa muutenkin ilman mitään Probleemeita isolla peellä. Mulla itelläni on nyt se hemppa tosiaan niin alhaalla että voisin nukkua seisaaltani, jos jaksaisin seistä.

Muuten tältä rintamalta ei sitten kuulukaan oikein mitään uutta. Tama potkii ja sätkii aika ajoin, pitkin päivää ja yötäkin. Vatsan päältä ei kyllä vieläkään tunnu, istukka vaimentaa + toi mun pömppömahan läskikerros.

Työt painaa päälle, koeruuhka on menossa. Tänään isäntä ällisteli kasiluokan mantsan vastauksia (opettaa samassa koulussa kuin minä). Yks oppilaista oli merkinnyt karttatehtävään Ranskan kohdalle ' Afrikka' ja toinen oli kirjoittanut Italiassa sijaitsevaksi vuoristoksi ' Niili' . Voi hyvääpäivää... Mulle tuli oikeestaan lohdullinen olo näistä vastauksista, että möhlii ne oppilaat jossain muuallakin ettei vaan mun kielten kokeissani! :-D Välillä aattelee, että on ainut surkimus, joka ei saa niitä oppimaan yksinkertaisimpiakaan asioita.

Yrittänen luoda tänään vähän taas järjestystä tähän kaaokseen ja tehdä jotain huomisten saksan tuntien eteen. huh!

t. Bonita 20+5

Vierailija
19/23 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin katsomaan, mitä teille kuuluu. En ole paljon nettailut viime viikkojen aikana ja muutenkin päivät ja yöt sekoittuvat mukavasti;)! Kiitos vielä paljon vauvaonnitteluista, olette todella kultaisia!

Jymy, ystävälläni oli vastaavanlainen tilanne kuin sinä kuvailit. Hänellä tilanne muuttui kun raskausviikkoja tuli lisää, en vaan tarkasti muista milloin. Ei siis kannata menettää toivonsa!

Pikkuhiljaa ajattelin siirtyä tuonne vauvapuolelle, mutta tulen varmasti joskus vielä kurkkaamaan, mitä tänne kuuluu.

Paljon Onnea odotukseen teille kaikille!

t. kasperina + pikkuinen (jo pari viikkoa ja muutama päivä...)

Vierailija
20/23 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja annan teille hauskan joululahjavinkin, siis itsellenne, kultaiset pallomahat ja sellaiseksi kehittyvät. Lahjojahan pitää ostaa itselleen niin paljon, että mieskin alkaa uskoa joulupukkiin, ainakin Visa-laskun saapumiseen asti ;)

http://www.lempipaita.fi/kauppa/products.php?p=b3304d

Ihanaa, tunnelmaista adventtiviikonloppu ihan jokaiselle!

Pääsky