Mitä muuta rautaa kuin Obsidania?
Muistan edellisestä raskauedsta, että tuon Obsidanin syönti oli mulle ihan mahdotonta. Käytännössä ajoi niin pahaan ummetukseen, että siitä ei kyllä selvinnyt millään. Synnytyksen jälkeen kyllä pystyin syömään Obsidania.
Mulla oli sitten satunnaisesti käytössä joku toinen rautavalmiste, mutta kun nyt sitä etsin netistä, niin eipä löytynyt enää (7 vuodessa ajat muuttuu).
Kokemuksia siis kuulisin mielelläni, että millä rautavalmisteella te ummetusherkät olette selvinneet?
Netistä kun katselin, niin tuotteita näyttäisi olevan ainakin Retafer (joka tuskin on Obsidania vatsaystävällisempi, mutta sitä saisi 50 mg 100 mg sijaan ja mulla hemoglobiini vielä 131 eli ei tässä hirmunousuja tarvittais edes).
Sitten toinen vaihtoehto näyttäisi olevan Spartocine.
Ja kolmas Maltofer, joka on ilmeisesti tavallisen kaksiarvoisen raudan sijaan kolmearvoista.
Niin ja sitten neuvola suositteli tämmöistä kuin Kroiter Blod ja sitä vois ottaa sitten kuuriluontoisesti...
Aika kalliita ovat vaan nuo kaikki tuotteet, joten ennen kuin apteekkiin ryntään, niin mielelläni kuulisin muiden kokemuksia, että mistä kannattaa aloittaa kokeilu.
Kommentit (8)
vatsa kestänyt tähänastisesti oikein hyvin tota Matrifolinia. Siinä on mukana raudan lisäksi siis myös vauvalle tärkeää foolihappoa sekä B6 ja B12-vitamiineja. Hinta oli n.14e kun ostin apteekista :)
Tuhannesti kiitoksia teille. Nyt mä muistankin, että esikoisen aikaan tuota Matrifolinia söin, mutta kun hain yliopiston apteekin sivuilta sitä nyt, niin en löytänyt. Sitä siis silti on vielä, jee!
vatsani on aina kestänyt hyvin Duroferonia.
Sain lääkäriltä neuvon hakea luontaistuotekaupasta Kräuterblutsaft rautavalmistetta. Tänään olen ottanut ensimmäisen kerran ja hyvältä vaikuttaa. 500 ml:n pullo maksoi 19 ¿.
Z 37+5
Hei,
en tiedä onko tuo " mustaherukkamehu" sallittu raskaana olevalle, mutta ajattelin kirjoittaa silti. Edellisen keskenmenon jälkeen veriarvoni olivat 88 ja söin noita obsidaneja (vai mikä nyt oli). Arvot ei noussu ja maha oli ummetuksella (toimii huonosti muutenkin). Neuvolasta ehdotettiin tuota luontaiskaupan mehua. Join pullon ja arvot 135. Maistu hyvälle ja maha toimi normaalisti.
Jos nyt arvot laskee niin otan tuosta kyllä selvää. Mielestäni helpoin tapa saada arvot ylös.
äityli ja masuasukki 15+1
luontaistuotekaupasta. löytyy sekä purkista että pullosta. hyviä kokemuksia, ei koveta mahaa :)
Mulla kanssa toi ferroforte toimi, eikä ollut niin kallista ku kräuterblutsaft, kotimaistakin vielä! Se puolen litran pullo pakso 14 e, ja 15 ml päivässä otetaan, kestää siis aika kauan. Mulla loppu ummetus siihen paikkaan kun sen alotin :) Suosittelen.. Siinä on jotain muutakin hyödyllistä mukana.
Mun vatsalle on sopinut Matrifolin, siinä on muistaakseni kans B-vit. mukana.
-m-