Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KOTILOT eli 3. odottajat 15.10.2007

15.10.2007 |

Moi,

uusi viikko uudet kujeet

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aika kurja aamu. Tuli tervehdittyä vessan pyttyä oikein urakalla. Nyt on taas ihan normi olo. Just kun kuvitteli että tää huono olo ja väsymys olis hiukan helpottaneet. Nyt on alkanut myös kurottaessa vihloa mahaa, eli kohtu siellä kasvaa.

Mites loppusuoralla olijat, joko jännittää? Miten miehenne meinaa pitää isyyslomia/muita lomia ja aiotteko käyttää isäkuukauden? Me jo eilen vähän juteltiin aiheesta ja mies haluaa ehdottomasti käyttää isäkuukauden ja miksikäs ei hoitovapaatakin jos minä haluaisin töihin.

Viola rv 10+6 (koko ajan meinaan vieläkin kirjoittaa että kp, niinkuin odotuspuolella)

Vierailija
2/14 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä voidaan jo aika tukalasti eli viime yö meni todella levottomasti. Kolmeen kertaan oli pakko nousta pissalle enkä tokalla kertaa meinannu saada unta enää. Kaikenlaista sitä tuli sit mietittyä...Turvotusta on edelleen eikä eilen syöty pizzerian pizza auttanu asiaa :( Mies oli ihanan ku yllätti meijät tyttöjen kaa ja toi pizzat. Selkääki on särkeny tänään. Sentään ollaan jaksettu ulkoilla tyttöjen kaa lähes 3 tuntia tossa pihalla tänään eli raitista ilmaa on haukkailtu.

Huomenna on vika neuvolalääkäri ja viikon kuluttua synnytystapa-arvio. Itestä kyl tuntuu et vauva on edelleen poikittain masussa. Saa siis nähä miten ens viikolla ja meneeköhän sektioon taas!

Viola71: Jaksamista pahoinvointiin! Ei oo todellakaan kivaa, kokemusta on ja tuntuu et joka raskaudessa vaan voimistunu toi paha olo. Kyllä täs pikkuhiljaa alkaa jännittä et millon vauva haluu syntyä vai tuleeko se sektio. Mies aikoo pitää heti isyysloman mut isäkuukautta tuskin käytetään.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Tarald ja tiitiäinen 35+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan meikäläisen odotus!!!

Meille syntyi 13.10 lauantai aamuna poika 3620g 50,5cm!!!!!!!

Eilen kotiuduttiin ja onkin sitten aika VAUHDIKASTA tämä elämä nyt.....vauva aika tyytyväinen..maitoakin alkoi tulemaan, mutta peieniähän nämä kaikki ovat (3v8kk ,1v11kk, vuava) joten kyllä molemmille sekä äidille ja isille riitää puuhaa...

Synnytys oli taas nopea, onneksi lähdimme toisesta supistuksesta joka ei edes ollut kovaa vielä menemään " näytille varmuuden vuoksi" sillä synnytys oli käynnistynyt viimeiset kuusi senttiä aukesin reilussa tunnissa. Kokonaisaika oli siis taas se 2,5h. Ja KAMALAAAAAAAA OLI!!! Sen voin sanoa, ettei tee neljättä nyt mieli.. Ei ehditty laittaa taaskaan puudutetta , joten ilokaasu oli ainoa lohtuni. Mutta kaikki meni hyvin. Väsynyt olen, mutta onnellinen. Nyt harjoitellaan tätä vauva arkea...saa nähdä miten menee.

Yritän käydä täällä kirjoittelemassa, ja ainakin lukemassa nyt pää vielä ihan pöllähtänyt kaikesta...niin ja mun tuurilla isot pojat tietenkin heti kipeänä..eli tänään heillä lääkäri...!!

MR + Pikku prinssi 3päivää vanha

Vierailija
4/14 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja synnytys tapahtui siis itsestään käynnistyen rv 39 (tänään olisi ollut se kalvojen puhkaisu aika..) .

Vierailija
5/14 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MinttuRouvalle Onnittelut pikku prinssistä!!!

Aika hurja vauhti sulla...

Tarald kirjoitti että joka raskaudessa pahoinvointi on pahentunut.

No mulla on nyt kyllä käynyt vähän eri tavalla. Eli ekasta oksentelin,

tokasta oksentelin vielä enemmän, niin paljon että oli pakko

jäädä sairaslomallekin. Nyt olen voinut pahoin rv 5 alkaen, mutta

oksentamaan olen joutunut vain kerran. Mutta mutta mulla taitaakin

olla Magnesiumista oikein kunnolla apua. Meinaan aloin ottaa

sitä pohjekramppeihin, sitten jäi pari päivää välistä ja aloin taas

voida tosi pahoin. Sitten jatkoin taas säännöllisesti ja pahoinvointi

on ollu siedettävää. Yhtenä päivänä meni pari tuntia ajasta jolloin

normaalisti olen magnesiumin ottanut ja heti alkoi pahoinvointi

pahentua. Nyt otan sen yhden Diasporalin poretabletin päivässä

ja olo on ollut ihan ok. Välillä on iltasella tullut pahempi olo,

muta noina päivinä se on ehkä johtunut liian rankasta päivästä ja

väsymyksestä.

72mama rv 9+6

Vierailija
6/14 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaks MINTTUROUVALLE ihanan ihanat onnittelut pikkuisesta prinssistä!! Aika hyvän kokoinen oli viikkoihin nähden!

Kunpa mullakin syntyis jo noin aikaisin eikä menis taas rv 42... ;-)

Terkkuja hammaslääkäristä :-S jouduin aamulla juoksemaan bussille ihan täysiä noin 200 metriä ja huh huh, ihmiset varmaan vähän ihmettelivät kun en meinannut millään saada hengitystä tasaantumaan. En ole juossut pariin kuukauteen ollenkaan ja meinasin kuolla hapenpuutteeseen siellä bussissa :-( Mahaakin rupes vihlomaan ja sit n. 30min jälkeenpäin iski niin väsy olo... Hammaslääkärin jälkeen kävin kirppiksellä ja löysin ittelleni hyvännäköisen untuvatakin talveksi :-).

Pahoinvoinnista, mulla on mennyt joka raskaudessa parempaan suuntaan toisin kun Taraldilla. Missään raskaudessa en ole tosin joutunut oksentamaan. Ekalla kertaa (tyttöodotus) olin rv 6->12 aika lailla pahoinvoiva, esim päivittäiset bussimatkat töihin piti suunnitella ja ajoittaa tosi tarkkaan, ja töissä piti tunnin välein syödä jotain (pussikaurapuuroa meni kilokaupalla...) Oli myös sellaisia ruokia joiden hajukin sai mahan kääntymään.

Tokan (poika) odotuksessa oli vain lievästi pahoinvointia ja sekin loppui totaalisesti rv 11 tienoilla. Mitään ruoka-ainetta en " kammonnut henkeni kaupalla" , kahvinkaan haju ei tehnyt pahaa. Kolmannen kanssa on ollut nyt sama juttu ja epäilen että olis taas poika tulossa.

Hauskaa loppuodotusta loppumetriläisille! VOi kun aika menis meille loppupuolen metriläisillekin nopeasti... :-)

Sintagma 29+6 (ja huomenna maaginen raja 30rvk rikkoutuu...!)

Vierailija
7/14 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana pakettihan sieltä tuli palkinnoksi, voin vain kuvitella että millaista arki mahtaa olla kolmen pienen kanssa: ))

Itse käväisin tänään lääkärineuvolassa ja kaikki oli ihan hyvin, poitsun painoarvio on sisarien luokkaa eli 3,5kg veikkasi.Pää oli kiinnittynyt, kohdunkaula lyhentynyt pariin senttin, mutta edelleen kiinni.Tytöistä kohdunsuu oli tässä vaiheessa jo auki 2 senttiä...eli pahalta näyttää se, että ollaan synnyttämässä juuri silloin kun Tehyn mahdollinen lakko alkaa; /.RR oli vaihteeksi vähän koholla...mutta muuten jatketaan odottelua normaaliin tapaan.

Meillä mies aikoo pitää isyyslomaa aluksi viikon verran ja isäkuukaudesta ei olla puhuttu vielä, itse aion olla hoitovapaalla siihen saakka ainakin kunnes poitsu on 1,9v...eli aloitellaan esikoisen eskari ja sitten pienemmät hoitoon.

Synnytys alkaa pyörimään mielessä, ja vielä kun Mr:kin sanoi etti neljättä tee heti mieli, alkaa pieni pakokauhu iskeä.Tottahan se on ettei synnytystä voi suunnitella etukäteen....mutta mielessä se kuitenkin on.

Pahoinvoinnistakin oli jotakin puhetta, itsellä alkuraskaus tyttöjen osalta on mennyt aika pahoinvoimatta ja nyt poitsua odotellessa sai pönttöä halailla useamman kerran, jopa vielä viime viikollakin: )

Happy rv 35+5

Vierailija
8/14 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas hurjan nopee synnytys! Hyvä et kaikki meni kuitenki hienosti ja voitte vauvan kanssa hyvin! Mitenkäs isommat pojat on suhtautunu vauvaan? Paranemisia pojille ku on kipeenä!

Sintagma: Juokseminen raskaana on jotain ihan kamalaa :( Tulee huono olo, pyörryttää ja happi loppuu. Ja sit viel tulee inhottava olo et onhan vauvalla kaikki hyvin masussa jos ittee alkaa vihloo tms.

Mulla oli eilen lääkärineuvola mut lääkäri ei tehny sisätutkimusta ku ens tiistaina on sit synnytystapa-arvio. Vauva on edelleen poikittain masussa joten saa nähä kääntyykö enää raivotarjontaan. Samanlainen on olo jotenki ku kuopusta oottaessa ja sillonhan pikkunen käänty poikittaisesta asennosta perätilaan. Ens viikolla siis tiedän lisää...

Nyt aamupalan laittoon. Nälkä on jatkuvasti kova ;)

Tarald ja tiitiäinen 35+4

Vierailija
9/14 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa Viola71, että jaksat tälläkin puolella hoitaa sivustoa!

Huomasin, että Mama72:n kanssa kerrottiin toisella puolella aika samaan aikaan plussasta ja Mama72 on löytänyt tiensä tänne puolelle.

Joten siis itse siis ilmoittaudun mukaan. Huomenna tulee 6 viikkoa täyteen.

Emme ole kellekään kertoneet vielä. Yritämme pystyä odottamaan mahd. pitkään. Ekasta maha näkyi selvästi vko 20, toisesta vko 16 joten onkohan tämän kaverin kohdalla maha näkyvissä jo viikolla 14? Samoissa painoissa olen ollut, joten kai se sitten kuuluu asiaan että nopeammin näkyy.

Mulle on kanssa pahoinvointi vaan lisääntynyt raskauksien myötä. Ekasta ei oikeastaan mitään. Toisella kerralla kuukauden huonoa olo, niin kuin olisi aina krapula. Nyt täs kolmannessa ihan hirveä olo ollut jo reilun viikon ja pahemmaksi näyttää menevän. Väsymys on myös huomattavasti suurempaa kuin ennen. Edelleenkään eivät ole rinnat kipeinä kuten ei ole ollut kummastakaan aiemminkaan.

Kivaa viikon jatkoa toivottelen Norjasta! Kotimaa onneksi kutsuu muutaman päivän päästä. Hienoja vaunuja muuten näillä Norjalaisilla!

Vierailija
10/14 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauhdikkaita nuo sun synnytykset... onneksi ehdit kuitenkin hyvin synnärille! Minulle iski melkomoinen totuusseerumi kun luin viestiäsi. Että hyvänen aika, minähän saan vauvan!! Semmoisen pienen ja tuoksuvan! Kyllä on ihanaa, ei siinä vuoden viivästys opinnoissa haittaa. Kaikkea hyvää MinttuRouva teidän koko perheelle.

On lievästi sanoen ennenaikaista funtsia synnytystä kun rv on kuusi plus jotain... Mutta ihmeesti olen jo sitäkin ehtinyt miettiä, että toivottavasti ei tahti ihan kauheasti edelliskerrasta nopene. Edellinen synnytys kesti 5,5 tuntia ja hyvin täpärästi ehdin synnärille. Olin synnytyshuoneessa pikaisen sisääntulon jälkeen noin kymmenen yli kahdeksan, ja vauva syntyi 8.29. Pitää varmaankin lähteä tosiaan heti liikenteeseen kun vähän siltä tuntuu.

Mutta onhan tuohon nyt vielä matkaa =)

Nyt mulla on kauhea väsymys ja aamupäivien epämääräinen pahoinvointi. Laatoittaa ei onneksi ole tarvinnut.

Vierailija
11/14 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tsemppiä arkeen. Meille tulossa myös kolmas noilla samoilla ikäeroilla eli vauvan syntyessä pojat 3v8kk & 1v8kk.

Vierailija
12/14 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli onko KOTILOISTA mitään esittelypinoa?

Vierailija
13/14 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauas elokuun lopulle.Mutta siinä ainakin jonkinlainen lista: ))

Kotiloissa taitaa olla " hiljainenkausi" taas meneillään, kun välillä pysytyään ekalla sivulla ja sitten taas putoillaan vaikka minne saakka....

Täällä on muutamia kunnon supistuksia ollut eilen ja tänään...toisaalta ihanaa kun tietää että niillä on toivottavasti suotuisa vaikutus alakertaan: )) mutta samalla pelottavaa, kun palautuu mieleen mitä se kipu pahimmillaan voi olla.

Tänään tuli taas ostettua lisää ihanuuksia poitsulle, poikien vaatteet on vain niiiiiiin ihania....tyttöjen vaatetuksen jälkeen: )) Myyjäkin kysyi, etten vain ihan äidinvaistolla osta vaatteita: ))

Happy rv 36pokspoks

Vierailija
14/14 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussaan totutellaan, kun sen uskominen tuntuu vielä mahdottomalta kun oireet eivät vielä ole alkaneet. Tosin menossa vasta rv 4+6. Kerroin eilen ystävälleni vaikka kertominen oli tosi vaikeaa. Itkuhan siinä tuli. Ystävälläni todettiin viime syksynä syöpä hänen ollessaan raskaana ja abortti oli pakko tehdä. Ymmärän että on vaikeaa katsoa siinä tilanteessa toisen odotusta, kun itsellä kuuluisi olla omilla käsivarsillaan vauva mutta jota ei kuitenkaan ole. On vaan syöpä ja siitä toipuminen. Rankkaa...

Meillä ei todennäköisesti isyyslomia pidetä eikä kyllä paljonkaan äitiyslomiakaan. Yrittäjän pitää tehdä töitä silloin kun niitä on ja työntekemistä vauva ei vielä äippälomalla häiritse, jos raskaus normaali. Onneksi pystyn tekemään vajaata viikkoa ja viettämään aikaa isompien kanssa jo nyt. Lomaa pidän lasten kanssa sitten varmaa kesällä ainakin heinäkuun.