Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi ei tulekaan. "Kiva", tein sit turhaan munattomat, maidottomat ja gluteenittomat jouluruoat

Vierailija
23.12.2012 |

Ottaa niin päähän! Ei niin mitään syytä olla tulematta, muutti vain mieltään. Olen nähnyt aivan helkutisti vaivaa valmistaakseni kaikki jouluherkut myös hänen allergiaruokavalioonsa sopivaksi. Voin kertoa, ettei ole aina helppoa; esim. gluteeniton voitaikina on aivan kamalaa kaulia, eikä maistu miltään. Ja maksaakin maltaita. Lisäksi olen valmistanut ruokia, joita meillä ei kukaan syö, esim. lanttulaatikkoa, vain anoppia varten. Ja nyt se ei tulekaan! Oli muuten ihan vihoviimeinen kerta, kun kutsun sen jouluksi meille! PUUUH!

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

REPS :D no joo, SINÄHÄN sen toki tiedät :DD

Joo: on vittumainen ihminen!

No, syyhän siihen on ettei kerro!!!!!

On joskus erehtynyt sanomaan, ja ap vetänyt herneen nenään.

Vierailija
82/91 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmeen kysymykseen? En minä mitään ole sinulta kysynyt :D

Ei, vaan vastasin kysymykseesi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olisin itsekin kiukkuinen ja pettynyt, loukkaantunut.

Me emme kuitenkaan tiedä anopin tarinaa. Ehkä hän tosiaan on masentunut ihminen tai kärsii muusta vaivasta, joka välillä kahlitsee kotiin. Masentuneen mielentilaa on terveen ihmisen vaikea ymmärtää, mutta missään tapauksessa kyse ei ole siitä että noin vain ajattelemattomuuttaan huolettomasti muuttaisikin suunnitelmansa.

Vierailija
84/91 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n muut jouluaterialla olevat joutuvat syömään maidottomia, munattomia ja gluteenittomia ruokia ja leivonnaisia, jos yksi henkilö on allerginen? Onneksi en kuulu tuohon sukuun!

Nehän eivät maistu miltään. Aika törkeää (ja tyhmää) ap:ltä muita vieraita kohtaan.

Itse olen kokki, ja moniallergisille vieraille ostan erikoistarjoilut kaupasta valmiina. Pakasteena saa ihan kaikkea ja on takuulla parempaa, kuin aloittelevan leipurin/kokin gluteenittomista jauhoista kyhäilemät viritykset.

Ja tämähän oli tosin provo, sehän on selvää.

Vierailija
85/91 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole matka eikä mikään, yllätätte anopin huomenna koko perhe. Ruuatkin on valmiina sen,kun lämmitätte?

tulevat kun niille sopii, aina onj otain ruokaa tarjota ,jos haluavat syödä.

Vierailija
86/91 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse jostain syystä sinua ei olisikaan huvittanut vastaavassa tilanteessa mennä anoppilaan, et taatusti kertoisi sitä täällä. Pitäisit ihan normaalina ja ihmettelisit miksi anoppi on myrtynyt.

Kyllästyttää nämä kaksinaamaiset miniät.

Vierailija
87/91 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun ANOPPI tekee tuon, pitää vaan sopeutua ja ymmärtää...

Jos itse jostain syystä sinua ei olisikaan huvittanut vastaavassa tilanteessa mennä anoppilaan, et taatusti kertoisi sitä täällä. Pitäisit ihan normaalina ja ihmettelisit miksi anoppi on myrtynyt.

Vierailija
88/91 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä pidä minään.

Vierailija
89/91 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä pidä minään.

Vierailija
90/91 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tänä jouluna sain kokea kuinka äitini, anoppini ja mieheni sisko olivat kaikki tahoillaan valmistaneet herkkuja tyttäreni ruokavalioon sopivaksi. Nameja, ruokia, jälkkäriä, leivonnaisia...

Minä olen tuosta kaikesta vaivannäöstä hyvin hyvin otettu.

Vierailija
91/91 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalliimpia kuin muutkaan. On hyvin helppo hankkia pari gluteenitonta torttua tai pari laktoositonta tuotetta. Ei se kaada maailmaa.

mutta silloin kun on kyse sekä munattomasta, maidottomasta (tai laktoosittomasta) että gluteenittomasta leivonnasta tms, niin todellakin on kalliimpaa ja hankalampaa. Tuolla yhdistelmällä on miltei mahdotonta hankkia kaupasta juuri mitään, ja niiden leipominen on tavallista vaivalloisempaa tavalla tai toisella. Tiedän kun poikamme tuollaisella ruokavaliolla. Tiedätkö sinä, vai oletko vaan tietävinäsi?

Itsellä kahden lapsen ja viiden vuoden kokemus allergialeivonnasta ja -tuotteista, ja silti joidenkin onnistuminen on vaikeaa. Ja tosiaan vaikka torttutaikina on pakko tehdä itse, eikä juuri mitään leivonnaisia saa valmiina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän