Anoppi ei tulekaan. "Kiva", tein sit turhaan munattomat, maidottomat ja gluteenittomat jouluruoat
Ottaa niin päähän! Ei niin mitään syytä olla tulematta, muutti vain mieltään. Olen nähnyt aivan helkutisti vaivaa valmistaakseni kaikki jouluherkut myös hänen allergiaruokavalioonsa sopivaksi. Voin kertoa, ettei ole aina helppoa; esim. gluteeniton voitaikina on aivan kamalaa kaulia, eikä maistu miltään. Ja maksaakin maltaita. Lisäksi olen valmistanut ruokia, joita meillä ei kukaan syö, esim. lanttulaatikkoa, vain anoppia varten. Ja nyt se ei tulekaan! Oli muuten ihan vihoviimeinen kerta, kun kutsun sen jouluksi meille! PUUUH!
Kommentit (91)
Eikä kyse ole asenteestasi tai siitä, että hän on anoppisi.
Minä en mitään inhoa niin paljon kuin ohareiden tekoa. Se on käsittämättömän itsekästä!
Oma ystäväni jätti tulematta lapseni syntymäpäiville. Olin vielä erikseen pari päivää aiemmin varmistanut että ovat tulossa ja kun juhlan jo alettua soitin ja kysyin missä ovat tulossa, krooninen myöhästyjä kun on, tajusin heti taustaäänistä että eipä ne mihinkään ole lähteneet. Ja me vain odottelimme, että keitetään kaikille vieraille yhtä aikaa kahvit.
Lapsi kuvasi niitä juhlia pitkään "ne synttärit, minne Jaska ja Janniina eivät tulleetlaan".
Minulla on 2 veljeä ja toisen vaimon kanssa äidllä ei ole mitään ongelmia. Ei minullakaan. Tosi kiva nainen.
Toinen taas narisee ja arvostelee ja halveksii ja on tosi monta kertaa pahoittanut äidin mielen. Isä sanoikin, että ikinä ei enää sitä narttua kutsuta meille hänen vaimolleen vittuilemaan, vaikka on poikansa vaimo.
Kyse on omasta asenteestanne. Teistäkin tulee joskus anoppeja. Muistakaapa sitten näitä aikoja.
Eniten harmittaisi, jos ja kun olisin lapsille kertonut, että mummo on tulossa ja joutuisin sitten selittelemään miksi ei ilman kunnollista syytä.
Ruuat harmittaisi sitten sen jälkeen. Mä pidin pikkujouluglögit kavereille, joista yksi on keliaakikko, joka perui viime hetkellä. Olin laittanut vain muutamaa sorttia kaupan valmistaikinoita käyttäen. Harmitti eniten se, että tavalliset olisi maistuneet paremmilta ja luiseva maku muistutti läpi illan harmillisesta peruutuksesta. Meinaan kyllä kutsua uudestaankin silti.
En usko että anoppi on ihan sinua kiusatakseen muuttanut mieltään yhtäkkiä. Taustalla on jotain muuta, jota ei halua muille sanoa suoraan.
Lähettäkää ruoat jonkun mukana tai viekää itse. Jos anopilla ei ollut suunnitelmissa olla kotona joulua, ei hänellä varmasti ole jouluruokiakaan siellä.
Ilahduin kun luin että SINä kutsuit anopin teille jouluksi eikä esim. miehesi. Ja sinä näit kovasti vaivaa huomioiden toisen erityisruokavalion. Olet toiminut aivan esimerkillisen hienosti ja huomaavaisesti!
Ymmärrän mielipahasi turhasta vaivannäöstä, mutta koita jättää se taka-alalle ja nauttia perheesi kanssa joulusta. Hyvää mieltä ja lämmintä joulua!
Miniä varmaan korostaa koko ajan sitä miten ison työn on tehnyt ja ihan vaan anopin takia. Sietää nyt olla kiitollinen. Olisi ollut parempi, että miniä eli ap olisi hankkinut vaan jotain erityisesti anoppia varten ja ollut hiljaa vaivannäöstään. Kyllä pari gluteenitonta torttua tai piirakkaa löytyy jostain kaupasta, vaikka missä korvessa asuisi.
Miniä varmaan korostaa koko ajan sitä miten ison työn on tehnyt ja ihan vaan anopin takia. Sietää nyt olla kiitollinen. Olisi ollut parempi, että miniä eli ap olisi hankkinut vaan jotain erityisesti anoppia varten ja ollut hiljaa vaivannäöstään. Kyllä pari gluteenitonta torttua tai piirakkaa löytyy jostain kaupasta, vaikka missä korvessa asuisi.
Voisiko kuitenkin miniässäkin olla jotain vikaa?
Syödähän teidän pitää kuitenkin. Jätä yksi kaljatölkki tai viinipullo ostamatta. Eivät ne gluteenittomat jutut niin kamalan paljon kalliimpia ole.
t. keliaakikon äiti
koko perhe. Ruuatkin on valmiina sen,kun lämmitätte?
Hävettää kuulua siihen ryhmään. Haukutaan jatkuvasti miehen äitiä. Ollaan kaunaisia, pikkumaisia tyhjäpäitä.
Tottakai miniä on viallinen.
Miniä-anoppi-suhteessa vika on AINA miniässä. Jos tulee mitä tahansa kärhämää, ongelmaa, kenen tahansa kanssa, miniässä on se vika. Miehen, anopin, apen, miehen serkkujen tai muitten sukulaisten. Ero. Lasten sairaus, vamma. sukupuoli, jos se on väärä. Se on miniän vika.
AINA on oltava syyllinen ja miniä on siihen oiva olento.
Ei miniä edes mikään ihminen ole.
Onhan vaan joku vamppi tai luuska joka houkuttelee viattoman poikaparan. Miniäm vika on, jos miehen yritys ei menesty, koti on epäsiisti (anpopin mielestä), lapset ovat huonokäytöksisiä, puettu huonosti tai rumasti, mies alkoholistoituu tai masentuu, mies ei etene uralla tai jää työttömäksi. Tai jos se miniä itse masentuu, uupuu, ahdistuu, sairastuu. Vika on miniässä itsessään.
Kummallista on, että se oma poika on ollut niin heikko, että on niin kammottavan epätäydelliseen hirviö-ihmiseen langennytkaan, mutta ilmeisesti miniä on joko herättänyt syvää sääliä omassa empaattisessa pojassa tai sitten se on vampannut viattoman poikaparan hyppysiinsä.
Viimeistään erossa sen miniän todellinen luonne paljastuu. Kiristää elatusmaksuilla, joilla elää heroiksi. Ei anna tavata lapsia. Ylipäätänsä ne lapset pitäisi ottaa pois semmoselta ihmiseltä, joka ei kykene niitä lapsia rakastamaan, kasvattamaan, vaatettamaan oikealla tavalla.
Miniää kammottavampi olento on vain miniä nro II, eli se seuraava nainen, joka vamppaa tämän viattoman, kerran jo eronneen ja herässä mielentilassa olevan miesraukan, oman hauraan poikasen, ja sitten alkaa kohtelemaan todella huonosti niitä miehelle niin rakkaita ensimmäisen liiton lapsia ja osoittaa niille ekalapsille kakkosasemapaikan pakottamalla sen miehen tekemään yhteisen lapsen, vaikka miesraukka ei enää millään olisi halunnut...
Rahat mielessä kuitenkin, apajille tulossa, se kakkos-miniä.
Ja kun anoppi on tätä mieltä miniästä, oman poikansa vaimosta, muistakaa, että se anoppi on kuitenkin Äiti, sillä nainen on aina Äiti, se äitiys ei katoa mihinkään vaikka poika miten aikuiseksi kasvaa, eikä sukulaisuussuhde katoa eikä katkea, äiti-poika-suhde. Äidin rakkaus on niin vahva, ja äidit puolustaa aina lapsiaan, vaikka ne sitten olisi viiskymppisiä, karvasia, kaksmetrisiä ukonkönsikkäitä. Omalle äidille ne on edelleen sitä mitä pohjimmiltaan ovatin, viattomia, kilttejä lapsia, jonka joku ilkeä laskelmoiva vamppi on vienyt..
terveisin
epäkelpo miniä.
Tarjota kun tulee joskus käymään. Tai kun menet seuraavan kerran käymään, vie tuliaisiksi..ei tavi ostaa tuliaisia. :)
Kyllä ne tortut kelpaa vaikka kesälläkin. Heh...
Eihän tuo ole matka eikä mikään, yllätätte anopin huomenna koko perhe. Ruuatkin on valmiina sen,kun lämmitätte?
mutta AP on selvästi pitkävihaine, katkera ja koston himoinen.
Sitä en ymmärrä.
Mutta kun ANOPPI tekee tuon, pitää vaan sopeutua ja ymmärtää...
Jos itse jostain syystä sinua ei olisikaan huvittanut vastaavassa tilanteessa mennä anoppilaan, et taatusti kertoisi sitä täällä. Pitäisit ihan normaalina ja ihmettelisit miksi anoppi on myrtynyt.
Kyllästyttää nämä kaksinaamaiset miniät.
sitä pidä minään.
Ei hyla ole edes laktoositon saati maidoton! :-D
No, syyhän siihen on ettei kerro!!!!!
Joo: on vittumainen ihminen!
On joskus erehtynyt sanomaan, ja ap vetänyt herneen nenään.
Joo: on vittumainen ihminen!
On joskus erehtynyt sanomaan, ja ap vetänyt herneen nenään.
Ei tässä tapauksessa ole lainkaan oleellista, että peruja sattuu olemaan APn anoppi! Tuollainen käytös olisi ala-arvoista keneltä tahansa, siskolta, lapselta, kummilta ja miniältä jne.
Ja varsinkin, kun peruja on tiennyt että häntä varten tehdään erityisruokia ja vain toteaa että sori, en mä ny tuukkaan... Väitän että jokaista meistä korpeaisi tuossa tilanteessa todella pahasti!