artun opettajan toiminta ihmetyttää
jos opettaja on todella jättänyt yhden lapsen pois esityksestä, on se epäreilua lasta kohtaan.
tuollaista ei voi millään parijonoilla perustella.
on keskustelun paikka siitä, miten epäreilusti lapsia välillä kohdellaan kouluissa.
opettajia pidetään ammattikuntana, jonka toimintaan ei saa puuttua mitenkään. kuitenkin olen kuullut opettajien suusta kommentteja lapsista, joissa ei jää epäselväksi suhtautuminen lapsiin.
joku ei ole esimerkiksi kovin fiksu lapsi tai häiritsevän lapsen syitä ja taustoja käytökselle ei pohdita lainkaan.
tulee todella paha olo artun puolesta, kaikkien suomen pienten arttujen puolesta.
Kommentit (33)
MISSÄ tämä on uutisoitu??
Eilen asia mainittiin ensimmäisen kerran av:lla ja tänään jutun ensimmäinen kertoja vahvisti, että Aamulehdessä tosiaan kerrottiin, että Arttu jäi ainoana esityksestä pois, koska tarvittiin tasaparit tyttöjä ja poikia esitykseen ja ARttu oli täten ilmoittautunut vapaaehtoisesti jäämään pois. Murhainfossa puolestaan kerrottiin ettei arttu halunnu sitten koko juhlaan joten voi tuumia ettei ehkä ottanut ihan hällä väliä -juttuna sitä ettei saanut olla mukana esityksessä vaikka itse vapaaehoitseksi ilmoittautui.
Pieni lapsi voi uhrautua ryhmäpaineen alaisena, vaikka haluaisikin olla mukana.
Ahaa, näitä keskusteluja käydään, jotta joku syyllinen löydettäisiin. Että on joku, jota voidaan rangaista.
esitin aasin päätä joulunäytelmässä ja vois, että se jos jokin oli traumaattista. En edes halua kuvitella miltä puuta esittävästä kaverista tuntui
Taustoja tietämättä en voi arvella, miksi ohjelma oli juuri sellainen kuin oli, että yksi joutui jäämään parin puutteen vuoksi pois. Tämä sama ongelma kertautuu vielä vanhojentansseissakin.
Kun olen ollut itse opettajana, ei olisi tullut mieleenkään se vaihtoehto, että olisi suunniteltu sellainen pariohjelma, josta yksi ainoa pariton joutuu jäämään pois. Ei, sitten olisi voinut olla toinen ohjelma, jossa olisi ollut hänelläkin esiintymistä, tai itse asiassa useammallakin oppilaalla. Ja vielä varasuunnitelma siltä varalta, että vain yksi on poissa ja joku jää parittomaksi.
"Kilttejä kympin tyttöjä"? Miten tuo liittyy asiaan?
Mistä me tiedetään, mikä on syy ja mikä seuraus. Jospa Arttu on halunnut jäädä pois esityksestä, sitten ollaan valittu parilliselle lukumäärälle sopiva esitys? Tai jospa Artulle tarjottiin alunperin muunlaista roolia, mutta ei halunnutkaan osallistua ollenkaan. On täysin mahdoton tietää, ja silti ihmiset haluavat uskoa, että Arttu jätettiin esityksestä pois rangaistuksena tai siksi että oli liian lihava tai liian erilainen?!
Totta kai keskustella saa, mutta aika moni sanoo asioita tyyliin "toivottavasti opettaja tuntee piston sydämessään" vaikkei kenelläkään ole aavistustakaan mitä oikeasti on tapahtunut tämän esityksen suhteen vai onko opettaja tehnyt mitään väärin.
Nämä on niitä ex koulukiusaajia joista tullut opettajia!!! Todella alarvoinen paskamainen opettaja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Syyllinen aina ja kaikkeen on opettaja tai
äiti.
opettaja halusi nöyryyttää vielä lisää vilkasta poikaa, jotta saisi sen hiljaiseksi. Äärimmäisen alhaista toimintaa. Jos vilkas ja puhelias lapsi jää vapaaehtoisesti pois, johtuu se varmasti siitä että ei halua tunnustaa olevansa epäsuosittu! Häpeää asiaa. Voi toista..
tyttöjen suusta "me ei tanssita Artun kanssa" tai poikien lällätys "kukaan tyttö ei huoli Arttua pariksi" niin vapaaehtoinen poisjääminen on varmistettu. t: koko peruskoulun ajan kiusaamisesta kärsinyt, joka ei kuitenkaan tuollaiseen tilanteeseen joutunut
että ei halunnut lavalle
jos olisi vaan halunnut. Yhdelle tai kolmelle olisi joku vähän erilainen rooli keksitty yms. Toivottavasti opettajan toiminnasta tehdään kunnollinen selvitys.
Mua ihmetyttäää, ettri artun kaveri kertonut heidän lumilinnansa romahtaneen.. Pelkuri.
Ja miten se liittyy Artun kuolemaan???
opettaja halusi nöyryyttää vielä lisää vilkasta poikaa, jotta saisi sen hiljaiseksi. Äärimmäisen alhaista toimintaa. Jos vilkas ja puhelias lapsi jää vapaaehtoisesti pois, johtuu se varmasti siitä että ei halua tunnustaa olevansa epäsuosittu! Häpeää asiaa. Voi toista..
tyttöjen suusta "me ei tanssita Artun kanssa" tai poikien lällätys "kukaan tyttö ei huoli Arttua pariksi" niin vapaaehtoinen poisjääminen on varmistettu. t: koko peruskoulun ajan kiusaamisesta kärsinyt, joka ei kuitenkaan tuollaiseen tilanteeseen joutunut
Ymmärrän kyllä, että järkyttävilläkin asioilla halutaan spekuloida. Mutta olen todella järkyttynyt, että niin monet ihmiset keksivät päästään skenaarioita ilman mitään todisteen häivääkään, ja tuomitsevat tuntemattomia ihmisiä näiden fiktioiden perusteella.
Ja tämä on alati kasvava ilmiö netissä. Pelottavaa!
Tuo on yksi mahdollisuus, mutta mistään ei ole vielä käynyt ilmi, että Arttu olisi ollut kiusattu?
Enkä tiedä, olisiko tuollaisessa tilanteessa paras ratkaisu pakottaa lapsi osallistumaan ja jonkun pariksi - sehän ei sitä syrjintää ja kiusaamista poista, vaan kenties jopa pahentaa. Nämä ovat vaikeita asioita.
(Vähän eri asia, mutta minun lapsuudessani ainakin ala-asteen opettaja päätti aina parit, juuri siitä syystä ettei tapahtuisi tällaisia valitsemistilanteita että joku jäisi ulkopuolelle kun kukaan ei halua pariksi.)