Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***TOUKOMASUT uuteen jouluviikkoon***

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttuli; hyvä et kelpas. jonkun jätteet voi olla jonkun toisen aarre. heh..just muutama päivä sitten mietin että onkohan ne tullu perille. ei muuta kun masuakasvattamaan. haalarit mukavia kun ei kiristää vaikka istuukin. =)

omaan masuun ei uutta. kasvaa aika nopeesti tällä hetkellä ja sanoin jo tuhannes kerta miehelle et kannattais varmaan kertoa vanhemmilleen koska tyhmä joka ei huomaa ja noloa se on jos joku muu kertoo ensin. vielä jos tuntee potkut, tai jotain niin sit olen tosi iloinen. närästystä on vielä melkein koko ajan ja Renniet ovat auttaneet toistaiseksi. lucky you (jos löytyy) joille ei ikinä tuu! =)

Voikaa hyvin!

my_selene ja Remppa rv 15+

Vierailija
42/92 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuesta, oliko ainakin iisamaari ja prisilla.

Kiittelee typy, nyt taas jo positiivisemmalla mielellä. Tuo esikoinen vaan välillä rasittaa, vaikka ihana onkin. Sitten sitä tulee mieleen, että olenko huono, kun tuollainen hymy-tyttö rasittaa ja mieskin on ihana. Mahdollisimman paljon mies on tytön kanssa, nyt vaan sattuu olemaan paljon töitä. Onneksi kohta helpottaa siltä osin. Joo, nää hormoonit varmaan myös vaikuttaa... joo mutta ei enää valitusta vaan positiivisia asioita.

Käytiin juuri Mummilassa saunassa ja olipa ihanaa. Sai hetken olla miehen kanssa ihan rauhassa kahdestaan ja mummi sai pusuttaa pikkuista :). Ihanaa ja rentouttavaa...

Ensi viikolla olisi sitten neuvola ja sitä olenkin jo ehtinyt odottaa. Kuulee viimeinkin ne sydänäänet. Ja sitten on myös typerä sokerirasitustesti. Viime raskaudessa kun kärähdin ja taitaa tuota painoakin olla enemmän kuin riittävästi.

Mutta nyt iltatoimille...

typy ja nöösö 16+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kökkö mikä yö... ensin en meinannut saada unta millään kun pikkukaveri piti masussa itsenäisyyspäivänbileitä. Kelloa katselin vielä joskus puoli kahden aikaan. Ja sittenpä aamusta heräsin kun kylkeä käänsin ja ukkokulta tuli perässä =D olikin hereillä jo viiden jälkeen ja tuli mua moikkaamaan. Ja tää ihana flunssa kun on päällä niin eipä enää väsyttänyt kun mies oli siirtynyt olkkariin katsomaan telkkaa, joten siirryinpä itsekin sinne. Mun nyt onneksi ei tarvi mennä kouluun tänään. Saan nukkua rauhassa flunssaani pois jospa se uni vielä vaikka sieltä ilmaantuisi.

sohvalle poistuu tämä...

[color=red]pikku-milli & paco 19+5[/color]

Vierailija
44/92 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin nukuttiin tooosi huonosti. sattui kylkiluiden takana, hmm..mistäköhän se johtui, ja en löytäny sitä mun unikuoppaa. mieskin riehui ja kuorsas siinä vieressä ja kämpässä hääräs myöskin kaks kissaa ja kaks tyttöä. tuntuu vähän siltä kun masussa oli ainut paikka mis oikeesti nukuttiin. =)

ottaa koville kun ei voi sit mennä edes päikkäreil kun meillähän niitä ei oooo!

Ai jos saisin nukkua koko päivän. yhet synttäritkin olis tänään mut en tiedä jos jaksan mennä kun väsyttää ihan hirveesti.

Liikkeitä vieläkin odotellessa;

Vierailija
45/92 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko vielä kommentoida noihin nukkumiseen, että mä olen kanssa nukkunut ,oikeastaan koko raskausajan, älyttömän huonosti.

Nyt alkaa jo masu vaikuttaa asennon löytymiseen, ja muutenkin uni on jotenkin kamalan kevyttä.

Ja mehän kun ei ukon kanssa asuta yhdessä, kun se on töissä toisella paikkakunnalla, niin sitten kun se on yökylässä nukun vielä huonommin. Vaikka ihana on illalla käpertyä oman kullan kainaloon, kun se harvinaista herkkua on, niin sitten muutaman tunnin pyörittyäni painun sohvalle ärtyneenä unettomuudestani. Ja sit harmistuu ukkokin, tottakai kun tahtoisi nukkua mun vieressä.. aargh. Ja vessassa ravaaminen ei yhtään ainakaan helpota asiaa.

Liikkeitä olen _ehkä_ tuntenut nyt parina viime iltana. Tai kun mä olen vaan ootellut niitä perhosen lepatuksia ja kalanhännän huitaisuja niin toissailtana sitten nukkumaanmenneesä tajusin että nyt on kyllä yksi Pieru muljannut koko illan samassa kohtaa vatsaa tulematta ulos, että jospa se sittenkin on Perhonen :-P

Vatvon myös yksityiselle ultraan menemistä, kun meillähän muuten ei pääse asukkia enää katsomaan ennen synnytyssalia :( Mutta on se jotenkin hirmukallista olevinaan.... mutta kun... tekisi mieli nähdä... juupas eipäs... Samanlainen musta on tullu kyllä muunkin päätöksenteon suhteen. Jotenkin hirmuvaikea päättää ostaisiko vihreitä vai punaisia omppuja jne. *huokaus* ei oo helppoo ei :)

Vierailija
46/92 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman yöheräämisen jälkeen nukkua posottelimme esikoisen kanssa klo 10.30 saakka...

Sopuli: hienoa, että rohkaistuit ottamaan yhteyttä luottamusmieheen. Olen itse seuraillut isossa yrityksessä tällaisia tilanteita (lähinnä sivusta, ystäväni ja työtoverini on firmamme henkilöstövastaavana) ja meillä ei tuollainen kyllä menisi läpi.

Typy72: kirjoituksesi oli kuin mun näppikseltä! Meillä on myös 1v2kk esikoinen, aivan ihanan aurinkoinen poika mutta myös tosi riippuvainen äidistä. Ja usein testataan äidin hermoja kaiken kielletyn nimissä. Mies on vuorotyössä ja jatkaa usein hommia vielä kotonakin tai sitten nukkuu univelkoja pois. Kaverit on töissä ja sukulaiset asuu kaukana, joten olen tosi paljon pojan kanssa kaksistaan. Miehen mielestä olen " vain kotona" (ei nyt ihan noilla sanoilla ilmaistuna, mutta silti) joten hän ei tajua miten rasittavaa voi olla kun joutuu olemaan ilman aikuista seuraa 24/7.

Pikku-milli: ainakin mun nukkuminen on nykyään yhtä akrobatiaa. Aiemmin nukuin aina mahallaan, nyt jonkinlaisessa kylkiasennossa tyyny joko polvien välissä tai mahan ja patjan välissä " kiilana" .

Mitäs muuta vielä... Dolosa kyseli oksentamisesta rv 15. Mulla on pari kertaa tullut vielä viime aikoina " kuvotuskohtaus" , vaikken sitten ole oksentanutkaan. Lähinnä niitä on tullut kun ei ole syönyt mitään (verensokeri on alhaalla) tai sitten on syönyt itsensä ihan ähkyksi.

Pampula, poika ja Sintti 15+4

Vierailija
47/92 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä väsyttää kun piti tänään 4 vapaan jälkeen palata töihin. Ja heti jomottaa häntäluuta. Kyllä tämä istuminen on tukalaa. Kuinkahan tätä jaksaa.

Mukava kuulla että muutkin ovat havainneet tuon möykky ilmiön vauvan nukkuessa. Minua nauratti tiistaiaamuna kun vauva nukkui tosi ylhäällä, navan korkeudella, ja tuntui että se oikein puski itseään ylemmäs. Taas oli iso möykky keskellä mahaa.

Tuosta sainkin idean työnimeksi. Eli työnimi on nyt sitten Möykky. :)

Red_Cat ja Möykky 15+4

Vierailija
48/92 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövuoro taas takana ja aamupäivä on tullut nukuttua pätkissä. Vielä ei ole tarvinnut käydä oksentamassa mikä on ollut jo tapana ekan yövalvomisen jälkeen. Ulkona olisi ihana ilma, lunta satelee hiljakseen, mutta eipä taida jaksaa sohvalta lähteä...

Omaan napaan ei uutta. Istumatyö meinaa vain ahdistaa, pieniä jalotteluja täytyy tehdä vähän väliä. Viime yönä innostuin valvomossa istuessani kokeilemaan sudoku-ristikoita. Ja totta se on niihin jää koukkuun...

Täytyy yrittää saada lisää unta, pää alkaa väsyä.

t. Nasu ja Touko 16+3

Vierailija
49/92 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös ollut ongelmia nukkumisen kanssa viime aikoina. Vatsallani en pysty minäkään nukkumaan, kohtu tuntuu isona " pallona" . Pyörin ja kierin hereillä viime yönä, nyt sitten väsyttää lahjakkaasti. Otin tunnin päikkärit kun tulin töistä, herttaiset lapsoset tuntuivat olevan neljän päivän vapaan jälkeen vähän kuin lentoon lähdössä! Itselläkin meni neljässä päivässä jo jotenkin sekaisin tuo vuorokausirytmi. Oisin ihan hyvin voinut aloittaa joululoman jo nyt, mutta edessä on vielä paljon hommaa todistuksista joulujuhlaohjelman harjoittelemiseen, joten ei auta kuin jaksaa vaan.

Onko muilla muuten ollut kipuja alavatsalla? Mulla on välillä sellaisia vihlaisuja/tuntemuksia heti häpyluun yläpuolella, ja sitten välillä taas alavatsalla. On ollut nyt parina päivänä. Ovat kai ihan normaaleja? Ainakaan ne ei supistuksia ole, koska vatsa ei kovetu. Kohtu taitaa vaan kasvaa? Joka nipistys tietysti huolestuttaa tälläistä hermoheikkoa, joten lohdutelkaa te viisaammat.

Minttuli79 16+6

Vierailija
50/92 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli siis hartaasti odotettu rakenneultra ja hyvältä näytti kaikki! Vaava liikkui vilkkaasti ja kaikki rakenteet ja mitat oli mitä pitikin. Päämitta oli 39 mm ja painoa pienellä nyt kuulemma 240 g =) Sydämen rakennetta katellaan vielä uudelleen kuukauden päästä kun sitten näkyy paremmin kaikki läpät ja muut.

Sukupuolikin paljastui! Meille odotetaan pientä tyttöä =) Vähän jo sitä toivoinkin kun edellisistä pienistä vaaleanpunaisista vaatteista on jo 7 vuotta aikaa! Lähivuosina ollaan keskitytty lähinnä sinisiin pikkuvaatteisiin kun lähipiirissäkin kaikilla on vaan poikavauvoja. Ehkä joudun tänään jo ostamaan kauppareissulla jonkun pikkupikkumekon =)!!

Jatkampa vielä töitä hetken aikaa ennen kauppaan lähtöä...

Mukavaa keskiviikkoiltaa kaikille =)

Iisamaari ja Taimi 18+4

Vierailija
51/92 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs on laiskottanut tänään! Vasta nyt jaksoin koneenkin avata...

Nyt on joululahjat ostettu ja paketointi voi alkaa:)

Tänään luulin tunteneeni vauvan potkun. Vieläpä melko napakan sellaisen. Edellisestä raskaudesta on niin vähän aikaa, että helposti tunnistaa kaikenlaisia suolistomurinoitakin, mutta kyllä tää tuntui erilaiselta:)

Vielä olis miehelläkin viikko töitä ennen ku pääsee joululomalle. Kiva olla sitten kaks viikkoa koko perheen voimin;)

Juuh, mutta eipä kummempia, voikaahan hyvin!

pricilla ja pampula 14

Vierailija
52/92 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iisamaari, hurjasti onnea pikkuisesta tytöstä =)

Täällä alkaa elämä voittaa viime yön lyhyiden unien jälkeen. Aamusta sain sitten muutaman tunnin nukuttua sohvalla mielenkiintoisten murhaunien kanssa... oliskohan tällä flunssalla taas vaikutusta siihen, että unimaailma vilkastuu kovasti.

Iskee kohta ahdistus kun lueskelen kuinka ootte jo joululahjat ostellut... mä en ole ostanut yhtä ainoata joululahjaa vielä. Noh, on mulla ens viikon torstain jälkeen aikaa kun alkaa loma. Ihana kolmen viikon joululoma.

[color=red]pikku-milli & paco 19+5[/color]

Vierailija
53/92 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt löysin tieni tänne, eli raskausviikkoja kasassa nyt 17+6 ja laskettu aika olis 11.5. Mulla on kaks poikaa ,esikoinen syntynyt 12/01 ja kakkonen 07/03.

Raskausaika mennyt ihan kivasti, alkuväsymyksen ja -kuvotuksen jälkeen. Massu pullottaa jo mukavasti ja vauvan osumat tuntuu välillä pikku tumauksina. Nyt mie taidan lukea nuo loputki tämän ketjun viesteistä. Teitä onkin monen monta!

Vierailija
54/92 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä onnellisia kun teille kerrotaan rakenneultrassa jo sukupuoli. Täälläpäin lääkäri ei ala sitä kertomaan, ei kuulemma NÄE vielä kumpi vaavi on..Ihme touhua. Vasta vikassa ultrassa (n.rv 30+) kertovat. Mut mä saan sen varmaan tietää aiemmin kun käyn äitipolilla, ultraavat siellä...

Meidän beibi on alkanut liikkumaan oikein urakalla, liikkeet tuntee jo pystyssä ollessakin, ei pelkästään makuuasennossa. Taitaa tulla melkoinen futari kun jo tässä vaiheessa monottelee noin ;) ;)

Tässäpä nämä taas pikaisesti, lähden CSItä katsomaan..

Kristiina rv 17

Vierailija
55/92 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Rouvaruttu. ja onnea odtukseen! mulla on tyttö syntynyt 07/03 ja tyttö 04/02.

Im:lle onnea tytön johdosta. ihania pieniä mekkoja löytyy juuh..vaikka toivonkin nyt salaa poikaa..

masuun ei mitään muuta uutta kun et luulen tuntevina jotain pientä. en kuitenkaan oo ihan varma ja ne oli niin hennot et saattoi ihan hyvin olla suoli joka toimii vilkkaammin tai jotain.

Voika hyvin, pitää tänään mennä aikaisin tutimaan kun viime yönä nukuin niin huonosti. olikohan viime yönä täysikuu. silloin nukun aina huonosti..

Vierailija
56/92 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on hyvä. Tosin pari yötä olen nukkunut aika levottomasti. Masu kasvaa mutta liikkeitä en ole tuntenut. =) Malttamattomana odotan. Viikkoja nyt 14+2. Maanantaina kävin neuvolassa kun minä pyörryin sunnuntaina. Kaikki arvot oli kohdallaan. Epäili että johtuu hartioista. Tiistaina onkin nyt sitten fysikaaliseen meno. Seuraava neuvola on vasta joulun jälkeen. Odotan malttamattomana sinne pääsyä. Olo on hyvä, tuntuu vain että tämä on nyt sellaista paikallaan jurraamista...

Heidi 14+2

Vierailija
57/92 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hekusti; mulla vähän sama " ongelma" . masu kasvaa nopeesti ja mahalla en halua nukkua kun tuntuu epämukavalta. liikkeitä en usko vielä tuntevani. no, toivottavasti nukkuminen helpottaa ennen kevättä koska sit ei saa nukkua mielin määrin, ellei omistaa ihanan miehen. =) munkin mielestä raskaus oli " pysähtynyt" muutama viikko sitten nyt ei tunnu siltä enään kuin vähäsen mut liikkeitä nyt enimmäksen odotan.

muuta..himoja ei edes tunnu olevan tällä hetkellä muuta kun et löytyy paljon sellaista mitä EN halua syödä. himoitsen kalaa ja maksamakkaraa (en oo syöny kuitenkin). tietysti sit kun jouluaattona syödään niin silliä ja graavilohta alkaa tekee mieli. jo nyt jos käy kalatiskin ohi kaupassa niin alkaa himottaa tuo raa´an kalan haju. heh..

ja tietyst harmittaa kun jää medium-pihvit syömättä. =(

Neuvola on vissiin kahen viikon päästä joten nyt voi rauhassa keskittyä joulu-juttuihin.

Voikaa hyvin mamit ja masut!

Vierailija
58/92 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tännehän on tullu uutta väkeä ja vaikka mitä on tapahtunu kun muutaman päivän on pois kuvioista :)

minttuli tai joku kyseli alavatsakivuista. niiden takia olen juuri tänään saikulla. mulla alkoi maanantaiyönä supisteleen aikas paljon, tiistai meni ihan hyvin mut sitten eilen alkoi töissä sattuun mahaan tosi paljon. ei auttanu muu kuin lähtee lääkäriin. masussa onneks kaikki näytti olevan hyvin. sydänäänet hyvät ja kohdunsuu kiinni jne.

mutta lääkäri kehoitti rauhoittamaan työtahtia tai mieluummin lopettamaan kokonaan tai ainakin vaihtamaan rauhallisempiin hommiin.

se vaan ei käy niin helposti kun sopimuskin on vaan suullinen ja jatkettu joulukuun loppuun.

nyt täytyis vaan mennä kysyyn että josko sopimusta jatkettas kevääseen ja jäisin erityisäitiysvapaalle sit kun hommat olis liian rankkoja. ei tarvis työnantajan maksaa sairaspäivärahoja. voisin olla ilkee ja jäädä saikulle loppuajaksi.

no ei vaiskaa. mut tää on tosi hankalaa sillon ku ei ole vakisopimusta.

jippii, ens maanantaina rakenneultra, sit näkee varmasti et vaavil kaikki hyvin.

mistäs muuten ootte työnimet vauvoille saaneet/keksineet?

meillä mies keksi tuon ruodon kun np-ultrassa vaavilta näky suurimmaksi osaksi vaan kylkiluita ja selkäranka :)

eipäs nyt muuta , koittakaa sairastelevat parantua ja terveet pysyä terveinä.

meppe81 ja ruoto19rv

Vierailija
59/92 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juniori tuli siitä että se kai on juniori..sen jälkeen tuli Remppa ja se koska uskon vahvasti että tulokas on poika ja sain mieheltä paidan (jonka se oli saanu töistä, remonttimies ja muuta semmoista..) mis lukee edessä " the Remppa" ja takana " työn alla" . siitä sit tuli Remppa. mut koko ajan tulee uusia nimiä sitä mukaan mitä nyt sattuis kutsua häntä. kaveri tai vauva tai jtn.

my_selene ja R

Vierailija
60/92 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Voitto tulee (tosi hempeesti) DNA:n liittymistä.

Ja niistä siksi, että siskon vauvaa sanottiin masuaikana Onniksi, ja kasteessa sai nimen Ilona (jotka siis molemmat hänen raskausaikanaan paljon mainostettuja liittymiä...tosin silloin ihan sattumaa!). Nyt oli sitten syksyllä vaihtoehtoina Voitto ja Helmi, joista ensimmäinen kolahti, semmonen yllätysvoitto kun tämä meidän kaveri vähän oli...

Sen kummemmin mulla ei poika-oloa ole :)

t. stellis & voitto 18+2