Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

* HUHTIHIPPUSET uuteen viikkoon! *

15.10.2007 |

pannaan uusi pino pystyyn. :)

tässä viime viikkoiset jutut, toivottavasti linkki on oikein.

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11446709&p=2&mpage=6&tmod…

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitan nyt tähän perään vaan nopsasti, torstaina on tentti ja ens viikolla seuraava, joten paljon olis lukemista.

pahoittelut tippuneille. toivotaan ettei enää kukaan putoaisi!

mukava kuulla Burde, että olette noin rauhallisin mielin! ja kyllä varmaan jos miehesi vointi on jo ok, niin luulisi etta labratkin olisi jo normalisoituneet. toivotaan parasta!

meillä ollaan oltu enemmän tai vähemmän kipeinä viikonloppu, tänään kuitenkin kaikki töissä ja hoidossa ja koulussa. toivottavasti selvittiin tällä erää näin vähällä... muuta uutta ei sitten kuulukaan. paitsi että tehään ns. pientä pintaremonttia, joten koti on ihan kaaoksessa. toiveissa olis että jos vaikka parin viikon sisään sais tän valmiiks. illat kyllä menis muuhunkin, mutta täytyy varmaan pitää telkkari (ja tenttikirjat!) kiinni ja repiä tapettia ja maalata ja sen sellasta. ;)

tietääkö muuten kukaan, että miten on jos tehy menee lakkoon, että miten neuvolajutut hoidetaan? kuuluko siis kätilötkin tehyyn vai mihin? tuli vaan mieleen... kovin kiireellisestä hoidosta tuskin voi puhua kuitenkaan? mutta hiukan kurjaa jos tarkastukset jää pois. vaikka asia on kyllä tärkeä!

ainiin, ultragallup oli menossa! täällä turussa tarjotaan neuvolassa kaks ultraa, niskaturvotus ja rakenne. ekan tekee lääkäri, tokan kätilö. ja ihan ilmaisia molemmat, eli ei tartte maksaa mitään pkl-maksuja.

ja jotkut kertoi (anteeksi, en muista nimiä!) että alun tyttö/poikaolo vaihtui ultrassa päinvastaiseksi. mulle kävi just niin! nyt en tiedä, että pitäiskö luottaa ensivaikutelmaan, vai tän hetkiseen tilaan. alussa oli siis ihan poikafiilikset, mutta nyt kyllä yllättyisin, ellei olisikaan tyttö. hmh. lisäks ollaan sitte kuitenki alettu miettiä sitä 3/4d ultraa, mutta saa nyt nähdä. onko kukaan käynyt turun seudulla sellaisessa? kokemuksia ja suosituksia paikoista otetaan vastaan!

nyt saa höpötys riittää. mukavaa viikkoa jokaiselle! :) t.VadelmaMama rv 13+6

Vierailija
2/46 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää viikonalkua. Kovin utuisissa ja syksyisen pimeissä merkeissä tämä viikkoa noin niinkuin sään puolesta alkaa.

Mulla tuli myös mieleen tietenkin heti sama kuin Vadelmamamalla, että kuinka nuo tehyn irtisanomiset neuvola toimintaan vaikuttaa. Taitaa suurimmalti osalta ainakin tuo neuvola toiminta pysyä kunnossa, kun eikös nuo pääasiassa ole terveydenhoitajia, jotka neuvoloissa työskentelee. Heillä on oma liittonsa terveydenhoitajaliitto, joka on sopimuksen hyväksynyt. ÄPKL puolella tosin suurin osa on varmaan tehyläisiä, joten tuohon raskauden erityisseurantaa saattanee vaikuttaa melkoisesti. Nythän ei siis ole sitä suojatyöpakooa, kun ovat irtisanomassa itsensä. Kyllä mua melkoisesti arveluttaisi tilanne jos oma synnytys olisi lähestymässä. Kätilöthän on ainakin pääsääntöisesti tehyläisiä ja oli näköjään irtisanoutjalisatalla tuo meidänkin synnäri.

Ultra-G:Täällä meillä PHKS:ssä tarjotaan ainastaan tuo nt-ultra ja se kustantaa tuon plk-maksun 22¿. Burde puhui tuosta, että kaikkien kuntien täytyy tulevaisuudessa tarjota tuo kaksi ultraa, niin se on sitten vuoteen 2010 mennessä.

Lemmikeistä: meillä on 1 1/2 vuotias yorkshirenterrieri ja ainakin tuon esikosemme kanssa on todella hyvää pataa. Muutenkin arka tapaus, joten todennäköisesti korkeintaan pelkää tulevaa vauvaa. Tai en tiedä että alkaako suojelemaan. Mä olen tuolle koiralle iahn ykkönen, joten saa nähdä miten käyttäytyy kun vauvaa kantelen.

Tytikkä: meidänkin koiruudella ilmeni tässä n. kk sitten epilepsia. Muutamia kohtauksia on tullut, mutta vielä ainkin melko lievinä. Rauhoittavaa sain koiralle isojen kohtausten varalle ja estolääkitystä harkitaan jos nuo kohtaukset alkavat tulla jatkuvasti. En tosin tiedä aloitammekon tuota estolääkitystä jos se on tarpeen, kun en tiedä onko siinä mieltä lääkitä koiraa seuraavat n. 12 vuotta. saa nähdä miten koiran kunto muuttuu.

Maisa-hiirelle ja Mimuska-78:lle pahoittelut. Mie jo niin toivoin, että kukaan ei enää putoa matkasta.

Tytikkä: joo kovasti ollaan eri viikoilla. Mullahan tuo La siirtyi siis niukasti maaliskuun puolelle 31.3, mutta kun mulla on normi keirto ainakin tuon 32 pvä, niin epäilen että huhtikuulle mennään ja reippaasti. Saapa nähdä kuka meistä ekana ehtii, kun esmes Pahnulla on tuokokuun alussa La. Kyllä meitä hippusia jakautuu varmasti ainkin maalis-huhti- ja toukokuun aikana.

Burde: onneksi miehesi tila on parantunut. Toivotaan että tosiaan oli jotain virusta tms. :)

Tuikku: ei ole mukavaa kuulla tuollaista anopilta, kun itse on innoissaan ja kovati onnentoivotuksia haluaisi kulla. Ei tulisi minulla ainakaan mieleenikään kommentoida asiaa noin, vaikka itse olisinkin mitä mieltä aisoista tahansa. Ei kaikkea päähänpälkähtävää pitäisi möläytellä. ONNEA sinulle meiltä hipuilta kovasti! :)

( . ) Myö oltiin viikonloppuna perheen voimin kylpylässä. Mukava oli veessa pulikoida ja olla vaan ja nauttia valmiista ruokapöydistä. Tosin melkoinen ruuhka olis altailla kun syyslomaviikot alkoivat. Pari ilkeää potkua osui tuonne vatsan seudulle muilta pulikoijilta vaikka kuinka yritin varoa. Itse noista liikkeistä en ole vielä kauhean vakuuttunu, vaikka välillä juuri selällään maaten on jotain tuntunut. Kolmen viikon päästä neuvola, jospa siihen mennessä jo kunnon jumppa tuntuisi masussa.

Öööh.. taas tää jomma karkaa käsistä kun työnteko unohtuu täällä netissä surfatessa. :) Palaillaan ....

Jo-an rv 16 tasan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvat keskipaivat vaan taalta enkuistakin!!!

Virtuaali halit kaikille ikavia uutisia saanneille.

Ajattelin vaan kysella teidan vointia? Itsella tama epavarma olo jatkuu. Ultra oli 2 viikkoa sitten (viikko 13) ja kaikki hyvin. Nyt ovat oireet havinneet (kuten kuvaan kuuluu..) mutta vaan huolettaa. Kylla ihminen on hassu, kun on oireita sita pelkaa eika ole tyytyvainen, kun ei ole oireita sitakin pelkaa eika ole tyytyvainen.... Mulla on ensi viikolla katilossa kaynti jossa pitaisi kuulla sydanaanet. Ainoa oire on vasymys ja paansarky. Vatsa ei ole kasvanut ( mulla oli pieni vatsa enne raskautta ja kiloja sellasiet 5-7 liikaa) ja sekin huolestuttaa. Juu, tiedan etta olen viela alussa (viikko 15) mutta kun karsivallisyys ei riita!!!! Tahtoo kauniin/ison vauvamahan ja akkia!!! Ja sit kun vatsaa on niin se ahdistaa eika siihenkaan ole tyytyvainen... hihi...

Etta tallainen " valitus" kirje talla kertaa. Seuraavalla kerralla lupaan olla iloisempi. Kiitos kun luit ;)

Vierailija
4/46 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki hippusten oottelijat!

Tervetuloa matkaan uuet tulokkaat! Pahottelut tippuneille... Suru on varmasti suuri!Ja sormet ja varpaat ristiin, että kaikki loput pysyy mukana listalla ja oppii jo nauttimaan olosta, ku alkukauheuet on takana. Mie olen kirjotellu muka pariinki kertaan tässä viimevkolla, mut aina tuppaa jäämään juttu kesken ja ikääntyy tuo istunto vissiin, että kaikki tekstit on hävinny ku meinaan jatkaa. Minen ole mikään tekniikan ihmelapsi ja sen kyllä huomaa¿

Siinä kauanootetussa ultrassa oli kaikki hyvin, vaikka meninki sinne aika apein mielin, ku hajamielinen mieheni oliki buukannu sen kans päällekkän palaverin, jonne oli tulossa väkeä Englannista. No en sitten marmattanu asiasta sen enempää, ku olihan tuo itekki harmissaan hajamielisyyestään. Onneksi mun isä oli meillä kylässä, joten esikoinen jäi makiasti uinailemaan mun lähtiessä ja heräili sitten papan kanssa aamutoimiin. Sitä kummastelin, kun ultrakuva oli kovin tuhrunen verrattuna esikkoon, vaikka paikka oliki sama ja samoin ne kuvat, joita kotia saatiin oli aika epämääräsen näkösiä. Tärkeintä kuiten että siellä oli kaikki hyvin :)! Meillon ultrat 2x äippäpolilla kätilön ultratessa vkoilla 13 ja 22. Poliklinikkamaksun verran niistä köyhtyy.

Neuvola mua ittiäni kyllä välillä kummastuttaa. Sinänsä se on huippu systeemi, mut meillä vaan on vaihtunu väki minkä ehtii. Esikoisen saatuani kysyin onko imetysaikana ruokarajotuksia ja sain vastauksen että ei -ja taas seuraava terkka sano, ku jotain tuli puhetta joskus, että rajotukset on kyllä periaatteessa aivan samat ku odotusaikana. Tämänhetkinen terkkari taas on TOSI epävarma ja vastavalmistunu. Aivan mukava se kyllä on, mutta kun tuntuu että enämpi pitää sitä työntekijää kohta tsempata, ku se on niin hauraan olonen eikä peittele epävarmuuttansa. Eli selvitän asiat nykyään kyllä jostain muualta ku neuvolasta. Lääkärit vaihtu kans edellisessä raskauessa joka kerta. Oman osansa vaikeuteen ehkä tekee ku tämon tämmönen perinteisesti ruotsinkielinen kunta ja kokolailla kaikki terveydenhoitohlöstö on äidinkieleltään ruotsinkielisiä. Esikoisen 4kk.n iässä alkaneesta ihottumasta neuvolassa sanottiin, että lapsi on atoopikko, lopeta huuhteluaineiden käyttö pyykätessä. No onneksi mentiin kaikenvaralta yksityiselle (ku posket oli niin rohtuneet ja ihottumalänttejä oli muuallaki) jossa todettiin tuo maitoallergia, joka on aika jykevää sorttia. Saran iho on aivan loistavassa kunnossa, kunhan vaan ei tule syöneeksi sopimattomia ruokia. Oli niitä muitaki allergioita, mutta ne onneksi alkaa jo 20kk:n kohalla hellittää osittain. Onko joku toinen muuttunu yhtä kyyniseksi neuvolaa kohtaan?

Ravintolisistä ja sensemmosesta: Esikoista ootellessa terkkari sano, että maitoa pitäs juua noin 1L/pvä tai syyä vastaavasti juustoa tms. maitotuotteita. Nämä uusimmat ravitsemukseen liittyvät oottajan ohjeet meän kunnassa sanoivat, että KAIKKIEN odottavien pitäs syödä rautavalmistetta. Musta tuo on aivan hämärää, jos hempat on loistavat, mulla ne näytti eka neuvolassa olevan 142 je edellisessä raskauessa olivat lopussaki 127, joten mitä sitä hulluja¿ Pitäs vaan muistaa kysyä kaikesta/selvittää kaikki jutut:mua sylettää, ku esikoista ootellessa tulin tyhmyyttäni syöneeksi alkuraskauesta fluoritabletteja, kun en koskaan muistanu siitä kysyä neuvolassa- ja nyt on neitosen etuhampaitten kiille aivan onneton¿

Meillä ei ole tilaongelmia kotona, paitti että mua aina siivotessa ahistaa ku siivottavaa on niin älyttömästi. Mun mies oli viimeistelemässä taloa ku aikanaan tutustuttiin -ja se oliki sitten kerralla tehny niin ison, että vois vaikka tilan puolesta keskittyä lapsentekkoon :)! Joskus on mietitty pienempäänki muuttamista, mut onhan tämä mukava talo, vaikka tosin ison talon kustannuksetki on kyllä isoja, sen huomaa varsinki näin kotihoidontuella elellessään, ku mies maksaa käytännössä kaikki tuommoset.

Masu täällä kyllä kasvaa, paljo hurjempaa vauhtia ku tyttärestä ja vain löysimmät housuista tuntuu mukavilta päällä. Sillon taannoin risteilyreissulla ennen ultraa mie kyllä kärähin reissukavereille tästä pömppiksestä ja tieten siitä ku ei viini naiselle maistu. Oli kuulemma ilmeetki jo paljastanu ennenku viimein kerroin asian tilan. Huomasin jo alkuraskauesta, että parit farkut kinnas reisistä. Mullaku varastoituu kaikki reisiin ja pehvaan. Eipä nuita onneksi kotona tartte ihmeellisiä, eikä kyllä olis varaakaan hankkia mahottomia.

Lemmikkejä ei ole, vaikka ite olen aika koirahöpö, niin miehen astma pitää elikot poissa kotua. Noh, kyllä mie mielummin tuon hyvän miehen pijän ko koiran otan, joten kaikki on siinämielessä onnellisesti.

Sori, kun tuli jäättipitkä viesti, toivottavasti jaksoit lukia.

Pitää mennä katteleen tuota vaunuissa huutelevaa neitiä ;)!

Mettäntyttö nyt kai sitten 14+0

Vierailija
5/46 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ole kovin ahkera kirjoittelemaan.

Ihanaa, kun viikot kertyy. Oltiin viikonloppuna reissussa kahdestaan miehen kanssa ja oli kivaa. Esikoinen oli hoidossa.

Onko kenelläkään ollut mitään erityisiä mielitekoja, pahoin vointikin varmaan alkaa olla jo taka-alalla useimmilla? Mulla ei ole onneks tullut mitään erityistä himon kohdetta. Ja mistä olen tyytyväinen niin enimmäkseen mieliteot kohdistuu terveelliseen, hedelmiin, porkkanoihin ym. Viime viikolla tosin oisin olut valmis vaikka veritekoon saadakseni makkaraa!!!

Väsymys on mulla ohi, onneksi.

Jo-an: Kyllä sitä lääkitystä epilepsiaan kannattaa harkita. Sen oikean annostuksen hakeminen voi olla alkuun vähä hankalaa, mutta, jos koiruli on muuten terve ja sen kanssa elo on elämisen arvoista, niin se ei lääke ei ole iso investointi eikä ne ole kuin pieniä pillereitä, jotka menee hyvin juuston tai makkaran sisässä. Ja jos on vakuutus, niin se todennäköisesti korvaa Barbivetin tai mikä lie lääkitys tulee. Yleensä se lääke on tehokas, kunhan oikea annostus löytyy.

Mutta tietysti teette niinkuin parhaaksi katsotte. Itse valitsin kissallani sen elinikäisen lääkityksen ja hyvin menee.

Onko kellään vielä paino noussut pahemmin? Mulla tuli heti ekaan neuvolaan mennessä jo 3kg, mutta onneksi sekin tasottui ja nyt on pysynyt samana jo viikkoja ja ultraan mennessä oli tippunutkin vähän. Sama mulla oli esikoista odottaessa, että ekojen 9viikon aikana oli tullut painoa 6kg!, mut kaikenkaikkiaan selvisin 12kilon painon nousulla. Siinä alussa se syöpöttely on niin valtavaa.

Mä varmasti kuvittelen, mutta mä olin tuntevani jo jotain pientä hipsuttelua alavatsalla. Ei kyllä ollut ilmaa. Ja sitä tuntuu aina silloin tällöin, ihan kun olisi elohiiri tms. vatsan sisällä.

Tunsin ekasta liikkeet viikolla 16, eli aikasin ensisynnyttäjäksi, mutta nythän mulla on viikkoja vasta 13+1, että liekö se mahdollista.

Mukavaa viikonalkua kaikille Hipuille!

Nöfnöf rv 13+1

Vierailija
6/46 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...pitkästä aikaa... Tuntuu, että viikot vierivät hirmuista kyytiä - etenkin kun viime raskaudessa (eka kerta) laski jokaisen päivän.

Voimia kovasti kaikille viime aikoina tippuneille. Toivottavasti joukkomme ei enää harvene.

Muutama gallup on pyörinyt: Oulu kustantaa vain yhden ultran; rakenneultran. Veriseula on vapaaehtoinen np-ultran korvike. Mitähän niitä muita oli? Järkyttävän hyvä ja lyhyt muisti mulla ainakin on... Lemmikkejä meillä ei ole. Suurempaa asuntoa ollaan katseltu, vaikka tässäkin kyllä pärjätään.

Talvitakkia mietin, kun sen aika tulee... Vatsa on kyllä kasvanut siihen tahtiin, että olen jo jäänyt kiinni useassa yhteydessä - tosin osa niistä sen takia, että minua on yritetty saada joihinkin toimikuntiin ens keväälle... heh.

Sen verran on nyt siis viikkoja kasassa, että vatsa paisuu, mutta olo muuten helpottuu. Mulla on siis tiedossa vasta rakenneultra marraskuun puolessa välissä, joten odotusta on luvassa kaikin tavoin. Muistan, miten pitkiltä nämä ns. väliviikot tuntuivat viimeksi. Nyt on onneksi paljon muutakin ajankulua (kuten 1-v. tuleva isoveli). Kävin veriseulassa 25.9. eikä sieltä ole vieläkään mitään kuulunut... Meniköhän se niin, että ilmoittelevat, jos jotain on...? (se kuuluisa loistava muisti). Muutaman kerran on mielestäni tuntunut jotain kuplintaa - ihan varmuudella en mene sanomaan, oliko kyseessä vain suolistokuplintaa. Väsymys ja saamattomuus vaivaavat paikoin edelleen. Töissä sitä jaksaa, mutta kun kotiin pääsee, niin tekis mieli lösähtää sohvalle loppuillaksi.

Sitä aina yrittää olla positiivisella mielellä, mutta väkisin joku Känkkäränkkä ilmestyy kuviin - etenkin, jos edellisestä ruokailusta on aikaa...

Vointeja,

14+2

Vierailija
7/46 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zantra ilmoittautuu !

Minäkin päätin osallitua pinon kasvatukseen. Kovasti olen tuolla taustalla lukenut meidän huhtihippusten ajatuksia.

Meillä menossa vkot 13+6. Np uä:ssä laskettu aika siirtyi 10 päivällä aiemmaksi. Uskoisko tuota ? ;) Meillä siis pikkukolmonen tulossa. Vanhemmat sisaruksetkin (-98 ja -01) ovat olleet aina ikäistään suurempia vaikka vanhemmat norm. kokoisia. Hyvät on ilmeisesti kasvugeenit /" alusta" .

Mukavaa Tiistaita kaikille Huhtikuisille !

Zantra 13+6

Vierailija
8/46 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtu ottaa kantaa Galluppeihin,

eli meillä tehdään 2 Uä:tä NP ja rakenne.

Äityspkl poliklinikka maksu peritään eli 22 euroa. Uä:t tekee kätilö.

Pikkuhiljaa alkaa housut kinnaa. Eli väljempiä on otettu käyttöön. Talvitakin kohtalon näyttää aika. Todennäköisesti joudun suuremman hankimaan, jos vanhat merit pitää paikkansa ;).

Vierailija
9/46 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille taasen. Yritän aktivoitua ja kirjoitella useammin, kun olokin on jo kohentunut.

Tippuneille pahoitteluni! Olen itsekin yhden keskenmenon kokenut.

Tervetuloa uudet!

Muakin alkoi mietityttämään Tehyläisten irtisanoutumisten vaikutus neuvolatoimintaan. Taitaa suurimmat irtisanoutumiset koskea keskussairaaloita, mutta varmasti hieman tulee näkymään myös terveyskeskuksissa. Nyt ainakin tulee konkreettisesti näkyviin miten tärkeää työtä sairaanhoitajat tekevät, toivoin kyllä ettei näin koviin toimenpiteisiin olisi tarvinnut mennä, mutta tukeni Tehy kuitenkin saa. Kaverini synnytti viime viikolla tytön ja naureskelimme hänen kanssaan, että hyvään aikaan tyttö päätti tulla, ennen lakkoa.

Mettäntyttö kyseli neuvolakokemuksia.. Mulle on sattunut todella hyvä terkkari neuvolaan (sekä äitiys että lasten) ja muutenkin meidän pikkukunnan terveyskeskuksessa saa tod. hyvää palvelua. En tiedä vaikuttaako asiaan se, että on pienehkö yksikkö, mutta me ollaan esikoisen kohdalla oltu tosi tyytyväisiä. Myös meidän keskussairaalasta on hyvät kokemukset, sillä putkitukseen päästiin julkiselle puolelle viikon odotusajalla. Mulla on kyllä edelliseltä asuinpaikalta (Vaasa) huonoja kokemuksia julkisen puolen palveluista. Silloin en kyllä asioinut äitiys- tai lastenneiúvolassa, mutta muu palvelu oli todella kankeaa ja hidasta. Jos asuisimme vielä Vaasassa, emme varmasti voisi lapsen kanssa asioida terveyskeskuksessa päivystyksessä, sillä ainakin silloin jonot olivat jopa 5-6 h. Nyt saamme jopa päivystykseen ajanvarauksen, joka on lapsen kanssa tosi kätevää.

Rautavalmisteesta: Mulla on hb kanssa tosi korkea, taisi olla ekalla neuvolakäynnillä 152. Edellisessä raskaudessa se oli loppuraskaudestakin 130-140. Mä en ainakaan edellisesti raskaudesta rautaa joutunut ottamaan.

Vadelmamama: Saakos udella mitä opiskelet? Mä olen miettinyt alanvaihtoa tai ainakin lisäkoulutusta, mutta se siirtyy nyt taka-alalle. Ehkäpä sitten, kun nämä lapsukaiset ovat hieman vanhempia.

Laitetaanpas GALLUPIA lasten lukumäärästä, elikkä Moneskos lapsi on tulossa ja kuinka monella kenties viimeinen raskaus? Eli monestako lapsesta haaveilette?

Mullahan tämä on toinen ja jää näillänäkymin viimeiseksi elikkä meille

taitaa tämä kaksi lasta olla sopiva määrä.

Nyt pitää kyllä palata työntekoon...

T 13+5

Vierailija
10/46 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on kyllä totta, että toisesta odotuksesta viikot menevät huimaa tahtia, eikä meinaa edes itse pysyä perässä. Esikoisesta tiesi tasan tarkkaa mikä viikko on menossa. Nyt ei välillä ole harmainta hajua..

Nyt töihin...

Vierailija
11/46 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas!

Heti aluksi tuohon ultragalluppiin vastaus: täällä meillä on kanssa kaksi täysin ilmaista ultraa viikoilla 12 ja 20. Molemmat tekee lääkäri. Sai oikein tuon np-ultratutkimuksen mukaan DVD:lle tallennettuna kunhan sellaisen mukanaan kiikutti. Mä sitten siirryn ilmeisesti n. viikolla 24 TYKSin äitiyspolille seurattavaksi ja ultrattavaksi loppuraskauden ajaksi, syynä siis tämä kaksosraskaus. Siellä ilmeisesti maksettava tuo poliklinikkmaksu?

Olikohan niitä muita galluppeja vielä? Asunnosta ainkin, se meillä ihan ok ainakin muutamaksi vuodeksi. Tietysti nämä kaksosuutiset vähän sotkevat suunnitelmia, mutta annetaan sitten miehen kanssa meidän isoin makkari kaksosten huoneeksi ja muutetaan itse nykyiseen vierashuoneeseen. Esikoisella on oma huone. Tällä järjestelyllä ainakin muutama vuosi mennään, ollaan tässä kodissa asuttu vasta pari vuotta.

Mulla oli viime viikolla neuvola-lääkäri ja se oli kyllä aika pettymys. Mulla kyllä hyviä kokemuksia, varsinkin tosta lasten neuvolasta, mutta nyt paikalla oli sijainen ja th-harjoittelija. Mielessä oli tietysti sata kysymystä kaksosraskaudesta, koska asiahan oli ja on edelleen aika tuore, mutta tällä sijaisella ei ollut aiempaa kokemusta äitiysneuvoloista, saati sitten kaksosraskauksista... Lähinnä hihittelivät ja kyselivät multa että miltä nyt tuntuu. Onneksi sain vakkariterkkarille seuraavan ajan jo kolmen viikon päähän.

Täällä jatkuu pieni etova olo, päänsäryt ovat kiusanneet jo kolmatta viikkoa ja nyt alkaa selkä hieman oireilla. Mahakin kai jo vähän kasvanut, mutta vielä kyllä tosi epämääräinen eikä lainkaan vauvamahan näköinen.

Tässä kuulumiset taas tällä erää. Vointeja kaikille ja suuren suuret pahoittelut joukosta tippuneille...

wilma77 13+6

Vierailija
12/46 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun saatiin taas uus hippunen, tervetuloo joukkoon.

Mie varmaan alan selviämään. Parempi kyl koputtaa puuta, ettei tuu kauheesti takapakkii. Olin viel eilisen ja tän päivän saikulla ja halaillu sitä himpatin kaakeliastiaa. Mut tänä aamuna vaa kerran. Ois vaa ihanaa jos vois syödä mitä tahansa, mut useesti just huono olo tulee ku aattelenkaa et pitäis syödä, ruoka ei oikein maistu. Meinasin kyl kokeilla huomenna töihi menoo. Eipä pomo tykänny enää kauheesti miun jatkuvasta saikusta...

LapsiG: meille on tulossa 2. Esikoinen on tyttö 12/05. Miulle tään oksentelun johdosta vois olla jo viiminen mut mies sano et jos sit vaikka viiden vuoden päästä seuraava.. Oon jo kuulemma unohtanu oksentamisen.

Tällasii nyt pikasee...

Tytikkä ja rv 12 tasan

Vierailija
13/46 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo näin alkuviikosta ehdin minäkin koneelle kun olen kuumeessa kotona. Tai no, tänään jo parempi päivä ja varmaan huomenna töihin taas joten ihanan nopeasti tämä tauti meni (tuli sunnuntaina).

LapsiG:meille tulossa pikkukakkonen, esikko 01/06. Mies on aina halunnut vähintään neljä lasta ja mäkin ainakin kolme joten tuskin tämä viimeiseksi jää. Tuosta neljästä vaan en oo ihan varma kun nää pahionvoinnit ei muakaan kyllä houkuta vaikka paljon vähemmällä oon päässy kuin esim Tytikkä... Aikataulusta en sen kummemmin osaa sanoa, siis koska sitä kolmatta sitten...

Mulla torstaina np-ultra yksityisellä lääkäriasemalla kun täällä Ruotsissa ei normisti sitä osata ollenkaan tehdä. Ehkä kerroin jo aikaisemmin tämän? Tuskin ehdin kuulumisia sieltä kertomaan kuin vasta perjantaina, olen nimittäin kurssilla koko sen päivän ja kotiudun tosi myöhään. Vähän jännittää mutta turha kai luurankoja seinille maalata kun ei kuitenkaan oo aihetta. Raskausoireet on tallella jne.

Mukavaa alkuviikkoa kaikille!

Emmis 12+2

Vierailija
14/46 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm...Mä oon ollut tosi huono vastailemaan galluppeihin:/ Jostain syystä viestini ovat olleet melko itse-keskeisiä, mutta parannan nyt tapaani:)

Eli asunnosta on ollut joskus aikoinaan puhetta. Me asumme kaupungin keskustassa 92 neliön asunnossa. Komannen lapsen synnyttyä aiomme etsiä jonkinlaista taloa. Vaikka kyllä me tähän neliöön vielä mahdumme. Olisi vaan kiva ihan oma rauha...miehen musiikin-harrastuksenkin takia. Hän nimittäin soittaa trumpettia ja haluaisi omaan taloon jotta ei naapureita tarvitsisi miettiä.

Talvitakista ja mammavaatteista. Itse olen siirtynyt mammavaatteisiin jo rv 11 aikaan. En nimittäin saanut tavallisia housujani enää tuolloin jalkaan. Tilasin yhdestä ruotsalaisesta netti-liikkeestä mustan villakangastakin joka on suunniteltu raskaana oleville...sitä voi kyllä käyttää muutenkin. Hiemo oli muuten se toppatakki josta joku aiemmin jonkun linkin laittoi. Mun takki maksoi 800 kr eli n. 80 euron tietämillä. Mä oon aina halunnut satsata myös äitiysvaatteisiin. Mulle on tärkeää, että vaatteet ovat kivoja ja tyylikkäitä ja siksipä laitan niihin rahaakin:)

Lapsista... Niin tämä on meidän kolmas lapsi. Tyttöni ovat 3 ja 4-vuotiaat.

Ultrasta...meillä tarjotaan vain rakenneultra. Yli 35-vuotiaat saavat sitten np-ultran ja rakenteen. Itse olen käynyt ultrassa jo kuusi kertaa, mutta se on noiden verenvuotojen ja muun hässäkän takia.

Sitten oma tila: Eilen kävin lääkärissä joka totesi, että enää ei ole nähtävissä jälkeäkään verenvuodosta. Poisti kylläkin polyypin jostain tuolta limakalvoilta ja sanoi et sekin on voinut aiheuttaa pientä vuotelua...mulla kun viime viikolla tuli taas vähän verta. Nyt oli sitten kohdun suu tiukasti kiinni ja vauva voi hyvin ja on kasvanut:)

Onhan tämä raskaus ollut outo. Sidettä joutunut käyttämään jatkuvasti. Nyt pitäis kuitenkin olla ohi tuo ja lääkäri sanoikin, että voin nyt tehdä kaikkea ihan normaalisti.

Tällaista tänne ruotsiin! Mitäköhän Bzz kuuluu? Miten voit?

Terkut jokikiselle:)

Elisabeth rv 14+6

Vierailija
15/46 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi G: meillä odotetaan ekaa ja mä havittelisin ehkä kolmea. Mieskin on jo pikkuhiljaa alkanu sulaan ajatukselle kolmesta kahden sijaan. No katsotaan tää tapaus ensin.

Ja sit kuuluisaan omaan napaan. Kävin tänään neuvolan lääkärin puheilla ja se oli hieman huolestunut mun selkäsäryistä. Eikä oikein ilahtunut kun kerroin yhden v.. pomon laittaneet mulle puljun fyysisesti raskaimmat hommat ja pidentäneen samalla myös työpäivän pituutta. Lääkäri myös epäili että mulla olis jo nyt ennakoivia supistuksia, ei siis niitä harjoitus versioita. No, alkuun pari viikkoo saikkuu ja katotaan sit uusiksi. Ja iisistikkin pitäis kuulemma ottaa. Muuten on kaikki menny suht hyvin, jos ei huomioida sitä et olin kuukaus sitten meilahdessa tiputuksessa rajun migreenin takia.

Saatiin eilen kuulla ihania uutisia. Meidän pikkuinen saa yhden serkun lisää. Hellä LA 12 päivää meidän jälkeen. Aikamoinen yllätys vaikka olikin tiedossa että toinen tilauksessa jossakin vaiheessa lähiaikoina. Oli appivanhemmilla eilen sulattelemista molemmissa uutisissa kun yhdessä kävimme näyttämässä serkusten kuvia. Olivat tosin jo tietoisia meidän odotuksesta, emme tosin tiedä mitä kautta (itse emme siis olleet kertoneet).. Aika jännää et ihan lähipiirissä joku on melkein samalla viikolla kuin itsekkin.

Paco rv 13+6

Ps. katsotaan tuleeko tämäkin nyt useaan otteeseen kun on taas jotain häikkää joko meidän koneessa tai näissä sivuissa.. No, katsotaan..

Vierailija
16/46 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea zantralle ja tervetuloa mukaan.

Kovasti tosiaan galluppia liikkeellä, muistaisi nyt vastata kaikkiin.

Meidän kunta kustantaa 2 ultraa, alkuraskauden np-ultran yhdistettynä veriseulaan(vapaaehtoinen) sekä keskiraskauden rakenneultran. Olen ollut edellisissäkin raskauksissa todella tyytyväinen näihin palveluihin.

Omakotitalo, tällainen rintamamiesmalli asuttavana. Mahdutaan vielä tämän kolmannen myötä hyvin asumaan, perheessä yksi cockerspanieli touhuaa mukana. Itse olen neljästä lapsesta aina haaveillut, mies kolmesta- eli mietintään menee. Kunhan saadaan huhtikuussa olla onnellisia terveestä pienokaisesta, katsotaan sitten saanko miehen houkuteltua vielä kerran ;-))))

Rv8 jouduin kiskomaan ensimmäiset pienet mammahousut jalkaan, turvotus pömppis oli aivan järkyttävä. Nyt ei mahdu kuin yhdet väljät farkut (hommasin heti 2.synnytyksen jälkeen ja nehän jäi sitten palautumisen jälkeen isoiksi). mulla useita mammahousuja ja - hameita, en jaksa 9kk+ synnytyksen jälkeen olla aina samoissa vaatteissa.

Talvitakkia mammamallistosta en omista. Helmi ja toukovauvat takana, joten kylmimpään aikaan olen masuineni liikkunut. Olen ostanut vain hiukan normaalikokoani isompia takkeja, pitkänmallisia, yltävät reilusti mahan yli. Enempi ongelma on ollut talvihousut. Pohjoisessa kun asutaan niin toppahousut on pakko olla, ne olen lainannut äidiltäni,joka

on äidillisen pyöreä aina!

ja omaa oloa, kyllä ne pienet hipaisut jo vain tuntuu. Aivan mieletöntä,konkretisoituu päivä päivältä.

-klematis- ja rv 14+ jotain kai...

Vierailija
17/46 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vielä uudelle tulokkaalle!!

Wilmaa en oo muistanu vielä onnitella, siis ONNEA tuplasti!! Tavallaan oon vähän niinkuin kateellinenkin, siis tavallaan=))

Ultrasta vielä, meillä sen tekee aina lääkäri.

LapsiG: Meillä on nyt siis tulossa neljäs ja viimeinen pallero. Lapset 93, 96 ja 04. Mies olis ollut valmis neljänteen heti kolmosen jälkeen, itseä pelotti leikkauskokemukset. Tämä raskaus alkoi vähän niinkuin salaa, ei paljon suunniteltu. Nyt olen jo lääkärin kanssa synnytyksestä ja saan ilmeisesti halutessani nukutuksen, huoh!! Niin ja ajattelin, että steriloinnin voi tehdä sitten samalla kertaa, näppärää=)))

Omanapa: Oksentelut on enimmäkseen ohi, aamulla saa vaan olla tarkkana mitä syö ja juo, liika kahvi saa aamupalan tulemaan ulos. Liikkeitä olen tuntenut harvakseltaan, ei siis mitenkään säännöllistä vielä. Omat housut mahtuu vielä, nippanappa=)) Viime yönä heräsin kamalaan kipuun vatsassa, ajattelin jo, että tässäkö tää nyt oli=(( Onneksi pitkä istunto vessassa auttoi=))) Vaan kylläpä säikäytti.

Vettä kuuluu taas satelevan, siis sateista illan jatkoa kaikille teille kaunottarille!!!

Tuija + toukka rv 15+4

Vierailija
18/46 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun ollaan saatu jo kunnon pino aikaiseksi ja uusiakin oli tullut mukaan! Mimuskalle suuret pahoittelut poistippumisesta.

Muutama valitteli paansarkya - mullalkin ollut viimeisen parin viikon aikana ihan kiusallisen usein!

Meilla taalla tehdaan ne 2 varsinaista ultraa vkolla 12 ( tehtiin kylla jo Suomessa) ja sit rakenneultra vkolla 20. Mutta laakarilla on oma ultra huoneessaan ja kurkkaa silla joka kayntikerta, joten nahdaan pikkuinen livena joka kerta! Tallainen siis kaytanto taalla......

Masu kasvaa hurjaa vauhtia! Muistelisin et esikoisesta mulla oli tallainen pallo vasta joskus rv 20!!!! Muuten ei ole painoa tullut kuin 1kg, eli ei (viela) muualle kuin tuonne masuun. Esikoisesta tuli tasaisesti joka paikkaan, jopa kasivarsiin, yoks, mutta onneksi niista paasi sitten suht helposti eroonkin. Olen aika liikunnallinen ja viela jatkan jumpissa ja salilla kayntia vanhaan malliin, eli noin 4 x vko. Suoria vatsalihaksia en enaa tee, enka mitaan ihmehyppyja, mutta muuten siis vanhaan malliin.

Meille tulossa siis 2 lapsi. Esikoinen on touhukas pikkuneiti 03/06. Ja talla hetkella tuntuu, etta kylla melle tama 2 riittaa.. Molemmilla ollut haaveena se 2 lasta, ja tuskin mieli tulee muuttumaan. ( kuuluisat viimeiset sanat..)!!!

Hyvaa viikonjatkoa kaikille!!

Browniette 14+6

Vierailija
19/46 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä kirjoittelu hiukan jäänyt, kun ei (.) sen kummempia muutoksia. Ihan kuin en edes raskaana olisi.. Esikoisesta oli näillä viikoilla 24/7 kestävää päänsärkyä, joten nyt päästään helpolla. =D Esikoinen siis syntynyt 2/07, tämä meidän pikkukakkonen jää sitten viimeiseksi lapseksi. Mulla on aina ollu toiveissa saada kaks lasta nuorena, ei enempää. Mies vitsaili eilen, että jos tulokas on poika niin kastetaan Wagneriksi. Käytetään tuota sitten työnimenä ;)

Pahoittelut tippuneille! Uusille tervetuloa!

Joitain galluppeja oli,

ULTRA: täällä Porissa tarjotaan np- ja rakenneultrat, molemmat ovat vapaaehtoisia. Np:n lisäksi mahdollisuus käydä niissä verikokeissa. Käyntimaksu on kerralta sen 22e ja kätilö ultraa.

LEMMIKIT: meillä oli 2 kissaa kun esikoinen syntyi, molemmista jouduttiin luopumaan kun nuorempi (reilu 1½v.) alkoi osoittaa mieltään ja toinen (4-5v.) " itki" selvästi yksinäisyyttään. Joskus tulevaisuudessa haaveissa koira.

MIELITEOT: joku aika sitten söin suolakurkkuviipaleita himoon, eilen teki mieli kaalikääryleitä (näin kaupassa). Muuten ei erikoisempia.

Jaaha täytyy viedä pikkuneiti päikkäreille ja mennä itsekin vielä,

t.Ufa, Viivi (n.8kk) & Wagner (rv12+6)

Vierailija
20/46 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaan vastaamalla näihin kyselyihin eli meillä tämä on kolmas odotus ennestään kaksi tyttöä 03/04 ja 08/05. Tällä hetkellä asumme 86 neliöisessä omakotitalossa josta on tarkoitus muuttaa vasta parin vuoden päästä isompaan. Täälä ultria myös kaksi rv 12 ja 18 joista joutuu maksamaan tuon poliklinikka-maksun.

Elisabeth: Kiitos kysymästä tällä hetkellä vointi ihan ok, vuotoja on vähän väliä ja viimeksi viikko sitten kävin ensiavussa tarkastamassa tilanteen, hematooma ei ole sieltä juurikaan edes kutistunut ja istukka peitti alakautta ultratessa näkyvyyden joten ultrattiin myös mahan päältä. Töissä ollut niin kiirettä etten ole kerennyt edes ajatella kuin töitä, niin ja hirveän flunssan kourissa olen ollut kohta viikon =)

Perjantaina olisi sitten lääkäri-neuvola ja pitäisi ottaa taas puheeksi edellisten odotusten hepatogestoosi, nuoremman kanssa tuo viheliäinen tauti puhkesi jo rv 20 ja siitä syystä seuranta kuuluu aloittaa taas jo hyvissä ajoin, viimeksi neuvolassa kun tästä puhuin niin eivät olleet koskaan kuulleet mistään hepatoosista, pienen paikkakunnan kirous ilmeisesti =( Toivottavasti ovat ottaneet selvää ettei tarvitse alkaa opettamaan.

Liikkeitä olen minäkin omasta mielestäni jo tuntenut, ja olen tuntenut aiemmissakin aikaisin ekassa rv 16+ ja tokassa 14+ joten uskoisin näidenkin kuplien taas liikkeitä olevan.

Mutta nyt täytynee kiirehtiä töihin taas kun parin tunnin päästä on asiakastapaaminen.

Bzz rv 14+4