Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***TOUKOMASUT uuteen jouluviikkoon***

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisena luin juttujanne jouluisista keleistä. Taitaapi valkoinen joulu olla vain haave täällä pk-seudulla...

Tervetuloa Desa...menihän oikein? :)

Hekusti: Mulla oli ihan samanlaista pyörrytystä (tosin en ikinä kunnolla pyörtynyt kuten sinä) samoilla viikoilla. Mulla syynä oli verenpaineiden lasku. Sain sairauslomaa ja lepääminen auttoi. Paineet edelleen alhaalla mutta nyt on kai kroppa jo vähän tottunut joten huippaaminen on lakannut. Prempaa vointia sinulle!

Masu vaan kasvaa ja liikeet tuntuu voimakkaamoina joka päivä. Tää taitaa olla aika vilkas kaveri. ;) Kaikki ultraajat ovat tähän menessä maininneet että liikkuupa se sikiö vilkkaasti. Saas nähdä minkälainen " riiviö" sieltä tulee! :)

Odotan jo innolla joulua ja joululomaa! Aion pitää talvilomani joulun jälkeisellä viikolla...Ihanaa!

Vierailija
22/92 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Oikein mukavaa alkanutta viikkoa ja hyvää itsenäisyyspäivää kaikille toukoisille!

Emmi 19 + 2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingistä on kotiuduttu ja nyt on sitten kurkku kipeänä... Käytiin siis muuttamassa miehen kaveria siellä. Oli hauska sattuma kun poika oikein villiintyi masussa kun miehet alkoi puhumaan autoista =D

Br1t: tasan 20 viikon ultrasta ei kokemusta, mutta meillä sukupuoli näkyi jo ultrassa kun viikkoja oli 18+4.

hekusti: mulla oli kanssa tossa 13-14 viikoilla huimausta ja pyörrytti ja syy mulla löytyi alhaisesta Hb:sta. Nyt oli sitten neuvolassa käydessä noussutkin jo taas ihan hyviin lukemiin.

Liikkeet tuntuu päivittäin ja koko ajan paremmin. Välillä on niin kova mylläys masussa menossa, että ihan naurattaa. Ja liivinsuojuksia jouduin sitten minäkin jo ostamaan... meijeriauto alkoi vierailla täälläkin =D

Meillä ei varsinaisesti vielä hankintoja ole vauvalle tehtynä, mutta paljon on valmiiksi suunniteltu. Vaatteita saatiin kyllä iso laatikollinen mun äidin työkaverilta ja sieltä saadaan sitten myös sitteri ja rintareppu. Vaunut ollaan käyty katsomassa, mutta ei vielä ostettu eikä varattu, mutta Brion kombit päätettiin ostaa. Sänky pitää katsoa onko hyvässä kunnossa. Saataisiin nimittäin miehen vanha pinnasänky =D jossa pohjan saa nostettua myös ylös ja se riittää mulle jos sänky on hyväkuntoinen vielä =) Niin ja turvakaukalokin pitää vaan käydä hakemassa kun mun äiti sen on luvannut sponssata. Hoitopöytää ei hankita. Saadaan mun vanhemmilta joululahjaksi kuivausrumpu ja ostetaan hoitotaso siihen päälle.

Tuli muuten kyllä noita sänkyjäkin tänään varuilta katsottua jos ei kelpuuteta sitä miehen vanhaa... oltiin tänään nimittäin Ikeassa. Voi ahdistus kun siellä oli sakkia paljon. Ja kummasti sinne taas 70¿ heilahti, vaikka ei kotiin mitään erityisesti hakemaan menty. Miehen yritykseen vaan mentiin tavaraa hakemaan, mutta tarttuihan sitä sitten kotiinkin mukaan... =D

No niin... nyt ei kyllä kukaan jaksa enää lukea mun romaaniani. Hyvää vointia toukomammaset!

[color=red]pikku-milli & paco 19+3[/color]

Vierailija
24/92 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ihanaa, kun täälläkin on sentään vähän lunta, tulee heti niin jouluinen olo.

Hekustille, että mähän kanssa pyörryin kaks kertaa peräkkäin edellisviikolla ja tuntemukset oli ihan samanlaiset kun sulla. Mulle lääkäri sanoi, et pitäis juoda tarpeeks, että pyörtyminen voi johtua nestevajauksesta. Ja samoin tietty ois tärkeetä, et verensokeri pysyis tasaisena. Mä pyörryin kun olin koiran kanssa rivakalla lenkillä heti työpäivän jälkeen (enkä ollu syöny mitään välipalaa tms), että syy saattoi olla ihan siinä. Mutta kummasti oon nyt ton tapauksen jälkeen alkanu syödä välipaloja jne, oli se kyllä tosi kurja tunne! Ymmärrän siis hyvin, miltä tuntui maata maassa ja muut seisoivat ympärillä..

Meille ei masuasukille taida kuulua sen kummempaa, vielä en oo tuntenut liikkeitä, mutta mulla on kanssa aamuisin aina vatsassa sellainen " möykky" , riippuen kummalla kyljellä oon nukkunu. :)

Pakko kertoa vielä, että mulle kävi työpaikassa tosi kurjasti, kun mun työsuhde piti vakinaistaa nyt vuodenvaihteessa, mutta eipäs vaan vakinaistettukaan raskauden takia :( Tai tietty pomo kertoi asian toisin sanoin, mutta kyllä syy oli raskaus... Ja mä kun olin rehellisenä kertonut heti raskaudestani (mulle kun tehtiin suunnitelmaa ens keväälle koulutuksiin osallistumisesta, niin kerroin, etten todnäk voi niihin osallistua koska oon raskaana). Harmittaa kyllä tosi paljon ja tunnen itseni ihan petetyksi. Rehellisyys ei siis kannata. Oisin ihan hyvin voinu salata raskauden vielä vähän aikaa tästä eteenkin päin!

No, tuossa nyt lyhyesti selostettuna, oon vaan kyllä tosi surullinen/vihainen tosta!

Mutta mukavaa viikkoa kaikille, mäkin lähden nyt vielä piparitaikinaa leipomaan!

Anni & Sopuli 15+6

Vierailija
25/92 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs tulinkin puolestasi vihaiseksi, kun luin ettei sopimustasi uusittu raskauden takia. Ja sitten vielä sanotaan, että rehellisyys maan perii...

Työsopimuslaissa ei valitettavasti taida olla omaa kohtaansa raskauden takia vakinaistamatta jättämisestä, mutta tasa-arvolaissapa on (tässä stm.fi :n sivuilta):

" Sukupuoleen perustuvaa syrjintää on eri asemaan asettaminen raskaudesta tai synnytyksestä johtuvasta syystä tai eri asemaan asettaminen vanhemmuuden tai perheenhuoltovelvollisuuden vuoksi. Työnantaja ei saa työhönottotilanteessa tai koulutukseen valitessaan syrjäyttää henkilöä raskauden, synnytyksen tai perhevapaan vuoksi. Työntekijää ei saa näistä syistä myöskään irtisanoa tai rajoittaa hänen työsuhteensa kestoa tai sen jatkumista.

Käytännössä säännöksillä on merkitystä erityisesti määräaikaisten työsuhteiden kohdalla. Työnantaja ei esimerkiksi voi syrjäyttää raskaana olevaa työnhakijaa valitessaan työntekijää määräaikaiseen työsuhteeseen. Määräaikaista työsuhdetta ei myöskään voi rajoittaa kestämään vain äitiys-, isyys- tai vanhempainvapaan alkuun eikä määräaikaista työsopimusta saa jättää raskauden tai perhevapaan takia uusimatta, kun työ jatkuu. Määräaikaisellekin työntekijälle voidaan valita sijainen hänen perhevapaansa ajaksi. "

Sinuna ottaisin yhteyttä työpaikkasi luottamusmieheen ja/tai henkilöstöosastolle, jos ei esimiehesi näistä säädöksistä ole tietoinen. Surullistahan tässä on se, että aina voidaan tietysti keksiä joku toinen veruke sille, ettei sopparia uusita ja sitä oikeaa syytä on vaikea näyttää toteen.

Mutta älä please luovuta vielä. Tsemppiä!!!

Vierailija
26/92 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin toivottelen kaikki uudet odottajat tervetulleiksi joukkoon.

Epätietoisena kyselisin neuvoa...Olen siis selvinnyt alkuraskaudesta ilman kummempia oireita. Ruokahaluni olen kyllä kadottanut, mutta missään vaiheessa en ole ollut pahoinvoiva. Kuitenkin tänään illansuulla töissä ollessani tunsin tuskanhien nousevan ja seuraavaksi säntäsinkin vessaan oksentamaan. Sama toistui vielä pari kertaa. Onneksi työtoverini ovat tietoisia raskaudesta!!!

Ihmettelin vain että mistä moinen johtuu? Viikkoja on kuitenkin jo 15+3 ja aiemmin en tosiaan ole joutunut tästä kärsimään. Mahaan ei sattunut, ainoastaan pää ollut taas vaihteeksi koko päivän kipeä. Kuitenkaan ei samanlailla kuin migreenissä.

No toivottavasti se on vain harmitonta oireilua. Mutta nyt toivottelen hyvät yöt, aamulla jatkuu työt itsenäisyyspäivän " vastaanoton" merkeissä....

Vierailija
27/92 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ilmoittautuisin uutena mukaan keskusteluun. Odotan toista lasta, esikoinen syntynyt maaliskuussa 2004.

Pahin väsymys ja huonovointisuus on takanapäin. Alkuraskaus mennyt ihan hyvin.

Olen tällä hetkellä töissä vielä loppuvuoden ja sitten jään uudelleen kotiin esikoisen kanssa. (ja odottelemaan uutta tulokasta).

Meillä ei ole vielä mitään hankintoja tehty tulevalle vauvalle, enkä tiedä tarvitseeko hankkiakaan mitään, kun esikoiselta on vaatteita tallessa ja hyvässä kunnossa. Samoin vaunut sun muut on tallella.

Huomenna (tai oikeastaan siis tänään...nythän ollaan jo tiistain puolella) olisi tarkoitus leipoa pipareita. Tein taikinan jo päivällä valmiiksi, kun sen täytyy olla yön yli jääkaapissa. En pidä kaupan piparitaikinoista, kyllä itse tehty on hyvää:).

Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille!

Taidan tästä lähteä nukkumaan.

T:äiskä-04 rv 15+2

Vierailija
28/92 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa vääntäydyin minäkin koneelle. Satunnaisesti olen juttujanne käynyt lukemassa, mutta kirjoittelu on taas jäänyt.

Oman napa-seudun kuulumisia. Masu se kasvaa pikkuhiljaa ja ehkä läskimahan osaa tunnistaa raskausmahaksi, jos oikein katsoo :).

Np-ultrassa käytiin jo kauan sitten ja kaikki oli hyvin. Tosin nöösö ei ollut yhteistyö kykyisellä päällä, mutta saatiin kuin saatiinkin kaikki mitat ja muut. Oli se hauska nähdä pikkuinen. Laskettu aika siinä samalla siirtyi peräti 6 päivää aiemmaksi. Siitä hyvästä ja edellisen raskauden verenpaineesta saadaan vielä rakenneultrakin. Liikkeetkin jo luulen tuntvani, mutta ihan varma en voi olla. Taas on näet herännyt epäilys, onko siellä ketään? Ihan typerä tunne, kun kaikki luultavasti on ihan ok. Mutta tuosta ultrasta on jo tuhottoman pitkä aika ja neuvola on vasta ensi viikolla ja silleen... Tuohon masun päälle pitäisi asentaa pieni ikkuna, että voisi siitä pikkuiselle vilkutella ;). Olo on ollut ihan hyvä, vain tuhottoman väsynyt. Tuo esikko tuntuu imevän kaikki menut ja miehellä on paljon töitä.

Mamma housut pitäis käydä ostamassa. Omat menee kyllä vielä jalkaan, mutta masu pukkaa ne alas. Siinä sitä sitten viilletän kuin mikäkin joy-mies housun takamus roikkuen :). Eikä ongelmaa kyllä helpota, että paidat taas pukkaa ylöspäin. Kun vaan ehtisi, kun tuo esikko ei oikein vielä ole shoppailu iässä tai ei ainakaan jaksa odotella kun mamma sovittelee asua jos toistakin. Miehellä on paljon töitä ja hoitaja pula vaivaa. Tänään tulikin taas " olen vanki" - olo ja sitä itkeä tihrustin. Kyllä sitä on nykyään mieli herkkänä, joo ja vali vali... On kai alkanut se positiivinen keskiraskaus.

Iloisia talvisia päiviä meille kaikille

Typy ja nöösö 16+1

Vierailija
29/92 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ollu niitä melkein alusta asti. olinkin aluks ihan ihmeissäni ku esim. jos keskellä yötä vaihto asentoa, ei ees mitenkään rajusti, niin tuntu kun joku ois vetässy puukolla mahaan. tai lähinnä mahan sivuun. niitä tulee myös nauraessa ja aivastaessa. ne on tosi inhottavia ja kipeitä, mutta onneks normaaleja.

mulla on masuli alkanu ihan vähän pyöristyä vasta viime viikolla. ja tisulit myös. tuntuu hassulta kun on jo lähes puolessa välissä ja vieläkään se ei ulospäin olis arvattavissa. paitsi tarkkasilmäsimmille.

liikkeistä: potkuja ja liikkeitä tuntuu joka päivä ja myös aamun toispuoleinen kumpu on tuttu! se on jotenkin tosi huvittavan näköstä kun toinen puoli masusta pullottaa ja toinen menee ihan litteenä.

joku oli kiinnostunut siitä, et ketkä on ensisynnyttäjiä, niin kai sen vois jotenkin ilmasta, niin tietää vähän kaikkien tilanteista. sitten on helpompi samaistua.

tinnuliini83, ensikertalainen, 19+0

Vierailija
30/92 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs sopuli sulla on ikävä tilanne töissä!!! :(

Liitoskivuista joku kyseli... muuten ei oo ollut mitään, mutta tuo häntäluu on ollut jo monta viikkoa kipeä. Nyt vielä kun on flunssassa niin tuntuu aivastaessa, että halkeaa kahtia koko häntäluu =D Ja noita repäisykipuja alavatsalla myös on kun sängystäkin vaikka nousee nopeasti ja varsinkin silloin aivastaessa. On ihana yhdistelmä kun aivastaa niin alavatsalta repäisee ja häntäluu huutaa tuskasta.

Joskohan sitä pitäis mennä nukkumaan...

Ai niin, tervetuloa uudet toukoiset mukaan! =)

[color=red]pikku-milli & paco 19+4[/color] olikin jo vuorokausi vaihtunut.. =D

Vierailija
31/92 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitkään aikaan kirjoittanut, mutta päivittäin kyllä käynyt lukemassa. Flunssa meinaa iskee päälle, kurkku kipee ja korva. Ei kivaa...

Poika oli ihme ihottuman takia sairaallassa yhden yön, epäilynä oli selluliittitulehdus. Virallista syytä ei löytynyt ja ihottuma näyttää katoavan yhtä ihmeellisesti kuin tulikin. Soitin eilen neuvolaankin kun mulle alkoi tulla jalkoihin samaa näppyä ja voitte kuvitella että kävi mielessä kaikki parvorokosta tuohon selluliitti tulehdukseen. Mulla jalat näyttää vielä pahenevan... Joten pitää kai varata lääkärii aikaa.

Tuosta liikkeiden tuntemisesta... Itse eilen tunsin ensimmäiset kevyet (todella kevyet) tönäisyt vaikka viikkoja on jo 19 ja jotai... Mulla kun istukka on etuseinämässä. Itse olen liikkeitä näiltä neljältä tuntenut aina viikosta 24 viikkoon 15 eli todellakin vaihtelee eikä siitä kannata hermostuu. Seuraava neuvola aika on joulukuun 28pvä joten joulua ja neuvolaa odotellen...

Ai, ja tervetuloa uusille toukokuisille!!!

Vierailija
32/92 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mukavaa kun tulee noin paljon lastenohjelmia telkkarista, tytölle ja itsellekki ;)

Tänään olisi sitten vuorossa pipareiden leipominen, taikinan tein jo eilen iltana. Karjalanpaistikin paistettiin illalla tulikiviuunissa, nami...

Illalla oli taas tosi tuskaista noiden liitoskipujen kanssa, ne jotenki tuntuu aina illalla olevan pahimmillaan. En tiedä miksi..

Vauva masussa kovasti möyrii ja pyörii. Varsinkin iltaisin sängyssä maatessa liikkeet tuntuu, ja vauva tuntuu reagoivat erityisesti esikoisen " suurimpiin" ääniin =)

No, täytyy lähteä pöytiä raivaamaan leivontaa varten. Mukavaa itsenäisyyspäivää!

Kristiina rv 16+6

Vierailija
33/92 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ARGH! Bittiavaruus söi viestin.

Täällä siis nuhan kourissa ollaan. Onneksi ei ole kuitenkaan lämpö noussut. Täällä aamupalaa syön kun mies lähti baarillensa siivoilemaan eilisen illan jälkiä. Tänään pitävät paikan kiinni.

Tulipas taas vedettyä kymmenen tunnin yöunet =D Mitenkäs muut toukoiset, oletteko joutuneet muuttamaan nukkumisasentoja jo? Mä kun olen aina ollut vannoutunut selällänukkuja ja nyt ei enää tunnukaan hyvältä muuta kuin lyhyitä aikoja kerrallaan. On pitänyt opetella nukkumaan kyljellään. On melkoista tyynyrallia, että löytää hyvän asennon.

Ja sitten palailenpas vielä viime viikon puolelle kun silloin unohdin vastata. Joku kyseli viime viikolla minkälaisia tukiverkkoja on lähipiiristä. Mulle ihan ehdottomasti kaikkein suurin apu ja tuki on oma äiti. Ollaan todella läheiset ja häneen voin luottaa kaikissa asioissa. Mutta aivan erityisesti lapsiin liittyvät asiat ovat sellaisia kun äidillä on omien lasten lisäksi 30 vuoden työkokemus lastenhoitajana. :) Ja on aivan innoissaan tulevasta vauvasta. Niin kuin on myös isoveljen pienestä tyttärestä :)

Kaveripiirissä sitten taas mulla ei oikein ketään sellaista olekaan kenen kanssa raskauteen liittyviä asioita voisi jutella. Että toinen suuri apu ja tuki on kyllä ihan ehdottomasti tämä foorumi :) nimimerkillä nettiaddikti... Sitten on toki vielä isoveljen avovaimo joka esikoisensa synnytti lokakuun viimeinen päivä, mutta häntä vaan näen ihan liian harvoin kun asuvat jonkun matkan päässä... ja sitten miehen veljen vaimo odottaa myös esikoistaan tällä hetkellä, mutta häntäkään en ole nähnyt kyllä moneen kuukauteen. Että kiitos vaan teille kaikille! =)

Nyt tämä jää odottelemaan ukkokultaa kotiin ja sitten lähdetään katsomaan vieläkö mun mummon eläkeläisporukan joulumyyjäiset on auki ja jos ei niin otetaan suunta kohti mummulaa. =)

Hyvää itsenäisyyspäivää! (illan linnanjuhlia odotellessa)

[color=red]pikku-milli & paco 19+4[/color]

Vierailija
34/92 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille:)

Mulla on ollut taas siivouspäivä. Rehkin oikein kovasti tossa aamusella ja sit rupes tuntumaan vähän oudolle vatsassa. En tiedä oliko suppareita vai jotain lihas-juttuja, ku ekassa raskaudessa en tollasia kokenut!

Täytyy kuitenkin varmuuden vuoksi hiljentää tahtia!

Kuinkahan painavia juttuja ylipäätänsä saa raskauden aikana nostella? Kun välillä tuntuu, että toi 10-kiloinen esikko on jo mulle liikaa. Ei vaan tytö vielä oikein kävele, niin pakkohan se on häntä kanniskella!

Dolosa: Mulla oli ekassa raskaudessa pari tollasta ihmeellistä oksennus kertaa. En kärsinyt yhtään pahoinvoinnista, mutta kuitenkin kaksi kertaa oksensin ihan yllättäen . Toinen oli just jotain rv 15 ja toinen ihan lopussa rv 35. Oon päätellyt, että varmaankin johtui närästyksestä, kun en mitään muutakaan selitystä keksinyt!

Sopuli: tosi törkeesti sua kohdeltiin! Kannattaa oikeesti ottaa yhteys luottamusmieheen tai liittoon. Vaikka työpaikka olisikin jo mennyttä, niin kannattaa kuitenkin näyttää, ettei sulata tollasta kohtelua. Hehän tekevät aina samat jutut sitten seuraaville...

No nyt leipomaan banaanikakkua:)

pricilla 13+6

Vierailija
35/92 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin My_selenelle: Isot kiitokset farkkuhaalareista, hain ne eilen postista, ja ovat oikein kivat.

Joku kyseli liikkeistä, minä en niitä vielä tunne. Olen ensisynnyttäjä eikä viikojakaan ole vasta kuin 16+5, mutta kovasti odotan liikkeitä. Raskaus tuntuisi jotenkin " todellisemmalta" . Mulla on rakenneultra vasta 29.12, sinne tuntuu olevan ikuisuus. Neuvolassa kävin neuvolalääkärillä viimeksi viikolla 13, silloin kuunneltiin sydänääniä. Tuntuu olevan kovin pitkä väli näissä käynneissä, kun terkkari käski vasta rakenneultran jälkeen varailla seuraavaa aikaa. Toivottavasti masussa on kaikki ok...

Kävin tänään uimassa kaverini kanssa pitkästä aikaa. Flunssa alkaa ihanaa kyllä olla taakse jäänyttä elämää viiden viikon sairastelun jälkeen, olen koirankin kanssa jo ulkoillut tunnin lenkkejä. Hassu juttu, masu tuntui uidessa jotenkin painavalta ja ihan kuin kohtu olisi muljahdellut liikkeideni mukana. Uinti oli kyllä tosi kivaa, lämmin sauna kruunasi kaiken.

Ai niin, siitä mun piti kirjoittaa, että täällä Porissa ei kerrota vauvan sukupuolta, vaikka se näkyisikin selvästi rakenneultrassa. Musta se on aika tyhmää, ilmeisesti eivät kerro sen vuoksi, että veikkaus voi mennä väärinkin. Mut eikö nyt voisi jonkinlaisella varauksella halukkaille kertoa, tyyliin " näyttää siltä, että olisi poika/tyttö" ? Ei olla kuitenkaan yksityiselle menossa saadaksemme tietää sukupuolen, ei sillä sinänsä ole väliä, mutta jotenkin olisi kiva ajatella odottavansa joko poikaa tai tyttöä, ei pelkkää vauvaa.

Emme ole vielä hankkineet vauvalle oikeastaan mitään. Berliinin matkalta ostin kaksi bodya ja unilelun, kun en malttanut hillitä itseäni. Muuten saadaan kyllä kaikki vaatteet hyväkuntoisina ystäviltä, joilla on nyt viiden kuukauden vanha poika. Vaatteet ovat neutraalin värisiä, vihreitä, vaaleita ja keltaisia enimmäkseen, käyvät sekä tytölle että pojalle. Isäni tekee kuulemma vauvansänkyä, mutta kaikki muu joudutaan kyllä ostamaan. Lisäksi pitäisi remontoida tuo tuleva lastenhuone, tapetointia jne. on siis tiedossa vuodenvaihteen jälkeen.

Tulipas hurjan pitkä kirjoitus, tietysti kun harvoin tulee tänne kirjoiteltua.

Minttuli79 16+5

Vierailija
36/92 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikon laitoin juuri päiväunille, joten hetki rauhaa.

Olenko ainoa, jota tuntuu rasittavan tuo esikoinen, toisinaa. Tytöllä on ikää 1v 2kk ja koko ajan meno päällä. Siis tietysti rakastettu lapsi ja aivan lutu, mutta toisinaan tuntuu ettei jaksaisi. Mieskin on aika paljon töissä ja tietty tämä raskauskin väsyttää. Sitten tulee itkeskeltyä ja tuntuu, että kaikki on pielessä, vaikka kaikki on hyvin. Joo valitusta taas...

Pitänee mennä laittamaan ruokaa... Ne velvollisuudet :) murrrr....

Typy ja nöösö 16+

Vierailija
37/92 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa tällänen " ylimääräinen" vapaapäivä!

Ihan tulee kyllä tarpeeseen kun lähipäivinä on ollu aika vilkas ohjelma (pikkujouluja, kuopuksen synttäreitä jne.) ja ilmeisesti siitä johtuen aika paljon suppareita.. Melko ikävänkin tuntusia =( Onkos muilla ollu?Onneks huomenna on rakennenultra lääkärille ja pyydänkin samalla tarkistamaan kohdunsuun tilanteen ettei tule mitään ikäviä yllätyksiä. Toivon myös että saatais tietää kumpi on tulossa. Pojan vaatteita ois serkulta tulossa vaikka kuinka, mutta jos tyttöä ootellaan niin sitten pääsee shoppailemaan =) Pääasia ois tietty ihan terve lapsi, meillä kun on muustakin jo kokemusta kuopuksen sydänvian vuoksi...

En muista kuka kertoi ihananrasittavasta esikosta... Varmaan kaikilla tulee joskus sellanen tunne että olis ihana olla ihan rauhassa vaan. Mulla ainakin, vaikka lapset onkin jo paljon isompia. Osaa ne välillä tapella niin pirusti ja sotkea kans =)

Taidanpa mennä nyt sängylle pötköttelemään kun taas maha vähän kirrailee...

Iisamaari + Taimi 18+3

Vierailija
38/92 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ihmeessä yhteyttä yrityksesi henkilöstöihmiseen. Olen itse alalla ja tiedän ettei tuo nyt ihan noin yksinkertaista saisi olla, että raskaanan olevat vaan pihalle. Raskaana olevat naiset ovat nimittäin työsuhdeasioissa ns. " erityissuojelussa" . Juuri viikko sitten luin artikkelin, jossa nainen sai korvauksia laittomasta irtisanomisesta, koska hänen työsuhteensa oli päätetty viikkoa ennen koeajan loppumista. Työnantaja yritti vedota muihin syihin (tietysti) mutta eipäs vaan mennyt läpi oikeudessa. Työnantaja siis tiesi raskaudesta.

Sinun kohdalla ei tietysti ole kysymys irtisanomisesta, mutta näkisin että heillä pitäisi olla vedenpitävät perusteet ja näyttöää sille miksei vakinaistamista toteutetakaan. Varsinkin jos tilallesi otetaan sitten joku toinen joka vakinaistetaan, on kyseessä ollut ilmiselvä syrjintä, joka on laitonta. Jos yrityksessä ei henkilöstöihmistä tai luottamusmiestä ole, soita suoraan liittoon. Älä ihmeessä anna periksi: tuollainen työnantaja jatkaa samanlaista kohtelua niin kauan ennen kuin joku tekee siitä lopun! Jaksamista sinulle! :)

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille toukomasuille!

Emmi 19+3 ja ensimmäistä kertaa asialla minäkin.

Vierailija
39/92 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typylle piti tulla vastailemaan, kun on aika tuttua mullekin tuo tekstisi. Meiän neiti on kanssa muutaman päivän päästä 1v2kk ja aika aktiivisessa iässä. Kyllä mä välillä olen ihan poikki ja kiroan vaan, että mikä hulluus mut taas sai mukaan raskausrumbaan.

Meillä onneksi mies on tosi paljon kotona ja auttaa, niin ei kohtuuttomasti rasita esikoisen hoito mua. Ja sitten on tietty ystävä- ja perheverkosto josta saan lastenhoitoon apua...

Toisaalta taas tyttö osaa olla kuin enkelikin ja heti tulee paha mieli, jos puran väsymystä huutamalla ym...

Mutta jaksamisia sulle!

pricilla

Vierailija
40/92 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hittolainen, olipa kyllä aika " kovaa" tekstiä toi Pam-pu-lan laittama ote tasa-arvolaista; tuli siis todellakin sellainen olo, että mä meen heti huomenna meiän työpaikan luottamusmiehen (tunnen hänet ihan hyvin) juttusille ja kerron tästä tilanteesta! Mäkin nimittäin heti kyllä mietin, et miten saisin annettua jonkun näpäytyksen esimiehelle, kun käyttäytyi mua kohtaan noin, mutta sitte aattelin, että ne tosiaan aina keksii jonkun tekosyyn kaikkeen, sanoin mä mitä vaan. Siis nyt mun vakinaistamatta jättämistä (ja sitä, että työsuhde päättyy sitten äitiyslomaan) perusteltiin sillä, ettei mua voitu sijoittaa niihin tehtäviin, joihin mua oli alunperin kaavailtu. Mua ei voida niihin sijoittaa siks, koska mun pitäis käydä ensin koulutus keväällä, ja tohon koulutukseen en nyt raskauden takia todennäköisesti pääsis osallistumaan (viimeinen koulutusviikko ois toukokuun lopulla). Syy on siis raskaus, vaikka tottakai asiat voidaan aina sanoa eri sanoin.. Ja vielä kun mun vakinaistamisen piti olla ihan varmaa! Ja niin maireasti sanoi esimies vielä kuukausi sitten, miten kovasti hän arvostaa mun rehellisyyttä, kun kerroin raskaudesta heti. Grr!

Mutta nyt mä kyllä teiän sanoista rohkaistuneena otan tän asian vielä työpaikalla puheeks, vaikken sillä saiskaan mitään konkreettista aikaseksi. Totta on, että ne jatkaa tota samaa rataa siellä loputtomiin, jos ei joku edes vähän pistä kapuloita rattaisiin..

Kiitos siis Pam-pu-la ja Emmi979 ja kaikki muut! :)

Nyt kattomaan Linnan juhlia.. :)

Anni ja Sopuli, tänään tasan 16!