olen yh ja niin sairas, että ajattelin lähteä sairaalaan
Että se lasten joulusta. Lahja sentään löytyy.
Tulee se 24. päivä toki näinkin, mutta lapsi säälittää...
Kommentit (22)
Mikä sulla ap on? Toivottavasti saat sairaalasta pikaisen avun, ja pääset mahd. pian kotiin.
Voimia ja hyvää joulua kaikesta huolimatta.
Lupasivat tosin, että pääsen aatoksi kotilomalle, jos kunto antaa periksi. Mulla on sepsis, eli jos kunto kohenee, niin voin jatkossa käydä vaan antibiooteilla sairaalassa 8 tunnin välein. Eli mies ja 3 lasta laittaa joulun täysin ilman mua! Todella jännittää mitä kotona odottaa aattona :) Mitä siellä on ruuaksi, onko siivottu, onko kuusi koristeltu jne. Olen itse meidän perheessä ruoka- ja siivoamisasioissa vetovastuussa, joten ehkä on miehellekin silmiä avaava kokemus laittaa joulu ihan itse.
Tänään soitti ihmeissään ruokakaupasta ainakin 5 kertaa vaikka mulla oli 39 asteen kuume. JOKA asiaa piti kysyä. Ja sitten vielä julisti, että 3 lapsen kanssa on täysin mahdoton käydä yksin kaupassa! (2,4 ja 5-vuotiaat). No en mäkään sitä usein tee, mutta kyllä siitäkin on nyt pakko selvitä... Sanoi jo, että pyytää anopin apuun. Mä en TOD jaksa sairaana omassa kodissani nyt kestitä anoppia edes sitä muutamaa tuntia, joten mies on nyt omillaan...
keuhkokuume ja sen seurauksena pneumokokkisepsis. Oli oli heikko aika pitkään vielä kotiutumisenkin jälkeen, lääkäri oli tiukkana että yhtään ei saamut fyysisesti itseään rasittaa.
Lupasivat tosin, että pääsen aatoksi kotilomalle, jos kunto antaa periksi. Mulla on sepsis, eli jos kunto kohenee, niin voin jatkossa käydä vaan antibiooteilla sairaalassa 8 tunnin välein. Eli mies ja 3 lasta laittaa joulun täysin ilman mua! Todella jännittää mitä kotona odottaa aattona :) Mitä siellä on ruuaksi, onko siivottu, onko kuusi koristeltu jne. Olen itse meidän perheessä ruoka- ja siivoamisasioissa vetovastuussa, joten ehkä on miehellekin silmiä avaava kokemus laittaa joulu ihan itse.
Tänään soitti ihmeissään ruokakaupasta ainakin 5 kertaa vaikka mulla oli 39 asteen kuume. JOKA asiaa piti kysyä. Ja sitten vielä julisti, että 3 lapsen kanssa on täysin mahdoton käydä yksin kaupassa! (2,4 ja 5-vuotiaat). No en mäkään sitä usein tee, mutta kyllä siitäkin on nyt pakko selvitä... Sanoi jo, että pyytää anopin apuun. Mä en TOD jaksa sairaana omassa kodissani nyt kestitä anoppia edes sitä muutamaa tuntia, joten mies on nyt omillaan...
vaikea hengittää. Onneksi ampulanssi tulee 7 minuutissa, joten aion olla kotona jos ei ole pakko lähteä. Suku ja naapurit ja ystävätbonnhälytysvalmiudessa, jos on pakko lähteä.
Ajattelin vaan muistuttaa, että tulee se joulu vähemmälläkin.
Ap
Älä nyt hengelläsi ala leikkimään.
vaikea hengittää. Onneksi ampulanssi tulee 7 minuutissa, joten aion olla kotona jos ei ole pakko lähteä. Suku ja naapurit ja ystävätbonnhälytysvalmiudessa, jos on pakko lähteä.
Ap
Ap
Ei keuhkokuumeen kanssa todellakaan pidä leikkiä! Tai vaikean hengityksen vuoksi voi olla jopa keuhkoveritulppa. Kyllä siis TODELLAKIN kantsii lähteä välittömästi sinne sairaalaan!
että menet niin nopeasti niin huonoon kuntoon, ettet pysty soittamaan apua? Ihan jo lasten takia en olisi yksin, vaan menisin sinne sukulaisten luo sairastamaan ja parantumaan. Kuvittelepa, miltä lapsistasi tuntuu, jos äiti yhtäkkiä pökertyy eikä enää tokene ja lapset ovat yksin?? Kaunko he joutuvat olemaan yksin, ennenkuin sun perään kukaan alkaa kysellä?
Äitini sairastaa pahaa astmaa ja kuolee tähän jos saa sen. En usko, että tila pahenee äkisti...
Ap
Äitini sairastaa pahaa astmaa ja kuolee tähän jos saa sen. En usko, että tila pahenee äkisti...
Ap
Soita sairaalaan ja kysy.
Minulle sanottiin sairaalassa että jos lapsellani ei olisi ollut hoitajaa. olisi mahdollisesti sänky lapselle järjestynyt.
Olin neljä päivää.
ei sitä oikein voi tartuttaa.
Itsekin olin keuhkokuumeisena samassa sairaalahuoneessa vaikesta astmasta kärsivien kanssa.
kovasti mietit, niin vastaa rehellisesti: kumpi on lapselle vähemmän pelottava kokemus
a) äiti sanoo rauhallisesti, että mennään käväsemään lääkärissä ja on tajuissaan ja rauhallinen koko ajan
vai
b) äiti tuupertuu, lakkaa hengittämästä, lapsi seuraa vierestä pelästyneenä kun äiti alkaa sinertämään ja pitäisi vielä osata hätänumeroon soittaa.
Sälytät liian suuren vastuun lapsesi hartioille. On sun velvollisuus pitää huolta teidän perheestä ja on sun velvollisuus hoitaa itsesi huolellisesti.
Haartmaninpäivystyksessä jonottamassa ja lapsi mukaan tai toivotaan parasta kaikki hyvin aamulla.
Ap
haluais, et oma lapsi joutus soittaa äidilleen ambulanssin. Pikkasen traumaattinen kokemus ton ikäiselle
Haartmaninpäivystyksessä jonottamassa ja lapsi mukaan tai toivotaan parasta kaikki hyvin aamulla.
Ap
Paljon nopeammin toivutkin jos haet ajoissa apua. Sitten jos joudut teholle niin onkin vähän ikävämpi juttu...
siinä voi tila muuttua tosi nopeasti!
Itse ajattelin sinun laillasi odottaa ja sitten vietiinkin jo kiireesti ambulanssilla...
Keuhkokuume voi juuri nuorella ihmisellä kehittyä nopeasti tappavaksi. Pikainen hoitoonpääsy on tärkeää.
lapsesi on varmaan susta huolissaa. Rauhottele sitä.
Toivottavasti sille on hyvä hoitopaikka.