Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joululahjoja myös muille koulussa työskenteleville

Vierailija
21.12.2012 |

Täällä on ollut monta ketjua opettajien joululahjoista. Onhan siellä koulussa paljon muutakin väkeä palvelemassa meidän pikkuveitikoita. Kouluavustajat, keittiöhenkilökunta, siivoojat, terveydenhoitaja, koulupsykologi, talonmies tai huoltomies jne.

Miltähän heistä tuntuu, kun opettajat kantavat selkä vääränä lahjojaan?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta joillekin sekin on ihan liikaa...

t. koulunkäynninohjaaja

Vierailija
2/14 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka se noista on sun lapsesi kanssa päivittäin tekemisissä. About 8 h / päivä. Enemmän kuin sinä itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän saa ihan yhtä lailla osansa konvehtirasioista sun muista, joita kertyy opehuoneseen.

Kipoista, kukista sun muista hän ei osaa olla kade. Päinvastoin suorastaan. On iloinen, kun ei tarvitse niitä kotiin raahata.

Vierailija
4/14 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noilla mitään väliä ole, opettaja on se joka kakaroiden todistukset tekee ja joiden lahjat muut vanhemmat näkee :)

Vierailija
5/14 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka se noista on sun lapsesi kanssa päivittäin tekemisissä. About 8 h / päivä. Enemmän kuin sinä itse.

Vierailija
6/14 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noilla mitään väliä ole, opettaja on se joka kakaroiden todistukset tekee ja joiden lahjat muut vanhemmat näkee :)

Kyllä se on koulusihteeri, joka eniten tekee työtä todistusten eteen...opettaja antaa arvioinnit, joo, mutta koulusihteeri tekee kaiken muun. Koulusihteerin toimenkuva on moninainen, on saattanut laittaa laastarin sinunkin lapsellesi, hän on se, joka on viimeisenä koululla ja jolle soitetaan että vieläkö saa hakea kirjan luokasta jne. jne. Kukaan ei koskaan muista koulusihteeriä, korkeintaan rehtorilta saa viinipullon tai kukan, jos on hyvät välit.

Vierailija
7/14 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaluokalta nyt yhdeksänteen sakka lapseni on vienyt lahjat sekä opettajalle että molemmille luokka-avustajille.

Terkka on nähnyt lapseni n. joka neljäs vuosi, koulusihteeristä en ole koskaan kuullutkaan. Siivooja tekee äärimmäisen tärkeää työtä mutta en koe häntä läheiseksi lapseni kanssa. Ja niitä läheisiä henkilöitä me lahjotaan....

Vierailija
8/14 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikeetä, että sä ap luulet, että opet kantaa kotiin lahjoja ja muut ei saa mitään. Yläkoulussa ainaskin menee niin, että opet ei saa juur koskaan melkein mitään, ei myöskään työnantaja muista mitenkään. Mutta koulukuraattori, terkkari, talkkari, keittiöhenkikökunta, reksit yms. saa aina keväisin ja jouluisin opettajien rahoilla maksetut muistamiset. (Kukat, pullot tms.)

Vierailija
9/14 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaluokalta nyt yhdeksänteen sakka lapseni on vienyt lahjat sekä opettajalle että molemmille luokka-avustajille.

Terkka on nähnyt lapseni n. joka neljäs vuosi, koulusihteeristä en ole koskaan kuullutkaan. Siivooja tekee äärimmäisen tärkeää työtä mutta en koe häntä läheiseksi lapseni kanssa. Ja niitä läheisiä henkilöitä me lahjotaan....

Mistä tiedät terkan nähneen lapsesi joka neljäs vuosi....ainakin meidän koulussa moni lapsi käy juttelemassa terkalle melkein viikottain, kun kotonakin voi olla jotakin häikkää. Esimerkiksi vanhempia, jotka LAHJOVAT opettajia. Kaikki lapset eivät uskalla tai saa kertoa kotona omia asioitaan.

Vierailija
10/14 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen viennyt myös keittiöhenkilökunnalle kukkia / suklaata.

Ja aina jos lapsi on vienyt opettajalle jotain muistamista on lapsi vienyt samanlaiset muistamiset myös luokan avustajalle. Näihin henkilöihin minä pidän kouluvuoden aikana yhteyttä ja näistä lapseni puhuvat joten siksi osoitan viemiset heille.

Toki muistan jatkossa siivoojaa jos esim. lapsi kertoo hänestä ja kokee siivoojan tärkeäksi (itse koin ala-asteella kun siivoja huolehti meitä aikaisin tulleita pitkänmatkalaisia aamuisin kovilla pakkasilla sisään kun ei itse uskallettu tulla ja opettajia ei vielä ollut paikalla).

Vierailija
11/14 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut monta ketjua opettajien joululahjoista. Onhan siellä koulussa paljon muutakin väkeä palvelemassa meidän pikkuveitikoita. Kouluavustajat, keittiöhenkilökunta, siivoojat, terveydenhoitaja, koulupsykologi, talonmies tai huoltomies jne.

niinpä, pappikin käy joskus koululla, ainakin 2 kertaa vuodessa, melkein, voi se olla kyllä eri pappikin keväällä ja syksyllä. on se niin väärin. nyyh.

laitapas se osoite tähän, niin laitan sulle tulemaan kynttilöitä ja joulumukeja ja suklaata, kun noin itkettää.

Vierailija
12/14 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös avustajalle ja koulun keittiöhenkilökunnalle.

Vierailija
13/14 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ed.

Vierailija
14/14 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinpä, pappikin käy joskus koululla, ainakin 2 kertaa vuodessa, melkein, voi se olla kyllä eri pappikin keväällä ja syksyllä. on se niin väärin. nyyh.

laitapas se osoite tähän, niin laitan sulle tulemaan kynttilöitä ja joulumukeja ja suklaata, kun noin itkettää.

Ajattelin kyllä, että pitäisi saada sellainen yhteisesti kerätty lahjakortti, kun tuolla toisessa ketjussa sanottiin, että opelle kerätään 20 euroa/oppilas. Meillä on koulussa 1200 oppilasta, niin mun mielestä mä olisin saamassa siis 2400 euroa. Ja olen siis koulupsykologi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi