Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperhe kävi kylässä... nyt mulla ihan huumaava vapauden tunne!!

Vierailija
21.12.2012 |

Siis meillä on itselläkin lapsia, 7-vuotias ja 10-vuotias.

Kylässä kävi tänään perhe, joilla lapset 3 kk, 2 v. 4 v. ja 6 v.

Ja voi hyvänen aika, mikä meno ja meteli! En muistanut millaista se onkaan pienten lasten kanssa! Juoksemista, hyppimistä, kämppä sekaisin ensimmäisten viiden minuutin jälkeen. Vähän väliä meuhkaamista ja kirkumista ja naurua, sitten joku itkee. Ja taas sama alusta.

Perheen äidin kahvinjuonti keskeytyi monta kertaa, tuli kakkapyykkiä, itkun lohduttamista, kieltämistä yms.

Mä olen ihan poikki tuon vierailun jälkeen. Ja muistui melko elävästi mieleen, mitä se kaikki olikaan... ei meillä kahden kanssa tietystikään tuossa määrin ole ollut meteliä ja menoa, mutta olihan sitä siltikin. Ja kaikki yövalvomiset. Ja mihinkään ei päässyt.

Nyt meillä on kämppä suht siisti, saan istua tässäkin ihan kaikessa rauhassa, olen ottanut pari mukia terästettyä glögiäkin ;) ei tarvitse miettiä voiko ottaa vai ei, kun ei imetä. (ja joo, ei olla mitään alkkiksia, tähän jää mun "tissuttelu")

Ihan huumaavaa ajatella, että tosiaan, mä saan jo lukea päivän lehteni rauhassa, juoda kupillisen kahvia kuumana, saan nukkua KOKO YÖN heräilemättä, ei tarvitse kuunnella vauvan itkua, ei pestä kakkapyllyjä, pääsen lenkille, miehen kanssa päästään elokuviin... voi tätä vapautta! Mahtavaa! Ihanaa!

Ihanaa että ystäväperhe kävi kylässä, oli ihanaa nähdä heidät kaikki, ja oli myös ihanaa saada muistutus siitä, kuinka helppoa elämäni onkaan! :)

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pitäisi tulla aaveelle kitisemään ja valittamaan heti kun ovat lähteneet.

Joten voin sanoa, että kiva kun käy ystäviä, eikä ikinä ole tarvinnut tulla heitä haukkumaan vierailun jälkeen nettifoorumille.

]Ei kirkumista, ei meuhkaamista, ei kämppä sekaisin. Osaan komentaa vieraita lapsia ja pitää huolta siitä, että vieraskaan lapsi ei toimi meidän sääntöjen vastaisesti. Kotonaan saavat tehdä mitä lystää, meillä ollaan ihmisiksi.

[/quote]

Vierailija
22/46 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää jos äidillä on noin huono mielenterveys, että pitää viillellä itseään tai hänellä on itsemurhataipumuksia.

Hoitoa kannattaa harkita, jos tuo käy kovin vakavaksi.

Olen hyvin onnellinen, että minulla on vain yksi, aikuisikää lähestyvä lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä on kyllä niin päin, että mies tahtoisi vielä yhden mutta minä en! En vaan kertakaikkiaan haluaisi enää alkaa alusta. Viime viikolla käytiin kylässä naapurilla, jotka paljastivat että heille tulee neljäs lapsi ja ensimmäinen tunteeni oli kyllä helpotus siitä, etten ole samassa tilanteessa (meillä lapset aikalailla saman ikäisiä).

haluaisi vielä lapsia mutta mies ei suostu. Sivulauseessa aina vihjailee miten helppoa on ja miten saa juoda kahvia rauhasssa.

Vierailija
24/46 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää jos äidillä on noin huono mielenterveys, että pitää viillellä itseään tai hänellä on itsemurhataipumuksia.

Hoitoa kannattaa harkita, jos tuo käy kovin vakavaksi.

Olen hyvin onnellinen, että minulla on vain yksi, aikuisikää lähestyvä lapsi.

Vierailija
25/46 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisi vielä lapsia mutta mies ei suostu. Sivulauseessa aina vihjailee miten helppoa on ja miten saa juoda kahvia rauhasssa.

..eli pamauta iseään SALAA paksuksi..niin kuin te mujat yleensä teette. Mailman väestöräjähdys on eukkojen syytä. Miettikääpä sitä!

Vierailija
26/46 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän sun pointtisi täysin. Mä niiiiiiiin odotan tuollaista aikaa, et lasten kanssa voi tehdä kaikkea konkreettista. Meillä on 2v8kk taapero ja 5,5kk vauva. Kädet on rutikuivat pyllyjen pesusta, tuttipullojen pesusta ym...tuntuu tällä hetkellä et elämä on potun pesua, pyllyn pesua, vauvan syöttämistä, kyövettämistä, vaipanvaihtoa, vaunuihin nukuttamista ja tuo yörumba....perkule sentään. Esikoinen aina ollut hyvä nukkuja, vetelee nytkin 12 tunnin yöunia, mut tää vauva sitten....ei nuku ei....onneks aika menee äkkiä.

Vierailija
27/46 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäivällä otin tirsat makkarissa ja pojat touhusivat omiaan. Yli 8v. pojat on ihania. Pysäkillä oli päiväkotilaisia ja kyllä ne oli vilkkaita.

Vierailija
28/46 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuorin 5v mutta elämä on jo tosi helppoa. Ei vaippoja, päiväunia ym eikä enää juurikaan yöherätyksiäkään.

Ja mikä parasta saimme pienen kummitytön jota voi käydä katsomassa ja ottaa välillä hetkeksi hoitoon. Tosi kiva saada vauva tänne ja tosi kiva palauttaa vanhemmilleen... Sopii minulle hyvin.

Vierailija
29/46 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on 6 kk vauva ja kaksi vuotta vanhempi sisarrus. Mun mielestä helpottaa jo tosi paljon kun imetys loppuu vuoden iässä. Lapset mummolaan ja miehen kanssa kylpylään :)

Mä ymmärrän sun pointtisi täysin. Mä niiiiiiiin odotan tuollaista aikaa, et lasten kanssa voi tehdä kaikkea konkreettista. Meillä on 2v8kk taapero ja 5,5kk vauva. Kädet on rutikuivat pyllyjen pesusta, tuttipullojen pesusta ym...tuntuu tällä hetkellä et elämä on potun pesua, pyllyn pesua, vauvan syöttämistä, kyövettämistä, vaipanvaihtoa, vaunuihin nukuttamista ja tuo yörumba....perkule sentään. Esikoinen aina ollut hyvä nukkuja, vetelee nytkin 12 tunnin yöunia, mut tää vauva sitten....ei nuku ei....onneks aika menee äkkiä.

Vierailija
30/46 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompien kanssa kaikki tekeminen kivaa ja niistä on apuakin. Tykkään myös viedä poikia harrastuksiin. Muistan taaperoajan hyvin raskaana aikana. Ei tarvitse enää mökkiä hiekkalaatikolla. 29

Vierailija
31/46 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni on 10v, 8v ja 3v lapset eikä ikinä ole ollut tunnetta että toivoisin heidän kasvavan pian jotta oma elämä helpottuisi. Olen nauttinut täysillä pikkulapsiajasta. Kait me kaikki vaan otetaan elämä vastaan vähän eri asenteella. Olen huomannut että moni ihminen ei jaksa elää hetkessä vaan koko ajan kaivataan jotain muuta...valitettavaa.

Vierailija
32/46 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se elämänilo ja into kaikkea kohtaan on ihanaa. Isompina ne eivät enää ole sellaisia.Mikään ei ole niin ihanaa kuin katsella miten 3v ihastelee kärpässientä metsässä. 8veenä se vaan potkitaan kasaan.

Vierailija
33/46 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se elämänilo ja into kaikkea kohtaan on ihanaa. Isompina ne eivät enää ole sellaisia.Mikään ei ole niin ihanaa kuin katsella miten 3v ihastelee kärpässientä metsässä. 8veenä se vaan potkitaan kasaan.

kertoa ajatuksiaan ja mietteitään, pohdiskelevat kaikenlaista, heidän kanssaan voi keskustella jotain syvällisempääkin kuin "missä pallo on?" "näytä missä lamppu?" "katso, koira!" :D

Mua jaksaa aina hämmästyttää ja ilahduttaa, kun lapseni kysyvät yhtäkkiä jotakin, joka laittaa minutkin miettimään vastausta. Tai kun huomaan, kuinka teräviä huomioita he tekevät joistakin asioista. Keskustelut ovat mielenkiintoisia, ja lasten ja nuorten ajatukset myös! :)

ap

Vierailija
34/46 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina joku löytää tämän aspektin asioihin. "Oikeesti sä haluut sen kolmannen lapsen, mutta yritätä vaan piilottaa sen halun jonnekin".. ääh.

Miksi äidit eivät saisi huokaista että "ihanaa kun talossa ei ole enää pikkulapsia jotka tarvitsevat jatkuvaa huolenpitoa ja huomiota ja saan siksi enemmän aikaa itselleni", onko se nyt muka niin väärin? Kyllä minäkin huoahtelen nyt kun kuopuskin osoittaa omatoimisuuttaan enemmän ja esikoinen auttaa häntä niissä asioissa, missä pienempi apua tarvitsee. Se on äärettömän ihanaa, kun minun ei tarvitse olla aina se joka auttaa.

Mutta niin kun Suomessahan äitiyden mitta on se uhrautuvaisuus..

Anteeksi ot AP. Ymmärrän sinua täysin vaikka meillä vielä pikkulapsi onkin talossa.

Vierailija
35/46 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saisipa olla rauhassa. No nyt saa olla rauhassa ja ottaa viiniä iltaisin kun tyttö ei pidä mitään yhteyttä kotiin.

Minä olen nauttinut vauva-ajoista ja ihanista taaperoista ja leikki-iästä ja juuri siitä hetkestä kun elän.

Sääli ap, jos et ole pystynyt omista lapsista nauttimaan, kun he olivat pieniä. Tuntuu jotenkin aina pahalta kun ihmiset hehkuttaa, että nyt on lapset niin isoja, ettei häiritse ja saa olla rauassa. Murkutkin tarvitsee vielä vanhempiaan.

Toisaalta Suomessa on lasten itsemurhaluvut hälyttävän korkeita. Ja kun lukee näitä ketjua, en yhtään ihmettele miksi. Lapset tappaa itsensä, että vanhemmat saisi olla rauhassa. Kaipa ne sitten on onnellisia kun eivät lapset enää ole tiellä.

itselläni on 10v, 8v ja 3v lapset eikä ikinä ole ollut tunnetta että toivoisin heidän kasvavan pian jotta oma elämä helpottuisi. Olen nauttinut täysillä pikkulapsiajasta. Kait me kaikki vaan otetaan elämä vastaan vähän eri asenteella. Olen huomannut että moni ihminen ei jaksa elää hetkessä vaan koko ajan kaivataan jotain muuta...valitettavaa.

Vierailija
36/46 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhassa ja lapset ahdistaa niin saa varmaan viettää vanhuutensa myös rauhassa. Sitä saa, mitä tilaa

aivan turha huskastella, ellei ole itse kokenut samaa. 82v osaa edelleen olla todella ilkeä jos haluaa.

Vähän ymmärrystä vanhalle äidille, pliis.

Ja ap:lle, etkö just lukenut tänään, että terästetty glögi on terveydelle vaarallista? ;)

Vierailija
37/46 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei lapsenlapsiaan viitsi tavata, kun ne häiritsevät ja vievät vapauden ja ovat meluisia ja uh, ihan sotkevat.

Ihana vapaus kun saa elää omaa elämää.

Tällaisiahan ne nykyajan mummot kyllä monesti ovatkin. Kaikki muu on tärkeämpää kuin lapsenlapset. Sitten itketään vanhainkodeissa kun kukaan ei käy katsomassa.

Miksi kävisi? Ostakoot ostopalveluina ihmissuhteensa

Vierailija
38/46 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei lapsenlapsiaan viitsi tavata, kun ne häiritsevät ja vievät vapauden ja ovat meluisia ja uh, ihan sotkevat.

Ihana vapaus kun saa elää omaa elämää.

Tällaisiahan ne nykyajan mummot kyllä monesti ovatkin. Kaikki muu on tärkeämpää kuin lapsenlapset. Sitten itketään vanhainkodeissa kun kukaan ei käy katsomassa.

Miksi kävisi? Ostakoot ostopalveluina ihmissuhteensa

Ei näköjään saa iloita siitä, että saa nukkua yönsä heräilemättä, eikä ole enää väsynyt? Että pystyy tekemään rauhassa, mitä sitten tekeekään? Saa käydä kävelyllä, pystyy käymään elokuvissa (myös lasten kanssa!)?

Ja huom, mä nautin kyllä lasteni seurasta. Viestiin nro 35 kirjoitinkin jo jotain asiasta.

Jotkut ei näköjään vaan tahdo kestää toisten iloa, se pitää yrittää pilata millä tahansa mitä ihmeellisimmillä väännöksillä. No, yritykseksi jäi :P

ap

Vierailija
39/46 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se munkin mielestä kuuluukin mennä eikä niin, että jää joku ikuinen vauvakuume päälle. Mulle tulee vähän samanlainen olo perhekahvilassa kun katson nuoria äitejä ensimmäisen vauvan tai kahden pienen kanssa. Itselläni on kaksi kouluikäistä lasta ja 2v. Nuorimmalla on uhmaa, mutta on se silti ihan erilaista kuin ihan vauvan kanssa tai että olisi kaksi pientä. Kokonaiset yöt, kahvikuppi rauhassa kun lapsi leikkii, yms... :)

Vierailija
40/46 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todellakin ollut helppoa omieni kanssa.

t: 18v, 12v, 10v ja 2v

pojat 7v ja 8v, rumbaa sen mukaisesti aamusta iltaan, kinastelua, tappelu, kaikesta mahdollisesta kilpailemista jne. Mutta myös mielenkiinnot samat, joten leikivät ja pelaavat suurimman osan aikaa yhdessä. Eivät joudu hoitamaan tai huolehtimaan toisistaan tms.

Samanikäisyys tuo sen hyödyn, että voidaan tehdä paljon yhdessä koko perheen kanssa. Urheilla, pelata leikkiä jne, kun poikien fyysiset taidot ja mielenkiinnonkohteen ovat samanlaiset. Jos lapset ovat noin isolla ikähaarukalla, niin ei löytyne paljon mitään mitä voitte tehdä yhdessä koko poppoo?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän