Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperhe kävi kylässä... nyt mulla ihan huumaava vapauden tunne!!

Vierailija
21.12.2012 |

Siis meillä on itselläkin lapsia, 7-vuotias ja 10-vuotias.

Kylässä kävi tänään perhe, joilla lapset 3 kk, 2 v. 4 v. ja 6 v.

Ja voi hyvänen aika, mikä meno ja meteli! En muistanut millaista se onkaan pienten lasten kanssa! Juoksemista, hyppimistä, kämppä sekaisin ensimmäisten viiden minuutin jälkeen. Vähän väliä meuhkaamista ja kirkumista ja naurua, sitten joku itkee. Ja taas sama alusta.

Perheen äidin kahvinjuonti keskeytyi monta kertaa, tuli kakkapyykkiä, itkun lohduttamista, kieltämistä yms.

Mä olen ihan poikki tuon vierailun jälkeen. Ja muistui melko elävästi mieleen, mitä se kaikki olikaan... ei meillä kahden kanssa tietystikään tuossa määrin ole ollut meteliä ja menoa, mutta olihan sitä siltikin. Ja kaikki yövalvomiset. Ja mihinkään ei päässyt.

Nyt meillä on kämppä suht siisti, saan istua tässäkin ihan kaikessa rauhassa, olen ottanut pari mukia terästettyä glögiäkin ;) ei tarvitse miettiä voiko ottaa vai ei, kun ei imetä. (ja joo, ei olla mitään alkkiksia, tähän jää mun "tissuttelu")

Ihan huumaavaa ajatella, että tosiaan, mä saan jo lukea päivän lehteni rauhassa, juoda kupillisen kahvia kuumana, saan nukkua KOKO YÖN heräilemättä, ei tarvitse kuunnella vauvan itkua, ei pestä kakkapyllyjä, pääsen lenkille, miehen kanssa päästään elokuviin... voi tätä vapautta! Mahtavaa! Ihanaa!

Ihanaa että ystäväperhe kävi kylässä, oli ihanaa nähdä heidät kaikki, ja oli myös ihanaa saada muistutus siitä, kuinka helppoa elämäni onkaan! :)

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on käsittääkseni aika tavallista. Minusta on ihanaa, että meillä on vielä pieni, pian 2-vuotias. Mutta tuskin olisin jaksanut kovin hyvin neljän alle kouluikäisen kanssa. Meillä lasten ikäerot ovat isot. Tämä sopii meille.

Vierailija
42/46 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei lapsenlapsiaan viitsi tavata, kun ne häiritsevät ja vievät vapauden ja ovat meluisia ja uh, ihan sotkevat. Ihana vapaus kun saa elää omaa elämää. Tällaisiahan ne nykyajan mummot kyllä monesti ovatkin. Kaikki muu on tärkeämpää kuin lapsenlapset. Sitten itketään vanhainkodeissa kun kukaan ei käy katsomassa. Miksi kävisi? Ostakoot ostopalveluina ihmissuhteensa

eli tiukat säännöt, ei vedätystä. Yövalmvomiseen ei tarvitse ryhtyä, kun laittaa lapsenlapsen nukkumaan sen verran kauas, ettei itku kuulu.

Aika pian lapsi oppii, että mumolassa kannattaa olla kunnolla, tai jää ilman ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nytkin 8v. köllii mun vieressä, mutta saan silti olla rauhassa. Paketoitiin yhdessä lahjoja ja 11v. on huoneessaan.

Ei voi sanoa mitä on olla isompien lasten vanhempi, jos sitä ei ole kokenut. Niiden kanssa on niin helppo olla ja keskustelukin on ihan eri tasolla. Koululaiset on aivan mahtavia.

Vierailija
44/46 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se raskasta kun on monta lasta pienellä ikäerolla. Kyllä silloin on meteliä eikä rauhallisesta kahvihetkestä useinkaan tule mitään. Eli ymmärrän hyvin ap:ta kun huokailee helpotuksesta viraiden lähdettyä.

Silti jotenkin sisimmässäni säälin yksilapsisia tai suurella ikäerolla lapsiaan tehneitä perheitä. Tiedän, että ei pitäisi, mutta voiko mikään maailmassa olla parempaa kuin katsella miten sisarukset leikkivät yhdessä. Ja tähän niille, jotka väittävät, että isommalla ikäerolla olevat lapset leikkivät myös yhdessä, vastaisin, että toki leikkivät, mutta leikki on kovin erilaista. Kuopuksella ja esikoisella on enemmän jo ikäeroa eikä leikkiä voi verrata läheisyydessään mitenkään siihen jos sisaruksilla on keskenään vähemmän ikäeroa.

Vierailija
45/46 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei lapsenlapsiaan viitsi tavata, kun ne häiritsevät ja vievät vapauden ja ovat meluisia ja uh, ihan sotkevat. Ihana vapaus kun saa elää omaa elämää. Tällaisiahan ne nykyajan mummot kyllä monesti ovatkin. Kaikki muu on tärkeämpää kuin lapsenlapset. Sitten itketään vanhainkodeissa kun kukaan ei käy katsomassa. Miksi kävisi? Ostakoot ostopalveluina ihmissuhteensa

eli tiukat säännöt, ei vedätystä. Yövalmvomiseen ei tarvitse ryhtyä, kun laittaa lapsenlapsen nukkumaan sen verran kauas, ettei itku kuulu.

Aika pian lapsi oppii, että mumolassa kannattaa olla kunnolla, tai jää ilman ruokaa.

Vierailija
46/46 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti jossain kirjassaan, että parhaat jouluvalot ovat ne, kun poika pesueineen lähtee vierailulta ja auton perävalot kaikkoaa horisonttiin tms :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi