Suututtaa, kun sairailta pihdataan rauhoittavia ja kipulääkkeitä, mikä johtaa huumeen käyttöön.
Väitän, että moni alkoholi- ja huumeongelma johtuu siitä, että eivät ole saaneet tehoavaa annosta toimivia lääkkeitä lääkäriltä.
Huumeet on oikeasti vaarallisia ja arvaamattomia. Pitäis paneutua juurisyihin.
Älytöntä ja ristiriitaista.
Linkki valtavasti lisääntyvään huumebisnekseen Euroopassa. https://yle.fi/a/74-20030618
Kommentit (24)
Ei kaikille Suomen höpölääkesyöjille riitä järeämpiä höpölääkkeitä.
Liikkukaa enemmän, älkää juoko tai polttako.
Ongelma on siinä että lääkärri pelkää seuraamuksia jotka hänelle koituu jos potilas kayttää lääkkeitä väärin tai hoiti ei toimi niinkuin oli suunniteltu
Miehellä todettiin jäätynyt olkapää (se on diagnoosin nimi vaan. Ei liity kylmään. Ei se oikeasti kylmettynyt ollut)
Lääkäri sanoi ekaksi, että ei anna panacodia. Höh, mieheni ei sellaista edes olisi pyytänyt. Mieheni on hyvin lääkevastainen. Halusi muuta hoitoa ja neuvoja.
No ei kyllä ole tuo mitenkään yleistä ettei saisi reseptiä särkylääkkeisiin. Lääkäri kyllä katsoo habitusta, mutta jos et näytä narkkarilta ja olet oikeasti kipeä, saat hyvät lääkkeet.
Narkkari saa buranaa selkäkipuun ihan siksi että lääköri tunnistaa nämä "selkäkipuiset".
Joo no
Kai niitä lääkkeitäkin saa laittomasti
.
Yhtä vähän tietää mitä sisältää kuin huumeistakin.
.
Huumeissa on mukana myös rotanmyrkkyä ja ties mitä! Toisaalta huume on myrkky, joten mitä väliä
Ei ne rauhoittavat lääkkeet korjaa mitään ongelmia.
Ne ahdistukset ja muut syyt pitäisi hoitaa ennenn kuin huumeiden käyttö alkaa.
Tosiaan kipua ja ahdistusta pitää hoitaa tehokkaammin.
Ahdistunut syrjäytyy ja sitten saa voimaa huumeista ja alkaa viettää rehvakasta elämää huumepiirwissä, mutta lopulta käy huonosti.
toisinsanoen rauhoittavia käyttävät ihmiset ovat nistejä, jotka käyttävät yhteiskunnan maksamia rauhoittavia lääkkeitä kovempien huumeiden korvaajina ja siirtyvät oikeisiin huumeisiin heti, kun eivät saa enää pummittua yhteiskunnalta laillisia rauhoittavia pillereitä
Alkoholiongelmaan tepsii, kun ei osta eikä juo.
Vierailija kirjoitti:
Ne korjaa olotilaa.
Parempi Ne lääkärin valvonnassa kuin mitä vaan sisältävät huumeet..
Olin useampaan kertaan osastohoidossa psyykeongelmien takia noin kymmenen vuotta sitten.
Tuntui vähän surkuhupaisalta, että lääkäri myönsi itsekin, että rauhoittavilla saadaan psykoottisen rajoilla heiluva ahdistuneisuus nopeasti ja tehokkaasti alas jo muutaman päivän käytöllä- mutta koska jossain muissa maissa on ollut riippuvuusepidemioita, hän nyt kokeilee kuitenkin tätä neuroleptia. :D
Neurolepti, jota osastolla söivät lähes kaikki (jokainen kuitenkin eri syistä siellä, mm. syömishäiriö, skitsofrenian pahenemisvaihe...), ei sopinut minulle vaan meinasin tukehtua unissani. Onneksi olin sairaalassa, ja ohikulkenut yökkö kuuli ääntelyni! Kieltäydyin tämän jälkeen ottamasta enää ainuttakaan pilleriä tuota neuroleptia. Lääkäri kiristeli hampaitaan ja tenttasi epäilevästi (se sama lääkäri, siis) oireitani edellisyönä...kun hän kyllä haluaisi vielä jatkaa. Pidin pääni, lääkäri luovutti ja sain Diapam-kuurin, päivälääkitykseni tueksi.
En yhtään ihmettele, että tässä maassa niin moni väärinkäyttää juuri pameja; ne ovat tehokkaampia kuin moni muu lääkeaine ahdistuneelle, ja vaikutus alkaa lähes välittömästi. Hoitajilla ei ollut juuri aikaa keskustella tai reagoida esim. itkeviin potilaisiin, mutta Diapam oli kuin lämmin viltti sairaan harteilla: ahdistus katosi ja olo rauhottui. Aina luullaan, että ahdistus palaa pahempana takaisin, jos rauhoittavia syö sen pari päivää, mutta ainakin oman kokemukseni perusteella näin ei käynyt. Hermosto rauhoittui pakolla, joten sain poikki ahdistuksen lisäksi myös unettomuuskierteen, ja ruokakin alkoi maistua. Muutaman viikon päästä päivälääkitykseni alkoi myös tehoamaan, joten se auttoikin sitten ahdistukseen jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
toisinsanoen rauhoittavia käyttävät ihmiset ovat nistejä, jotka käyttävät yhteiskunnan maksamia rauhoittavia lääkkeitä kovempien huumeiden korvaajina ja siirtyvät oikeisiin huumeisiin heti, kun eivät saa enää pummittua yhteiskunnalta laillisia rauhoittavia pillereitä
Uutisissa oli viimevuonna siitä kun rauhoittaviin koukuttuneille ei jatkettu reseptejä niin tilasivat omin luvin rauhoittavia. Tullin takavarikkomäärät olivat nousseet huomattavasti. Niin se menee että jos ei koukuttunut saa kamaansa laillisesti niin hän hankkii sitä laittomasti.
Vierailija kirjoitti:
Ne antavat hetken rauhaa kroonisesti ahdistuneelle tai muuten sairaalle ihmiselle, oli se sitten mielestään tai kivustaan.
Ne, joilla itsellään ei ole vaikkapa pakko-oireisuutta ollut jo lapsuudesta saakka, eivät ymmärrä millaista helvettiä voi olla itsensä kanssa eläminen ns. "selvänä". Rauhoittava lääke muodostaa muurin mielen ja oireiden väliin; hermosto saa lepoa pakonomaisista ajatuksista, ahdistuksesta, kivustakin. Suomessa on vain muutama lääkitys, joita käytetään esim. sen tason pakko-oireisuuteen, josta itse kärsin. Olen kokeillut niitä kaikkia, eikä yksikään tuonut juuri vastinetta. On täysin yksilöllistä, sopivatko nuo lainkaan.
Ja sitten kun puhutaan siitä, että MIKÄ ahdistaa: en voi puhua muiden puolesta, mutta minulla tämä alkoi jo varhaislapsuudessa, kun koin vauvaiästä asti hylkäämistä ja jäin mm. vaille huolenpitoa ja ravintoa toistuvasti. Minä en muista, mutta mieleni ja hermostoni kyllä muistavat- ja siksi minunkin on todella, todella paha olla. Olenko hakenut aktiivisesti apua, käynyt terapiassa ym.? Olen. Minua on kuntoutettu ensimmäisen kerran alle kouluikäisenä. Kaikista meistä ei vaan tule ehjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne korjaa olotilaa.
Parempi Ne lääkärin valvonnassa kuin mitä vaan sisältävät huumeet..
Korjaa vain hetkeksi ja kohta onkin jo koukussa.
Juurisyy pitää hoitaa, eli terapiaan ja muuta mt-hoitoa. Liikuntaa, hyvä ruokavalio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne antavat hetken rauhaa kroonisesti ahdistuneelle tai muuten sairaalle ihmiselle, oli se sitten mielestään tai kivustaan.
Ne, joilla itsellään ei ole vaikkapa pakko-oireisuutta ollut jo lapsuudesta saakka, eivät ymmärrä millaista helvettiä voi olla itsensä kanssa eläminen ns. "selvänä". Rauhoittava lääke muodostaa muurin mielen ja oireiden väliin; hermosto saa lepoa pakonomaisista ajatuksista, ahdistuksesta, kivustakin. Suomessa on vain muutama lääkitys, joita käytetään esim. sen tason pakko-oireisuuteen, josta itse kärsin. Olen kokeillut niitä kaikkia, eikä yksikään tuonut juuri vastinetta. On täysin yksilöllistä, sopivatko nuo lainkaan.
Ja sitten kun puhutaan siitä, että MIKÄ ahdistaa: en voi puhua muiden puolesta, mutta minulla tämä alkoi jo varhaislapsuudessa, kun koin vauvaiästä asti hylkäämistä ja jäin mm. vaille huolenpitoa ja ravintoa toistuvasti. Minä en muista, mutta mieleni ja hermostoni kyllä muistavat- ja siksi minunkin on todella, todella paha olla. Olenko hakenut aktiivisesti apua, käynyt terapiassa ym.? Olen. Minua on kuntoutettu ensimmäisen kerran alle kouluikäisenä. Kaikista meistä ei vaan tule ehjiä.
Kukaan ei ole täysin ehjä. Moni kaltaisesi on oppinut pärjäämään ilman lääkkeitä ja siedättänyt vakavia pakko-oireitaan.
Uhrimentaliteetti on pahin paranemista hidastava tekijä.
Vierailija kirjoitti:
Olin useampaan kertaan osastohoidossa psyykeongelmien takia noin kymmenen vuotta sitten.
Tuntui vähän surkuhupaisalta, että lääkäri myönsi itsekin, että rauhoittavilla saadaan psykoottisen rajoilla heiluva ahdistuneisuus nopeasti ja tehokkaasti alas jo muutaman päivän käytöllä- mutta koska jossain muissa maissa on ollut riippuvuusepidemioita, hän nyt kokeilee kuitenkin tätä neuroleptia. :D
Neurolepti, jota osastolla söivät lähes kaikki (jokainen kuitenkin eri syistä siellä, mm. syömishäiriö, skitsofrenian pahenemisvaihe...), ei sopinut minulle vaan meinasin tukehtua unissani. Onneksi olin sairaalassa, ja ohikulkenut yökkö kuuli ääntelyni! Kieltäydyin tämän jälkeen ottamasta enää ainuttakaan pilleriä tuota neuroleptia. Lääkäri kiristeli hampaitaan ja tenttasi epäilevästi (se sama lääkäri, siis) oireitani edellisyönä...kun hän kyllä haluaisi vielä jatkaa. Pidin pääni, lääkäri luovutti ja sain Diapam-kuurin, päivälääkitykseni tueksi.
En yhtään ihmettele, että tässä maassa niin moni väärinkäyttää juuri pameja; ne ovat tehokkaampia kuin moni muu lääkeaine ahdistuneelle, ja vaikutus alkaa lähes välittömästi. Hoitajilla ei ollut juuri aikaa keskustella tai reagoida esim. itkeviin potilaisiin, mutta Diapam oli kuin lämmin viltti sairaan harteilla: ahdistus katosi ja olo rauhottui. Aina luullaan, että ahdistus palaa pahempana takaisin, jos rauhoittavia syö sen pari päivää, mutta ainakin oman kokemukseni perusteella näin ei käynyt. Hermosto rauhoittui pakolla, joten sain poikki ahdistuksen lisäksi myös unettomuuskierteen, ja ruokakin alkoi maistua. Muutaman viikon päästä päivälääkitykseni alkoi myös tehoamaan, joten se auttoikin sitten ahdistukseen jatkossa.
Mikä päivälääke sulla auttaa?
Mikä neurolepti aiheutti yöllä hengitysvaikutuksia.
Voi myös näyttää huumeongelmalta, jos kannabis toimii lääkkeenä paremmin kuin pillerit
Minäpä kerron salaisuuden: Se RaMaVit -olo (ramaisee, masentaa ja vtuttaa) olo johtuukin usein liian korkeista sokereista. Kannattaa ensin mittauttaa sokerit, ennen kuin rupeaa vinkumaan minkäänlaista pääpilleriä. Itsellä noita oloja tulee aika ajoin, nykyisin tarvikejakelusta saadut neulat ovat niin huonolaatuisia, että saattavat koeruiskauksen jälkeen mennä tukkoon kesken injektion annon.
T DM1
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne minulla korjaisi. Lääkärit pitivät minut rauhoittavissa 17 vuotiaasta alkaen ja kun ne otettiin pois kun olin 40+ v, meni minulta toimintakyky kokonaan. No, sen takia sitten jouduin jäämään eläkkeelle, enkä enää koskaan saa toimintakykyäni takaisin.
Moni ahdistyäunut ja pelokas nuori ei edes osaa mennä pyytämään rauhoittavia lääkkeitä tai eivät saa niitä.
Olen kauhuissani huumeiden käytön lisääntymisestä.