Fudge epäonnistui TAAS!
Keittelin 40min muttei silti jähmettynyt. Yön yli ollut viileässä ja vieläkin pehmeää. Heitänkö roskiin vai mitä mä tollaselle löysälle "kinuskille" teen?
Kommentit (4)
Keitin tunnin ja väri muuttui selvästi ja odottelin sitä "kattilan reunoilta irtoamista", mutta sitten kyllästyin. Vein pellin kylmälle verannalle. Ehkä sitä jäisenä voi syödä :) Mutta hyväähän se varmaan on...
Et enää mitään.
Sokerin käsittelyssä lämpötila on se ratkaiseva juttu siinä, että minkälaista siitä lopputuotteesta tulee.
Osta sokerlämpömittari ja yritä uudestaan. Lämpötilan pitäisi nousta keittäessä aina 116C, mutta ei suuremmaksi. Kovaa sokerkikarkkia sitten saa siinä 150C tietämillä.
Fudgen pehmeys muuten johtuu siitä, että tuohon kiehautettuun massaan vispataan sisään ilmaa sen jäähtymisen aikana.
Mä olen tehnyt fudgea pari kertaa ja keittänyt sitä kattilassa ehkä 5 minuuttia. Hyvää on tullut. TÄtä ohjetta olen käyttänyt http://www.kinuskikissa.fi/maitosuklaa-pahkinafudge/
Ja keitä lisää! Mullakin kävi noin:D kaavin kaikki pelliltä kattilaan ja k3itin uudestaan, niin että siitä tuli sellasta puuromaista mömmöä, ja sit seiitä tuli hyvää:)