12-vuotias tyttö sanoo tappavansa itsensä, kun on niin läski ja ruma!
Oikeasti on luokkansa suosituimpia tyttöjä, ei yhtään liikaa painoa ja olen aina kehunut häntä.
Mistä tällainen voi johtua oikein? Olen aina pelkästään kannustanut häntä kaikinpuolin yh-äitinä.
Kuuluuko ikään, vai mitä voin tehdä? Ohimenevää taitaa olla kuitenkin, kun päivällä oli ihan ok vielä, mielialat tuntuvat vaihtelevan, kuukautisia ei vielä, lopetti leikkimisen n. puoli vuotta sitten, ei harrasta mitään, vaikka olen luvannut maksaa ihan minkä vaan harrastuksen.
Kavereita olisi vaikka kuinka, on itse tosi valikoiva heidän suhteensa.
Huoh! Mitä tässä äiti voi tehdä?
Kommentit (7)
Myöskin 12v tytön yh-äiti ja meillä vastaavaa huutoa. Oma tyttöni tosin harrastaa, ehkä liikaakin nyt kaikenmaailman kuntosaleja. Tuntuu olevan tosi vaikea ikä, olen neuvoton minäkin. Yritän olla esittämättä mitään "kauneusihanteita" jottei tulisi traumoja.
Oikeasti mielestäni myös alkavaa murrosikää.
ap.
Ps. Meillä aina ollut tosi läheiset ja hyvät välit, eikä mitään ongelmia, joista ei nätillä rakentavalla keskustelulla olisi selvitty tähän saakka.
Toinen juttu, että joululahjatoiveensa on aivan liian kallis ostettavaksi, siitäkin vaahdonnut, ettei vastaava halvempi tuote käy, vaikka sellaiseen olisi varaakin:(
Myöskin 12v tytön yh-äiti ja meillä vastaavaa huutoa. Oma tyttöni tosin harrastaa, ehkä liikaakin nyt kaikenmaailman kuntosaleja. Tuntuu olevan tosi vaikea ikä, olen neuvoton minäkin. Yritän olla esittämättä mitään "kauneusihanteita" jottei tulisi traumoja.
En itsekään esitä mitään kauneusihanteita ollenkaan, vaan keskityn muutenkin aina ihmisen muihin ominaisuuksiin, varsinkin luonteeseen ja hyviin tapoihin. Ei tunnu purevan tyttöön just nyt:( Mut kai se tästä? ap.
Oikeasti on luokkansa suosituimpia tyttöjä, ei yhtään liikaa painoa ja olen aina kehunut häntä. Mistä tällainen voi johtua oikein? Olen aina pelkästään kannustanut häntä kaikinpuolin yh-äitinä. Kuuluuko ikään, vai mitä voin tehdä? Ohimenevää taitaa olla kuitenkin, kun päivällä oli ihan ok vielä, mielialat tuntuvat vaihtelevan, kuukautisia ei vielä, lopetti leikkimisen n. puoli vuotta sitten, ei harrasta mitään, vaikka olen luvannut maksaa ihan minkä vaan harrastuksen. Kavereita olisi vaikka kuinka, on itse tosi valikoiva heidän suhteensa. Huoh! Mitä tässä äiti voi tehdä?
Varaat ajan perheneuvolan psykologille, viipymättä. tytöllä on ilmeisesti masennusta,kun ei harrastaminen kiinnosta ja tuollaiset puheet!
Oikeasti on luokkansa suosituimpia tyttöjä, ei yhtään liikaa painoa ja olen aina kehunut häntä. Mistä tällainen voi johtua oikein? Olen aina pelkästään kannustanut häntä kaikinpuolin yh-äitinä. Kuuluuko ikään, vai mitä voin tehdä? Ohimenevää taitaa olla kuitenkin, kun päivällä oli ihan ok vielä, mielialat tuntuvat vaihtelevan, kuukautisia ei vielä, lopetti leikkimisen n. puoli vuotta sitten, ei harrasta mitään, vaikka olen luvannut maksaa ihan minkä vaan harrastuksen. Kavereita olisi vaikka kuinka, on itse tosi valikoiva heidän suhteensa. Huoh! Mitä tässä äiti voi tehdä?
Varaat ajan perheneuvolan psykologille, viipymättä. tytöllä on ilmeisesti masennusta,kun ei harrastaminen kiinnosta ja tuollaiset puheet!
Ja valitettavasti sitä tulee kestämään pitkään. Pikkutyttö, jonka tunsit, katoaa. Lopulta joskus kun tyttö on ehkä n.25 tai vasta kun hän saa omia lapsia, välinne paranevat.