Riittääkö teillä yleistuki koko neljäksi viikoksi?
Minulla se loppuu aina kolmen viikon päästä ja viimeisellä viikolla masentaa ja itkettää.
Kommentit (44)
Viimeinen viikko tekee tiukkaa, varsinkin jos on joutunut ostamaan mitään muuta kuin ruokaa ja välttämättömiä tarvikkeita laskujen maksamisen jälkeen. Yritän täyttää pakastimen aina kuun alussa niin on loppukuusta jotain syötävää.
Ei riitä vaikka kuinka pihistelee Pakolliset menot on maksettava ja se viimeinen viikko syödään pelkkää makaronia En käytä alkoholia
Mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa. Luojan kiitos tänä kesänä ei ole juhlia mihin pitäisi matkustaa ja hankkia lahja/antaa rahaa.
Miten tuollaista tukea voi hakea?
Olen töissä joka päivä, joten en ehdi käymään missään virastossa.
Pitäisi olla joku sulkutili mihin voisi laittaa rahaa jonka saisi nostaa vain tiettynä päivänä tietyn summan. Niinku että kuun alussa laittaa satasen tilille ja kahden viikon päästä saa nostaa tililtä 50 ja viikon päästä toisen mokoman.
Kannattaa hakeutua röihin, vai miksi niitä nyt taas kutsuttiin...
Riittää hyvin, tosin saan työkyvyttömyyseläkettä. Tappaisin itseni jos menettäisin sen.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuollaista tukea voi hakea?
Olen töissä joka päivä, joten en ehdi käymään missään virastossa.
Miten ajattelit saavasi työttömyystukea, jos olet töissä? Yleistuki on entinen työttömyyskorvaus. Sitä paitsi kaikki haetaan nykyään netissä.
Minä pihistelen jossain siinä neljän viikon mittaan, jotta viimeisille päiville on varmasti ruokaa.
Tiukkaa tekisi, jos ei olisi myös vähän pohjasaldoa tilillä. Joskus kun ei ollut sellaista, niin ei yleensä jäänyt kuin pari euroa tuista. On ne niin tarkkaan mitoitettu. Itse sain onneksi lopulta vähäisen osa-aikatyön ja sillä sain pohjasaldoa nostettua. Nyt se on kuitenkin taas laskusuunnassa, koska jäin uudelleen työttömäksi ja lisäksi tuli ylimääräistä menoakin.
Köyhän elämä kuluu siihen, että laskee eurojaan, mihin ne riittävät ja ettei vaan kuluta rahaa liikaa. Sellainen vie mehut ja elämänhalunkin monta kertaa.
Ei riitä...655€.Talvella vielä vähemmän kun sähkölasku voi olla isoo.Vesilasku..eläminen.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla joku sulkutili mihin voisi laittaa rahaa jonka saisi nostaa vain tiettynä päivänä tietyn summan. Niinku että kuun alussa laittaa satasen tilille ja kahden viikon päästä saa nostaa tililtä 50 ja viikon päästä toisen mokoman.
Sinä ja sinun sulkutilisi Ainakin mulla tuo vuokran omavastuu on enemmän kuin 50€ Ideasi on typerä sillä enhän saisi edes tuota maksettua ajoissa
Mä sain sitä kuukauden välein, en neljän viikon välein. Riitti kyllä ja sain yleensä muutaman kympin säästöönkin. Kaupassa ei tarvinnut miettiä mihin rahat riittävät. Perusruokavalioni on edullisesti perusaineista koostettu, joten jos joskus tekeekin mieli ostaa herkuttelujuusto tai suklaalevy, niin se oli ihan mahdollista. Sain vähän palkkaa, sovitellun yleistuen ja vielä asumistuen. Nyt en saa enää asumistukea tai yleistukea, kun työpaikka vakinaistettiin ja vaikka työ on yhä osa-aikaista niin tulorajat ylittyvät silti.
Riittää mutta kyllä siinä töitä pitää sivussa tehdä, viimeviikolla pesin ja öljysin mummojen ja pappojen puisia terassi lautoja urakka palkalla. 568
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hakeutua röihin, vai miksi niitä nyt taas kutsuttiin...
Kannattaa pitää päänsä kiinni Tarjoa se työpaikka sitten neropatti vai eikö sitä löydykään ?
Ei.
Missään nimessä ...on typerää väittää että tuolla rahalla tulee toimeen ....
Sillä maksaa vain muutaman laskun ja ostaa säätö budjetilla vähän ruokaa kaupasta....itsellä menee ruokakauppaan 120-160 euroa kk..
Säästöjä pitää käyttää runsaasti ja vuodessa minulla menee tämän tuen lisäksi n. 6000 euroa vuodessa..
Sähkölaskut, koneiden korjaukset ja varaosat, kiinteistön huollot, silmälasit, autoon uudet renkaat, vakuutukset...yms..
Raha reikää on. Tuhansia euroja ja ykeistuki kattaa van jotain..
Pahinta on että minulla vielä leikataan tätä yleistukea 150 euroa kk pääomatulojen vuoksi rahasta josta maksan 30 prosenttia veroja
Vierailija kirjoitti:
Minä pihistelen jossain siinä neljän viikon mittaan, jotta viimeisille päiville on varmasti ruokaa.
Minä aloitan pihistelemällä sen ensimmäisen viikon. Tosin ostan punalappuisia pakastimeen sillloin kun niitä on. Vaan sitten kun tulee isompi lasku, niin on tiukkaa.
Ei.
Pitää keksiä lisärahaa.