pikauusijat ja imetys
Moikka eli mitenkäs teillä ketkä olette olleet raskaana ja imettäneet vielä toista. Itse olisin mielelläni vielä imettänyt, mutta pari viikkoa tyttö ei ole enää suostunut syömään kuin pari kertaa päivässä (ikää 7kk). Ja nyt tuntuu että maidontulo on loppunut. Rinnat on ihan tyhjän tuntuiset ja tyttökään ei ole enää imenyt kuin aamusella juuri herätessä ja nyt lopettaa senkin melkein heti. Voi voi... Olenkin nyt sitten jonkin aikaa jo antanut tuttelia lisänä. Onko teillä uusi raskaus saanut vauvan lopettamaan imemisen tai onko se vähentänyt/lopettanut maidontuotannon.
Ei sitä arvannut että näin pian loppuu kun ensimmäiset pari kuukautta maitoa tuli ihan tulvimalla ja senkin jälkeen todella hyvin. No kaipa se kroppa tietää mitä jaksaa, jos ei enää kykene sekä maidontuotantoon että sikiön kasvatukseen niin kai se on hyväksyttävä.
Muuten kuulumisista niin olo on ollut yllättävän hyvä, mitä nyt olen parina päivänä ottanut tytön kanssa päikkärit yhdessä. Muita himojakaan ei ole paitsi maito juon sitä n.3l päivässä :) No siinä ei liene mitään huonoja puolia. Vielä on vähän " epätodellinen" olo tämän raskauden kanssa. Ei oikein jaksa uskoa että massussa taas kasvaa joku. No odotellaan mahan pullahdusta ja ekoja liikkeitä niin johan rupeaa taas tuntumaan. :) Olisi vain pian se ultra niin pääsisi varmistamaan että siellä oikeasti on joku ja että sillä jolla kulla on kaikki ok. Sen jälkeen pääsisi vähän huolettomammin nauttimaan raskaudesta.
-nefe rv.6+5
Kommentit (3)
Imetän edelleen esikoista n. 5-6 kertaa vrk:ssa. En ole huomannut hänen syömishaluissansa enkä toisaalta maidontulossakaan eroa aikaisempaan. Raskausviikkoja nyt vissiin reilut 13/14 (en pysy mukana..) ja esikoinen nyt viikon vajaa ½ vuotta.
Epäilin raskautta, kun olin tosi väsynyt ja aamulla teki pahaa. Väsymys oli erilaista kuin yöheräilyväsymys. =)
Niin eli tein positiivisen testin ihan perinteisestä syystä kun menkat oli myöhässä. Mulla alkoi menkat täysimetyksestä huolimatta n.6vk synnytyksestä ja olivat taas heti ihan säännölliset. Ja ihan toivottu oli uusi raskaus meilläkin. Toivottavasti liityt joukkoon pian!
Moi!
Menee ihan täysin aiheen vierestä, mutta en viitsinyt aloittaa uutta ketjua aiheesta ja ajattelin teillä olevan viimeisin kokemus asiasta ;-)
Eli, millaiset oireet teillä pikauusijoilla on ollut tästä uudesta raskaudesta? Itselläni on kohta 7 kk ikäinen vaavi ja toinen saa tulla kun on tullakseen. Mietin vain noita oireita ja muuta, kun itse olen yöheräilyistä niin väsynyt jo muutenkin, rinnat tuntuvat kyhmyisiltä aina kun maitoa kerääntyy, olo on ollut etova koko ajan synnytyksen jälkeen, hajut tekee pahaa ja ruoka ei maistu. Menkat on ollut vain heinäkuussa.
Testejä olen tehnyt " turhaan" jo monta, kun noista oireista ei osaa kerran sanoa milloin kannattaisi tehdä raskaustesti. Edellisen kerran tein testin juuri siksi kun rintoihin tuli sellaisia kovia klomppeja ja tuli vain sellainen intuitio että kannattaisi tehdä, nyt ei sitten tiedä milloin kannattaisi testi tehdä. Eli vanhastaan tuttuja oireita on vaikka en olekaan raskaana. Mistä te arvelitte olevanne uudestaan raskaana? Oliko väsymys jotenkin erilaista kuin yöheräämisistä johtunut väsymys tms?
Voih, olipa sekavaa, mutta koitin äkkiä kirjoittaa kun tyttö vihdoin suostui nukahtamaan päikkäreilleen.
Hyviä vointeja kaikille ja iloista joulun (ja vauvan) odotusta, toivottavasti pian hyppään teidän joukkoon mukaan!
Kaisu