Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***HAAHULIINIT uuteen viikkoon nro 49***

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksonen: Sain kuin sainkin eilen neuvolasta kiinni. Kyseli vähän kaikennäköistä ja sitten vielä olinko vielä suunnitellut testaavani. Sanoin sitten, että tarkoitus olisi nyt viikonloppuna ollut testailla. No, neuvolasta sanottiin sitten, että testaa ensin ja soittele sitten uudestaan.

Mulla on kanssa tuota närästystä ollut aina silloin tällöin. Ja välillä kärvistelee sitten oikein kunnolla. Rennietä ei ole vielä ollut, mutta sitä vois samalla ostaa apteekista kun käy hakemassa sen testinkin. On meillä yhtä toista närästyslääkettä, mutta sitä en nyt uskalla ottaa.

Oma napa: Tänään on ollut taas huonompi päivä tuon pahoinvoinnin osalta. Koko aamu meni suurin piirtein rajalla oksennanko vai enkö oksenna. Nyt on hieman alkanut helpottaa. Rintoja kipuilee parhaillaan ja on sitä närästystäkin. Väsyttäisikin.... taas kerran. ;)

Nyt on vain tuo nukkuminenkin käyny vähän hankalammaksi. Meinaan jos menen maate, niin alkaa jossain vaiheessa käymään lonkkiin eli niitä alkaa kipuilemaan. Tuota ei ole ennen tehnyt. Samoin häntäluu on tänään hieman kipuillut. Eli nuokkuako istuallaan vai mennäkö sänkyyn, jonka jälkeen on lonkat kipeenä... kas siinä vaihtoehdot. Enkä nyt tiedä onko kumpikaan kovin hyvä.

Taas olis siis torstai ja viikonloppu lähestyy. Samalla myös piparien leivonta. Tarkoitus olisi tehdä taikina lauantaina ja sunnuntaina sitten leivotaan. Ollaan tehty tuo aina yhdessä miehen kanssa. Mies nostaa piparit pellille ja paistaa, minä teen muut. =)

Mites muilla, osallistuuko teidän miehet jouluvalmisteluihin kuten siivoamiseen ja leipomiseen? Mulla on siitä ihana mies, että tekee kaiken. =) Ja nyt kun paha väsymys iskee tai totaalinen huono olo, niin olen voinut mennä vain sänkyyn kun se jatkaa hommia. On se sitten siivoamista tai mitä vaan kotihommaa.

Huomenna pitäisi sitten soitella eläinlääkäriinkin. Meillähän on tuo koiruli ollut kauluri kaulassa, kun tassussa on jotain. Oli turvoksissa ja tulehtunut. Sai siihen tassuvoidetta sekä penisilliinikuurin, jotka päättyvät nyt sunnuntaina.

Kaksoselle vielä peukutan raskauden puolesta. bdbdbdbd

wbm: Tsemppiä sinullekin ja toivotaan, että se vuoto olisi ollut harmitonta ja ultrassa olisi kaikki hyvin.

Vierailija
42/72 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Femmamma: pahoittelut tädin vierailusta! Hyvä kuitenkin, jos kierto olisi todellakin nyt asettunut uomilleen. Tsemppiä alkaneeseen kiertoon!

porkkana05: Kannattanee varmaan testailla sunnuntaina tai viimeistään ma- aamuna, jos kerran testiin ei suositella mentävän jos on raskaana.

Katri72: toivottavasti testi näyttäisi viikonloppuna jo vahvaa plussaa, kun kerran oireet kertovat sen puolesta. Nyt oikein roppakaupalla plussaonnea!!!!!!! bdbdbbdbdbdbdbdbdbdbd

ON: puhuttiin taas eilen miehen kanssa neljännestä (vaikka vannoinkin itselleni, etten ota itse sitä enää puheeksi...). Nyt ehkä mies ymmärtää aavistuksen paremmin kuinka asia minuun koskee (tai sitten se luulee että yritän näin sitä " kiristää" ), puhuttiin nimittäin varsinaisesti avioliittomme tolasta. Mies sitten ehdotti, että jos ottaisimme sijoituslapsia... No, lisäksi hyvä ystäväni ilmoitti tänään että hän saattaa olla raskaana. Olen toki iloinen hänen puolestaan, mutta iloisempi osaisin kai olla jos tietäisin että itsekin voisin joskus vielä olla...

LT: tänään olisi taas spinningiä. Paino on heittänyt 78-79 kg välillä, mutta ei onneksi sen enempää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä olen jo kaikenlaista päivän aikana touhuillut, pistin siinä muutamat lahjat pakettiinkin kun mies ei ollut kotosalla. =)

Katri72: Kyllä noi sinun oireesi puhuu vahvasti plussan puolesta! Mutta, peukut pystyssä tässä ollaan viikonloppuun.

Tuosta närästyksestä, toi rennie on kuulemma niille sopiva juuri jotka odottaa. Eli, osta ihmeessä sitä kun haet sen testinkin.

Porkkana: Sinulla kanssa on piinaavat hetket käsillä. =) Suosittelen kanssa tuota testaamista ennen kuin menet sinne verikokeisiin.

Oma napa: Päivän mittaan olen koittanut olla miettimättä omaa tilaani, mutta en minä siihen pysty. Olen tänään huomannut että nivusissa vihloo aika ajoin, rinnoissa vihlo tuossa aamupäivällä oikein kunnolla. Sekä kyljissä on nyt tän päivää nippaillut koko ajan. Ja, tämä närästys. Tosin sitä ei ole vielä tänään ollut niin paljoa kuin muina päivinä, mutta muutamat renniet on täytynyt ottaa.

Tuon ovistestin tein tänään taas ja plussaa näytti.. Ota siitäkin nyt sitten selvää.

Katri, taisi kysellä että osallistuuko mies siivoukseen ja leivontaan. Kyllä meillä mies on parina jouluna nyt leiponut pipareita ja siivoukseen hän osallistuu myös. Hän on imuroinut ja tampannut mattoja kun minä siivoan muut paikat. Suuri apu on tuostakin.

Nyt täytyy mennä laittamaan miehelle ruokaa, sitten täytyy käydä parilla asioilla ennen kuin menee taas illaksi töihin.

Torstain jatkoja kaikille! =)

Kaksonen76

Vierailija
44/72 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tää taas aika ärsyttävä tilanne. Mut iteppä olen tähän itseni taas saattanut. Kun ei osaa pitää päätöstään.

Mut jos testaan viikonloppuna ja tulis plussa... maanantaina pitäis seitsemältä mennä sairaalalle. Soitanko sinne sit vaan, että juu en tulekkaa?

Tällä hetkellä tuntuu siltä, että kai niihin verikokeisiin kerkee sit myöhemminkin. Mut mut..... mitä haittaa siitä sit on, jos ne nyt tehdään ja sit myöhemin käviski ilmi, että oisin ollu raskaana sillo.

Sitä vaan mietin, että kyllä kai ne kromosomikokeet ja muut verikokeet voi ottaa. Mutta siihen prolaktiiniin mahd. raskaus vaikuttaa. Mitenköhän sitten on niiden hyytymisjuttujen kanssa?

Kai sitä tietty vois soittaa huomenna gynenpolillekin. J O S kehtaa.

Itse asiassa aika naurettava tilanne jotenkin :)

Oikeestaan en toivo plussaa...mut jotenkin luulen, että se vois sieltä tulla...luultavasti haamu taas. Mulla on koko lantion seutu taas ihan outo. Särkee ja jomottelee. Joten sepä ei kovin hyvää tosiaankaan tiedä. Välillä on kyllä sellainen olo, että voi ne menkatkin sieltä vielä tulla. Mut ei vaan ota alkaakseen vaikka kuinka särkee.

Väsyttää, vähän etoo, pientä nippailua mahassa, tunteet pinnassa, NÄLKÄ koko ajan, selkää särkeeeee.....

-Porkkana-

Vierailija
45/72 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, en ehdi paljonkaan kommentoimaan teille muille, on hirveä kiirus, mutta piti päästä purkamaan pettymystään...

Miten voinkin olla niin tyhmä kuin mitä eilen kirjoitin? Luen tekstiäni kuin se olisi jonkin ylipositiivisen bimbon kirjoittamaa, kyllähän mun pitäisi jo uskoa, ettei me niin vaan pillereitä popsimalla ja sekstaamalla vauvaa saada. Eilen oli joo vaikka mitä oireita jo neljättä päivää, mutta tänään tunsin suunnilleen minuutin tarkkuudella, kun oireet poistuivat. Ja nyt on se tasan sama tyhjä tunne kuin pari päivää ennen menkkoja. Tiedän, että sieltä ne taas tulee viimeistään maanantaina. Oon niin vihanen itelleni, pitikin mennä uskottelemaan itselleen mitään...blääh!

Toivottavasti teillä muilla on mukavampaa. Tsemppiä Porkkana, jospa se plussa olis nyt tullut, kun sitä ei niin toivonutkaan? Ja Nonnalle iloa petipuuhiin, oviksen aikaan ainakin itsestäni hommat tuntuu ihan mielekkäiltä :) Sartsulle, Marialle ja Femmamammalle toivon kestäviä hermoja miesten kanssa - meilläkin välillä tämä asia nousee puheeksi ikävään sävyyn. Sani, jospa sä saisit piinailla aina sinne iloiseen loppuhuipentumaan asti? Ja Neronjalle onnea yritykseen, ja erityisen paljon onnea mainioiden LT-lukujen johdosta! Meikä kiikkuu lähtötilanteessaan...muutaman kk:n saldo on kaikilla mittareilla mitattuna +/- 0...ja kurja on olla.

Vierailija
46/72 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitustaukoa onkin tainnut kertyä jo n. puoli vuotta, mutta ahkerasti olen lukenut teidän kirjoituksianne. Mahdattekohan edes muistaa minua enää? Tuhannesti onnea plussanneille ja pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille! Erityisesti niille, jotka ovat sen kauheuden joutuneet kokemaan useampaan otteeseen. Ainakin Neronja on jäänyt mieleen. Vaikutat kuitenkin hyvin sisukkaalta ja positiiviselta ihmiseltä kaikesta huolimatta!

Nonna: Onnea virasta! On todella harvinaista, että noin nuorella iällä saa viran tai edes vakkaripaikan, hienoa! Taisitpa muuten jossain vaiheessa tuskailla, että olet tällä listalla pisimpään ilman plussaa ollut. Täällä on kohtalotoveri! Eli oma tilanteeni on ikävä kyllä edelleenkin sama kuin se oli viimeksi tänne kirjoittaessani. Plussasta on vierähtänyt aikaa jo 1v.1kk ja keskenmenostakin pian vuosi...

Kaikkiin mahdollisiin toivonrippeisiin sitä onkin turvautunut: syönyt clomeja 3 kiertoa, nyt luomuillut 4 kiertoa (pian vaihtuu viidenteen:(...), juonut greippimehua tai punkkua, syönyt vitamiineja, kuumeillut kunnolla, unohtanut väkisin vauva-ajatukset jne. Eipä ole tehonnut, ei auta, vaikka päällään seisoisi! Sen olen päättänyt, että jos alkaa vielä yhdetkin menkat näiden viikonloppuna tai alkuviikosta alkavien jälkeen, niin sitten saa ukkeli kiikuttaa oman näytteensä tutkittavaksi. Tämä jatkuva pettyminen alkaa käydä todella raskaaksi, tuntee olevansa kaikkea muuta kuin nainen.

Onkos teidän muiden miehet tutkituttaneet simppansa? Pelkään vaan, jos jotain löytyykin... Miehelläni on kaksi veljeä. Toiselle lääkäri on sanonut, ettei hän saa koskaan biologisia lapsia, toisella on 6-v. tytär ja toista on yritetty tuloksetta jo ainakin 5 vuotta. Meidän neiti täyttää pian 3-v. ja toista siis yritetty laihoin tuloksin jo yli 1,5 v. No, lähete ja näytepurkki on jo valmiina, toivotaan, ettei niitä tarvita! Pyysin ne vaan samalla reissulla, kun kävin 3. luomukierrossa tarkistuttamassa munasarjojeni toiminnan. Mullehan sanottiin km:n jälkeen, että pco-tyyppisiltä näyttää ja sain clomit. Itselläni oli sellainen olo, että pco-tyyppisyys johtui vaan hormoniheittelystä johtuen km:sta, kuten johtuikin. Mutta jossain silti pakko olla vikaa, kun ei raskaudu sitten millään!

Tässä tauolla ehdin naimisiin, käytiin romanttisella häämatkalla Pariisissa ja vaihdoin työpaikkaa. Onneksi uusi työ pitää kiireisenä, ei ehdi koko aikaa märehtiä omaa napaa, mitä vanhassa työssä ehti vähän liiaksikin!

Nyt vielä iltapalan kimppuun ja sitten untenmaille! Plussaonnea piinailijoille, teitä riittää! Kirjoitellaan taas!

Ja hyvää viikonloppua jo etukäteen!

Vierailija
47/72 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisen särki selkää, sama jatkuu tänään. Alkais nyt se vuoto, olkoon sitten menkkavuotoo tai km-vuotoo, kunhan alkais. Kyllä tää selkäsärky on IHAN JUSTIINSA samanlaista kuin viimekskin keskenmenossa. Sillonkin alkoi jo muutama päivä ennenkuin menkkojen ois pitänyt alkaa ja niinhän tuo särky alkoi nytkin. Viime kierrossa tällästä särkyä ei ollut, joten....

En taida tehdä mitään testiä.....odottelen sitä vuotoo vaan, alkaa se joka tapauksessa kuitenkin jossain vaiheessa.

Mikähän vika mun kropassa on.....

Ehkä tää nyt kuulostaa hölmöltä, mutta kun en haluu miehellekään kertoo tilanteesta ja pilata sen päivää, niin pakko kai sinne verikokeeseenkin on mennä.

Taaas vaan omaa napaa....ei nyt oikeen oo muuta mielessä. Anteeksi.

-Porkkana kp 30/24-35 -

ps. ja sen ovisplussan tikutin kp13 muistaakseni.

Vierailija
48/72 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on viikonloppu edessä.. Nämä päivät/viikot menee kyllä niin nopeasti että perässä ei tahdo pysyä.

Itselläni on viikonloppu töitä, joten mitään ihmeellistä ei tule viikonloppuna tehtyä. Jos vähän sais vaikka leivottua jouluksi jotain jossain vaiheessa.

VM1974: Älä nyt kuitenkaan vielä kirvestä heitä kaivoon.. Mitä jos se täti ei tulekkaan kylään..? Mitään ei ole menetetty vielä, kun täti ei ole ilmaantunut.

Oma napa: kp 15/29-31.. Eilen ei nyt niin kauheasti närästänyt, mutta muutaman rennie piti kuitenkin ottaa.

Tänä aamuna kun tuossa heräsin ja lähdin kävelemään niin alavatsalla tuntu " painavalta" . Sitten vatsassa nippailee sillai jännästi. Rinnoissa on vihlonut pikkusen, kyljissä nippailee sekä olen huomannut, että kainaloissa on esiintynyt tuota nippailua.

On tämä rouva kyllä niin sekaisin olostaan. Miehen kanssa tuossa eilen juteltiin sen verran, että jos viikonloppuna tekis sitten vielä r-testin. Välillä tuntuu et voisinkin olla raskaana, mutta sitten taas toisaalta en olisikaan.

Mitäpä muiden haahujen perjantaihin kuuluu? Onko viikonloppu suunnitelmia?

Iloista perjantaita kaikille! =)

Kaksonen76

Vierailija
49/72 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä tuossa pähkäilit, että kerrotko miehellesi vai et. Toisaalta olisi hyvä jos pystyisit hänelle kertomaan missä mennään, mutta siinä voi olla myös se et hän alkaa " murehtimaan" sitä asiaa.

Noin kävi meillä ainakin, aluks en halunnut kertoa miehelleni tästä olostona mikä nyt on, koska tiedän kuinka paljon hän haluaisi vauveliiniä. Kuitenkin kerroin ja sanoinkin ihan suoraan että en olisi haluunut kertoa, että jos tämä ei olekaan mitään. Mies vastas, että kuuluuhan asia hänellekin..

Mutta, sinä itse päätät kerrotko hänelle vai et.

Jos ei viikonloppuun mennessä ole täti kurvaillut paikalle niin tee ihmeessä se testi.

Iloista päivän jatkoa sinulle! =)

Kaksonen76

Vierailija
50/72 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pömppö, muistan kyllä sinut. Ikävää, ettei teillä ole vieläkään tärpännyt. Tosi hyvä, että miehesi vie näytteen tutkittavaksi, jos ei nyt tärppiä tule. Mutta toivottavasti tulee!

Pitäis tässä ruveta jatkamaan joulukorttien tekemistä. Hommaa on kyllä tuossakin. Huomenna olis tarkoitus lähteä viikonloppureissuun miehen siskon perheen luo, jos vaan saadaan auto kuntoon. Siitä puhkesi eilen jarruputki (-kohan se oli?) ja nyt se on huoltiksella korjattavana. Huushollikin kamalan sekaisin. Pitäis tosiaan ruveta hommiin!

LT: Olipas aamulla iloinen yllätys, kun menin vaa' alle. Se näytti 68 kg! Kilon vähemmän siis kuin aiemmin. Varsinaisesti en ole nyt laihduttanut, mutta ehkä tuosta pisteiden laskusta jäi jotain käteen eli syön pienempiä annoksia ja yleensäkin vähemmän päivän mittaan kuin ennen. Lisäksi nuo joulutohinat vie ajatukset ihan muualle. Välillä hoksaan, etten ole muistanut syödä mitään moneen tuntiin. Välillä kyl alkaa hirvittää, että mä alan kohta ottaa liian rennosti, kun paino kuitenkin näkyy tippuvan, että alankin syödä sitten luvattoman paljon. Ajattelinkin, että käyn ihan säännöllisesti vaa' alla, niin ei pääse tulemaan yllätyksiä.

Jeps, mutta nyt hommiin. Porkkanalle ja kaikille piinailijoille tsemppiä! Miten wbm:llä menee? Toivottavasti tuhruilu on loppunut ja pysyykin myös poissa!

Vierailija
51/72 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas kaikki! Mielenkiintoisia tilanteita menossa vähän itse kullakin, vai mitä sanotte - Porkkana & Kaksonen etunenässä? Tää piinailu on itse asiassa aika kauheaa, mieluummin melkein valitsen menkat ja sen jälkeisen seesteisen olotilan ennen ovulaatiota kuin tämän piinan!

Vai oli VM1974 sitä mieltä, että ei tule tärppiä. Mites Sanin piinaviikko etenee? Mä en tiedä oikein mitä mieltä olisin :/ Rinnat on edelleen arat ja alavatsaa jomottaa YHDESTÄ ainoasta pisteestä (kuvittelen, että se on vasen munasarja/torvi mikä lie). Mitähän tuollainen toispuoleinen jomotus oikein meinaa? Tuli mieleen, että jos olisi tärpännytkin, alkio majailisi jossain munatorvessa :( Eilen kävin kuitenkin ostamassa testin valmiiksi, mutta kaipa sitä pitäisi odotella ainakin maanantaihin ennen testaamista. Nyt siis menossa kp24/28.

No, tuli vähän omanapainen viesti, mutta en ehdi tällä kertaa kommentoimaan muuta.

KK

Vierailija
52/72 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis,keskiviikkona olis ollu vauvan la,eilen sitten vasta sain itkettyä niitä pahoja mieliä pois,kyyneleet vaan alkoi valua tv:tä katsellessa.Mies kyllä näki ,muttei sanonut sanaakaan,siis ei SA-NAA-KAAN!!!!! ei noteerannut mitenkään mun kyneliä.No sitten mä siitä tiuskahdin jossain välissä,että oikeen mukavalta tuntuu ettei hän niinku ota osaa yhtään.Siihen sit hää että no hän ei VIITSI MÄREHTIÄ sitä asiaa enää(mieluummin suree 1kk sitten kuollutta mummoaan,88v...)! ja juttu jatkui samalla ikävällä linjalla kunnes ukko sanoi että hänestä ET TULE IKINÄ SAAMAAN yhtään satsia vauvantekoon,nämä kakarat riittää tähän kämppään.

Siis apua!onneksi olin jo maate kun tuon kuulin,olisin varmaan suorilta jaloilta pudonnut.Siitä aihesta sitte kiihtyneeseen sävyyn " keskusteltiin" ja kun olin kuullut kaiken,ajattelin hiljaa mielessäni että ok,no se sitten tästä avioliitosta! Joskushan ukko sanonut että mun pitää hakea " aineet" jostain muualta,hoh hoijaa.Niin oli pakko sanoa et kyllä sellasiakin miehiä on joille lapsen tulo on onnellinen asia eikä maailmaloppu.

Kuulkaa...v***aa niin että päässä soi,ja mä todella,todella mietin,että mä en anna yhden äijän kyllä pilata mun elämää ja tulevaisuutta omalla tyhmyydellä.Olkoonkin että kuten Maria80 sanoi ,niin onhan näissäkin tarpeeksi,mutta se menetys...se kaivaa takaraivoa niin että järki ei päässä pysy.Kuten ei siis nytkään tämän julman tuomion edessä.

Eikö olekkin sekopäistä juttua?Missähän olisi sellainen palsta jossa naiset jotka " tarvis" uuden vauvan km:n jälkeen,mutta miehet ei suostu,voivat keskustella ja purkaa tätä jumalatonta patoutumaa.

Mä en enää edes kuulu tänne haahuilijoihin,koska en voi edes kuumeilla :( Juma****a!!! Siis annanko mä tosiaan ton äijän viedä mun elämältä pohjan?EN varmasti!

Mamma+Fem,ja kohta yh

Vierailija
53/72 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi Femma... tosi kelju tilanne, enkä yhtään epäile, etteikö ketuttaisi, ja rankasti!

miehet on joskus siis niin... no, ei tule edes mitään riittävän kuvaavaa epähienoa sanaa mieleen.. =(

tuohon tilanteeseen on niin vaikea löytää kompromissi, kun sitä joko halutaan lapsi, tai sitten ei. ei ole välimuotoa, kuten olla vain hiukan raskaana.. jospa se sun ukkosi siitä vielä kuitenkin tokeentuu.

mun mielestä voit kyllä täällä purkaa tunteitasi, vaikka vauvan yritys onkin toistaiseksi jäissä, eihän se vauvakuume siihen sinun osaltasi pääty, että miehesi on erimieltä.

(.) tänään eka follikkeliultra, ja kas, komea 21,5mm follikkelihan se siellä. endometrium 11,8mm.

alkaa varmaan metforem auttaa, kun nyt saatiin kypsempi folli kuin ennen, ja hormonejakin vähemmän, nyt clomit+menopur 75iu X4päivää, kun aiemmin on ollut clomit +menopur 75iu x7päivää.

jos huomenna EI lh-testi näytä +, niin maanantaina tehdään se kolmas inseminaatio. (jo sunnuntainakaan ei lh+, niin pistän pregnylin).

nyt sitten toivotaan, että lh+ näkyisi siis sunnuntaina, tai sitten ei ollenkaan, että tuikkaan sen pregnylin sitten, niin päästäisi siihen inssiin, ma. muuten menee kotiromantiikan puolelle, inssissä olis paremmat mahikset onnistua..

huomista jännäten

-ennis-kp11

Vierailija
54/72 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas pienen tauon jälkeen... Kävimme aamulla hakemassa metsän reunasta joulukuusi. Pihassa sitten ulkoiltiin pari tuntia ja kohta pitäisi mennä keittämään spagettia.

Nonna80: onpas kiva, että oli onnistunut viikonloppu ja risteily. Mukavia luomukiertoja teille. Nauttikaa oviksesta ;-).

sartsu: mitäs sinulle kuuluu? Joko mies on myöntynyt vauvapuuhiin?

porkkana: joko testailet? Jännät paikat sinulla. Kyllä niihin verikokeisiin silti kannattaa mennä. Eikai se raskaus kaikkiin niihin tuloksiin vaikuta?!?

Kaksonen76: voi mahdoton, kuinka kutkuttava tilanne... Ymmärtääkseni raskaushormoni on luteinisoivan hormonin kaltainen, joten ovistesti voi näyttää raskaudenkin. Täällä on kaikki ulokkeet pystyssä, jotta kunnon plussa pläjähtäisi testiin. Tsemppiä!

Katri72: toivottavasti tilanteesi selviää pian ja saat vahvan plussan testiin. bd bd bd bd bd bd.

VM1974: oletko aivan varma menkoista?!?! Josko se täti ei löytäsikään teille tässä kierrossa... Tsemppiä vielä loppupiinaan!

pömppö79: hauska kuulla sinustakin pitkästä aikaa! Koita patistaa miehesi siihen simppatestiin, jottei tarvitse " turhaa" odotella. Kyllä teillekin sen plussan niin mielellään antaisin, jos sellainen olisi mahdollista. Toivottavasti teillä tärppää pian!

neronja: oletpas sinä ollut ahkera kaikkine joululeivonnaisine päivineen. Jääkö sinulla mitään tehtävää jouluksi? ;-) Hienoa, että painokin on laskenut noin helposti. Mahtavaa! Toivottavasti teillä muut puuhat saa vauvakuumeilun unohtumaan ja saisitte iloisen yllätyksen.

Mikäs on piinailijoiden tilanne - sani ym??? Jokos me saisimme plussauutisia joulukuulle?

wbm: mitä sinulle kuuluu? Joko tuhruttelu on loppunut? Toivottavasti kaikki on hyvin siellä masussa. Täällä on edelleen kaikki ulokkeet pystyssä, jotta masuasukki pysyisi kyydissä loppuun saakka. bd bd bd bd bd bd bd bd *halaus*

ulriina: hienoa, että sinäkin pääsit uuteen kiertoon ja clomien kimppuun. Onko sinulla seurantaultra? Entä tehdäänkö sulle taas se s-prog verikoe? Mulla ei ole verikokeista ollut mitään puhetta. Mulla tuli clomien sivuoireet vasta pillereiden ottamisen jälkeen. Mielialat ovat heitelleet kuin missäkin huimassa vuoristoradassa :/ Mies parka... Tyttökin välillä ihmettelee, miksi äiti itkee...

femmamma: voi itku sentään... Kunpa se miehesi nyt malttaisi miettiä asioita rauhassa ja pääsisitte yhteisymmärrykseen vauvaprojektin suhteen. Ei kai hänkään näin yhtäkkiä haluaisi avioliittoa lopettaa... Tsemppiä sinulle! Täällä me olemme sitä varten, että kaikista asioista voidaan keskustella.

Ennis: olipas sinulla muhkea follikkeli!!! =) Olen tosi kade... Kunpa teillä saataisiin se inssi tehtyä ja saisitte siitä toivotun tuloksen. Täällä on peukut pystyssä bdbdbdbdbdbdbd!!! Mitenkäs sulla on metformiini vaikuttanut? Onko sinulla ylipainoa? Määräsikö gyne sen sulle automaattisesti? Nuo pistokset ovat ilmeisesti tehostaneet clomien vaikutusta? Anteeksi paljot kysymykset, mutta alan olla epätoivoinen näiden clomien suhteen...

ON: kp 10 menossa. Kerrankin helppo muistaa, kun menee kalenterin mukaan ;-). Muuten ei olekaan yhtään kivaa... Sivuoireet clomeista tulivat jälkijunassa ja nyt sitten ketuttaa ja masentaa jne. Muutenkin on usko mennyt tähän touhuun. Ovistestitkin aloitin gynen suosituksesta hyvissä ajoin. Toissapäivänä tuli selkeä haamu ja eilen myös. Tänään sitä hädintuskin erotti... En jaksa oikein enää uskoa, että clomit toimisivat mulla. Aiemmin ovis on ollut tosi aikaisin... Maanantaina onkin sitten se seurantaultra, jolloin saan viimeisen tuomion. Todella kurja fiilis vauvaprojektin suhteen. Aion vaatia gynen luona käydessäni kopiot tehdyistä tutkimuksista jne. On muuten eri gyne, joten siltä voisin vielä kysyä mitä seuraavaksi tulisi tehdä. Haluaisin todella kokeilla tuota metformiinia, sillä painonpudotus on tosi hankalaa ja pcon kanssa ylipainosta pitäisi päästä eroon... Saas nähdä, miten tästä eteenpäin. Ei kai tässä muu auta, kuin todeta " eteen päin se on sekin, kun nenälleen lentää sano mummo lumessa" .

Anteeksi pitkä omanapavuodatus...

Mukavaa viikonloppua kaikille haahuille!!!!

masunasu, joka yrittää keksiä jotain kivaa piristävää ajateltavaa

Vierailija
55/72 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masunasu,en uskalla vielä liikaa iloita,mutta pientä lämpenemistä on havaittavissa =) Heti on itellä parempi mieli,kun ei sentään suoralta kädeltä tyrmätä.Tänään ulkoiltiin koko perheen voimin,mitä ei olla tehty miesmuistiin.Ja kivaa oli.Tosin,kun poikettiin lähikaupassa 5 räpättävän tenavan kanssa,ei se ollut yhtään kivaa...Heh.Nyt pitää vaan jatkaa ukkelin lämmittelyä,jospa sittenkin ehdittäis vielä tälle kierrolle...ovis pitäis olla ehkä huomenna,tosin en tiedä miten se nyt heittelee km:n jälkeen.No,pääasia että edes vähän paremmat näkymät vaaviprojektille kun alkuviikosta =)

Sari kp 17/33-35(?)

Vierailija
56/72 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivä takana, ja joulun leipomishommia tein sen jälkeen ahkerasti. Nyt on taatelikakku uunissa ja piparitaikina jääkaapissa huomiseen leivontaan asti. Meinasin kyllä tänään vielä tehdä ihanan ja raikkaan puolukkahyyytelötortun pakkaseen..Sitten onkin aika hyvällä mallilla ruokahommat. Ihan joulun alla paistan peruna-ja makaronilaatikot.

Joulukortit on vielä tekemättä., eikä ole yhtään ideaa päässä.. Hmmmm, milloinkahan ehdittäis, kun torstaina pitäisi postittaa?

Femmamamma: voihan nenä, kun teillä asiat noin solmussa. Koittaisitte vaan keskustella asiasta ilman riitaa. Niin juu, helpommin sanottu, kuin tehty. Jos yrittäisit saada miehesi ymmärtämään, miksi vauva on sulle niin tärkeä. Teillähän on jo viisi lasta, joten toisaalta kyllä ymmärrän miehesikin asennetta asiaan. Miehillä kun harvoin on varsinaista vauvakuumetta, ja kun niitä lapsia on jo.. Molempienhan pitää haluta vauvaa yhtä paljon. Sulla on varmasti surutyö km:sta vielä niin paljon kesken, että sen takia sulla on niin paha olla? Antakaa vähän aikaa asialle, vaikka kuukausi, ja kokeile varovasti tiedustella asiaa sitten mieheltäsi? Tsemppiä sulle!

Masunasu: älä vielä masennu, ystävähyvä! Jospas ovis onkin vasta tuloillaan myöhemmin? No, ultrassa se sitten selviää. Peukut on pystyssä mehevän/mehevien follikkeleiden puolesta!! bd Ja koitapa jaksella clomien sivuvaikutuksia!

Ennis: peukut on pystyssä tulevaan inssiin! Oli mahtavan kokoinen follikkeli sulla! :)

Neronja: wautsi, kun olet jaksanut touhuta kauheasti!! Muistelen kaiholla paria kotiäitivuottani, kun minäkin ehdin laipoa sen seitsemän sortin systeemit, ja muutenkin oli aikaa paljon enemmän, vaikka muksut tietty veivät siitä suurimman osan..Kyllä olisi niin ihanaa jäädä taas kotiin vähäksi aikaa..*huokaus*

Porkkanaaa, huhuu, oletko jo testannut???? En ole utelias, mutta.. :)

Katri: vieläkö raskausoireet jatkuu?

Kaksonen: joko uusintatesti tehty?? Jännää..

Sartsu: kiva, jos miehesi on alkanut sulattaa ajatusta uudesta vauvelista. Ei muuta, kuin pupuilemaan sitten! ;)

Nonna: mitä kuuluu? Tsemppiä tähän kiertoon!

WBM: mikäs tilanne? Vieläkö tuhruttaa? bbbddd

Kaikille muillekin plussaonnea!!

ON: kp5 on menossa ja puolet clomeista popsittu. Kauhulla odotan, jos mullakin alkaa kauheat sivuoireet kuurin jälkeen..Vuoto oli muuten pari ekaa päivää mielettömän runsasta, mutta ei kai mikään ihme, kun limis oli ehtinyt paksuuntua 45 päivää..Nyt tulee enää pikkuisen.

Tikutuksen aloitan varmaan vasta n.kp12, mutta vaakamamboilla yritetään jaksaa joka toinen päivä ainakin kp10 eteenpäin, huh, siinä on taas urakkaa.. ;) Seurantaultraan en ole menossa, koska gyne oli sitä mieltä, että ei tarvi. S-prog:ia ei myöskään määrätty, mutta mulla tervariin yksi sellainen lähete valmiina ennestään, niin voi olla, että käyn siellä sitten kp21.

Gyne muuten sanoi, jos ei tämä clomien tuplaus vielä tee ovista, tehdään triplaus! Siihen pitääkin hakea uusi purkki pillereitä.. Ja teroja meinaan pyytää tähän kiertoon, ettei tule yhtä pitkää, kuin edellinen. Teroja sen takia, koska nehän ei haittaa raskauden aikana, mutta primoja ei saa silloin syödä. Siis jos sattuisi niin ihmeellinen asia, että raskautusiin tästä kierrosta.. ;) Toiveet on siis korkealla, mutta olen ajatellut sitäkin vaihtoehtoa, että jos clomit ei mulla enää toimikaan. Sitten varmaan metut clomien lisäksi. Ja sitten..en tiedäkään. :-/

Tulihan pitkälti omaa napaa, vaikkei mitään ihmeitä siellä tapahdukaan..

Kaikille oikein iloista ja jouluista mieltä vauvankaipuun lisäksi!!

Ulriina kp5/

Vierailija
57/72 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

VM1974: Pidän kuitenkin vielä peukkuja puolestasi että menkat ei alkais.. bd

Pömppä79: Onnea avioliiton satamaan astumisesta! Oma hääpäiväni oli yksi elämäni ihanimmista päivistä (niin kuin varmaan suurimmalla osalla morsiamista)..

Porkkana: Jaksamista sinulle! Toivottavasti, jos plussaa tulee niin se olisi tuntemuksistasi huolimatta viimein se jonka tuloksena olisi oma pienokaisenne! Tsemppiä.

Kerttukasperi: Peukut on pystyssä myös sinulle! bd :)

Femmamma: *halauksia* Jos se miehesi vain suutuspäissään olisi tokaissut tuommoista..?? Suutuspäissäänhän tulee sanottua mitä sylki suuhun tuo ja minkä tietää toista loukkaavan.. Tsemppiä ja jaksamista myös sinulle! Toivottavasti saatte asianne korjattua parhain päin.

Enni-Maija: Hienoa! Toivottavasti plussaat oviksen ja pääset insssiin ja se tuottaisi tulosta!! Peukut on pystyssä myös sinulle!! bd

Masunasu: Tosi kurja tilanne teillä. Toivotaan kuitenkin, että se ovis tulisi sieltä vielä! Peukutuksia ja tsemppiä!! bd

Nonna: en ole tainnut vielä muistaa sinua onnitella..?? Joten paljon onnea uudesta virastasi! :)

Oma (.): Tänään kotiuduttiin miehen kanssa yöreissulta ja ihana reissu olikin! Tuommoisia parisuhdereissuja pitäisi kyllä tehdä useamminkin.. :) Lapset on vielä mummulassa.. Perjantaina tein sitten testin kun ei menkkoja näkynyt, mutta negaahan se näytti, joten eiköhän se täti sieltä tule huomenna.. Tällä hetkellä ei ole vielä merkkejä näkynyt, kp 28/28, mutta huomennahan menkkojen vasta pitäisikin alkaa niin ehtiihän se, vaikka yleensä on pientä tuhruttelua ensin..

Nyt lähden hakemaan lapsia mummulasta kotiin..

Tsemppiä ja jaksamista kaikille sitä tarvitseville! Ja kaikille mukavaa viikonlopun jatkoa! :)

-Sani

Vierailija
58/72 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonna: onnittelut minunkin puolestani!

Ulriina: on mulla vielä oireita, ei ne mihinkään ole kadonneet ja on tullut lisääkin. Lonkkia on alkanut nyt kipuilla. Aina aamulla herätessäni ovat kipeät ja tänään kauppareissun aikanakin ne kipeytyi. Kohta on viikko siitä, kun ekan kerran huomasin nuo lonkkien kipuilut.

Oma napa: Tuossa jo kerroinkin lonkistani, joten ei siitä sen enempää. Eilen katsoin monennellako viikolla olisin, jos nyt todella olisin raskaana, kuten oireet siihen viittaisivat sekä se haalea haamu jokin aika sitten. Nyt olisi 10.viikko menossa. Sitten eilen katsoin myös yhdeltä sivulta, jossa kerrottiin mitä oireita olisi aina milläkin viikolla. Tähän 10:nnelle viikolle osui juuri lonkkien sekä alaselän mahdolliset kivut. Että silleen. ;)

Huomenna olisi jälleen testiaamu. Tänään ostin sen apteekin oman, jolla sain viimeksi sen haamun aikaan. Saa nähdä mitä nyt näkyy...

Meilläkin jouluvalmistelut hyvässä mallissa. Tänään tuli tehtyä piparitaikina ja huomenna sitten leivotaan. Ja tottakai myös maistetaan. =) Sitten puheltiin, että hakisimme huomenna joulukuusen valmiiksi parvekkeelle. Vuosi sitten kun haettiin viikkoa ennen joulua, niin oli aika hankala löytää hyvännäköistä. Nyt tällä viikolla mainosti sama paikka jo kuusia, joten kun on ajoissa, niin ehkä löydettäisiin joku oikein hyväkin.

On taas vähän enempi joulun tuntuakin kun lunta on satanut. Sitä alkoi satamaan sillä aikaa kun olimme kaupassa. Onkin ollut aika pimeää, kun lunta ei ole täällä meillä päin ollut pieneen aikaan.

Nyt iltapalalle, joten oikein mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

T: Katri, joka jännittää huomisen testin tulosta

Vierailija
59/72 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

masunasu!: mullakin on se pco, pituutta 165 ja painoa 75. ennen mulla clomit toimi 2tabl/kp3-7 hienosti. saatiin neljä raskautta, joista kolme ekaa tosin meni kesken. poika syntyi 2v ekan keskenmenon jälkeen, ja on nyt 1,4v.

sivuvaikutuksia kuumat aallot (tässä kierrossa tosi vähän), unettomuus ja nukahtamisvaikeudet, mielialan hailahtelut ja alavireisyys.

synnytyksen jälkeen kun kierto palasi, alotin clomit uudestaan. koskaan niiden käyttöä ei ole mulla seurattu muuten kuin lh-testillä, eikä silloinkaan viime talvena sen kummemmin. neljä kiertoa meni, ei lh+, ja lapsettomuuspolille toivottivat tervetulleeksi vasta kun on vuosi synnytyksestä.

menin yksityiselle, missä ultrattiin yksi 2tabl/kp3-7 ja kaksi 3tabl/kp3-7 kiertoa. ei minkään sortin vipinää folleissa.

sitten olikin jo kevät, ja clomeja mennyt se 6-7 kiertoa, joten kesällä oli 3kk tauko. syksyllä palasin sitten lapsettomuuspolille, ja sain clomit+menopur (fsh ja lh hormonia) lisäksi menee siis lugesteron (keltarauhashormoni) luteaalivaiheessa, ja se pregnyl (hcg hormonia) ovulaatioon, kun eivät näytä munikset itse älytä edes irrota.

clomit on antiestrogeeni, ja tarkoituksena tehostaa omaa estrogeenin tuotantoa, voi ohentaa kohdun limakalvoa, ja liikaa käytettynä riskinä on mahdollisen poikalapsen siittiöiden huono laatu. noi piikit on eri juttuja.. samaa menopuria voidaan käyttää esim ivf:n muniksien kypsyttelyssä, mutta annos on sitten isompi.

painoa on nyt 3 kiloa enemmän kuin ennen esikoisen raskauden alkua, ja kymmenisen kiloa enemmän, kuin ennen ensimmäistäkään hormonihoitoa v. 2002.

toisaalta, kymmenen kiloa vähemmän, mitä syyskuussa 2004 ristiäisissä.

eka inssi sattui lapsettomuuspolin syysloman aikaan, joten menin tekemään operaation yksityiselle. siltä lääkäriltä pyysin itse (siis syyskuussa) metut, ja jätin mainitsematta ettei L-polilta niitä mulle kirjoitettu..

ensin oli 3 viikkoa ripuli.. yök..

mutta nyt maha pelaa ihan ok. paino ei ole hievahtanut mihinkään, mutta en ole yhtään jaksanut katsoa mitä suuhuni pistän, kun jotenkin ei vaan jaksa. tuntuu että kaikki energia menee siihen, että pysyy kärryillä mistä purkista, piikistä, tai emätinkapselista tai liuskasta piti lääkkeitä ottaa, mihin aikaan, ja paljonko. joka päivä melkein jotain. kierron kaksi ekaa päivää on " hormonivapaat" käytännössä. metut tietysti silloinkin aamuin illoin.

lisäksi aikaa ja päänvaivaa aiheuttaa myös menojen suunnittelu niin, ettei ultra ja inssiviikoille satu mitään muita menoja, ja että ukko saa töistä varmasti vapaata, kun tarkat päivät selviää aina ihan viimetingassa.

se hyvä metuista, ettei koko ajan ole ruoka ja napostelu mielessä, alussa oli pahoinvointiakin. =) mielihalut ovat vähentyneet rajusti. suurin osa herkuista mitä nykyään kuluu on kai enempi tapaa kuin have-to-pakko-saada-sipsejä.

metut vaikuttaa sokeriaineenvaihduntaan, ja sitä myöten ovulaation induktioon suoraan. lääkäri piti keväällä laihduttamisesta tosi intomielisen puolentunnin puheen, ja suurinta osaa en edes ymmärtänyt, kun en ammattikieltä niin hallitse, mutta ymmärtääkseni metuilla on saman sorttisia vaikutuksia..

noh, tänään ei ollut lh+, joten maanantaina inssi. eilen kyllä jo saateltiin simppoja matkaan (pidättäytymisaika miehellä väh. 2vrk inssiin), ja siittiöt on sentään olleet erinomaisia insseissä.

huomenna aamulla sitten taas lh-liusaa, ja mahdollisesti se pregnyl jos ei lh+ .

peukut pystyyn että inssi toteutuu (tuli mieleen, että olisko lh+ voinut olla jo to tai pe, siis jos on tullut itsestään, kun en silloin testannut kun piikitin.. kai se lääkäri olis jotain sanonut, jos olisi voinut niin olla???)

tänään poika sai Isojen Poikien Sängyn. ja on tohkeissaan asiasta. =)

sain jouluverhot muutettua hieman toisenlaisiksi (ommellen) ja ripustin ikkunaan, olen paketoinut ja viimeistellyt osan itsetehdyistä lahjoista, kaupasta pitää vielä jotain ostaa. kiva että olen saanut jotain aikaan!!! (laiskotuspäiviä tällä viikolla varmaan kolme..)

-ennis- jotenkin levottomana..

Vierailija
60/72 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on prkl. Anteeks vaan kirosana. Mä olen ihan hermot riekaleina jo nyt. Selkäsärky jatkuu... tulee niin elävästi mieleen lokakuu ja nää samat kivut :( Mut minkäs teet....ei auta kuin ottaa vastaan tuleva.

En oo testannu. En tiä ees tarviiko testata. Joku haamu sieltä kumminki pläjähtää, josta ei mitään hyvää seuraa.

Ok, aika negatiivista tekstiä...soriiiiiiii.

Ois ne menkat vaan saanu alkaa, vaan eipä ole näkyny. Nyt kp....öööö....oisko sit 31/24,28,35. Tai jotain sitä rataa. Ja ovis kaiketi ollu siinä kp14 kieppeillä. Tekis mieli hyppii paikallaan, koittaa jos sillä sais sen vuodon alkamaan!!! :)

Femmamma: Mä yritän ymmärtää sun miestäs. En tarkota, että olisin sen " puolella" . Tiedän, miltä tuntuu kuulla tommosia lausahduksia mieheltä. Yritä jaksaa. Mutta, ymmärrän myös miestäsi. Niinkuin omaanikin. Munkin mies joskus totes, että hänkö on enää pelkkä siementen antaja ja sen jälkeen ei enää tarvita. Meillä hän sanoi näin sen takia, koska plussien jälkeen en ole pystynyt hänen kanssa touhuilemaan. Kun en vaan ole voinut, kun on joko kipuillut tai vuotanut tai tuhruttanut ja muutenkin ollut mieli maassa. Ehkä teilläkin mies kokee nyt asian jotenkin niin, että häntä ei tarvita muuhun kuin siittämiseen. Näin niinkuin karkeasti sanottuna. Ehkä teidän pitäis yrittää elää pieni hetki ilman " vauvaprojektipaineita" ja tehdä kaikkea muuta yhdessä ja keskustella vauva-asiasta sitten vähän myöhemmin uudestaan. Olisko se sopiva komromissi?

Koita jaksaa!!!!!

neronja: voisit lähettää mulle tilkkasen energiaa, KIITOS! :)

Katri: tsemppiä testailuun. Tummaa viivaa odotellaan :)

-Porkkana, joka MENEE maanantaina sinne verikokeisiin-

ps. Ukkoa pelottaa ne verikokeet. Kun sitä aina pyörryttää tuommoisissa tilanteissa. Ei ole silti kovin montaa kertaa edes verikokeisiin tainnut joutua. Onneksi.