Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kärsiikö lapsi aina vanhemman tissuttelusta?

Vierailija
19.12.2012 |

Itse en kärsinyt, mutta vanhempani joivat aina kotona kerrallaan vain kaksi olutta tai sitten juhlissa enemmän mutta eivät örveltäneet. Eli eivät kai tissutelleet. Olen nähnyt vanhempani hiprakassa enkä ole koskaan kärsinyt siitä.

Paljon saa lukea että lapsi kärsii aina päihtyneestä vanhemmasta. En oikein ole varma uskonko, omaan kokemukseen pohjaten.

Mikä raja ylittyy silloin kun lapsi kärsii? Mikä raja jää ylittymättä kun ei kärsi?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sammui ennen iltakuutta useimpina päivinä viikossa. Kun isä tuli iltasella kotiin, alkoi helvetillinen riita, joskus väkivaltaista retuuttamista, äidin heittämistä sammuneena ulos hankeen, ikkunoiden rikkomista jne. Myös isäni joi mutta ei samalla lailla. Siinä missä äidistäni tuli kuolaava kasa sohvalla tai lattialla, isästäni tuli hauska veikko, mutta en pitänyt kummastakaan. Minun tehtäväkseni jäi jälkien siivoaminen. Välillä olin niin väsynyt ja ahdistunut, etten jaksanut koulussa mennä oppitunnille vaan istuin vessassa itkemässä. Mutta mitä siitä, opettajat eivät piitanneet niin kauan kun vetelin kokeista kymppejä. Tänä päivänä minut oltaisiin otettu huostaan jo kauan sitten.

Vanhempani ovat akateemisesti koulutettuja ja hyväpalkkaisia. Niin vain se viina maistuu koulutetuillekin. Tosin minä itse en juo ikinä känniä. Muutaman kerran vuodessa saatan ottaa lasillisen viiniä mutta en koskaan niin paljon, että humaltuisin.

mutta sinun vanhempiesi juominen ei todellakaan ollut harmitonta tissuttelua vaan ryyppäämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla