Tajuispa asiakkaat vaan antaa palautetta meidän palvelusta!
Olen aitiopaikalla seuraamassa, kuinka asiakkaat saavat meidän puljussa huonoa palvelua. Syynä siihen on ison ketjun mukaansa ottama palvelu, tuntuu, että toimijat ovat niin suuria, että vastuu asioiden toimivuudesta ei lopulta ole kellään.
Oma ongelmani on liian huono perehdytys/tietämys, kuinka hoitaa asioita. Saatan setviä pitkällisesti jotain asiaa ja sitten huomata, että en tiedä jotain asiaa x. Seuraavana päivänä en sitten tiedä asiaa y. Ihan toivotonta! Minulla on tukipalveluna puhelinnumero, johon saa soittaa, mutta kokemus on osoittanut, että palveluun voi joutua jonottamaan 5-10 minuuttia (asiakkaan odottaessa!) ja pöyristyttävin vastaus tähän mennessä on ollut se, että sieltä vastataan, että lue manuaalia. Nämä tilanteet ovat siis silloin, kun palvelen jonottavia ihmisiä, jotka ovat kukin jonottaneet ties kuinka kauan.
En voi itse kouluttaa itseäni lisää omalla ajallani ja ilmaiseksi tähän hommaan. Lähin esimiehenikään ei kykene vaikuttamaan välttämättä koulutusresursseihin, toisekseen ongelma on se, että usein en ole kokeneemman työntekijän kanssa töissä vaan itsekseni joudun selvittämään asioita, joista en tiedä. Paskaa palvelua asiakkaille ja turhauttavaa minulle.
Ainoa toivoni on se, että asiakkaat valittaisivat huonosta palvelusta, mutta kun tuolla ne eivät tee niin. *huoh*
Kommentit (2)
ja yritän auttaa muita, jos mahdollista. Mutta meillä vaan on niin saamarinmoinen kiire, että ne muutkaan ei ehdi auttaa tai sitten ne osaa vielä vähemmän kuin minä. Ja nuo suurimmat ongelmatilanteet on juuri kiireaikoina, niitä ei voi ennakoida hiljaisina aikoina.:(
Kiva kuitenkin lukea, että joku muukin tunnistaa kuvion.
ap
Olin itse taannoin asiakaspalvelutehtävissä missä tein oma-aloitteisesti hiljaisempina aikoina perehdytysmateriaalia ja keräilin vanhoja ohjeita yhteen yms. Tilanne parani hetkellisesti, kun kaikki tiesivät mitä milloinkin tehdään na meidän lähiesimiehemme asian näki, mutta hänen esimiehensä ei sen arvoa suostunut näkemään.
Miten vaan. Vaihdoin toiseen paikkaan ja entisiltä työkavereilta olen kuullut, että meno on palannut jopa vielä huonommaksi.