onko tietoa saako hopesta apua näin joulun alla?
täällä kuumeisesti mietin mistä saisin lapselleni edes jotakin,leluja tai vaatetta, joka joulu itken salaa lapseltani kun on niin paha mieli kun tietää miten lapseni on katkera ja surullinen kun paketteja ei ole ja jouluruoka koostuu hernekeitosta,tänä jouluna tulossa taas tämä sama kuvio kun muinakin jouluina,hävettää,itkettää,joulumieli on sama kuin surumieli.onko paikkoja köyhille minne voisi mennä joulun viettoon,tai tahoja jotka lahjoittavat vähä osaisille? olisin todella kiitollinen jos joku tietäisi,en kehtaa itse tuolta hopesta edes kysyä! en halua kerjätä kuitenkaan mistään!
Kommentit (17)
Kyllä sitä aina kysyä voi. Hope on sitä varten.
Mutta millä paikkakunnalla olette?
lohjalla
Onko lapsen pakko saada hirveästi niitä lahjoja? Eikö saa edes sukulaisilta jne? Voisit ostaa vaikkapa kirpputorilta, kierrätyskeskuksesta tai jostain vastaavasta jonkun pienen kivan paketin. Esim. lautapelejä saa eurolla ja sen ei pitäisi kenenkään taloutta kaataa! Minun vanhempani olivat pieni tuloisia ja saatiin lahjaksi vaatteita, jotka olisi muutenkin ostettu. Meillä ei lahjat olleet se pääasia joulussa, vaan ihana yhteinen aika. Katseltiin televisiosta jouluohjelmia, pelattiin niitä lautapelejä ja vietettiin laatuaikaa.
Tee sinäkin lapsellesi palvelus, äläkä tee hänelle joulusta mitään hysteeristä kulutusjuhlaa! Yksi tai kaksi mieluista pakettia ja SINUN läsnäolosi korvaa turhan krääsän. Lopeta siis valittaminen!!
http://www.hopeyhdistys.fi/index.php?option=com_content&view=article&id…
Ota yhteyttä, kun tarvitset apua tai haluat auttaa: p. 0440 222311, lohja@hopeyhdistys.fi
Onko lapsen pakko saada hirveästi niitä lahjoja? Eikö saa edes sukulaisilta jne? Voisit ostaa vaikkapa kirpputorilta, kierrätyskeskuksesta tai jostain vastaavasta jonkun pienen kivan paketin. Esim. lautapelejä saa eurolla ja sen ei pitäisi kenenkään taloutta kaataa! Minun vanhempani olivat pieni tuloisia ja saatiin lahjaksi vaatteita, jotka olisi muutenkin ostettu. Meillä ei lahjat olleet se pääasia joulussa, vaan ihana yhteinen aika. Katseltiin televisiosta jouluohjelmia, pelattiin niitä lautapelejä ja vietettiin laatuaikaa.
Tee sinäkin lapsellesi palvelus, äläkä tee hänelle joulusta mitään hysteeristä kulutusjuhlaa! Yksi tai kaksi mieluista pakettia ja SINUN läsnäolosi korvaa turhan krääsän. Lopeta siis valittaminen!!
en halua valittaa,ei voi ymmärtää ellei itse elä tässä ahdingossa,jos joudun miettimään ostanko purkin maitoa vai leipää,ei silloin ole varaa siihen lautapeliinkään! itse kyllä pärjään mutta voin vain kuvitella miten pahalta lapsesta tuntuu kun kaverit kehuskelevat lahjoillaan ja mitä ovat lomallaan tehneet,lapseni kulkee muutenkin huonoissa vaatteissa ja kärsii tilanteestamme,hän mm sanoo aina että ei voida varmaan mennä koska sulla äiti ei ole rahaa ja äiti meillä on taas bensa loppu,onko sulla äiti rahaa,äiti saanko tänä jouluna lahjan ku viime vuonna en saanut,näiden kommenttien jälkeen on vaikea olla itkemättä.läsnä olo onkin ainoa asia minkä voin lapselleni antaa!!
Nyt ehdottomasti otat yhteyttä sinne lohjan hopeen ja kysyt voisitko saada jonkun lahjan lapselle ja ruokakassin. Olen ihan varma että jotain saat, olet vain aika myöhään liikkeellä joten nopeasti sitten :)
Voisin itsekin laittaa postiin jotain mutta ei ehdi enään perile.
en halua valittaa,ei voi ymmärtää ellei itse elä tässä ahdingossa,jos joudun miettimään ostanko purkin maitoa vai leipää,ei silloin ole varaa siihen lautapeliinkään! itse kyllä pärjään mutta voin vain kuvitella miten pahalta lapsesta tuntuu kun kaverit kehuskelevat lahjoillaan ja mitä ovat lomallaan tehneet,lapseni kulkee muutenkin huonoissa vaatteissa ja kärsii tilanteestamme,hän mm sanoo aina että ei voida varmaan mennä koska sulla äiti ei ole rahaa ja äiti meillä on taas bensa loppu,onko sulla äiti rahaa,äiti saanko tänä jouluna lahjan ku viime vuonna en saanut,näiden kommenttien jälkeen on vaikea olla itkemättä.läsnä olo onkin ainoa asia minkä voin lapselleni antaa!!
Tässä lamatilanteessa löytyy varmasti lapsesi ystävistä ja tovereistakin muita, joiden vanhemmilla ei ole rahaa lahjoihin. Yksi keino säästää rahaa on vaikka kävellä välillä sen autolla ajamisen sijaan tai leipoa leipäsi itse! Jos ei ihan oikeasti saa yhtä euroa vuoden aikana säästettyä, on ihmisessä itsessään jo vikaa! Kuka käskee jättää sen joulun valmistelun viimeiselle viikolle?
en halua valittaa,ei voi ymmärtää ellei itse elä tässä ahdingossa,jos joudun miettimään ostanko purkin maitoa vai leipää,ei silloin ole varaa siihen lautapeliinkään! itse kyllä pärjään mutta voin vain kuvitella miten pahalta lapsesta tuntuu kun kaverit kehuskelevat lahjoillaan ja mitä ovat lomallaan tehneet,lapseni kulkee muutenkin huonoissa vaatteissa ja kärsii tilanteestamme,hän mm sanoo aina että ei voida varmaan mennä koska sulla äiti ei ole rahaa ja äiti meillä on taas bensa loppu,onko sulla äiti rahaa,äiti saanko tänä jouluna lahjan ku viime vuonna en saanut,näiden kommenttien jälkeen on vaikea olla itkemättä.läsnä olo onkin ainoa asia minkä voin lapselleni antaa!!Tässä lamatilanteessa löytyy varmasti lapsesi ystävistä ja tovereistakin muita, joiden vanhemmilla ei ole rahaa lahjoihin. Yksi keino säästää rahaa on vaikka kävellä välillä sen autolla ajamisen sijaan tai leipoa leipäsi itse! Jos ei ihan oikeasti saa yhtä euroa vuoden aikana säästettyä, on ihmisessä itsessään jo vikaa! Kuka käskee jättää sen joulun valmistelun viimeiselle viikolle?
ei olis pitäny varmaan laittaa mitään tänne,arvasin että joku pahottaa mieltäni entisestään.kaikki ei vain ole aina niin yksi selitteistä :/
Kyllä sitä aina kysyä voi. Hope on sitä varten. Mutta millä paikkakunnalla olette?
lohjalla
Joulupuukeräys
Lohjan Nuorkauppakamari ry Janne Mäkinen 050-5881433 janne.makinen@lohja.fi
MLL Lohja
Tiedotus Tuulia Heino 040 520 6024
Pelastusarmeija
Lohjan osasto: Laurinkatu 51 A 2 08100 Lohja. puh. (044) 75 77 911. Email: lohja.osasto (ät) pelastusarmeija.fi. FI58 1745 3000 0696 27 NDEAFIHH.
Kirkolta ja sosiaalivirastolta.
Kysele näistä APUA, eiköhän me lapsille Joulu saada, vai mitä.
Hyvää Joulua ja parempaa Uutta Vuotta
Mikähän tätä kansaa oikein vaivaa?
Aina löytyy joku viisastelija, joka ei tiedä mistä puhuu. On se hienoa, että asiat on itsellä niin hyvin, että riittää energiaa huono-osaisia haukkua.
Ilmeisesti et ole eläessäs joutunut miettimään, ostanko sukkahousut vai maitoa? Pärjäisköhän ilman sitä maitoa vaikka vaan yhden päivän, juottas lapsille vaan vettä.
Mikähän tätä kansaa oikein vaivaa?
Aina löytyy joku viisastelija, joka ei tiedä mistä puhuu. On se hienoa, että asiat on itsellä niin hyvin, että riittää energiaa huono-osaisia haukkua.Ilmeisesti et ole eläessäs joutunut miettimään, ostanko sukkahousut vai maitoa? Pärjäisköhän ilman sitä maitoa vaikka vaan yhden päivän, juottas lapsille vaan vettä.
Mulla ainakin on varaa kommentoida, olenhan itsekin pienituloinen. Joudun tosiaan laskemaan rahani tarkkaan ja käyttämään luovuutta arjessa. Ihan hyvin ollaan silti pärjätty. Monesti nämä valittajat on vaan holtittomia rahankäyttäjiä.
Mikähän tätä kansaa oikein vaivaa? Aina löytyy joku viisastelija, joka ei tiedä mistä puhuu. On se hienoa, että asiat on itsellä niin hyvin, että riittää energiaa huono-osaisia haukkua. Ilmeisesti et ole eläessäs joutunut miettimään, ostanko sukkahousut vai maitoa? Pärjäisköhän ilman sitä maitoa vaikka vaan yhden päivän, juottas lapsille vaan vettä.
Mulla ainakin on varaa kommentoida, olenhan itsekin pienituloinen. Joudun tosiaan laskemaan rahani tarkkaan ja käyttämään luovuutta arjessa. Ihan hyvin ollaan silti pärjätty. Monesti nämä valittajat on vaan holtittomia rahankäyttäjiä.
Suurituloinen tai pienituloinen, entäs sitten?
Nyt puhutaan ihmisestä, joka sanoo, että rahaa ei jouluun ja lasten lahjoihin ole! Huomaatko eron, ei edes sitä vähää rahaa, millä jotain ostais!
Turha sitä on jokaista holtittomaksi rahankäyttäjäksi ym. haukkua. Jokaisella on oma elämä elettävänään, eikä se kaikille ole sitä parasta antia.
Mikähän tätä kansaa oikein vaivaa? Aina löytyy joku viisastelija, joka ei tiedä mistä puhuu. On se hienoa, että asiat on itsellä niin hyvin, että riittää energiaa huono-osaisia haukkua. Ilmeisesti et ole eläessäs joutunut miettimään, ostanko sukkahousut vai maitoa? Pärjäisköhän ilman sitä maitoa vaikka vaan yhden päivän, juottas lapsille vaan vettä.
Suurituloinen tai pienituloinen, entäs sitten?
Nyt puhutaan ihmisestä, joka sanoo, että rahaa ei jouluun ja lasten lahjoihin ole! Huomaatko eron, ei edes sitä vähää rahaa, millä jotain ostais!Turha sitä on jokaista holtittomaksi rahankäyttäjäksi ym. haukkua. Jokaisella on oma elämä elettävänään, eikä se kaikille ole sitä parasta antia.
No jos ei euroa tai kahta saa vuodessa kasaan, on oikeasti jossain vikaa! Ihan oikeasti. Kuinka moni näistä valittajista koittaa oikeasti tehdä jotain, jotta taloudellinen tilanne helpottaisi? Tai että saisi rahat riittämään. Ostetaan kaupasta marjoja, vaikka saisi itse poimittua kesäisin säästöön pakkaseen. Ostetaan leivät valmiina, vaikka nekin saisi itse leivottua. Syödään kalliita vanukkaita ja kaikkea einespaskaa, vaikka itse tekemällä saisi halvemmat ruoat. Tiedän monta perhettä jossa homma näin ja sitten ihmetellään kun rahat ei riitä!
olla ilkeä, mutta joka joulu..? Ymmärrän, että hetkittäin kenelle tahansa voi tulla tiukat paikat, mutta jos tilanne kestää vuodesta toiseen on yleensä peiliin katsomisen paikka. Oletko ap tehnyt jotain asialle, että lapsesi saisi tänä jouluna kunnon joulun?
Ei millään pahalla... Mutta muutkin joudumme käymään töissä ja tarvittaessa uudelleen kouluttautumaan ostaaksemme lapsillemme joululahjoja.
Suomi on täynnä tahoja, joista sä olisit voinut jo hyvissä ajoin lähteä kyselemään ja metsästämään lahjoja lapsellesi. Mutta et viitsinyt.
Todella inhottavaa lastasi kohtaan, kun tätä nähtävästi jatkuu vuosi toisensa jälkeen.
Häpeä ihminen.
moni "ei ole varaa ostaa lapselle joululahjoja" tapaus on sellaisia, jotka:
a. ostavat vähillä rahoillaan mieluummin kaljaa ja röökiä sekä pistävät pelikoneisiin
b. haluaa kaikki heti nyt, ja niinpä kalliita telkkareita ja tietokoneita maksellaan osissa ylihintaisilla koroilla.
c. ei vain muutoin osaa käyttää rahaa, vaan kaikki pistetään surutta haisemaan
olen pitkällä sairaslomalla ollut vuosia ajettuani kolarin,kaikki rahat menevät kuntoutuksessa juoksemiseen ja loppua ei vielä näy ainakaan henkisten vammojen osalta.joten toivon että tämä kitkerä keskustelu ja syyttely loppuvat nyt tähän!en edes polta,juo tai pelaa mitään,edes lottoa! loistavaa huomata että aina vika haetaan ihmisestä jolla ei mene hyvin,ikinä ei tule mieleen että elämässä voi sattua kaikenlaista,mitä ei ole itse aiheuttanut!
Kyllä sitä aina kysyä voi. Hope on sitä varten.
Mutta millä paikkakunnalla olette?