Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko käydä kaupassa ostamassa maitoa (ei muuta) ja jättää 4- ja 2-vuotiaat yksin?

Vierailija
19.12.2012 |

Siis meillä on kauppa tasan 100m päässä kotiovelta. Laitan lapset hetkeksi telkkarin ääreen, odotan että pieni nukahtaa, soitan kännykällä kotiin, jätän puhelimen 4-vuotiaan viereen auki, kännykän korvalle, ja juoksen kauppaan ostamaan sen maidon. Laitan oven lukkoon niin, ettei sitä saa sisältä tai ulkoa auki. Mitä mieltä? 4-vuotias on reipas ja harkitsevainen tapaus. Jos siis hänelle sopii.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaa voisit käydä ostamassa.

Vierailija
2/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen sijaan jätän tuon ikäiset autoon lähikaupan pihalle odottamaan kun haen maidon. Kotona on liikaa riskitekijöitä, autossa pysyvät vöissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti et itse ole kuitenkaan täysin varma, että lapset pärjää, koska miksi muuten täällä hakisit varmistusta asiaan?

Itse laitan 1v nukkumaan pihalle vaunuissa ja 3v leikkii sisällä, kun minä vien roskia n. 100m päähän.

Vierailija
4/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin vuoden päästä sitten...

Vierailija
5/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin jättämään oman lapseni 3-vuotiaana yksin ja vieläpä oksennustaudissa kotiin, kun käväisin vastapäisessä kaupassa hakemassa juomista. Pakko oli, mutta kyllä vähän pelotti.

Vierailija
6/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Älä jätä mitään turhia sähkölaitteita päälle kuten uunia jne (tulipaloriski)

- Huolehdi tarkkaan terävät veitset ym. vaarallinen talteen

- Itse en lukitsisi ovea niin ettei kukaan pääse tarvittaessa apuun tai lapsi ei pääsisi hätätilanteessa edes ulos (esim. tulipalo). Laittaisin siis lukkoon ja opettaisin lapsen avamaan oven tarvittaessa.

- Laittaisin herkästi viestin ennen kotoalähtöäni esim. äidilleni että lapsi on kotona yksin ja laitan viestin 30 min. kuluessa kun olen takaisin kotona ja jos en laita viestiä niin jotakin on vialla.

- Eikö naapurissa olisi ketään mummelia ym. joka voisi olla ainakin "varuilla" tarvittaessa tai mielummin tulla teille hetkeksi katsomaan isomman kanssa lastenohjelmia siksiaikaa.

Vierailija
7/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotias voi olla reipas, mutta aivan varmasti pelottaa olla ilman aikuista kotona. Ja kiire sulle tulee jos jotain oikeesti sattuukin.

Vierailija
8/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vain maito, ei mitään viikon ruokia. Kesällä sitten sellainen reissu.

Vierailija
9/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Älä jätä mitään turhia sähkölaitteita päälle kuten uunia jne (tulipaloriski)

- Huolehdi tarkkaan terävät veitset ym. vaarallinen talteen

- Itse en lukitsisi ovea niin ettei kukaan pääse tarvittaessa apuun tai lapsi ei pääsisi hätätilanteessa edes ulos (esim. tulipalo). Laittaisin siis lukkoon ja opettaisin lapsen avamaan oven tarvittaessa.

- Laittaisin herkästi viestin ennen kotoalähtöäni esim. äidilleni että lapsi on kotona yksin ja laitan viestin 30 min. kuluessa kun olen takaisin kotona ja jos en laita viestiä niin jotakin on vialla.

- Eikö naapurissa olisi ketään mummelia ym. joka voisi olla ainakin "varuilla" tarvittaessa tai mielummin tulla teille hetkeksi katsomaan isomman kanssa lastenohjelmia siksiaikaa.

olis vaan pukea muksut mukaan..?

Vierailija
10/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaksi lasta jaksaa 100 metriä kävellä.

Vierailija
11/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai sitä pärjää hetken ilmankin ja haet vasta sitten kun voit a) ottaa muksut mukaan kauppaan tai b) saat lapsille hoitajan. En jättäisi noin pieniä edes kauppareissun ajaksi yksin.

Vierailija
12/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen maidon voi hakea myöhemminkin. En itse jaksaisi alkaa säätämään jonkun maitopurkin vuoksi, kun homman voi tehdä kunnolla, ja käydä joko lasten kanssa tai yksin kun mies on tullut kotiin.

Vierailija
13/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nappaa se pienempi kainaloon ja jätä isompi katsomaan telkkaria.

Vierailija
14/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

trollihan tää on,mutta jos ei sattuisi olemaan niin älä ihan tosissaan jätä noin pieniä lapsia yksin! Mikset voi lapsia ottaa kauppaan mukaan? Oletko niiden lasten äiti?

Vierailija
15/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä on noin 200m kauppaan ja en uskalla jättää 2-vuotiasta 8-vuotiaalle kauppareissun ajaksi. Jos nuorempi olisi kiltti ja mukautuvainen tai vanhempi lapsi vahva persoona, niin voisin jättääkin. Nyt nuorempi on tulta ja tappuraa ja vanhempi lapsista ihan helisemässä nuoremman kanssa, kun on niin kiltti ja mukautuva. Ei pysty estämään nuoremman toimintaa oikein millään.

Vierailija
16/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin jättämään oman lapseni 3-vuotiaana yksin ja vieläpä oksennustaudissa kotiin, kun käväisin vastapäisessä kaupassa hakemassa juomista. Pakko oli, mutta kyllä vähän pelotti.

vai oliko juominen kaljaa? Millään muulla kuin pitkälle edenneellä alkoholismilla tuon tason vastuuttomuus, että jätetään pieni sairas lapsi kotiin, ei selity!

Vierailija
17/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein niin, että kysyin lapselta, miltä hänestä tuntuisi tuo suunnitelma, ja hymyillen oli sitä mieltä, että hyvältä kuulostaa. Mä soitin sitten kännykällä kotipuhelimeen, annoin lapselle puhelimen ja lähdin kauppaan. Juteltiin koko se viisi minuuttia, minkä kaupassakäynti kesti, ja tuo puhelin oli kyllä tosi kiva, kun kuulin koko ajan, että kaikki oikein mainiosti. En kyllä usein tee näin, mutta tämä oli ihan hauska eka kerta olla yksin sisaruksen kanssa kotona. Jäi lapselle hyvä muisto!

ap

Vierailija
18/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täältä varmaan tehdään lastensuojeluilmoitus, mutta onneksi asun ulkomailla.

ap

Vierailija
19/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hölmöhän sä olet.

kaupassa on kiva olla jos

lapsi tukehtuukin tai avaa hanan, leikkii vedellä, syö jotain pesuainetta tms, löytää jotain terävää, kiipeää ja putoaa, lyö päänsä tms.

ai niin mutta sähän kuulet sen kännykästä ja teleporttaat itsesi paikalle

ei ole siis vieläkään tarpeeksi vanhempia esimerkkinä jotka hetkeksi käänsivät selkänsä...se voi vähän harmittaa jos jotain sattuu, mut, sullehan se riski ei ole todellinen vai mitä, kun oli niin kiva kokemus lapsille yhdessä olemisesta

Vierailija
20/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kotona ollessanikin käännän lapsille selän useinkin, olen jopa eri huoneessa tai kerroksessa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme