Sain täydellisen joulun (olen mies)
Tänä vuonna kaikki meni nappiin: tuli veronpalautuksia tonni, vaimo hoisi kaikki (myös mun sukulaisten lahjat), riittää että käyn hakemassa hänelle pari pakettia (on jo vihjaillut niin selvästi mitä haluaa, ettei tarvitse kuin piipahtaa Stockmannilla) ja hoidan Alkon. Pyhiksi mennään vaimon vanhempien luokse, jossa ei tarvitse kuin makoilla pyjamanhousissa, naukkailla punaviiniä ja syödä vihreitä kuulia. Siihen päälle vielä ylipitkä joululoma kun kerrankin pyhätkin meni nappiin. Töihin sitten vasta tammikuussa.
Ei voi valittaa. Yleensä joulu on sellaista vouhotusta että käpy meinaa palaa jo aattoiltana. Kerrankin saa ottaa rennosti.
Kommentit (34)
en voi muuta kuin olla kateellinen.
t. ison perheen äiti joka hoitaa 99% kaikista joulutehtävistä ja -vastuista.
Olet ap ovelasti pelannut korttisi :)
tämä mullekin tuli. Yleensä olen juossut hiki päässä viimeisen viikon säätämässä kaiken maailman jouluasioita. Nyt kun aloin kysellä pari viikkoa sitten miten jaetaan hommat, niin vaimo ilmoitti että ota vain rennosti tänä vuonna. Hän hoitaa.
AP
luultavasti vaimosi on se, joka käy täällä valittamassa kun ukko ei eväänsä liikuta auttaakseen joulujuttujen kanssa.
Mutta jos noin ei ole, onneksi olkoon vain =)
jos menevät joulukylään niin saavat maata pyjamanhousuissaan ja kukaan ei oleta että mies auttaa ruuanlaitossa, siivouksessa tai tiskaamisessa. Mutta jos nainen menee sitten joulukylään niin on pakko auttaa koko ajan ja häärät keittiössä, muuten on LAISKA PASKA:
v***u tätä kaksinaismoralismia ja kaksia eri sääntöjä!
Täydellinen joulu... Luulin, että sait kunnon suihinoton ilman lisävelvoitteita.
Joo, mäkin pääsen melko helpolla. Vaimolle ostan vielä lahjan ja hommaan kuusen. Muuten ei tarvitse paljon päätään vaivata.
Me ollaan aattoilta ihan oman perheen kesken ja laitetaan vain yksinkertaiset joulusafkat. joulupäivänä mennään anoppilaan, jossa anoppi laittaa notkuvan joulupöydän. Appiukon kanssa ihmetellään maailman menoa ja otetaan konjakit. Mukavaa ja rentoa.
saattaa jäädä saamatta, mutta who cares? Mulle tärkeintä on se, että pitkän ja rankan vuoden jälkeen saan nukkua päikkärit jos siltä tuntuu ja vetelehtiä rauhassa muutaman päivän. Meillä on appiukon kanssa piilokonjakit saunan pukuhuoneessa, josta sitten naukkailemme pitkin pyhiä.
Suikkaria, piparia ja muutakin mukavaa. Minä, jos noita saan niin mielelläni ruoatkin teen ja muutakin rumbaa hoidan.
Mies
tuo suikkari saattaa jäädä saamatta, mutta who cares? Mulle tärkeintä on se, että pitkän ja rankan vuoden jälkeen saan nukkua päikkärit
Tätä sitä ikä tekee, päikkärit voittaa suikkarit!
Hauskaa joulua,
T. Kuin kissa pankolla laiskotteleva naisten passattavana oleva mies (juu, on se niin väärin)
Ei HÖSSÖTYSTÄ eikä VEREN MAKU suussa rauhalliseen jouluun valmistautumista.
Huom: Muutama äitivaimomarttyyri on jo ehtinyt kommentoimaan, että väärin tuokin.
Tämä on ollut minunkin ainut joululahjatoive vaimolle; vähemmän hössötystä, enemmän rentoutumista. Viime vuonna olimme ulkomailla joulun ja oli aivan mahtavaa. Tänä vuonna ehdotin rouvalle, että mennään aattoiltana ravintolaan ja vaikka hotelliin yöksi. Mä en vain jaksa sitä hirveetä joulustressiä, mikä pahimmillaan kestää viikon-kaksi ennen joulua. Kuusihan on ihan kiva koristella ja kinkkukin maistuu, mutta ei nyt komppanialle tarvitse kokata.
Ja joo, kyllä hyvät päikkärit voittaa suikkarin ;)
AP
Kannattaa ottaa tästä opikseen! Ei siis pidä pilata joulua vääntämällä hamppat irvessä sitä "täydellistä joula" vaan ottaa vähän rennommin. Mieskin on tyytyväisempi ja kaikilla parempi joulu.
- Se toinen mies
myös vaimo- ja äiti-ihmisen korvissa.
Minä tykkään "hössöttää" eli valmistella joulua hissukseen, hankkia lahjat, koristella ja tehdä joulupuuhia lasten kanssa. Mies ei siitä tykkää, joten miksi hänen pitäisi sitä tehdä? Olen joka vuosi sanonut miehelle, että hänen ei tarvitse stressata joulusta. Jos haluaa, niin voi ostaa lahjat lapsille, jos ei niin minä hoidan.
En käsitä niitä vaimoja/äitejä, jotka vaahtoavat kaikista asioista, jotka PITÄÄ tehdä jouluksi. Ja marisevat miehistä, jotka eivät tee mitään. Jos haluaa jotain, niin tehköön itse. Ei kaikille (miehille tai naisille) ole tärkeää, onko keittiössä jouluverhot, lanttulaatikko itsetehtyä, kaapit siivottu, kumminkaimat lahjottu.
Joulunpyhinä sitten rauhoitutaan ja nautitaan olemisesta. Jokainen tyylillään :-)
kuulostaa ihanalta jouluvaimolta.
Lämpöä ja rauhallista joulua sinulle.
AP
Tämä on NIIN naisen kirjoittama... Ihanaa Joulua joka tapauksessa! Hauska!
Kannattaa ottaa tästä opikseen! Ei siis pidä pilata joulua vääntämällä hamppat irvessä sitä "täydellistä joula" vaan ottaa vähän rennommin. Mieskin on tyytyväisempi ja kaikilla parempi joulu.
- Se toinen mies
Mä en todellakaan ota stressiä joulun suhteen. Siivoan kämpän, mutta koska en elä missään laatikossa tai kaapissa, jätän ne siivoamatta. Mies paistaa kinkun ja tekee perunalaatikon. Muut ostamme valmiina.
Aattona saunaan ja reippaalle kävelylle koiran kanssa, sitten otammekin rennosti, syömme hyvin äitien tekemää ruokaa ja juomme shampanjaa ja punaviiniä. Ihanaa.
Hyvää joulua kaikille.
siis ihan mukavalta kuulostaa. Kivaa joulua ap:lle ja perheelle.
Pakko kuitekin kysyä vähän ot, että minkä ikäisiä ovat miehet, joilla päikkärit voittaa suikkarit? Oma mies nyt 41 ja kammolla ajattelen, että tuollaista olisi tiedossa vaikka jo kymmenenkin vuoden sisään.
Me ei olla edes päätetty, missä vietetään joulu.. ei ole tullut juostua missään. Jos kotona ollaan, niin täytynee jotakin hankkia.
Ja vielä kun saat vähän piparia niin ihan täydellistä ;)