"Meidän Nico tykkäis enemmän tuosta sinisestä autosta, joka on teidän Petterillä..."
"Kun meidän Nico ei tykkää keltasista autoista, niin voisko Petteri vaihtaa?"
Mä en edes kehtais kysyä, että saisko mun lapsi jonkun toisen lapsen lelun, kun vaan tykkää sen väristä enemmän... Ja näillä lapsilla ikää 3 v.
Kommentit (7)
mielestäni asiassa ei olisi mitään ongelmaa jos lapsi olisi kysynyt asiaa itse.
jos lapset ois ite neuvotelleet tilanteensa kuten tyttösi. Mutta mulla nousee vähän karvat pystyyn, kun toisen lapsen äiti painostaa silottelemaan tietä omalle lapselleen minun lapsen kustannuksella!
jos lapset ois ite neuvotelleet tilanteensa kuten tyttösi. Mutta mulla nousee vähän karvat pystyyn, kun toisen lapsen äiti painostaa silottelemaan tietä omalle lapselleen minun lapsen kustannuksella!
Olisihan siltä lapselta voinut kysyä; ehkäpä hänkin olisi mieluummin ottanut sen kaverin auton. Vai oliko sinunkin mielestäsi toisen värinen auto jotenkin lähtökohtaisesti selkeästi huonompi vaihtoehto?
Saahan 3v jo suunsa auki, jos Nico haluaa Petterin auton niin Nico kysyy asiaa ihan itse, ei ole äidin tehtävä kysellä toisen äidiltä, kysyisi edes siltä lapselta...
Olisihan siltä lapselta voinut kysyä; ehkäpä hänkin olisi mieluummin ottanut sen kaverin auton. Vai oliko sinunkin mielestäsi toisen värinen auto jotenkin lähtökohtaisesti selkeästi huonompi vaihtoehto?
ensin sen sinisen auton. Olisiko minun pitänyt ottaa se lapseni kädestä ja antaa toiselle? Kohteliaasti sanoin toisen lapsen äidille, että kohta saa, kun mun lapsi ei enää leiki sillä.
En ymmärrä, MIKSI lapsen pitäisi saada kaikki mitä haluaa?! Tuonikäinen ymmärtää kyllä jo sen, että nyt tällä kertaa lelu meni sivu suun, mutta tuon ikäinen ymmärtää myös jo sen, että on tosi epäreilua, että pakotetaan väkisin luopumaan ilman mitään kunnon syytä.
Lapseni ei siis halunnut luopua sillä hetkellä sinisestä autosta (molemmat autot muuten olivat meidän).
tähän vois vastata, et nyt ei voi kun meidän Jesse tykkää nyt tästä sinisestä! Nykyisin huomaa joutuvansa joskus kasvattamaan jopa toisten lasten vanhempia odottamaan vuoroaan ja tyytymään siihen, että joskus ei saa mitä haluaa/lapsi haluaa. Onhan se vaikea kun tulee "paha mieli" äidille. Elämä on!
Itse en näe siinä mitään ihmeellistä. Meidän tytöt vaihtoi keskenään liukureita ihan vain värin takia:)