Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Röyhkeät lahjatoiveet

Vierailija
19.12.2012 |

Onko kukaan muu törmannyt kummilasten äitien epärealistisiin lahjatoiveisiin? 9-vuotiaalle tytölle toivottiin hopeisia ruokailuvälineitä (eikä ollut tytön toive vaan äidin). Käytännölisempäänkin lahjaan kerrotaan minkä merkkinen sen pitää olla.

Lähes 100 euron juhlakengät joululahjaksi on hieman outo toive. Vielä kun huomioidaan, että olen kotihoidontuella. Äiti itse on kuulu pihiydestään. Ärsyttää.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeiset aterimet. Kun lapsi syntyi, hain kummilusikkaa ja näin tarjouksen aterimista. Kysyin kummilapseni äidiltä ja näytti vihreää valoa. Kaiverrutin jokaiseen etunimen ja 1 v jne ja olen antanut niitä siitä lähtien yhden per vuosi mutta en anna joululahjaa. Rippilahjaksi ja ylppärilahjaksi annoin mm lautasliinarenkaita ja kakkulapion. Ruokalusikoita on jäljellä vielä 2, sitten koko setti on koossa. Kertarysäyksenä oli tosi paljon rahaa mutta ei ole vuosiin pitänyt miettiä mitä annan lahjaksi.

noin olen tehnyt kaikille 3 kummilapselle. Lisäksi olen antanut jotain pientä tyyliin värityskirja tai leffalippu.

Omia hopeita ei ole tarvinnut kaniin viedä, tuskin kummilapset sen avuttomampia ovat.

Vierailija
22/25 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kysyy minulta lapsen lahjatoiveita, sanon jonkun 10-20 euroa maksavan jutun. En sen kalliimpia.

Mulla on aika paljon lapsia, joita haluan muistaa jouluna, ja yleensä se hintakatto lahjalle alkaa olla siinä 30 eurossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne ole lapselle nykypäivänä mikään lahja kivalta kummitädiltä, vaan ihan tavallinen tarvike, kuten lasillinen maitoa. Itsestäänselvyys.

Lapselle pitää ostaa jotain hauskaa, kuten leluja.

Vierailija
24/25 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun kummipoika (tai luultavimmin hänen vanhempansa) toivoi joululahjaksi Duplon isoa Eläintarhaa, joka siis maksaa noin 85 euroa. Ei siinä mitään, mielelläni minä sen pojalle ostin.

Mutta:

kummipoikani vanhemmat ovat myös meidän kahden lapsen kummeja. Annoin heille useamman erihintaisen lahjatoiveen ja he olivat sitten valinneet sellaiset jotka yhteensä tulivat maksamaan noin 50 euroa.

Lasteni kummisetä on ollut avokätinen lahjojen antaja, ja hänen periaatteenaan on aina aiemmin ollut että hän ostaa sellaisen lahjan joka on tosi toivottu ja jota ei välttämättä muuten saisi. Kun hänen vaimonsa tuli kuvioihin, tahti muuttui eikä enää yhtään toivottua lahjaa tullut vaan jotain vähän sinnepäin. Kun lahjatoiveet on kerrottu heille, nurisee aina että "kun on niin kalliita" (esim. noin 50 euroa maksanut legopakkaus oli liian kallis).

Ja siis, lapsille ei tarvitse antaa kalliita lahjoja (ainakaan minun lapsilleni) mutta noudattaisivat itse sitten jotain kohtuutta omissa toiveissaan!

Vierailija
25/25 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon realistisen mietteen, mitä lapsi tarvitsee. Nyt kummisetä ei kysynyt mitä lapsi tarvitsee, soitti vaan ja kysyi, etteihän lapselle ole tämmöistä pehmolelua? Ei ollut ja lapsi saa uuden melua pitävän pehmolelun :D Kummitäti kun kyseli, sanoin, että lapsen pituus on 94 cm pitkä, päällipaidat sekä sopivat sukkahousut alkavat olla aika kortilla :) En odota, että kummit ostavat lapselle jotain törkeän kallista, pieni mukava lahja riittää, mutta arvostaisin jos oikeasti kysyisivät mitä tarvitsee :) Minä en tosiaan odota, että kummit ostavat kalliit lahjat, se on meidän tehtävä :) Ja tosiaan, voi luoja, mitä 9-vuotias tekee hopeisilla ruokaluvälineillä? Omaan kotiinko ne ajatteli sen lapsen laittaa jo? :D Kyllä ymmärtäisin tuon toiveen, kun on vanhempi ja ennemmin sitten niin, että kummit ja vanhemmat osallistuvat yhdessä siihen lahjaan :) Ei tosiaan tarvitse ostaa mitään noin kallista, varsinkaan noin pienelle :)

ei ole varaa edes lapsen sukkahousuihin, niin silloin kannattaa viedä paerheelle ruokakori, jossa on näkkileipää, kaurahiutaleita, makaronia jne.

Ei tosiaan ole kyse siitä ettei olis VARAA. Vaan kysyi, mitä lapsi tarvitsee. Varaa on ja olemme itsekin ostelleet, mutta nuo nyt tuli ensimmäisenä mieleen, kun kysyi mitä tarvitsee. Leluja on jo liikaakin ikään nähden. Samaa olen sanonut omille vanhemmille ja sisaruksille, kun kysyy että mitä tarvitsee :D Pitääkö nyt minunkin alkaa kinuta sitten kauhean kallista lahjaksi, jottei luulla, ettei olisi varaa lapselle vaatteisiin? Kyllä kuule meillä tosiaan on varaa lapsi vaatettaa ja ruokkia ihan itse :) Jos toisit meillä korin, missä on ruokaa, niin pistäisin sen kyllä eteen päin suoraan vähäosaisille perheille :) Ei vaan tullut muuta mieleen, mitä lapsi tarvitsee. Viime vuonna ilmoitin, että kunnon talvitakki olis ihan jees. Kukaan ei huomioinut tuota toivetta, ostimme sitten itse talvitakin :) Mitäs kysytään toiveita, kun ei niitä sitten toteuteta? Ja kun lapsen kummitäti vielä on kodinhoidontuella, tiedän, ettei rahaa heillä paljoa ole, joten tuo sukkahousut yms. olisi ainakin halpa ja tulee tarpeeseen :) Ostamme muutenkin noita vaatteita mitä tarvitsee vasta joulun jälkeen, kun nähdään, mitä joululahjana tulee :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän