Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Röyhkeät lahjatoiveet

Vierailija
19.12.2012 |

Onko kukaan muu törmannyt kummilasten äitien epärealistisiin lahjatoiveisiin? 9-vuotiaalle tytölle toivottiin hopeisia ruokailuvälineitä (eikä ollut tytön toive vaan äidin). Käytännölisempäänkin lahjaan kerrotaan minkä merkkinen sen pitää olla.

Lähes 100 euron juhlakengät joululahjaksi on hieman outo toive. Vielä kun huomioidaan, että olen kotihoidontuella. Äiti itse on kuulu pihiydestään. Ärsyttää.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostavan 20 euroa kalliimpaa lahjaa lapselleni.

mikäköhän snobi sulla on kaverina...

aa niin niin, rikkaathan ei edes halua lahjoja,saatika niitä osta

Vierailija
2/25 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kakaroille pitäis ostaa Lumiat ja ties mitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sentään tuollaisiin vaikka melko tyyriisiin kyllä.

Sano sille äidille, että vähän realismia kehiin nyt! Tai jospa hän tarkoitti, että keräisit niitä aterimia vuosien mittaan, siis yksi haarukka/veitsi/lusikka kerrallaan?

Vaikka luulisin, että nykyään noita hopea-aterimia ei kyllä enää arvosteta niin kuin joskus ennen. Mutta jos et halua keräilyyn ryhtyä, ostakoon äiti itse ne lapselleen - vai itsellenköhän mahtoi niitä haaveilla?

Vierailija
4/25 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostavan 20 euroa kalliimpaa lahjaa lapselleni.

mikäköhän snobi sulla on kaverina...

aa niin niin, rikkaathan ei edes halua lahjoja,saatika niitä osta

... sukulainen.

ap

Vierailija
5/25 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jospa hän tarkoitti, että keräisit niitä aterimia vuosien mittaan, siis yksi haarukka/veitsi/lusikka kerrallaan?

Ajattelin itse ensin, että ostan tosiaan yhden kerrallaan ja lisäksi jotain "ajankohtaisempaa". Selvisi sitten, että yksi pari maksaa 150€.

ap

Vierailija
6/25 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista kuitekin mistä lapsi todennäköisesti pitää. Toiveet ovat vain toiveita ja jos jollain on suhteellisuudentaju heikko, ei se ole sinun ongelmasi, eihän :)

Vierailija
7/25 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jospa hän tarkoitti, että keräisit niitä aterimia vuosien mittaan, siis yksi haarukka/veitsi/lusikka kerrallaan?

Ajattelin itse ensin, että ostan tosiaan yhden kerrallaan ja lisäksi jotain "ajankohtaisempaa". Selvisi sitten, että yksi pari maksaa 150€.

ap

Meidän tytön kummi "kerää" lapselle tiettyä sarjaa, eikä niitä tosiaankaan ole tullut pareittain vaan aina yksi kerrallaan päivämääräkaiverruksen kanssa. Ihania ovat, minusta tuo oli kummilta tosi hyvä idea sen krääsän hankkimisen sijaan.

Vierailija
8/25 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä ainakin pysyn ihan kohtuudessa ja sen mukaankin asettelen toiveeni,että onko opiskelija tai sinkku hyvässä duunissa oleva. ja ikinä en mitään kohtuutonta kehtaisi toivoa! itseasiassa vähän arastelen lahjatoiveiden kyselijöitä,kun ei tiedä mikä on toivojan budjetti..

Vierailija
9/25 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaako sitten kysyit, jos et kestä vastausta. Tiedät, että me emme vaadi sinua ostamaan mitään.

Vierailija
10/25 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaako sitten kysyit, jos et kestä vastausta. Tiedät, että me emme vaadi sinua ostamaan mitään.

kertonut kysyneensä. Ja vaikka olisikin kysynyt, jotai rajaa saa toivojallakin olla! Koska kyseessä on sukulainen, tietää varmasti ap:n pienet tulot.

Yksi vaihtoehto on rahastolahja. Laitan itse pienen summan joka kuukausi kummilapselleni rahastoon. Tarkoitus on, että lapsi saa rahat kun tulee täysi-ikäiseksi. Ja kun lahjoittaa koko ajan, mitään veroseuraamuksiakaan ei tule :)

Vierailija
11/25 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan muu törmannyt kummilasten äitien epärealistisiin lahjatoiveisiin? 9-vuotiaalle tytölle toivottiin hopeisia ruokailuvälineitä (eikä ollut tytön toive vaan äidin). Käytännölisempäänkin lahjaan kerrotaan minkä merkkinen sen pitää olla. Lähes 100 euron juhlakengät joululahjaksi on hieman outo toive. Vielä kun huomioidaan, että olen kotihoidontuella. Äiti itse on kuulu pihiydestään. Ärsyttää.

varmistaa lapsen kristillineen kasvatus. Anna kortti missa lupaat vieda lapsen joulukirkkon.

Vierailija
12/25 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa kummitytön äidin leuka loksahtaa...

Vierailija
13/25 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummilapsen äiti ostaa itse lahjoja alennusmyyntikoreista pitkin vuotta, enimmäkseen juttuja jotka ei kellekään kelpaa. En viitsi laittaa esimerkkejä ettei tunnista. Omat toivomukset on tyyliin 100 euroa arvoltaan. Yksi vanhempi sukulainen ihmetteli kun meillä lahjatoivomukset hinnaltaan niin paljon vähemmän kuin tuolla toisella perheellä.

Vierailija
14/25 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt ainakaan mitään kaiverruksia niihin ruokailuvälineisiin laittako. Ne on parempi saada myytyä ilman kaiverruksia. Joku kummilusikka voi olla kaiverruksella, mutta tollaiset selkeesti SHTF tilanteeseen myytäväksi tarkoitetut hopeat on parempi jättää kaivertelematta.

Vierailija
15/25 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista lahjaa ei koskaan saisi pyytää, ellei kummi ole tarpeeksi läheinen ja varmasti tulotasoltaan riittävän korkealla lahjan hintaan nähden. Muuten kalliiden lahjojen pyytäminen on todella tökeröä.

Mulla toinen kummitäti osti aina ne kalleimmat ja hienoimmat lelut lahjaksi, mutta hän oli hyvätuloinen sinkku eikä muita sukulaisia oikeastaan ollut joten panosti mielellään minuun. Kotona kuitenkin aina opettettiin, ettei sitä kalleinta barbia saa suoraan pyytää lahjaksi ellei toinen sitä erikseen kysy. Usein mentiin myös yhdessä valitsemaan lahja, jolloin sain valita hyllystä mitä vaan.

Vierailija
16/25 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon realistisen mietteen, mitä lapsi tarvitsee. Nyt kummisetä ei kysynyt mitä lapsi tarvitsee, soitti vaan ja kysyi, etteihän lapselle ole tämmöistä pehmolelua? Ei ollut ja lapsi saa uuden melua pitävän pehmolelun :D Kummitäti kun kyseli, sanoin, että lapsen pituus on 94 cm pitkä, päällipaidat sekä sopivat sukkahousut alkavat olla aika kortilla :) En odota, että kummit ostavat lapselle jotain törkeän kallista, pieni mukava lahja riittää, mutta arvostaisin jos oikeasti kysyisivät mitä tarvitsee :) Minä en tosiaan odota, että kummit ostavat kalliit lahjat, se on meidän tehtävä :)

Ja tosiaan, voi luoja, mitä 9-vuotias tekee hopeisilla ruokaluvälineillä? Omaan kotiinko ne ajatteli sen lapsen laittaa jo? :D Kyllä ymmärtäisin tuon toiveen, kun on vanhempi ja ennemmin sitten niin, että kummit ja vanhemmat osallistuvat yhdessä siihen lahjaan :) Ei tosiaan tarvitse ostaa mitään noin kallista, varsinkaan noin pienelle :)

Vierailija
17/25 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 9 vee olis kyllä ainakin puulla päähän lyöty, jso tommosta tulis paketista :) Ei se niistä välitä, äiti ne haluaa itelleen. Plus että jos kaiverruksella laitat niin ihan hukkaan menee. Siinä vaiheessa kun tää 9 vee muuttaa omillee, voi olla että hopeiset sosimet on ihan sou last season, (kuten ne on jo nytkin)

Vierailija
18/25 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertonut kysyneensä. Ja vaikka olisikin kysynyt, jotai rajaa saa toivojallakin olla! Koska kyseessä on sukulainen, tietää varmasti ap:n pienet tulot.

Yksi vaihtoehto on rahastolahja. Laitan itse pienen summan joka kuukausi kummilapselleni rahastoon. Tarkoitus on, että lapsi saa rahat kun tulee täysi-ikäiseksi. Ja kun lahjoittaa koko ajan, mitään veroseuraamuksiakaan ei tule :)

Tiedätkö kuinka paljon rahan arvo heikkenee vuosittain, 5 v ? 10 v ?

Osta jotain mistä lapsi nauttii nyt.

Vierailija
19/25 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeiset aterimet.

Kun lapsi syntyi, hain kummilusikkaa ja näin tarjouksen aterimista.

Kysyin kummilapseni äidiltä ja näytti vihreää valoa.

Kaiverrutin jokaiseen etunimen ja 1 v jne ja olen antanut niitä siitä lähtien yhden per vuosi mutta en anna joululahjaa.

Rippilahjaksi ja ylppärilahjaksi annoin mm lautasliinarenkaita ja kakkulapion.

Ruokalusikoita on jäljellä vielä 2, sitten koko setti on koossa.

Kertarysäyksenä oli tosi paljon rahaa mutta ei ole vuosiin pitänyt miettiä mitä annan lahjaksi.

Vierailija
20/25 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon realistisen mietteen, mitä lapsi tarvitsee. Nyt kummisetä ei kysynyt mitä lapsi tarvitsee, soitti vaan ja kysyi, etteihän lapselle ole tämmöistä pehmolelua? Ei ollut ja lapsi saa uuden melua pitävän pehmolelun :D Kummitäti kun kyseli, sanoin, että lapsen pituus on 94 cm pitkä, päällipaidat sekä sopivat sukkahousut alkavat olla aika kortilla :) En odota, että kummit ostavat lapselle jotain törkeän kallista, pieni mukava lahja riittää, mutta arvostaisin jos oikeasti kysyisivät mitä tarvitsee :) Minä en tosiaan odota, että kummit ostavat kalliit lahjat, se on meidän tehtävä :) Ja tosiaan, voi luoja, mitä 9-vuotias tekee hopeisilla ruokaluvälineillä? Omaan kotiinko ne ajatteli sen lapsen laittaa jo? :D Kyllä ymmärtäisin tuon toiveen, kun on vanhempi ja ennemmin sitten niin, että kummit ja vanhemmat osallistuvat yhdessä siihen lahjaan :) Ei tosiaan tarvitse ostaa mitään noin kallista, varsinkaan noin pienelle :)

ei ole varaa edes lapsen sukkahousuihin, niin silloin kannattaa viedä paerheelle ruokakori, jossa on näkkileipää, kaurahiutaleita, makaronia jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi