Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

16-vuotiaalla rintasyöpä?

Vierailija
18.12.2012 |

Hei!

Kyselen täällä ystäväni puolesta että kuinka yleistä se on että noin nuorelle se tulee tai voiko ylipäätään tulla?

Eikös se ole enemmän vanhempien naisten ja mummojen tauti?

Ja tietysti... olen kuullut myös että nuoretkin naiset ovat sairastuneet rintasyöpään mutta heidän ikäluokkansa on ollut joku 25-30v.

Ja ystävänihän on vasta lapsi!

Hänellä suvussa on ollut rintasyöpää kyllä..

Ja pattia käyty lääkärissä näyttämässä ja ultralla katsottu ja lääkäri tunnustellut sitä ja sanonut että tositositosi pahan näköinen.....

Tänään otettu näytepalat.

Miten tästä selvitään jos hänellä on se??

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavan lapsella syöpä löydetty 2 vuotiaana..

Vierailija
2/35 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin, jos lääkäri on sanonut niin jo ultratessa, on se varmaan totta, ei ne tarkoituksella pelottele. Ellei sitten tässä ole jätetty jotain osaa kertomatta joka selittäisi sanat.

Nyt ei voi kuin odottaa koepalan tulosta ja sitten hoitoihin. Toivottavasti asia etenee nopeasti näin joulun allakin. Patti on ilmeisesti iso, kun ystäväsi on sen huomannut ja osannut iästään huolimatta hakeutua lääkäriin.

Toivottavasti syy on kuitenkin hoidettavissa. Ystäväsi tarvitsee kaiken tuen mitä oi saada ja varsinkin perheeltään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannusta lopettamaan.

Vierailija
4/35 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menettääkö tukkansa?

Tai koko rintansa?

Koska noita varmasti kovasti kauhistelee...

Kaikista parhain varmasti olisi jos se patti pystyttäs poistamaan leikkaamalla ja se rinta ei muuttuis paljon yhtään siitä..

Ei tollasta yksi tissisyyttä kestä tuossa iässä kukaan ja on se vanhemmallekin naiselle iso pala.

Ja miten niin ikänsä puolesta osannut hakeutua?

No ei ne 16-vuotiaat ihan tyhmiäkään ole... kyllä kai jokainen tietää että mikä rintasyöpä on ja rintoja pitää tarkkailla, voivoi..

Vierailija
5/35 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kysyin että meinaako jatkaa tupakointia tämän episodin jälkeen, niin vastasi en tiedä...

Miten jollekin voi olla ees tälläsen säikähyksen jälkeen epäselvää tollanen asia!!!! voi jumaliste..

Vierailija
6/35 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kysyin että meinaako jatkaa tupakointia tämän episodin jälkeen, niin vastasi en tiedä...

Miten jollekin voi olla ees tälläsen säikähyksen jälkeen epäselvää tollanen asia!!!! voi jumaliste..

"No ei ne 16-vuotiaatkaan ihan tyhmiä ole?"

Vierailija
7/35 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jos sillä on se syöpä (toivotaan tietty ettei ole.) niin oon aivan varma et sillä tupakasta irtoovilla myrkyillä on ainakin 0,000001% tekemistä sen syövän kanssa!

Jos mä oisin tupakoitsija ja saisin syövän niin hakkaisin omaa päätäni niin pahasti varmaan seinään että kuolisin koska mulla ois sen verran kova syyllisyys siitä et oon koko tupakoinnin alottanu saatana. :(( onneksi en ole tupakoija ja en tule IKINÄ olemaankaan!!

Vähän samanlainen keissi tuo olis sitten kun yhden tyypin isällä. Oli alkoholisti, paskat elämäntavat muutenkin, kerenny myöskin sysätä tähän maailmaan lapsia joista yks vielä aika nuori.. No, kerran ottanu jo juoppouden ja paskojen elämäntapojen takia pumpusta, eli elimistö varotti mutta anto toisen mahdollisuuden elää kun ei vielä henkee siinä vaiheessa vieny,, no mitä ukko tekee asioille... ei tee paskaakaan. Ei mee hoitoon. Sama rata jatkuu. Kunnes eräänä päivänä alle viiskymppisenä käy NAPS! yöllä kuolee sairaskohtaukseen kun otti sydämmestä nukkuessaan.

Jäi kaipaamaan pieni avuton lapsi.

Eli hän valitsi mielummin pullon, kun oman lapsensa.

Tuossakin mietin et.. miten jollekki toi valinta voi olla noin epäselvä?? ehdottomasti, PULLO VITTUUN! ja lapsi etusijalle. Herranjumala. Niin moni ihminen jäi kaipaamaan ja suremaan tollasten vittumaisten, paskojen valintojen takia !!

Mut sit tässä on kanssa se... et ystäväni mulle sano et jos se joutuu niihin hoitoihin ja sillä on muutenkin ollu vaikeeta ja mielenterveys ongelmia ja se on avohoidonpiirissä niin se mietti et miten hänen itsetuntonsa kestää nekin hoidot, et hän pelkää et tappaa sitä ennen itsensä..

Vierailija
8/35 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten niin ikänsä puolesta osannut hakeutua?

No ei ne 16-vuotiaat ihan tyhmiäkään ole... kyllä kai jokainen tietää että mikä rintasyöpä on ja rintoja pitää tarkkailla, voivoi..

[/quote]

Monestiko on teini ollut huomaamatta olevansa vaikka raskaana vaikka on loppumetrit käsillä raskaudessa. Oletpa ärhäkkä "ystävä', kun muut yrittävät olla myötätuntoisia.

Vierailija
9/35 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen rintarauhaskudoksensa on jostain syystä taipuvainen muodostamaan kasvaimia, ja niitä on siis useampia/rinta. Eivät ole toistaiseksi pahanlaatuisia, mutta on hyvin todennäköistä, että jonain päivänä joku on tai joku muuttuu pahanlaatuiseksi.

KAsvaimia voisi leikellä pois, mutta jo valmiiksi pienien rintojen kohdalla se olisi aika brutaali toimenpide, ja oikeastaan ainoa järkeva vaihtoehto olisi rintojen kokonaan poistaminen.

Vierailija
10/35 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on tosi yleinen syöpä naisilla nimittäin.

Miten voi olettaa ettei tuollaista tietäis?

Että se kun on se teidän "myötätunto" ja "empatia"

Vierailija
11/35 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nuoremmilta nykyään : (

Vierailija
12/35 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä oma että muidenkin käyttö (hormonijäänteet menevät ulosteen ja virtsan mukana vedenpuhdistamoon, jossa ei osata puhdistaa näitä hormonijäänteitä eli palautuvat takaisin elimistöön juomaveden muodossa)

- epäterveellinen ruokavalio, paljon lisäaineita, hormoneilla kasvatettua kanaa yms.

Vierailija
13/35 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kyselen täällä ystäväni puolesta että kuinka yleistä se on että noin nuorelle se tulee tai voiko ylipäätään tulla?

Eikös se ole enemmän vanhempien naisten ja mummojen tauti?

Ja tietysti... olen kuullut myös että nuoretkin naiset ovat sairastuneet rintasyöpään mutta heidän ikäluokkansa on ollut joku 25-30v.

Ja ystävänihän on vasta lapsi!

Hänellä suvussa on ollut rintasyöpää kyllä..

Ja pattia käyty lääkärissä näyttämässä ja ultralla katsottu ja lääkäri tunnustellut sitä ja sanonut että tositositosi pahan näköinen.....

Tänään otettu näytepalat.

Miten tästä selvitään jos hänellä on se??

ei voi kuin nauraa ihmisille, jotka hakee diagnoosia tätä kautta HAAHHHHAH

Vierailija
14/35 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut kaikkia kommentteja nyt lukea, mutta olin 14-vuotias, kun rintaan tuli patti, sellanen arka pahkura. Rintasyöpäepäilynä sitä lähdettiin tutkimaan, vaikka muistan kun lääkäri sanoi, että tästä tulisi julkaisemisen "arvoinen" juttu jos tosiaan pahanlaatuinen kasvain tässä iässä olisi. Otettiin näytteet, joista kävi ilmi, että se olikin vaan tulehduspesäke! Vastaavanlainen mikä voi imettävälle äidille tulla jos menee rintatulehdus pahaksi. Leikkauksessa saatiin se pois.

Vierailija
15/35 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käynyt jo ultrassa ja siitäkin ohjattu jatkotoimenpiteisiin eli näytepalojen ottoon jne.

Eli mietihän millasta sontaa pistät ja minkalaisen asian yhteydessä. Vakava sairaus kuitenkin kyseessä, joka pahimmassa tapauksessa voi johtaa kuolemaan. Idiotismiä.

Ja se et jos mie täällä juttelen teidän kanssa rintasyövästä, niin tuskin paha asia on kun mä en kuitenkaan ole se joka sitä sairastaa ja hakisi diagnoosia täältä. Yleistä keskustelua, täälläkin saattaa hyvin olla mamma joka on sairastanut rintasyövän.

Vierailija
16/35 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se pakko tehdä?

Tehtiin varmaan päiväkirurgian puolella?

Saitko olla hereillä vai pitikö sinut nukuttaa?

Osaiskohan kukaan muuten selittää mulle mikä oli se mun kainalossa oleva patti sillon mikä hävisi itsestään... ei oo toista kertaa onneks ilmestyny...

Vierailija
17/35 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se pakko tehdä?

Tehtiin varmaan päiväkirurgian puolella?

Saitko olla hereillä vai pitikö sinut nukuttaa?

Osaiskohan kukaan muuten selittää mulle mikä oli se mun kainalossa oleva patti sillon mikä hävisi itsestään... ei oo toista kertaa onneks ilmestyny...

Oli se pakko tehdä, koska tulehduspesäke vain kasvoi ja se oli KIPEÄ. Kokeiltiin ensin antibioottia mutta se ei kohdallani auttanut. Leikkaus tehtiin sairaalassa nukutuksessa, ja pari yötä taisin siellä olla sen jälkeen. Se oli ihan hyvä kokemus, ei jääny mitään traumoja, siinä iässä leikkauksesta ja nukutuksesta toipuu nopeesti.

Kainalossa olevat (ja lähtevät) patit voi olla imusolmukkeita, jotka turpoilee jos on ollut esim kuumetta tai korvatulehdus tms.

Vierailija
18/35 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 13-v ja haluun kysyy voiks mulle tulla rintasyöpä ;( ?

Vierailija
19/35 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!
olen 15-vuotias mutta pian täytän 16 ja minulla on ollut jo kauan rinnat todella arat ja patteja on välillä vähän joka puolella ja nännien osa on turvonnut eteenpäin. mutta nyt kesällä huomasin rintoihini tulleen punaisia viivoja lähtien nänneistä ylöspäin jotka eivät ole lähteneet nyt puoleen vuoteen.
nyt kun tunnustelen rintoja kainalon alta sattuu todella paljon ja nännien alapuolella on iso ja kova kyhmy. voiko tämä johtua rintojen pelkästä kasvusta vai voiko se olla syöpää..? kiva jos vastaatte!

Vierailija
20/35 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2