16-vuotiaalla rintasyöpä?
Hei!
Kyselen täällä ystäväni puolesta että kuinka yleistä se on että noin nuorelle se tulee tai voiko ylipäätään tulla?
Eikös se ole enemmän vanhempien naisten ja mummojen tauti?
Ja tietysti... olen kuullut myös että nuoretkin naiset ovat sairastuneet rintasyöpään mutta heidän ikäluokkansa on ollut joku 25-30v.
Ja ystävänihän on vasta lapsi!
Hänellä suvussa on ollut rintasyöpää kyllä..
Ja pattia käyty lääkärissä näyttämässä ja ultralla katsottu ja lääkäri tunnustellut sitä ja sanonut että tositositosi pahan näköinen.....
Tänään otettu näytepalat.
Miten tästä selvitään jos hänellä on se??
Kommentit (35)
Kyllä on mahdollista. Tunsin opiskeluaikoina 19 v. naisen, jolle tuli rintasyöpä. Hänen äidilläänkin oli ollut samanlainen rintasyöpä. En tiedä, kuinka loppujen lopuksi kävi, koska muutin tuolloin toiselle paikkakunnalle...
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 20:46"]
No voihan se olla rintasyöpä. Yks tuttu oli 19-20vuotias kun todettiin rintasyöpä.
[/quote]
Auttaa varmasti... 2 vuotta sit tehty tää keskustelu -_-
Hautausmaalla on nuoria alle 25- vuotiaita joiden patteja ei otettu vakavasti.
Ja itekkin epäilin väärää hälytystä.
Yhdeltä toiselta nuorelta ystävältäni oli löydetty myös patti rinnasta ja ultrassa tutkittu sitä ja se ei johtanu jatkotoimenpiteisiin mutta tällä ystävällä kenestä nyt kerroin niin johti ja sepä siinä hitusen pelottavaa onkin...
Eli sillä yhdellä se oli joku rasvapatti vaan tai semmonen joku patti, ei mikään vakava.
Itsellänikin on löytyny tollanen patti, mutta kainalosta ajat sitten ja se katosi vaan itsestään, enkä ole vieläkään kuollut joten tuskin mullakaan syöpää oli. Sillonkin toiset ystäväni pelotteli et " sullon varmaan joku syöpä ja et yhdeltä tyypiltä on jouduttu leikkaamaan tollanen pois et se oli joku kasvain " jne. Huh onneksi ei.
Toivottavasti tajuaa nyt lopettaa tämän episodin jälkeen!
Miksei 16 vuotiaallakin voi olla rintasyöpää(toivottavasti ei kumminkaan) jos kerran miehilälkin voi?
hieman oudolle etta laakari sanoisi etta on tositositosi pahan nakoinen.
joskin hyvin harvinaista.
Toivottavasti väärä hälytys.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 20:41"]
Hei! olen 15-vuotias mutta pian täytän 16 ja minulla on ollut jo kauan rinnat todella arat ja patteja on välillä vähän joka puolella ja nännien osa on turvonnut eteenpäin. mutta nyt kesällä huomasin rintoihini tulleen punaisia viivoja lähtien nänneistä ylöspäin jotka eivät ole lähteneet nyt puoleen vuoteen. nyt kun tunnustelen rintoja kainalon alta sattuu todella paljon ja nännien alapuolella on iso ja kova kyhmy. voiko tämä johtua rintojen pelkästä kasvusta vai voiko se olla syöpää..? kiva jos vastaatte!
[/quote]
Sulla on kasvuvaihe menossa, ne punaiset viivat on "raskausarpia" jotka tulee kun kudokset venyy nopeasti.
Kaikkia epäilyttäviä löydöksiä kannattaa käydä näyttämässä lääkärillä.
Nuorellekin tytölle voi tulla rintasyöpä. Nykyään tytöt pitävät kännykkäänsä rintsikkoiden sisällä ja kännykän säteily aiheuttaa paljon suuremman riskin syöpään.
Hei.
Tällä hetkellä minulla on tuo sama patti vasemmassa rinnassa mistä olette ylempänä puhunut. Olen nuori , luin netistä rintasyöpään liittyviä alku merkkejä ja ne merkit sai mut uskomaan että mulla oisi se tai joku muu tai sitten ei mitään. Ne alkuoireet kaikki täsmäsivät minuun patti,punotus,"veri rinkula" ja jotain muuta. Pitäisi kai käydä lääkärissä näyttämässä tätä rintaa? Toivottavasti se ei olisi rintasyöpä.
No voihan se olla rintasyöpä. Yks tuttu oli 19-20vuotias kun todettiin rintasyöpä.