Pärjääkö nykyään ilman koulutusta? Miesystäväasiaa
Olen ihastunut mieheen, jonka tapasin kesällä. Mies on 25, minä 26. Ainut asia mikä herättää minussa kysymyksiä juttumme tulevaisuuden suhteen. Hänellä ei nimittäin ole koulutusta. Peruskoulun jälkeen yritti ammattikoulua, mutta työnteko houkutti enemmän.
Mies on kuitenkin ihan hyvin jaloillaan; erään käymänsä kurssin (tai vastaavan?) takia hänellä on pätevyys tiettyyn työhön jota on jo vuosia tehnyt, ja on alallaan hyvä. Oman asunnonkin on jo ostanut, vaikka palkka ei päätä huimaakaan. On siis työteliäs ja ahkera kuitenkin luonteeltaan.
Periaatteessa miehen elämässä ei siis ole mitään vialla, mutta omat ennakkoluulot puskevat vahvasti esiin. Miten neuvoisitte minua, kun mies on kaikin muin tavoin kunnon tyyppi? Jatkokoulutusaikeita miehellä ei ole tulevaisuudessakaan, sillä nauttii työstään juuri näin. Kuulostaako silti hyvältä "diililtä", vai tulevaisuutta ja mahdollista perhettä ajatellen huonolta?
(joku varmaan kysyy kuitenkin, joten kerron että itse olen pankkialalla töissä ja tulotasoltani ihan keskitasoa)
Kommentit (71)
Ei millään koulutuksella ole yhtään mitään väliä, jos parisuhde toimii, juttu luistaa ja arki sujuu. Mies ei kuitenkaan ole mikään yhteiskunnan loinen, mikä itselleni olisi se pahin mahdollinen turn off.
Mutta jos ap oikeasti edes mietit tällaisia, niin ehkä parempi, että lähdet parisuhteesta nyt. Mies ansaitsee parempaa kuin naisen, joka kuvittelee olevansa toista parempi (ja vielä liiian hyvä tälle) vain koulutuksen vuoksi.
On selvästi ahkera eikä vieroksu työtä. Mistä tietää, vaikka innostuisi oman firman perustamisesta joskus.
Ap kertoo, että mies on työssä eli siis pärjää hyvin elämässään. Mä en ole koskaan kysellyt tutkintotodistuksia, mutta työhistoria on kyllä kiinnostanut. Jos et sinä tuota miestä huoli, toivon, että mies löytää jonkun arvoisensa naisen!
Ei millään koulutuksella ole yhtään mitään väliä, jos parisuhde toimii, juttu luistaa ja arki sujuu. Mies ei kuitenkaan ole mikään yhteiskunnan loinen, mikä itselleni olisi se pahin mahdollinen turn off.
Mutta jos ap oikeasti edes mietit tällaisia, niin ehkä parempi, että lähdet parisuhteesta nyt. Mies ansaitsee parempaa kuin naisen, joka kuvittelee olevansa toista parempi (ja vielä liiian hyvä tälle) vain koulutuksen vuoksi.
tai saa huonompaa palkkaa kuin nainen. Jos nyt sitten pääsee töihin ylipäätään ollenkaan. Itse en koskisi tuohon miehen viiden metrin kepilläkään.
vuosien mittaan monelta kantilta katsottuani, minä taas olen sitä mieltä, että ammattitaitoinen, motivoitunut ja järkeään käyttävä fiksu duunari, on työelämässä paljon vahvemmilla kuin moni korkeakoulutettu.
Taloudellisesta näkökulmasta ajatellen, en pitäisi tuollaista uran luontia ollenkaan huonona vaihtoehtona.
joskus tunnen itseni jopa laiskaksi kun mies tekee pidempiä työpäiviä jne. Minua huolettaa vain taloudellinen pärjääminen ja kehityksen jalkoihin jääminen. Uskoisin että tulevaisuudessa työttömyysluvut tulevat kasvamaan, ja pelkään miten miehelle silloin käy. Jos nyt asiat menisivät niin että päätyisimme yhteen ja hankkisimme lapsia, niin haluaisin tottakai että "varmoja" elättäjiä olisi perheessä kaksi. En siis halveksi tai vähättele miehen luonnetta tai muita piirteitä, mutta mielestäni hän on tehnyt tulevaisuuden kannalta väärän valinnan. Olisihan se ammattikoulu ollut helppo käydä loppuun.
ap
ehka koulutusta tarkeampaa mulle on sellainen kunnianhimo ja tavoitteellisuus elamassa kuitenkin... vaikkei olis opiskellut ja pyorittaa firmaa tms niin kylla sellanen mies ehka viela menis :)
tai saa huonompaa palkkaa kuin nainen. Jos nyt sitten pääsee töihin ylipäätään ollenkaan. Itse en koskisi tuohon miehen viiden metrin kepilläkään.
Ehkä noin, jos etsii itselleen vain elättäjää. Onneksi en itse joudu metsästämään miestä rahankuvat silmissä, vaan haluan ansaita itse omat rahani. Parisuhteessa on ihan eri jutut niitä, jotka mulle on tärkeitä.
joskus tunnen itseni jopa laiskaksi kun mies tekee pidempiä työpäiviä jne. Minua huolettaa vain taloudellinen pärjääminen ja kehityksen jalkoihin jääminen. Uskoisin että tulevaisuudessa työttömyysluvut tulevat kasvamaan, ja pelkään miten miehelle silloin käy. Jos nyt asiat menisivät niin että päätyisimme yhteen ja hankkisimme lapsia, niin haluaisin tottakai että "varmoja" elättäjiä olisi perheessä kaksi. En siis halveksi tai vähättele miehen luonnetta tai muita piirteitä, mutta mielestäni hän on tehnyt tulevaisuuden kannalta väärän valinnan. Olisihan se ammattikoulu ollut helppo käydä loppuun.
ap
se työttömyys ei katso, onko koulutusta vai ei. Onhan nyt jo tuolla kortistosta paljon korkeasti koulutettuja.
Jos työttömyys iskee, aina voi mennä sinne kouluun, kuten kuka tahansa voisi tehdä.
tienaan yhta hyvin kuin mieheni mutta jos toinen meista menettais tyopaikan niin tulotaso tippuis radikaalisti...etta siina mielessa on ihan katevaa jos itse ja mieskin on vakaalla pohjalla ammatillisestikin...
Löydät ja ansaitset paremman. Ei jokaisen miesystävän kanssa pidä mennä vakituiseen suhteeseen. Jos löysit kivan fuckbuddyn niin nauti siitä, mutta älä havittele naimisiin sen kanssa.