Miksi monet miehet näyttävät niin avoimesti ihastumisen tunnettaan ulospäin,
olettehan huomanneet joskus? Se on ihan häkellyttävää. Ihastumisella tarkoitan tässä sitä kun mies tapaa naisen ja pitää tätä viehättävänä ja näyttää sen ulospäin (en mitään sen syvempää!)
Viime vuosina olen kiinnittänyt huomiota tähän, nuorena en niinkään. Joillakin miehillä ääni alkaa väristä, joidenkin silmät liimaantuvat sinuun ja suu jää auki, joidenkin silmät muuttuvat haaveellisiksi ja vaeltelevat ympäriinsä hermostuneesti, jotkut nousevat ylös hymyillen, kättelevät ja pokkaavat ja sanovat jotain ihailevaa, jotkut seisahtuvat liikkeestä ja jäävät katsomaan ihailevasti samalla jotain kommentoiden, syöksähtävät naisen luokse tai syöksyvät tekemään naisen vihjauksesta jotain pientä juttua...tämä on loppumatonta.
Nuoret miehet eivät yleensä harrasta tällaista, mutta neljässäkympissä jo hyvinkin. Ovat katselleet muita miehiä ja oppineet...mitä? Että jos näkee itseä viehättävän naisen, niin se kannattaa tehdä tiettäväksi, koska sitten jos tilaisuus tulee niin ihailunsa osoittava mies voi saada tsäänssejä? Vai mitä?
Vai eivätkö jotkut miehet todella pysty hillitsemään ilmeitään ja eleitään kun törmäävät johonkin seksuaalisesti kiinnostavaan?
Se toinen puoli miehistä on sitten taas niitä joiden ilmeestä ei voi lukea mitään. Ilmekään ei värähdä. Sitten sellainen saattaa kuitenkin tulla pyytämään treffeille ihan yllättäen.
Kommentit (23)
... mutta enemmänkin sellaista, että jotenkin hämmentyvät minut tavatessani, menevät vaikeiksi, eivätkä oikein hetkeen saa koottua itseänsä.
Olen erittäin tavallisen, mielestäni jopa aika vaatimattoman näköinen nainen, joten olen aina miettinyt että en ole jotenkin vastannut heidän mielikuvaansa siitä, miltä minun tulisi näyttää. Ja välillä jopa ajatellut, että minussa on jotain miesten mielestä vastenmielistä.
Mutta oli syy mikä tahansa, niin eivät ole kyllä hämmennystään onnistuneet peittämään, liekö yrittäneetkään.
En ole ääliö, tai ehkä vähän olenkin, mutta niin olet kyllä nyt säkin. Onko sulla korvantakuset vielä märkinä jos nyt vasta hiffaat mikä vaikutus naisellisilla elkeillä ja naisilla ylipäänsä on melko moniin miehiin?
Olen kaunis nainen ja suhtaudun miehiin ihmisinä. En tutki heidän jokaista elettään tiukasti tarkkaillen ja annan ihmisille tilaa olla. Enkä todellakaan ajattele heidän kaikkien kuolaavan perääni.
Ehkä asenteeni ja käytökseni taas johtuukin siitä, että olen tottunut poikien ja miesten pitävän minua kauniina ja että joskus joku saattaa häkeltyäkin kohdatessaan minut. Ehkä heillä on sitten minun kanssani helpompi olla, kun en käy iholle enkä ole tungetteleva, arvioiva tai hyökkäävä.
Ehkä juuri oma asenteesi, josta kirjoitit, huokuu sinusta ap. Miehet säikähtävät, kun huomaavat että pidät heitä itseäsi alemmalla tasolla olevina ja katsot arvioiden heidän käytöstään. Jonkun ihmisen jyräävä olemus saattaa aiheuttaa tuollaista, ei kyse ole välttämättä ihastuksen tunteista!
Usein tämä ihastuksen osoitus tulee sitäpaitsi ekan kerran tavatessa. Eivät he silloin voi minusta tietää mitään.
Kallistun siihen suuntaan, että miehille on kulttuurisesti sallitumpaa ja hyväksyttyä osoittaa tuollaisia järjettömiltä vaikuttavia tuntemuksia, vaikka muiden tunteiden kanssa on vähän niin ja näin. Seksuaalistyyppisiä tuntemuksia tai fiiliksiä siis.
Nainenhan haluaa olla ihailtu. Ihailua osoittava mies tuo (alitajuisesti?) esiin potentiaalisen halukkuutensa lähestyä naista jossakin mahdollisessa tulevaisuuden tilanteessa. Ehkäpä tästä kulttuurisesta käytännöstä on ollut ihmislajin säilymiselle etua. Se on edistänyt parinmuodostusta ja siten kulttuuri on vahvasti tukenut sitä.
ap
Olen erittäin kaunis nainen sekä naisten että miesten mielestä. (Kommenttia tulee usein vierailtakin naisilta ja miehiltä) mutta en todellakaan kiinnitä miesten suhtautumiseen noin paljoa huomioita kuin ap.
Ihmisiä ovat siinä kuin naisetkin eikä minun tarvitse omaa viehätysvoimaani testata miesten kiinnostuksen määrällä. Päinvastoin olen hieman ujo ja en helposti lähde mihinkään flirttiin edes mukaan. Toki miehet huomaavat kauniit naiset samoin kuin naiset huomaavat komeat miehet. Mikä oli alkupreäisen kirjoittajan pointti raapustaa aiheesta edes keskustelu?
perinteisestä herrasmiesmäisestä kohteliaisuudesta ja naisten huomioimisesta siltä taustalta? Siltä vaikuttaa.
Eli vastaus alkuperäiseen kysymykseesi: kyse ei ole ihastuksen tunteista, vaan vanhoista perinteisistä tavoista, joissa naista kohdellaan hienosti, jos miehellä on tapakasvatus kohdallaan.
kaikki kuvitellaan heti flirtiksi. Katsekontaktit, hymyileminen, kohteliaisuus... kaikki on muka heti flirttailua ja kiinnostuksen osoittamista.
Lisää pohdittavaa on vaikkapa siinä, miksi toisilla miehillä vain silmät kiiluvat ja suu vääntyy hymyyn, mutta toiset tuijottavat ihan häpeilemättä naisen rintoja. Kasvojen katselusta ja pienestä flirtistä tykkään, mutta en siitä jos paidan etumusta kovasti seuraillaan.
Enkä nyt ihan tavoita, miksi osa vastaajista taas pillastuu tällaisesta aloituksesta. Avatkaa nyt hyvät naiset silmänne ja nähkää millaisia miehet ovat, ei asian tajuaminen muuta vaadi - paitsi ehkä sen että katsotte vähän miltä itse näytätte. Kyllähän sitä katseita kerää ihan eri lailla hameessa ja saappaissa kuin vaikka toppapuvussa. :)
Oon asunut Etelä-Euroopassa ja siellä kyllä naisille osoitettiin hyvin avoimesti huomiota, mutta minusta täällä Suomessa porukat on kuin jääpatsaita. Mulle on täällä pari kertaa käynyt jopa niin, että mies on ollut minuun hyvin pitkään ihastunut, haaveillut jne, mutta ei ole näyttänyt sitä mitenkään niin että olisin tajunnut asian, ja sitten tullut joku epätoivoinen rakkaudentunnustussähköposti lopulta. Ihmetyttää eikö voisi vaikka ihan flirttailla tai jotenkin osoittaa että kiinnostaa, eikä tulla juttelemaan vain kaveripohjalta, jos kerran oikeasti haluaa muuta kuin kaveruutta.
Itse pelkään olevani juuri sellainen nainen, josta näkyy kaikki läpi. Enkä nyt tarkoita mitään vakavaa ihastumista, vaan pientäkin viehättymistä toisesta.
kaikki kuvitellaan heti flirtiksi. Katsekontaktit, hymyileminen, kohteliaisuus... kaikki on muka heti flirttailua ja kiinnostuksen osoittamista.
tuo on niin totta! suomessa pitää olla koko ajan varuillaan, että miehet tai naiset eivät ajattelisi että ystävällisyys on joku syvä kiinnostuksen osoitus.
pieni flirtti tai ystävällisyys ei ole niin vakavaa.
olen ulospäinsuuntautunut ja puhelias tyyppi ja olen kuullut kun joku mies on kertonut kavereilleen, että yritän isekä kun olen vain jutellut niin kuin teen kaikkien kanssa.
suomi on introverttien mököttäjien paratiisi.
Minua on myös aika usein kehuttu kauniiksi eri tahoilta.
Mutta tunnustan kyllä, että usein tuollaiset tilanteet liittyvät siihen, että olen myös itse (kuten luonnostani usein olenkin) avoimella mielellä ja hymyileväinen, katson silmiin jne.
Eihän sitä maahan tuijottaessaan edes tuollaisia reaktioita huomaisi, eikä niitä varmaan kyllä tulisikaan:)
tuo on niin totta! suomessa pitää olla koko ajan varuillaan, että miehet tai naiset eivät ajattelisi että ystävällisyys on joku syvä kiinnostuksen osoitus.
pieni flirtti tai ystävällisyys ei ole niin vakavaa.
kevyestä flirtistä. Ei flirtti ole vakavaa, mutta sitä ei myöskään (yleensä) harrasteta sellaisten ihmisten kanssa, jotka koetaan luotaantyöntäviksi. Flirtti on harmiton osoitus toiselle siitä, että hän on viehättävä.
Jos taas on tosissaan kiinnostunut, niin silloin voi mennä lukkoon eikä osaakaan flirttailla. :)
juuri nimenomaan 40+ miehissä.
Onhan tuo todella imartelevaa, mutta joskus myös kiusallista, kun sitä tietää, että muutkin näkevät ja tajuavat.
Onhan tuo todella imartelevaa, mutta joskus myös kiusallista, kun sitä tietää, että muutkin näkevät ja tajuavat.
Minä olen töissä joutunut parinkin eri miehen suorasukaisten puheiden kohteeksi pomon läsnäollessa. Syrjäsilmällä olen huomannut, että pomo pyörittää silmiään ja minä yritän olla kuin en olisikaan...
40 punaista ja valkoista "parane pian" ruusua:D Pikkuisen herätti hilpeyttä työkavereissa (minä olin kotona potemassa....).
tuolloin olin jo reilusti 40+
Kannattaa yli 40 vuotiaana kokeilla kepillä jäätä, jospa jossain vaiheessa saisi piparia. Tähän riittää vähän pahemmatkin haaskat, ei tuossa kyntömiehen iässä niin tarkkana kannata vakoaan valita.
Ap, sä varmaankin vaan huout jotain ylimaallista seksikkyyttä, joten koita kestää. Hirveeen vaikeeta varmaan.
Ilmeisesti olen ainoa viehättävä palstalainen!
ap
Mitä pahaa siinä on jos osoittaa avoimesti positiivisia tuntemuksiaan, jos ei nyt puhuta mistään elostelijoista baaritiskillä ilta toisensa jälkeen hakemassa uutta putkeen seksiriippuvuuteensa käytettäväksi.
Mutta olen yllättynyt siitä kuiinka avoimesti arviolta ala-aste ikäiset pojat ihastelevat tyttöjä. Se on kyllä ihanan hellyttävää katseltavaa. Ja se kuinka monesti yrittävät tehdä vaikutuksen esim pallonkäsittelytaidoillaan. Söpöä.