Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työnantaja kieltää kesäloman pitämisen ennen raskautta?

Vierailija
18.12.2012 |

Jos raskus menee hyvin, jään äitiyslomalle kesäkuussa. Haluaisin tätä ennen käyttää koko kesälomani (4 vk). Onko työnantajalla oikeus evätä minulta mahdollisuus loman pitämiseen?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä lomasi silloin kun miehesi on viettämässä isäkuukauttaan!

Muuten on tosi vaikea järjestellä sitä kuukauden työtä itselleen siksi aikaa, että isä on isäkuukaudella!

Vierailija
2/36 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä lomasi silloin kun miehesi on viettämässä isäkuukauttaan!

Muuten on tosi vaikea järjestellä sitä kuukauden työtä itselleen siksi aikaa, että isä on isäkuukaudella!

Kyllä, tämä oli tosiaankin hyvä idea, kiitos! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljoa ihmetytä, miksi yritykset eivät halua palkata hedelmällisessä iässä olevia naisia, kun ainoat asiat, mitä mielessä on ennen piiiitkää vuosien kotonalusmuilua ovat lomat! Mahtava asenne työhön ja varmaan toooooosi arvostettu työntekijä tuo ap. Saikuta nyt ihmeessä kuitenkin ennen kuin jäät äippävapaalle, sitähän sinä kuitenkin jo suunnittelet. Se on naisten keskuudessa erittäin yleistä, että raskaus on suorastaan sairaus, jota nainen ei ilman kuukausien (sisustus-)lomaa kestä. Mitenköhän ennen on jaksettu..?



Ja sitten kun palataan töihin, kuvitellaan, että muut joustaa niin aamulla, illalla kuin lomakausinakin ja vapaata saa milloin vain. Jee. Miksi te edes kuvittelette, että teidän työsuhteenne tulevat kestämään? Tuollaiset omanapamammat savustetaan nopeasti ulos, jos työnantaja on yhtään kiinnostunut tuloksesta.

Vierailija
4/36 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljoa ihmetytä, miksi yritykset eivät halua palkata hedelmällisessä iässä olevia naisia, kun ainoat asiat, mitä mielessä on ennen piiiitkää vuosien kotonalusmuilua ovat lomat! Mahtava asenne työhön ja varmaan toooooosi arvostettu työntekijä tuo ap. Saikuta nyt ihmeessä kuitenkin ennen kuin jäät äippävapaalle, sitähän sinä kuitenkin jo suunnittelet. Se on naisten keskuudessa erittäin yleistä, että raskaus on suorastaan sairaus, jota nainen ei ilman kuukausien (sisustus-)lomaa kestä. Mitenköhän ennen on jaksettu..?

Ja sitten kun palataan töihin, kuvitellaan, että muut joustaa niin aamulla, illalla kuin lomakausinakin ja vapaata saa milloin vain. Jee. Miksi te edes kuvittelette, että teidän työsuhteenne tulevat kestämään? Tuollaiset omanapamammat savustetaan nopeasti ulos, jos työnantaja on yhtään kiinnostunut tuloksesta.

Kaikkea kivaa sinulle ja elämääsi, toivottavasti siinä on paljon positiivisia asioita. Me ei (onneksi) taideta kuitenkaan olla samassa työpaikassa. :)

Vierailija
5/36 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosiloman ajankohta on työntekijän ja työantajan keskenään sovittava juttu, ei työtekijän subjektiivinen oikeus

Vierailija
6/36 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosiloman pitoajankohta on täysin työnantajan määrättävissä sen jälkeen kun on kuullut asiasta työntekijää. Työntekijän mielipide ei paina siinä kuitenkaan mitään kunhan vuosilomalakia ei rikota (eli ainakin 2vk yhtäsoittoa ja lomat loma-aikana).



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/36 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosiloman pitoajankohta on täysin työnantajan määrättävissä sen jälkeen kun on kuullut asiasta työntekijää. Työntekijän mielipide ei paina siinä kuitenkaan mitään kunhan vuosilomalakia ei rikota (eli ainakin 2vk yhtäsoittoa ja lomat loma-aikana).


Muiden kohdalla kyllä.

Vierailija
8/36 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lomasi voi olla touko- ja syyskuun välillä. se on lomanpidon kausi.

mutta kyllä pitää kuulla toiveesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/36 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosiloman pitoajankohta on täysin työnantajan määrättävissä sen jälkeen kun on kuullut asiasta työntekijää. Työntekijän mielipide ei paina siinä kuitenkaan mitään kunhan vuosilomalakia ei rikota (eli ainakin 2vk yhtäsoittoa ja lomat loma-aikana).


Muiden kohdalla kyllä.

Vierailija
10/36 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästä mielummin äp-loman jälkeen pidettäväksi ja hae saikkua ennen äp-lomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/36 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosiloman pitoajankohta on täysin työnantajan määrättävissä sen jälkeen kun on kuullut asiasta työntekijää. Työntekijän mielipide ei paina siinä kuitenkaan mitään kunhan vuosilomalakia ei rikota (eli ainakin 2vk yhtäsoittoa ja lomat loma-aikana).


Muiden kohdalla kyllä.

ihan just kaikkien kohdalla näin! raskaana olevia EI SAA syrjiä!!!

Vierailija
12/36 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosiloman pitoajankohta on täysin työnantajan määrättävissä sen jälkeen kun on kuullut asiasta työntekijää. Työntekijän mielipide ei paina siinä kuitenkaan mitään kunhan vuosilomalakia ei rikota (eli ainakin 2vk yhtäsoittoa ja lomat loma-aikana).


Muiden kohdalla kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/36 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä kesälomakausi on määritelty 1.5. - 30.9. Ja jos jäisin äitiyslomalla esimerkiksi kesäkuun lopulla, aloittaisin kesälomani toukokuun lopulla. Eli työnantajako voi todella kieltää minua kättämästä koko lomaoikeuttani ennen kuin äitiysloma alkaa? Senkin voisin hyväksyä, että olen toukokuun lomalla ja sen jälkeen kesäkuun alkupuolen töissä, sen jälkeen ä-loma.

Vierailija
14/36 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästä mielummin äp-loman jälkeen pidettäväksi ja hae saikkua ennen äp-lomaa.


Keksit jonkun raskausvaivan jäät saikulle 5-6 viikkoa ennen äitiysvapaan alkua. Se menee tietty täydellä palkalla. Sitten äitiyslomalle ja lomat pidät äitiysloman jälkeen. Tuolla tavalla tienaat parhaiten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/36 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä kesälomakausi on määritelty 1.5. - 30.9. Ja jos jäisin äitiyslomalla esimerkiksi kesäkuun lopulla, aloittaisin kesälomani toukokuun lopulla. Eli työnantajako voi todella kieltää minua kättämästä koko lomaoikeuttani ennen kuin äitiysloma alkaa? Senkin voisin hyväksyä, että olen toukokuun lomalla ja sen jälkeen kesäkuun alkupuolen töissä, sen jälkeen ä-loma.


Jos edes yrittää, vedät sen oikeuteen raskaana olevan syrjinnästä. Takaan että tehoaa.

Vierailija
16/36 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tällaisista syistä en koskaan palkaa hedelmällisessä iässä olevia naisia töihin. Kun lukee näitä neuvoja ("keksit jonkun vaivan ja jäät saikulle") niin tekee mieli oksentaa..

Vierailija
17/36 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä kesälomakausi on määritelty 1.5. - 30.9. Ja jos jäisin äitiyslomalla esimerkiksi kesäkuun lopulla, aloittaisin kesälomani toukokuun lopulla. Eli työnantajako voi todella kieltää minua kättämästä koko lomaoikeuttani ennen kuin äitiysloma alkaa? Senkin voisin hyväksyä, että olen toukokuun lomalla ja sen jälkeen kesäkuun alkupuolen töissä, sen jälkeen ä-loma.


Jos edes yrittää, vedät sen oikeuteen raskaana olevan syrjinnästä. Takaan että tehoaa.

Vierailija
18/36 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä kesälomakausi on määritelty 1.5. - 30.9. Ja jos jäisin äitiyslomalla esimerkiksi kesäkuun lopulla, aloittaisin kesälomani toukokuun lopulla. Eli työnantajako voi todella kieltää minua kättämästä koko lomaoikeuttani ennen kuin äitiysloma alkaa? Senkin voisin hyväksyä, että olen toukokuun lomalla ja sen jälkeen kesäkuun alkupuolen töissä, sen jälkeen ä-loma.

mutta hyvä ihminen, neuvottele ja tee nuo omat ehdotuksesi. ei kai sillä ole mitään syytä niitä vastustaa, kun voit jäädä saikulle milloin vaan

Vierailija
19/36 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä asioita voisit tiedustella sinua hoitavalta henkilöltä.

Vierailija
20/36 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä asioita voisit tiedustella sinua hoitavalta henkilöltä.

Kätilöltä vai? Eipä minua taida kukaan muu "hoitaa" mutta hän tuskin osaa asiaan sanoa juuta eikä jaata :)

Joku kysyi myös lomien "tuhlaamisesta". Milloin ne sitten kannattaisi pitää?

Ja tuohon saikkuasiaan... Jos raskaus ei suju ongelmitta, jään toki saikulle / teen mitä tahansa täytyy, että vauvalla olisi kaikki hyvin. En ole kuitenkaan tähän mennessä ikinä ollut yhtäkään päivää töistä pois niin, etten olisi oikeasti sairaana. Ei anna omatunto myöten huijata saikkupäiviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi