Onko villasukan värillä väliä?
Siis oikeesti? Jos ne ei ole oman maun mukaiset, niin miä väliä kun niitä pidetään jossain kumisaappaissa?? Nehän kuluu puhkisin vuodessa, joten eivät jää ikuisiksi ajoiksi riesaksi.
Kommentit (13)
Kaupungissa ei juuri kumisaappaita pidetä. Pidän joskus, mutta en silloinkaan laita niihin villasukkia. Sen sijaan käytän niitä töissä, missä vetää jatkuvasti, kun ovi käy. Totta kai niiden pitää olla kivan näköiset! Ja vaikka käyttäisin vain kotona niin sama juttu.
Aina. Kiva olisi, jos ne olis sitten kivan näköisiäkin :)
Mä itse tykkään joko ihan yksvärisistä (neutraali harmaa, tummansininen tai musta) tai sitten kunnolla värikkäistä eli moniväriset ja kivaa kuviointia.
Kyllähän ne lämmittää, vaikka olisikin kökön väriset, mutta kyllä mä melkein useammin pidän sukkia sisätiloissa, jolloin ne tietty on näkyvissä.
Vähän off-topicina, en tajua kuinka jotkut kuluttaa villasukkia puhki! Tai siis pikemminkin, miksi mä en kuluta. Mulla on vieläkin melkein 15 vuotta vanhat sukat käytössä, eikä mitään merkkiä kulumisesta. Onneksi on itsetehdyt ja hienon väriset, muuten olisin kyllä jo kyllästynyt.
Omistan siis muitakin villasukkia ja käytän niitä vaihdellen, en ilmeisesti käytä villasukkia tarpeeksi. Mies hajottaa sukkansa nukkuessaankin.
Unohda nyt jo ne kumpparit, ei täällä mitään kalamiehiä käy.
ja koiraa ulkouluttaessa koiransäällä
Kyllähän ne lämmittää, vaikka olisikin kökön väriset, mutta kyllä mä melkein useammin pidän sukkia sisätiloissa, jolloin ne tietty on näkyvissä.
Vähän off-topicina, en tajua kuinka jotkut kuluttaa villasukkia puhki! Tai siis pikemminkin, miksi mä en kuluta. Mulla on vieläkin melkein 15 vuotta vanhat sukat käytössä, eikä mitään merkkiä kulumisesta. Onneksi on itsetehdyt ja hienon väriset, muuten olisin kyllä jo kyllästynyt.
Omistan siis muitakin villasukkia ja käytän niitä vaihdellen, en ilmeisesti käytä villasukkia tarpeeksi. Mies hajottaa sukkansa nukkuessaankin.
Se riippuu todella paljon langan laadusta. Minulla on joitain 10 vuotta vanhoja sukkia joissa ei ole mitään ikääntymisen merkkejä; sitten joitain uusia, jotka ovat nuhjaantuneet ihan vanuneeksi tiskirätiksi yhdessä talvessa.
Varsinaisesti puhki en kai ole kuluttanut yksiäkään, mutta tuleehan niitä reikiä jos esim. sukka jää naulaan kiinni tai koi tulee välipalalle...
Kuvailkaa miltä näyttää rumat villasukat ap
Mulla on yhdet omatekemät, jotka on orannit, 3 sinistä n. 5 rivin paksuista raitaa. Ne vois olla ihan hienot, mutta puikon koko ja silmukkamäärä oli vähän hakusessa. Sukat on vähän liian pienet, eli silmukat venyy rumasti. Lisäksi oranssi niin isona pintana ei ollutkaan niin hienoa.
Meillä lapset käyttävät usein villasukkia. Talvella harvoin käytetään kumppareita ja kesällä taas on niin kuuma ettei kumppareissa mitään villasukkia voi käyttää. Eli vain keväisin ja syksyisin tulee käytettyä kumppareissa villiksiä. Meillä lapset käyttävät sisällä, koulussa jne. joten värilllä/väreillä on väliä.
Ne kestosukat on ekat omatekemät sukat ala-asteen kässässä. Varmaan seitsemää veljestä. Ja on jämäkän oloista.
Innostuin pari vuotta sitten tekemään sukkia useampiakin, ja muutamat nallelangasta tehdyt on kyllä ohuempia ja löysemmän tuntuisia. Voi riippua tietty puikoistakin, oon laiska tekemään mallitilkkuja ja sopivan puikko/lankayhdistelmän löytäminen on välistä vähän haasteellista.
Mä käytän paljon villasukkia. Talvella nukunkin villatöpöt jalassa. Mulle ei ole värillä niin väliä, lahkeet kuitenkin yleensä peittää suurimman osan sukasta. Suurin osa mun sukista on isoäidin kutomia harmaita eri sävyissä. Mulle väriä tärkeämpää on langan laatu, mitä enemmän ehtaa villaa, sen parempi ja lämpöisempi. Kiitos omalle mummulleni, kun jaksaa sukittaa mut vieläkin, liki 90 vuotiaana :)
Pistäs googlen kuvahakuun villasukat ja katsele niitä kuvia. Kyllä sieltä heti pistää silmään muutamia, joita ei todellakaan voi kauniiksi sanoa. Ja toisaalta siellä on tosi nättejä villasukkia :)
Rupes ihan sormet syyhyämään. Mistäköhän ulkomaille saisi tilattua Seitsemän veljestä -lankaa? :)
jos ois nätit!
ps. myös yksiväriset voi olla nätit ja kelpais riemunkirjavatkin :)
Aina. Kiva olisi, jos ne olis sitten kivan näköisiäkin :)
Mä itse tykkään joko ihan yksvärisistä (neutraali harmaa, tummansininen tai musta) tai sitten kunnolla värikkäistä eli moniväriset ja kivaa kuviointia.