Kerro,millaista on kun lapsilla ei ole tätejä,setiä eikä serkkuja.
Onko teillä millainen turvaverkosto jos esim lastensuojelusta soitetaan ja kysellään kun vain näkyy kavereita kylässä eikä koskaan ketään muuta..
Kommentit (16)
Enkä ymmärrä mihin sellaista tarvisikaan. Yhteiskunta tarjoaa hätätilanteissa turvaverkoston, se ihan riittää.
Eikä lastensuojelusta mitään kytätä että kenen luona käy mitäkin ihmisiä kylässä ja käykö ketään, eikä myös ole mitään lakia joka vaatisi että pitäisi käydä tarpeeksi ihmisiä kylässä. Meillä ei ole tainnut käydä kylässä ketään vuosiin, eikä ole lastensuojelusta soitettu ;-)
kun ei voi kukaan sukulainen tietää,mitä kotona oikeastaan tapahtuu,kun äiti on sulkeutunut persoona,joka on huostaanotettu omalta äidiltään ja asunut laitoksissa.On silleen ettei enää luota ihmisiin,töissä käy mutta siinä kaikki.Saattaa tapella töissä asiakkaiden kanssa,jotka muistuttaa omasta äidistä.
Onko teillä millainen turvaverkosto jos esim lastensuojelusta soitetaan ja kysellään kun vain näkyy kavereita kylässä eikä koskaan ketään muuta..
Mitä helvettiä lastensuojelu kyselisi meidän vieraista ja sukulaisista? Ei niitä kiinnosta ihmisten vierailut ja sukuloinnit. Mistä sä tuollaista keksit?
Mulla on itsellä serkkuja varmaan 50 enkä ole kenenkään niiden kanssa tekemisissä. En lapsenakaan nähnyt kuin max. kerran vuodessa. Eihän niillä ole elämään mitään merkitystä.
38v tiedot toisesta kunnasta selville.Joulun jälkeen soittavat.21vuotiaaseen asti olivat selvillä,mitä neiti teki.
Niin,usein ne lapset on suurimmassa hädässä
kun ei voi kukaan sukulainen tietää,mitä kotona oikeastaan tapahtuu,kun äiti on sulkeutunut persoona,joka on huostaanotettu omalta äidiltään ja asunut laitoksissa.On silleen ettei enää luota ihmisiin,töissä käy mutta siinä kaikki.Saattaa tapella töissä asiakkaiden kanssa,jotka muistuttaa omasta äidistä.
Turvaverkkojen tärkeydestä. Rahalla saa ja hevosella pääsee. Asun rivitalossa ja vähintään kerran kuussa joku on heittämässä lapsensa mulle hoitoon, ilmaiseksi.
Paras oli kun mulla oli 6 vkoa kesälomaa, olis halunnut lapset mulle kuukadeksi. Siinä vaiheessa kun kysyin mitä olis maksanut, meni suu mutrulle. Ehkä olis r100 e suostunut maksaa. Kysyin mitä itse tekee 50 sentin tuntipalklla.
En mä lapsiani työnnä hoitoon sukulaisiin, miksi niiden määrä aiheeseen liittyy ?
Niistä on soitettu jo.Saatiin sen rouvan
38v tiedot toisesta kunnasta selville.Joulun jälkeen soittavat.21vuotiaaseen asti olivat selvillä,mitä neiti teki.
Onko lääkkeet ottamatta?
Kavereita käy eikä koskaa muita? Siis eikö vanhemmat ole koskaan kotona? Vai eikö ole vieraita jaa kavereiden mukaanko?
En ymmärrä mitä ap tarkoittaa niin ei voi vastata.
Meillä käy kaverit päivällä kylässä, iltaisin saatetaan käydä sukulaisissa tai joku poiketa meillä kun töistä pääsee.
Joskus meillä lapsetkin harrastaa niin niitä kuljetetaan.
Mutta jos jollain ei ole koskaan aikuista kotona niin onhan se vähän outoa ja jos lapsista joku on pieni niin hänelle täytyy olla aikuinen hoitaja.
Että en osaa muuta sanoa.
Meillä sukua on ja heitä tavataan joskus. Serkut lapsille on pieniä ja omat on pieniä niin heitä näkee kun tavataan sisaruksia mikä on perheestä vaihdellen usein tai vähän harvemmin.
Meillä on tukiverkostoa jota käytetään mutta selvittäisiin ilmankin, ei sellaista välttämättä tartte. Kunhan selviää eikä lapset ole missään liian pienenä yksinään. Sitä kai se lastensuojelu koski ja lastensuojelu tahtoo teitä auttaa ja löytää hoitajia jos lapset on usein ilman aikuista.
Kannattaa etukäteen tietää viranomaisten tuollaisen perheen tarpeet,jossa sukua ei olekaan.Kyllä ne kaverit on vähän eri asia sitten.Heillä on omat perheet.Kaikenlaisia vapaaehtoistyöntekijöitä löytyy tuollaisille perheille.Itse olen esim olen kunnan vapaaehtoinen lastensuojeluntyöntekijä.
ainakin kun olen miestäni seurannut. Minä itse olen suuresta suvusta ja sukulaista on joka lähtöön. Miehellä on yksi täti ja kaksi serkkua joita ei ole koskaan nähnyt, ei sisaruksia. Kyllä hän toisinaan harmittelee, mutta kiittelee minua suuresta suvustani jota hän on osa :)
Kannattaa etukäteen tietää viranomaisten tuollaisen perheen tarpeet,jossa sukua ei olekaan.Kyllä ne kaverit on vähän eri asia sitten.Heillä on omat perheet.Kaikenlaisia vapaaehtoistyöntekijöitä löytyy tuollaisille perheille.Itse olen esim olen kunnan vapaaehtoinen lastensuojeluntyöntekijä.
Mun suku asuu ulkomailla eli eivät täällä käy, lapsen isä ei ole ollut koskaan kuvioissa. Pärjäämme kuitenkin oikein hyvin kaikin puoiln enkä kerta kaikkiaan ymmärrä mitä "kauheeta" tilanteessamme on. Mitään lastensuojeluväkeä en kaipaisi tosiaan elämäämme puuttumaan. Eikä varmasti kaipaisi lapsetkaan.
Mikä ihmeen juttu tämä nyt on että ihmisillä tarvisi ravata sukua kylässä, tai muuten on joku kauhea ongelma?
t. 3
Lapsireppana kasvaa ilman serkkuja.
Kannattaa harkita perheen vaihtoa.
Me olemme nelilapsinn perhe, akateemiset vanhemmat, ihan hyvin toimeentulevia...ja meillä ei ole ketään. Ollaan totaalitukiverkottomia, mutta ei meille sen takia lastensuojelusta soitella! Sillon kun tukivrkkoa ei ole, niin lapset hoidetaan aina itse, kaikissa olosuhteissa, terveenä ja sairaana.
Meillä on teoriassa isovanhemmat, mutta omiin hakkaaviin juoppovanhempiin väit on ollut poikki jo toistakymmentä vuotta, miehen en vanhemmat asuu satojen kilsojen päässä eikä välitä pojan perheestä tippaakaan, nähty on ehkä kerta viidessä vuodessa.
Lapsilla ei ole tätejä, enoja, mummoja, setiä tai serkkuja. Ihan hyvin pärjätään. Ottaisin minäkin ilomielin tukiverkot ja lastenhoitoapua, mutta niitä ei voi aina saada, kaikki ei ole oman päätöksen varassa.
Lastenhoitoapua ei olla saatu mistään koskaan ennenkuin lapset sitten menevät tarhaan/eskariin.
Mikä ihme oletus tuo siis oli että tukiverkottomalle ladtensuojelu soittaisi??
:D mitä ihmettä? Mistä lähtien lastensuojelu on soitellut perään ja kysellyt miksi mummo ei käy kylässä? Mun miehellä ei oo lainkaan sukua, vain pikkuveli ja vanhemmat. Hyvin on menny eikä kukaan oo koskaan ihmetelly. Mieheni saa kokea nykyään lapsuudenkin edestä meikäläisten sukusotkuja.
Ihan tavallista, vaikka ei niitä serkkuja olekaan. Turvaverkosto on ohkainen, ei voi mtn.