Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gastrokopiasta

Vierailija
16.12.2012 |

Onko oikeasti niin kamala kuin mitä väitetään? Haluaisin tietää mistä mun refluksi johtuu / mahan kunnon, mutta kun pelottaa niin järjettömästi toi toimenpide. Olen lukenut vaikka mitä "kauhutarinoita" siitä miten letkua nieltäessä oksettaa koko ajan, tuntuu tukehduttavalta ym. Mulla on muutenkin taipumusta panikointiin niin siitä ei tulisi varmaan yhtään mitään...

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miltään. Voisi mennä vaikka joka päivä:)

Vierailija
2/25 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät juuri noteeraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiesin jo etukäteen, että tuo tutkimus tulee olemaan minulle tuskaa, koska inhoan kaikkia hammaslääkärikäyntejä ja se perus tikkunäyte kurkun perältäkin saa aikaan kunnon oksennusrefleksin ja sanoin asiasta tutkimuksen suorittavalle lääkärille ja sain yhden rauhoittavan tabletin ja tutkimus sujui hyvin.

Vierailija
4/25 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo valmiiksi ihan tarpeeksi sairaalatraumoja joten en halunnut horjuttaa mielenterveyttäni enää yhtään enempää. En ehtinyt edes nähdä koko letkua :)

Vierailija
5/25 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli elämäni kammottavin kokemus. Mieluummin kuolen vaikka syöpään kuin menen hereillä ikinä enää gastroskopiaan.

Vierailija
6/25 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

gastroskoppiassa letku tuli niin nopsaan, etten ehtinyt panikoida ja vaikka se oli yhtä oksennuskouristelua koko toimenpide, ei se ollut kuin epämiellyttävää, ei sen kamalampaa. Vaikka siis pelkään yleensä verikokeitakin:) Toinen kerta oli jo helpompi, ei ihan koko aikaa krampannut. Mutta ei se kramppaus minusta kamalaa ole, paljon ikävämpiäkin tutkimuksia on, kuten manometria, missä pistetään nenänkautta letkua...Se rauhoittava pilleri voi olla ihan ok, tosin mä en sitä ottanut, koska halusin lähteä lääkäristä jouluostoksille, kerrankin kun oli lapselle hommattu hoitaja kotiin:) First things first...

Vierailija
7/25 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on minulle tehty ja parin vuoden päästä taas! Onhan se epämiellyttävä, mutta ei mitenkään mahdoton kestää. Kun letkun saa nielaistua, niin sitten pitää vaan yrittää olla rentona ja hengitellä rauhallisesti. Kipua ei siinä ole ollenkaan.

Puuduttava suihke kurkkuun helpottaa letkun nielemistä.

Vierailija
8/25 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen voi tehdä myös nopeassa humausnukutuksessa.

Vierailija
9/25 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotettava taho kertoi mulle, että on ihan pohjoismaiden erikoisuus, että EI tehdä tuota toimenpidettä humautuksessa. Varmasti siihen jokin syy on, miksi muualla halutaan hoitaa se humautuksessa. Kenties muualla osataan arvostaa potilaiden henkisten kärsimystenkin minimointia enemmän kuin Suomessa, jossa on vähän sellainen "opittepahan olemaan!" -asenne.

Vierailija
10/25 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en enää halua mennä. Kauheata. Oksensin ja sattu aivan kamalasti.. Olin myös monta päivää tämän jälkeen kipeä, koska olivat ottaneet liian ison palan. Mulla tuli ulosteen mukana kirkasta verta aivan älytttömästi.

Vierailija
11/25 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamalin kokemus vaikka on monta synnytetty ja mös virtarakko tähystetty yms. Ei kyllä lääkärikään tekis mulle tuota enää kuin nukutuksessa. tiedän kuitenkin ihmisiä joille tuo on ihan helppo juttu. Sitä en kyllä käsitä miten joku on tuon jälkeen lähtenyt kaupoille. Kurkku on aivan sairaan kipeä, röyhyttää koko päivän hulluna eikä pahaolokaan heti lähde.

Vierailija
12/25 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotettava taho kertoi mulle, että on ihan pohjoismaiden erikoisuus, että EI tehdä tuota toimenpidettä humautuksessa. Varmasti siihen jokin syy on, miksi muualla halutaan hoitaa se humautuksessa. Kenties muualla osataan arvostaa potilaiden henkisten kärsimystenkin minimointia enemmän kuin Suomessa, jossa on vähän sellainen "opittepahan olemaan!" -asenne.

muualka nukutetaan automaattisesti, ei puhettakaan muusta.

Vierailija
13/25 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nielupuudutuksen ja diapamin kanssa sujuu leikiten! Kaksi kertaa tehty ilman lääkitystä, kolmas kerta lääkityksessä ja voin sanoa, että ei mitään ongelmaa lääkityksen kanssa!

Vierailija
14/25 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten multa on kuvattu sydäntä 3 kertaa ruokatorven kautta, laitetaan kanssa samanlainen letku, annetaan rauhottavaa suoneen, puudutetaan suihkeella kurkku tosi hyvin ja homma on ihan helppo.

Sama homma oli paksunsuolentähystyksessä, nukutettiin ja USA:ssa sekin.

En oikein tajua miksi Suomessa kidutetaan ihmisiä, kun muuhunkin on mahdollisuus.

Lapset saa hammaslääkärissä ilokaasua ja niille kaikki toimenpiteet on tosi helppoja.

Vierailija
15/25 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdään aina suonensisäisessä lääkityksessä. En suostu enää muuten. Siten menee ihan kivasti.

Vierailija
16/25 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

välttää aina kun voidaan - sitä paitsi ne maksavat ylimääräistä, eikä meillä veronmaksajilla ole varaa elättää kuin ylintä tuloluokkaa. Kysykää vaikka EK:lta!

Vierailija
17/25 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paksusuolentähystyksestä sanoi gastrokirurgi, että sitä ei tehdä mielellään nukutuksessa eikä edes kipulääkityksellä koska siinä on suoliperforaation vaara. Hereillä ja ilman kipulääkitystä potilas pystyy sanomaan koska sattuu niin paljon ettei lääkäri väkisin työnnä. Lääkittynä tai nukutettuna potilas ei tietysti itse pysty sanomaan ja silloin voi lääkäri vahingossa työntää liian lujaa ja suoli menee rikki.

Sanoi myös että jos hänen paksusuoleensa joskus jotain työnnetään niin todellakaan ei kipulääkitystä tai varsinkaan nukutusta ottaisi, sen verran monta suoliperforaatiota on joutunut korjaamaan kun jossain näitä suomessakin kuitenkin tehdään lääkittynä/nukutettuna.

Vierailija
18/25 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paksusuolentähystyksestä sanoi gastrokirurgi, että sitä ei tehdä mielellään nukutuksessa eikä edes kipulääkityksellä koska siinä on suoliperforaation vaara. Hereillä ja ilman kipulääkitystä potilas pystyy sanomaan koska sattuu niin paljon ettei lääkäri väkisin työnnä. Lääkittynä tai nukutettuna potilas ei tietysti itse pysty sanomaan ja silloin voi lääkäri vahingossa työntää liian lujaa ja suoli menee rikki.

Sanoi myös että jos hänen paksusuoleensa joskus jotain työnnetään niin todellakaan ei kipulääkitystä tai varsinkaan nukutusta ottaisi, sen verran monta suoliperforaatiota on joutunut korjaamaan kun jossain näitä suomessakin kuitenkin tehdään lääkittynä/nukutettuna.

Aika vaikea siinä gastroskopiassa olisi mitään sanoa vaikka pahalta tuntuiskin... Yritä nyt siinä letku kurkussa sitten ulista.

Vierailija
19/25 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kamalalle, eihän sitä nyt sinne suoleen saa survoa miten vaan!!

Vierailija
20/25 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikea siinä gastroskopiassa olisi mitään sanoa vaikka pahalta tuntuiskin... Yritä nyt siinä letku kurkussa sitten ulista.

ja ilmeilemään yms. alkaa riehumaan jos liikaa sattuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän