Hitto, että ärsyttää opettajien ylenmääräinen
lahjominen. Samat äidit, jotka ovat arvostelleet opettajaa koko syksyn ovat nyt kuitenkin taas järkkäämässä opelle jotain saakelin kylpylälomaa oppilaiden rahoista. Ja just keväällä sai ison lahjakortin.
Musta on ihan ok, että oppilaat väkertävän korttia, vievät halutessaan pientä kukkaa jne, mutta että lahjat pitää olla noin kalliita, vaikka ope on hoitanut hommansa enintään ihan tavanmukaisesti.
Ja olen kyllä ilmoittanut kantani suoraan muille äideille, mutta tunnun olevan ainoa protestoija. Ei kai nyt ope itekään halua, että luokan tililtä otetaan raha hänen lahjaansa?? Argh.
Kommentit (14)
Ne rahat on tarkoitettu lapsille! Open lahjaan rahat kerätään erikseen! Tai kukin antaa mitä haluaa.
ole jo ihan lainvastaisia. Vähän niinkuin lahjontaa.. Oppilaiden kortit, kukat tai vaikka suklaarasiat on ok.
Oppilaat voivat aivan hyvin muistaa opettajaa itsetekemillään korteilla tms. Ottaa niin päähän nämä äidit, jotka ovat koko ajan ja kaikessa sotkeentumassa lastensa koulunkäyntiin. Siis varsinaiseen koulutyöhön liittymättömiin asioihin. Jättäkää opet rauhaan! On oikeasti kiusallista saada tollasia lahjoja!!
Ei opettaja siellä mitään vaadi ja pyydä, ne on ne muut äidit jotka haluavat antaa.
Koulutustasosi on ... ???
Jos sinun mielestä opettaja ei kaipaa mitään joulumuistamista, sitten et osallistu lahjaan, helppoa.
Tiedoksesi voisit joskus vaikka huvikseen katsoa opettajien palkkoja, ne ei kovin häppösiä ole. Ne opettajat mitkä tunnen ovat "aina töissä". Aina ottavat uusia ideoita ja miettivät tunteja lähes 24/7. Se tuntipalkka mitä he saavat eivät todellakaan kata kaikkea. Usko pois, he ovat kylpylälahjakorttinsa ansainnut.
eikä se ole sinulta pois, jos et lahjaankaan osallistu.
muutkaan.
Olen itse entinen luokanope, nyt markkinoinnissa ja tiedotuksen hommia teen myös. Sidosryhmiltä ja asiakkailta tulee lahjoja paaaaljon enemmän (ja kalliimpia ;) ) kuin opettajalle. Mekin muistamme lahjoin sidosryhmiämme kyllä.
Olen ope, mies tj.
muutkaan. Olen itse entinen luokanope, nyt markkinoinnissa ja tiedotuksen hommia teen myös. Sidosryhmiltä ja asiakkailta tulee lahjoja paaaaljon enemmän (ja kalliimpia ;) ) kuin opettajalle. Mekin muistamme lahjoin sidosryhmiämme kyllä.
äitejä, en opettajaa. Ja kylläpä osallistun tahtomattani lahjaan, koska olen nähnyt vaivaa tilin kartuttamiseen siinä luulossa, että rahat menevät LASTEN käyttöön. Ja en todellakaan usko opettajan itsekään haluavan, että lahja ostetaan luokan rahoilla.
äitejä, en opettajaa. Ja kylläpä osallistun tahtomattani lahjaan, koska olen nähnyt vaivaa tilin kartuttamiseen siinä luulossa, että rahat menevät LASTEN käyttöön. Ja en todellakaan usko opettajan itsekään haluavan, että lahja ostetaan luokan rahoilla.
...että luokan rahoilla minua muistettaisiin. Ne on vaivalla kerättyjä MEIDÄN YHTEISTÄ leirikouluamme varten. Hatunnosto lapsille siitä!
Jos joku haluaa minua muistaa, se on kivaa ja nättiä, ilahdun ja itkeskelenkin ilosta hiukkasen. Syksy on taas ollut ihan älyttömän raskas, paljon säätöä ja ylenmääräistä vääntöä lasten edun vuoksi. Taidan nukkua koko joululoman. Mutta rakastan työtäni ja ihania (ja välillä haastavia) oppilaitani, ja enimmäkseen tykkään teistäkin, oppilaideni vanhemmat. :)
Mutta mikään muistaminen ei ole velvollisuus eikä pakko. Enkä minä tee rajaa siinä, kuka muistaa ja kuka ei. Ammattitaitoni ja ammattiylpeyteni ovat aivan liian korkeat, jotta voisin olla niin pienisieluinen.
t. markkinointijohtaja
;D No en! Lahjat ostetaan alan firmasta hyvissä ajoin ja hyvään könttähintaan. Ensi viikon jatkan lounastamista ja kierrän yhteystyötahojen luona lahjoja vaihtaen.
t. markkinointijohtaja
;D No en! Lahjat ostetaan alan firmasta hyvissä ajoin ja hyvään könttähintaan. Ensi viikon jatkan lounastamista ja kierrän yhteistyötahojen luona lahjoja vaihtaen.
kilpavarustelua ja tuota voisi oikeastaan pitää lahjontana.
mennä terästettyä glögiä kupponen liikaa. Sen verran hämäriksi jutut menevät.
Opettajien työhän on opettaa, miksi siitä pitäisi palkan lisäksi saada vielä kallis lahjakin. Ymmärrän sen vielä jos jostain oppilaiden kerätystä reissusta on jäänyt ylimääräistä tai jos vaikka oppilaat siirtyvät yläkoulun puolelle, niin halutaan muistaa useamman vuoden opettanutta opettajaa, mutta liika on liikaa.
POikani luokka osti 6 lk. opettajalle keväällä (jäi luokkaretkestä johon rahaa kerättiin) uuteen taloon omenapuun, joka muistuttaa oppilaista pitkään eikä maksanut montaa kymppiä.
Voin vilpittömästi myöntää, että ilahdun kaikista lahjoista, joita oppilailtani saan, ihan niin kuin muidenkin antamista lahjoista. Lahjalla ei kuitenkaan saa minusta tavoitella mitään muuta kuin ilahduttamista, eikä lahja saa muuhun johtaa. Missään tapauksessa oppilaiden keräämiä rahoja luokan tililtä ei kuulu käyttää opettajan lahjaan.
-ope